NIEUW hier op bokt!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bolzak23

Re: NIEUW hier op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:31

Ok

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:31

lovelucky schreef:
Skitter schreef:
Slapen

Ze kan ook op de kop op haar paard hangen, paard raakt in paniek door IETS, zij valt uit balans en komt met haar hoofd tegen bakrand aan. Of valt onder het paard en paard trapt haar mooi een paar keer tegen haar hoofd. Kan allllllllllllemaal gebeuren. Ja dan had ze wel graag een cap op.
Zo kunnen we eeuwig doorgaan, maar er werd ons vriendelijk gevraagd om er over te houden. Dromen Ik vind het gewoon te riskant om zoiets zonder enige bescherming hoe dan ook te doen maar he, dat ben ik.

Toch vraag ik me af met hoe het zit voor als er wel iets gebeurt aangezien het niet haar paarden zijn....

Ik heb al meerdere malen gevraag hier over op te houden, evenals sommige anderen, net heeft een mod datzelfde gevraagd en nog ga je erover door.

Verward

Oh sorry hoor, of mag ik niet terug reageren?

Lovelucky plaatste toch tegelijk met mij over die cap? Lips are sealed...Jemig.

Maar ik heb toch al gezegd dat ik er over op ging houden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:35

wat een gezeur jo, gaan jullie tegen alle showruiters zo tekeer?

Sry moest er even uit. Lips are sealed

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:38

Jep Haha! Ja

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:39

magda_90 schreef:

Moderatoropmerking:
Ik word er zo langzamerhand wel een beetje moe van Boos!
Binnen een half uur tijd vraag ik tot 3 keer toe of er weer ontopic gegaan kan worden, en in mijn laatste post vraag ik nog uitdrukkelijk om alleen rijtechnisch commentaar te plaatsen.

Ik ga hier verder niet meer waarschuwen, da's ondertussen wel meer dan genoeg gebeurd.
De eerstvolgende die een offtopic reactie plaatst (dus geen rijtechnisch commentaar plaatst) of door blijft gaan over caps / veiligheid etc., kan een OW verwachten.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:39

magda_90 schreef:

Ik dacht ik zeg maar niets! mijn god heel belachelijk.. zijn jullie ongesteld ofzo :S hahahahahahahh ik vind het knap dat dit meiske dit zo doet en durft!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:40

Dit forum is toch bedoeld voor rijtechnisch commentaar? Er word nergens gevraagd om reactie op het feit dat ze zonder cap rijdt. Waar maak je je druk om? Als er een keer iets gebeurd doet ze dat zelf. Denk je echt dat ze het wel doet omdat andere dat zeggen? Ik denk het helaas niet..

(ik ben zelf ook voor cap maar eindeloze duscussies over een cap, asjeblieft hou op Knipoog )

Edit: Sorry dit mocht niet meer.

Ik vind dat het er leuk uitziet en die paarden zijn erg mooi! Je kan het al erg goed!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:47

lijkt me echt gaaf als je dat allemaal met je paardjes kan....zucht..

Tika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:48

Geweldig!!!! Het plezier spat ervan af, lekker op zijn ouderwets, alleen maar lol en genieten, niks geen dressuur gemuts en geen stijf gehark met die knollen, lekker spelen, de paarden hebben ook giga veel plezier zo aan de oortjes en hun hele lichaamstaal te zien. geniet ervan, maar inderdaad pas goed op jezelf en wees voorzichtig. lol voorop voor de paarden en jezelf Pling Pling

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:59

Geweldig leuk!
En ooit een voltigeshow gezien met cap?

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:15

Meid, geweldig! Ik wou dat ik het kon zeg. Rij zelf wel meer zonder zadel dan met (meest springen) en ook vaak bitloos maar zoals jij het doet! Echt ontzettend gaaf Haha! . Plezier straalt eraf. En die cap? Ik denk dat je het zelf moet weten hoor. Ik rij thuis ook wel eens zonder. Ik snap dat mensen er commentaar op leveren maarja.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 03:02

Woooow, ik vind dit echt Zooo ongelovelijk gaaf!
Ik ben echt stikjaloers op jou, zo'n mooie band tussen paard en ruiter, het lef, echt geweldig! Ga zo door meid, je kan echt heel ver komen denk ik!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:09

Skitter schreef:
Tja, ik had het zeker niet gedaan zonder cap, dat weet ik wel.

