agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_Luna

Re: agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:43

ik vind het super knap met je ziekte!
Ik heb de filmpjes niet gezien maar de foto's zien er fijn en relaxt uit!
Succes verder en ga zo door!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:19

Leuk paardje , goed gereden , ik heb een tijdje geleden mijn arm gebroken , dus ik weet hoe het is om met 1 arm te rijden , en het is heel moeilijk !!! Goed gedaan !!!

Echt respect voor haar !!! Wow!
Dat ze nog duurf te rijden , zeker echt een paarden mens !!!!!!!!!!
En ook zeker knap dat ze dat paardje zelf onder het zadel heeft gebracht !!
Ga zo door !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:15

Afbeelding
niet zo duidelijke foto van de jachtteugel.
Ik vind het systeem van diegene die op de vorrige pagina heel druk is geweest met paint ook erg mooi!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:50

ja, maar ik begrijp die nog niet helemaal. die jachtteugel lijkt mij niet practisch eerlijk gezegd met 1 hand?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:00

nee, lijkt mij ook niet, hoe moet je die nou korter of langer maken?
dit lijkt mij vooral handig voor iemand die bv. niet genoeg kracht in z'n handen heeft, om de teugels wat makkelijker te kunnen vasthouden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:02

ja inderdaad. dat dacht ik dus ook. maar problemen met de teugels heb ik het minst last van (als ik goede teugels heb ipv stom touwtje).

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:03

ja daar is hij ook heel handig mee te gebruiken, maar begrijp ik, kan je je rechterhand helemaal niet gebruiken? ook niet in zo'n lus nhaken?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:07

ik zit trouwens te kijken naar die site van justwestern waar ik maandag heen wilde, maar ik zie nergens t adres??? weet iemand die? ik heb ze ook al gemaild...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:09

StableEnable schreef:
ja daar is hij ook heel handig mee te gebruiken, maar begrijp ik, kan je je rechterhand helemaal niet gebruiken? ook niet in zo'n lus nhaken?

niet handig in ieder geval. ik kan mijn arm niet meer bewegen. staat in een hoek van 90 graden. even voor het idee het zelfde als je je arm gebroken hebt en in het gips hebt. als je je dat voor kunt stellen weet je wat ik wel en niet kan doen er mee. dit maakt ook dat ik wat schever zit. daar ben ik ook voor aan het kijken wat ik daar tegen kan doen. want ik heb daar niet alleen last van met paardrijden...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:34

Zo heb ik eens moeten rijden. Wilde ik steeds mn arm omlaag doen, maar dat ging niet. Vanwege het gips. Ik heb toen wel met 2 handen doorgereden, omdat ik mn hand wel gewoon kon gebruiken.
Ik denk dat paardrijden een erg goede therapie is om recht te leren zitten. Misschien verbeter je dat nog door soms zonder zadel rond te stappen?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 16:52

Waarom leer je je paard dan niet gelijk gewoon neckreining? Bij het inrijden is het toch zo dat je aangeeft welke knopjes hij er hoe op moet reageren. Leer hem dan gewoon van het begin af aan met neckreining te sturen. En zo het zelfde als met je hulpen. Bijvoorbeeld 1 klopje op de hals met stem is draf enz. Kun je naderhand je stem weglaten.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:05

dat klopje op de hals is een leuk idee.
maar ze kan maar 1 hand gebruiken, hoe moet ze dan de teugels vasthouden?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:10

Wanneer je met western met 1 hand rijd, dan heb je gewoon twee teugels die aan het einde samen komen en vandaaruit vertrekt dan nog 1 teugel. En die teugel hoef je dan alleen vast te houden.
Snap je het nog. Zo kan ze met die ene teugel tikjes op de schouder geven. Zo kan je voor vooruit ook andere knopjes gebruiken dan je benen. Wanneer een paard begrijpt wat je bedoelt dan maakt de methode niet uit. Echter het commando "Ho" voor stoppen is geen aanrader. Wanneer je dan tijdens een galopje eens te enthousiast ho roept stopt ie Clown en toen lag ik ernaast.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:26

heb jij nou 3 teugels Verward
of bedoel je gewoon het uiteinde van de teugels?
je kan met die ene hand toch niet én de teugels die aan het bit hangen vasthouden én met de 3e teugel of het uiteinde klopjes geven op de hals?
of snap ik het niet zo goed Blond

