Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AnneMaaike17 schreef:theorien zijn dat een mensenleven te kort is om te leren paardrijden; dit zegt genoeg lijkt mij
) 

suleilitha schreef:Dat je nog nooit van een paard bent gevallen zegt niks over je rijkunst maar zegt meer over de paarden die je hebt gereden
De dressuur is de basis van alles, ook van relaxed buitenrijden. Sla je de basis over, dan kun je niet rijden

suleilitha schreef:Niet ok, jouw reacties zijn persoonlijke aanvallen, die van mij zijn dat niet, die van mij zijn alleen maar posts waarmee ik zeg dat ongeschoold rijden m.i. geen verantwoord rijden is. En je verziekt op deze manier het topic.
Ik les om mijn paarden heel te houden, rij een jaar of 37 en ook omdat ik momenteel vooral jonge dieren heb staan les ik nu 2x in de week. Het spul wat net zadelmak is neem ik doorgaans ook al na een paar weken de les mee in. Het werkt geweldig!
Voor de paarden en ook voor mezelf, reden genoeg om deze aanpak niet te veranderen.
Ach Gompie, we zoeken voor Judd nog een crashtestdummie om hem zadelmak te maken, is wel handig voor menpaarden dat ze dressuurmatig goed worden bijgereden. Wellicht is dit iets voor jou.
Kom ik meteen weer op een volgend punt, zelfs voor paarden die alleen maar voor de wagen lopen, is goed dresuurmatig bijrijden een absolute must.

jij wel Gompie?