Ja je kan het zeuren vinden maar het zou toch hartstikke jammer zijn om over jou op Voorpagina Nieuws te lezen dat je van paard geflikkerd ben, met je hoofd ergens terecht kwam en nu in coma ligt. Om het maar even hard te zeggen Nagelbijten / Gniffelen

En je zegt steeds dat het je ouders 'niets uitmaakt' maar blijkbaar weten ze ook niet zoveel van paarden af, aan jou verhaal te lezen. Weten ze uberhaupt dat een cap of bodyprotector voor paardrijden bestaat, vraag ik me af..

Ik vertrouw geen enkel paard voor %100 want een paard denkt niet als een mens. In sommige unieke gevallen zal een paard zijn ruiter/eigenaar willen beschermen maar dat komt niet vaak voor. En in zulke gevallen zie ik nou niet voor me dat je paard gaat denken' ff niet gek doen want ze hangt nog aan mij Clown Koe '

Paarden kunnen nu eenmaal koeien zijn en elk paard kan om de gekste, meest onverwachtse dingen bokken of steigeren. Tja en dat gaat het waarschijnlijk mis. Nu snap ik wel dat het om practisch 'bomb-proof' paarden gaat in de voltige, maar nogmaals, ik vertrouw geen enkel paard %100. Het BLIJVEN dieren!

Maar ik vind het zowiezo raar dat je ouders niets over een cap zeggen maar ook de eigenaaresse van de paarden niet. Kijk dat zij de paard volleig vertrouwt en kent, vooruit. het zijn immers haar paarden. Maar stel dat er nu iets gebeurt met jou, DOOR haar paard? En dan? Wie z'n schuld? Zegt de eigenaaresse ' He het zijn mijn paard dus mijn schuld' of zegt ze ' Ja, eigen risico meid!'

Het wel iets wat je over na moet denken aangezien waar je mee bezig bent....

Maar om niet alleen een negatieve bericht achter te laten Knipoog Het is zeker knap en fijn dat je blijkbaar aanleg voor hebt en het er snel oppikt! Zorg alleen voor dat er niets verkeerd kan gaan he Knipoog

flor is mijn hartsvriendin,
als er iets zou gebeuren neem ik de verantwoordelijkheid.
moest ik weten dat het niet zo goed zou gaan zou ik haar al deze dingen ook niet toelaten.
ze plakt aan een paard vast en bij alle dingen dat ik haar aanleer heeft ze altijd alles direct mee.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:11

[/quote]
Toch vraag ik me af met hoe het zit voor als er wel iets gebeurt aangezien het niet haar paarden zijn....
[/quote]

wat een gezeur, als er iets zou gebeuren is het mijn verantwoordelijkheid.
stop nu met zagen daarover en geniet van de foto's Knipoog

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:12

kannie schreef:
lijkt me echt gaaf als je dat allemaal met je paardjes kan....zucht..

correctie mijn paardjes Clown

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:29

@ Muiske: met welke paarden werk je het liefst? Ik kan me voorstellen dat het ene type/ ras paard meer geschikt is voor dit werk dan het andere type/ras.
Ik zag ergens al voorbij komen dat je bijv. met een paint? Maar met welke typen paarden werk je nog meer?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:30

Vind het hartstikke leuk dat je dit kan, ben stiekem wel een beetje jaloers hoor Bloos want dit kon ik nog niet eens dromen toen ik jou leeftijd had.

Met m'n Welsh cob (waar ik een hele goede band mee had) heb ik ook wel eens wat stunts uitgehaald, toen ik jong was, maar met verschillende paarden nee dat was niet aan mij besteed.

Het ziet er misschien wat link uit en dat zal het ook vast wel zijn, maar ik hoop dat je je dat voor zover je dat kunt op jouw leeftijd natuurlijk (niet gemeen bedoeld) wel realiseerd....... en lieve meid, wees wat zuiniger op je hoofd je heb er maar 1 van!

Veel plezier met je stuntpaarden Knipoog

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:00

Ninx schreef:
@ Muiske: met welke paarden werk je het liefst? Ik kan me voorstellen dat het ene type/ ras paard meer geschikt is voor dit werk dan het andere type/ras.
Ik zag ergens al voorbij komen dat je bijv. met een paint? Maar met welke typen paarden werk je nog meer?

zippo is een american paint horse
el-kalife arabische volbloed
omar is een kruising tussen kwpn en arabische volbloed

drie volbloeden Clown

en voor de rest maakt niet uit, ruinen, hengsten, merries, koud of warmbloed..
heb geen voorkeur, je kan ieder paard leren wat je wilt als je er voor openstaat.

