merrieveulen; klopt.
van bokt wiki over de welsh sectie a (pharaon dus)
Citaat:
De staart hoort hoog ingezet te zijn en moet vrolijk gedragen worden.
Citaat:
Wat hetzelfde blijft is het edele hoofd waar de arabische kenmerken duidelijk in terug te zien zijn
kortom: het is heel normaal dat deze heer zijn staart zo hoog draagt
Dacht dat dat ook te verklaren was door dat er redelijk veel arabierenbloed in de welsh zit.
lise81; ik ben inmiddels anderhalf jaar bezig met een nieuwe merrie waar ik van nul af aan mee ben begonnen en nu pas zijn we haar zulke ''trukjes'' correct aant aanleren, álles gebeurt in overleg met mijn lesgeefster die, hier in de omgeving, bekent staat om haar goede manier van lesgeven en alles stapje voor stapje te nemen en te kijken naar wat het paard aan kan. Ik ben zeker een type dat lang blijft stil staan bij de basis zodat ik 100% zeker ben dat die er gewoon in zit. Een paard dat de basis goed onder de knie heeft leert die oefeningen IMO veel sneller dan een paard dat het als ''trukje'' leert. Het is niet voor niets dat met Phara nooit meer dan pure basis gedaan word, hij kán dat simpelweg (nog?) niet. En het is maar de vraag of hij dat ooit wel zal kunnen gezien hij idd erg nerveus en gespannen is en moeite heeft om geconcentreert bezig te zijn. Ik vergelijk ons ook niet met anky en sali, maar wél het feit dat ze hun staart op dezelfde manier dragen wat daar bovenop nog een raskenmerk is. Als je nou eens las en niet sneller typte dan je kan denken had je dat er uit kunnen halen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-01-08 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt