kin op de borst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rij je je paard wel eens met de kin op de borst?

nee, nooit
637 (81%)
ja, (heel) soms
107 (13%)
ja, regelmatig
25 (3%)
ja, bij zowat elke losrijtraning
14 (1%)

Totaal aantal stemmen: 783

Anoniem

Re: kin op de borst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:25

saskiakefie schreef:
chelly12 schreef:
nooit. Gaat ook moeilijk met westernrijden. HAHA

ik had laatst gelezen dat het ook meer bij western gedaan word

jah klopt half. We doen het meestal even om het hoofd goed laag te krijgen. Dat doen we door de teugels op te pakken en naar boven,
net zolang totdat ie gaat buigen en dan teugels laag en dan lopen hun ook gelijk laag.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:07

@pharagrilke als ik een beetje zo jou reacties lees vind jij het dus fijn om LDR te gebruiken bij hete paarden (correct me if i'm wrong). Daar zou ik dan dus uit kunnen opmaken dat je het gebruikt om je paarden onder controle te houden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:14

silfie35 schreef:
@pharagrilke als ik een beetje zo jou reacties lees vind jij het dus fijn om LDR te gebruiken bij hete paarden (correct me if i'm wrong). Daar zou ik dan dus uit kunnen opmaken dat je het gebruikt om je paarden onder controle te houden?

Half, het is een "leuke" bijkomstigheid. Gebruik het vnl omdat ze soepeler worden en leniger en een stuk losser. Dat ze makkelijk te controleren zijn is een fijne bijwerken doorzat ze loslaten Lachen Mijn merrie pak ik idd diep omdat die levensgevaarlijk is als ze haar kuren heeft, en idd, dan is het voor mij puur voor controle en zelfbehoud Clown (zowel van haar als van mij) Overigens las ik nog wel mensen die dat er bij noemde hoor Lachen

NoBits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:51

p0ny schreef:
Ja en ik ben me hier dan ook zeer bewust van. Kin op de borst is bij mij een vaste oefening, net als een gebroken lijn of volte. Ik functioneer ook regelmatig als instructrice en wrijf dit mijn leerlingen dan ook in de eerste les in. Dit gegeven hoeven ze dan ook niet met een korreltje zout te nemen, teugels eraan en heen en weer zigzaggen maar! Ik doe dit om mijn edele rijdier leniger te maken, vergelijk het eens met een menselijke spagaat. Super oefening, hier blijft men jong en fit van. Daarom verkies ik dan ook de fries boven alle andere paarden, deze buitengewoon extravagante ros heeft het geluk dit superieure talent al van nature te bezitten! Wat wil men nog meer?

DAN ZOU IK NOOIT BIJ JOUW LES WILLEN HEBBEN,
GADVERREDAMME! :o

Je spoort niet. :O

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:01

1. Heb je de melding niet gezien dat dit een oud topic is?
2. Ken je de betekenis van het woord "sarcasme"? (zo niet, zoek het eens op)
3. Het is niet de bedoeling dat er hier op Bokt gevloekt wordt.

Ik heb de moderators gewaarschuwd hierover.

NoBits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:05

Jeetje ;p Meningen mogen volgens mij ook al niet meer geven worden hierzo..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:56

Meningen mogen best gegeven worden, maar dan wel op een respectvolle manier.

Aangezien dit een oud topic is zal ik het op slot zetten.