Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

StableEnable schreef:ja daar is hij ook heel handig mee te gebruiken, maar begrijp ik, kan je je rechterhand helemaal niet gebruiken? ook niet in zo'n lus nhaken?
en toen lag ik ernaast.

Dinopino schreef:Wanneer je met western met 1 hand rijd, dan heb je gewoon twee teugels die aan het einde samen komen en vandaaruit vertrekt dan nog 1 teugel. En die teugel hoef je dan alleen vast te houden.
Snap je het nog. Zo kan ze met die ene teugel tikjes op de schouder geven. Zo kan je voor vooruit ook andere knopjes gebruiken dan je benen. Wanneer een paard begrijpt wat je bedoelt dan maakt de methode niet uit. Echter het commando "Ho" voor stoppen is geen aanrader. Wanneer je dan tijdens een galopje eens te enthousiast ho roept stopt ieen toen lag ik ernaast.

ikenindi schreef:Dinopino schreef:Wanneer je met western met 1 hand rijd, dan heb je gewoon twee teugels die aan het einde samen komen en vandaaruit vertrekt dan nog 1 teugel. En die teugel hoef je dan alleen vast te houden.
Snap je het nog. Zo kan ze met die ene teugel tikjes op de schouder geven. Zo kan je voor vooruit ook andere knopjes gebruiken dan je benen. Wanneer een paard begrijpt wat je bedoelt dan maakt de methode niet uit. Echter het commando "Ho" voor stoppen is geen aanrader. Wanneer je dan tijdens een galopje eens te enthousiast ho roept stopt ieen toen lag ik ernaast.
huh? ik ken westernteugels. 2 lange touwen om het even simpel te noenem hangen beide aan de andere kant van de schoft naar beneden. de kruizen elkaar bij de schoft, en daar heb je de teugels dus vast... je hebt dus 2 uiteindes naar beneden hangen...
hooooooooo reageert ze wel op, en vin dik maar wat prettig, dus die hou ik er gewoon in;)
neckreining wil en ben ik ook aan het aanleren, maar heb ik andere teugels voor nodig. zwaardere dan ik nu heb.