aan de wandel met m`n paardjes (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bispax

Re: aan de wandel met m`n paardjes (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 10:06

in die 3 jaar nog geen last van gehad ...ik ben zeer sociaal opgevoed hou rekening met de mede mens ...zolang de mede mens ook rekening met mij houd .. Duivel

voorbeeldje ...ik was met m`n dochter aan de wandel met haar pony ..zij zat erop met cap en toebehoren ...dus ik hou de pony netjes vast aan een touwtje en liep door de bossen ...daar stond een vrouw met een hond (die natuurlijk los liep ) dus de hond heel vrolijk naar ons toe gerend , vroeg ik netjes of ze de hond effe vast kon houden ...je weet maar nooit wat de hond doet ....ach zei de vrouw " maakt niks uit als de hond een schop kreeg van het paardje "

nou zeg ik ...m`n dochtertje zit er ook nog op , moet ze er van af vallen of zo ...begon ze vies te lachen ...ja sorry de hond kan er niks aan doen , maar zulke baasje mogen van mij gerust een trap krijgen van m`n paardjes en niet de honden Boos!

ik zal ook nooit iemand paseren in draf of galop ...ik hou netjes aan de regels end.... dan verwacht ik ook van de mede mens iets meer respect toch !!!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:23

Beetje vreemde redenatie... Als het 3 jaar lang niet gebeurd is, zal het wel nooit gebeuren.

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:38

mee eens! dat zeggen ook die gasten die dronken achter het stuur kruipen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:40

@bispax

ik vind dat je best slappe redenen en conclusies gebruikt om je te verontschuldigen dat je zonder tuig en dergelijke rijdt. Je probeert jezelf goed te praten....

waarom verdedig je je zo? Blijkbaar voel je je toch wel schuldig en doet het je wel degelijk iets van het commentaar wat hier gegeven wordt, anders zou je nooit steeds commentaar voeren, maar er gewoon simpelweg "schijt" aan hebben

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:07

Nou dat niet alleen, maar zo komen ook vooroordelen in de wereld over mensen die wél voorzichtig en verantwoord buitenritjes willen maken.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:08

Kunnen we nou echt niet accepteren dat er meerdere vormen van paardrijden bestaan.
Iedereen heeft zijn eigen verantwoording voor zijn diertjes, als er ooit iets fout zou gaan heeft niemand daar last van alleen de persoon die het fout doet en zal daar dan ook voor gestraft worden.
Dus waar maken jullie je nou zo druk om.
Laat deze vrouw lekker genieten van haar paarden zoals jullie ook doen.
Waarom moet alles altijd zo negatief zijn en waarom kunnen we er niet een positieve draai aan geven.
Het simpelweg met andere ogen bekijken, en niet gaan zitten mierenneuken over wat er evt kan gebeuren.

_Skess_ schreef:
@bispax

ik vind dat je best slappe redenen en conclusies gebruikt om je te verontschuldigen dat je zonder tuig en dergelijke rijdt. Je probeert jezelf goed te praten....

waarom verdedig je je zo? Blijkbaar voel je je toch wel schuldig en doet het je wel degelijk iets van het commentaar wat hier gegeven wordt, anders zou je nooit steeds commentaar voeren, maar er gewoon simpelweg "schijt" aan hebben

Het is haar topic wel leuk toch dat ze gewoon blijft reageren als je een topic opent.
En ik geloof er helemaal niet in dat ze zich aan het verdedigen is.
Deze vrouw geniet gewoon heel erg van haar paarden en heeft lol in wat ze doet en probeert het uit te leggen waar ze mee bezig is.
Ik waardeer het enorm en wil ook dat ze gewoon blijft reageren.

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:11

Ik heb hier geen zin meer in. Het wordt een zandbakken discussie van het nivo "ik heb lekker toch gelijk, wat jullie ook zeggen, want mijn vader zit bij de brandweer".