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:16

Dinopino schreef:
Wanneer je met western met 1 hand rijd, dan heb je gewoon twee teugels die aan het einde samen komen en vandaaruit vertrekt dan nog 1 teugel. En die teugel hoef je dan alleen vast te houden.
Snap je het nog. Zo kan ze met die ene teugel tikjes op de schouder geven. Zo kan je voor vooruit ook andere knopjes gebruiken dan je benen. Wanneer een paard begrijpt wat je bedoelt dan maakt de methode niet uit. Echter het commando "Ho" voor stoppen is geen aanrader. Wanneer je dan tijdens een galopje eens te enthousiast ho roept stopt ie Clown en toen lag ik ernaast.

huh? ik ken westernteugels. 2 lange touwen om het even simpel te noenem hangen beide aan de andere kant van de schoft naar beneden. de kruizen elkaar bij de schoft, en daar heb je de teugels dus vast... je hebt dus 2 uiteindes naar beneden hangen...

hooooooooo reageert ze wel op, en vin dik maar wat prettig, dus die hou ik er gewoon in;)
neckreining wil en ben ik ook aan het aanleren, maar heb ik andere teugels voor nodig. zwaardere dan ik nu heb.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:54

Je zou een romalrein moeten hebben, lijkt me wel handig , die zitten aan elkaar een is echt om met 1 hand te sturen, ik heb nog een nieuwe leren liggen, pb me maar als je geintereseerd ben.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:00

ik wil eerst wel eens weten wat het is... heb je een foto?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:05

ik heb gegoogled, maar kan dan niks vinden...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 19:22

ikenindi schreef:
Dinopino schreef:

huh? ik ken westernteugels. 2 lange touwen om het even simpel te noenem hangen beide aan de andere kant van de schoft naar beneden. de kruizen elkaar bij de schoft, en daar heb je de teugels dus vast... je hebt dus 2 uiteindes naar beneden hangen...

hooooooooo reageert ze wel op, en vin dik maar wat prettig, dus die hou ik er gewoon in;)
neckreining wil en ben ik ook aan het aanleren, maar heb ik andere teugels voor nodig. zwaardere dan ik nu heb.

ik geloof dat ik toevallig tegenkwam wat jij bedoelt: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/cowb ... ID=1576008 die?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:18

Ik ken iemand die een beroerte heeft gehad en die rijdt op een gehandicaptenmanege met een speciale teugel.
het zijn 2 iets kortere teugels die verbonden zijn door een stukje bezemsteel van ongeveer 35 cm lengte. Ze is hier erg handig mee. Standaard houdt ze met haar goeie hand de stok midden boven de schoft. Ze kan op die manier bijv. bij een wending goed 1 teugel van de hals en de andere tegen de hals doen door het opzij bewegen van de stok; door het draaien van de stok kan ze gemakkelijk op 1 teugel wat meer druk geven dan de andere. werkt heel goed!

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:25

Dit hebben ze bij ons op de manege ook (zie eerdere bericht), maar je teugels hiermee korter of langer maken gaat niet. Of je moet die stok omhoog houden/naar je toe halen om ze korter te maken, die teugels waren over het algemeen namelijk vrij lang (althans bij de pony waar het meisjes op reed).

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:39

dat is de eenhandsteugel. hebben we het hier al over gehad. vind ik niet werken ivm hetzelfde wat stoof89 zegt: je kunt de teugels niet korter en langer maken...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:02

en ik vrees dat je met die romalrein net hetzelfde probleem zal hebben ...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:06

ik ga ook nog niet kijken voor andere teugels omdat ik weet dat dat nu net hetgeen is waar ik het minste moeite mee heb... eerst ander hoofdstel Knipoog

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:08

Ookal gaat het soms wat moeilijker met Agnes' teugels.. Maar het lukt nu toch.. Niet? (sorry, mijn mening)