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:17

Ik lees nu verschillende meningen en aan alle kanten hebben andere gelijk.

Ik vind het geweldig hoe jij met je paard om kan gaan. Op stal waar mijn verzorgpony staat hebben we laatst ook een horsemanchip gedaan van 4 weken, was echt gaaf en heb er ook veel van geleerd, en als ik jou zo zie denk ik echt dat je zo'n band kan hebben met je paard is toch wel echt bijzonder! Nou las ik net een berichtje dat het in de bak allemaal gewoon kan enzo en dat je paard een vluchtdier is, maar als jou paard jou vetrouwd hoeft hij toch niet te vluchten? In iederen geval, dankzij die horsemanchip snap ik wat jij voelt, en ik vind het super dat jij met helemaal niks door de bossen rijd en zelf met een halster op een hele jonge grote sterke hengst!

xx

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 12:52

_Skess_ schreef:
@bispax

waarom slappe redenen ? ik verontschuldig me niet ...ik rij zonder tuig omdat ons het goed bevalt en niet om stoer te doen ...

ik heb alleen het gevoel dit dit zo maar effe gedaan kan worden zonder iets rijden en dit wil ik wel behoeden voor diegene dit effentjes na willen doen ..

en ik heb nergens schijt voor ....waarom iedereen heeft eigen manier van doen en rijden en dit is ons manier van ...en goede tips zijn altijd welkom of het nu met bit is of zonder bit ..
kretiek kun je negeren of van leren en niet schijt op hebben Knipoog

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 12:56

enne iedereen thnx voor de leuke berichtjes ...gelukkig zijn er nog mensen die zo denken

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:21

Ik vind het knap hoor Haha!
Ik durf het zelf niet aan
al hoewel ik in de bak langzaam met steeds minder durft te gaat rijden nu rij ik alleen nog met een touwtje.
maar buiten nee daar zijn we niet aan toe Bloos
hij mischien wel maar ik niet ik zit nog niet zo geweldig oontspannen erop als ik naar buiten wil zonder iets Bloos

Ik rij wel in de bak een schrik parcourtje met Paraplus en balonnen en Zeiltjes enz enz en zo zonder zadel allen met 1 touwtje

2 jaar geleden had ik dit nog niet met hem durven tedoen hij was zo bang en had helemaal geen vertrouwen in de mens Bloos

en nu zijn we 2 handen en hoeven op 1 buik Lovers we hebben samen een hele sterke band opgebouwd Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:30

Ach, zolang je alleen jezelf de kreukels in rijdt vind ik het ook niet zo'n probleem hoor, eigen schuld, dikke bult dan. Net als die dronken bestuurder die zichzelf met 100km/u tegen een boom parkeert. Zolang de schade daarbij beperkt blijft, prima.

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:41

Ik kan het niet nalaten toch nog een reactie te geven.
Zijn jullie je bewust dat die knol geen mens is? Het kan niet denken van " oh die schat, laat ik die er maar niet afgooien voor een voorbij razende auto". Een knol kan opeens debiel doen. Hoe lief die ook is. Ik hoop niet dat je een ander naar de andere wereld helpt agv "jouw paardeliefde"

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:57

Ik vind het allereerst ontzettend knap dat je zo'n vertrouwensband hebt opgebouwd met je paard en dit hebt bereikt. Je paard moet wel ontzettend gehoorzaam zijn, wil je dit doen! Goed dat Bispax zegt dat je dit niet zomaar fftjes kunt.
Ik zie 2 individuen die gewoon plezier hebben met elkaar. Wel vind ik dat je je ervan bewust moet blijven dat het een dier blijft. Wellicht heb je een verhoogde kans om een ongeluk te creeren, maar ik zie dagelijks mensen van stal het bos ingaan, waarvan ik denk: Komen die heelhuids terug? Groen paard met een groene ruiter bijvoorbeeld.

Sjadronn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:30

Dat je paard daar buigt, hoe leer je hem dat ever? Bloos
Ziet er wel leuk uit allemaal! Pling

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:50

_Skess_ schreef:
@bispax

zij is jullie helemaal geen verontschuldiging schuldig omdat ze zonder optoming rijd, zijn jullie god ofzo?

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 08:17

xDramaQueen schreef:
_Skess_ schreef:
@bispax

zij is jullie helemaal geen verontschuldiging schuldig omdat ze zonder optoming rijd, zijn jullie god ofzo?

gelukkig niet Haha!

nee ik kan me goed voorstellen dat dit niet iedereen waardeerd hoe ik rij ...en daar heb ik helemaal geen problemen mee ..ik ben eentje ook kretiek is een goed bedoelde advies ..is net hoe je het bekijkt Knipoog

p.s drama queen wat heb jij een geweldige profiel Haha!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:51

bispax: ik vind het helemaal geweldig, ben zelf ook bitloos amazone, en dit gaat prima, veel meer ontspanning, minder heftig schrikken en reageren en meer controle..
JAJA mensen ZONDER BIT ja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:06

Ik vind het allemaal erg leuk eruit zien, en een ieder moet het helemaal zelf weten, MAAR wel op eigen terrein. Als ik ooit schade oploop van iemand die zonodig zonder fatsoenlijk tuig op de openbare weg wil, prima, maar die pluk ik helemaal kaal. Want je bent niet verzekerd , alleen daarom al al onverantwoord!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:21

faye schreef:
Want je bent niet verzekerd , alleen daarom al al onverantwoord!

Daar heb je dat fabeltje weer. Je bent wel verzekerd. En je bent ook niet strafbaar.

Persoonlijk zie ik meer risico in onervaren ruiters die de weg op gaan op een onbekend paard.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:23

Je bent niet verzekerd is de reinste flauwekul. Dat staat nergens in verzekeringsclausules. Ik ben ooit met cap van een paard met zadel en met bit gepleurd en denk maar niet dat er iemand vroeg hoe ik reed toen ik in het ziekenhuis terechtkwam. De verzekering heb ik nooit wat van gehoord.
Ik vind dat veel mensen zich hier erg overdreven druk maken en al van te voren een zeer negatieve instelling hebben puur gebaseerd op angstgevoelens. Wat nou als.... Ja, wat nou als ze er niet afvalt?
Ik kijk nu uit het raam van mijn kantoor en zie een manneke van 3 loslopen. Zijn moeder loopt 2 meter voorop. Naast hem vliegt een auto langs. Wat nou als.... get a life zeg. Laat de topicstarter d'r eigen ding doen en loop niet zo te oordelen over een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:28

Reken maar dat je verzekering moeilijk doet als je zonder zadel en hoofdstel een ongeluk veroorzaakt. Maar laat het erop aankomen zou ik zeggen. En goed sparen vast Haha!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:30

Bij ons verzekeringsmaatschappijboekje ding staat er niets over in.. En ik voel me beter zonder bit dan met.. (moest ik van mn paard zeggen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:31

Heb je het wel eens nagevraagd bij je verzekering? Of toch niet zoveel verantwoordelijkheidsgevoel? Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:46

Cynthiaaapje schreef:
Bij ons verzekeringsmaatschappijboekje ding staat er niets over in.. En ik voel me beter zonder bit dan met.. (moest ik van mn paard zeggen)

Ik heb het destijds wel overlegd met de persoon die onze financiele zaken (dus ook onze verzekeringen) regelt. Bitloos buiten rijden is geen probleem bij ons, hoor. Hoe dat met optomingloos zit, weet ik niet, maar dat is niet iets wat ik mij snel zie doen met mijn jonge paard buiten Haha!.

Bispax zei volgens mij dat ze alleen optomingloos rijdt in het bos, dus niet langs een drukke weg. Hoe sommigen toch weer al die stemmingmakerij verzinnen in dit topic? Haha!