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:05

Echt heel knap wat je op deze leeftijd al allemaal kunt! Lachen Het ziet er echt vrolijk en leuk uit! Je mag blij zijn met iemand die zo'n geweldige paarden heeft! Veel plezier nog met alles wat je gaat doen! Lachen

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:26

Wow, heel erg knap.
Stiekem ben ik ook wel een beetje jaloers Clown
Mocht willen dat ik dat allemaal kon Tong uitsteken
Het ziet er wel heel erg leuk uit Haha!.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 14:03

lindake schreef:
florrtje schreef:
Een vluchtdier gaat niet bokken of steigeren enkel wegrennen, dan spring je gewoon af.

En wat als je er nu niet af durft te springen in volle galop Clown. Ik ben niet zo lenig als jou Lachen. Dus zo gewoon is het niet om van een wegrennent paard te springen.

Vind het nog altijd knap wet je doet Pling

Bwa ik ga gewoon een kleine kordate snak geven (kan niet veel kwaad door bitloos rijden) dan vertraagd je paard een klein beetje, en dan hup deraf omdraaien en aan de kant staan. Tot rust komen en weer opspringen! Knipoog Iedereen kan dat , gewoon been langs achter over en mss eerst nog wat meelopen en dan omdraaien, zo simpel als het verteld wordt... Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 14:17

Skitter schreef:

Ja je kan het zeuren vinden maar het zou toch hartstikke jammer zijn om over jou op Voorpagina Nieuws te lezen dat je van paard geflikkerd ben, met je hoofd ergens terecht kwam en nu in coma ligt. Om het maar even hard te zeggen Nagelbijten / Gniffelen

En je zegt steeds dat het je ouders 'niets uitmaakt' maar blijkbaar weten ze ook niet zoveel van paarden af, aan jou verhaal te lezen. Weten ze uberhaupt dat een cap of bodyprotector voor paardrijden bestaat, vraag ik me af..

Ik vertrouw geen enkel paard voor %100 want een paard denkt niet als een mens. In sommige unieke gevallen zal een paard zijn ruiter/eigenaar willen beschermen maar dat komt niet vaak voor. En in zulke gevallen zie ik nou niet voor me dat je paard gaat denken' ff niet gek doen want ze hangt nog aan mij Clown Koe '

Paarden kunnen nu eenmaal koeien zijn en elk paard kan om de gekste, meest onverwachtse dingen bokken of steigeren. Tja en dat gaat het waarschijnlijk mis. Nu snap ik wel dat het om practisch 'bomb-proof' paarden gaat in de voltige, maar nogmaals, ik vertrouw geen enkel paard %100. Het BLIJVEN dieren!

Maar ik vind het zowiezo raar dat je ouders niets over een cap zeggen maar ook de eigenaaresse van de paarden niet. Kijk dat zij de paard volleig vertrouwt en kent, vooruit. het zijn immers haar paarden. Maar stel dat er nu iets gebeurt met jou, DOOR haar paard? En dan? Wie z'n schuld? Zegt de eigenaaresse ' He het zijn mijn paard dus mijn schuld' of zegt ze ' Ja, eigen risico meid!'

Het wel iets wat je over na moet denken aangezien waar je mee bezig bent....

Maar om niet alleen een negatieve bericht achter te laten Knipoog Het is zeker knap en fijn dat je blijkbaar aanleg voor hebt en het er snel oppikt! Zorg alleen voor dat er niets verkeerd kan gaan he Knipoog

Vindt je het raar als ik zeg dat wij ook dieren zijn ? Zou het helemaal niet kunnen dat paarden denken dat door hen de wereld aan het vergaan is. of dat de vogels van ons gebruik gaan maken om hun nestjes te bouwen (in de huizen en zo). Een paard denkt niet als een mens" Is zever , paarden praten maar niet tegen ons , paarden denken , op welke manier intresseerd me niet , wij denken , zij weten ook niet hoe wij denken , voor paardjes enorm risico om ons op hun rug te laten , maar zouden ze dat doen moesten zij ons niet begrijpen ?! zouden wij op een paardje kruipen als we het leven van een paard niet begrijpen?! Ik dacht het niet, Zou ik koeien leren knielen erop zitten spelen wandelen en allemaal moest ik hen niet begrijpen ? zouden zij naast mij wandelen als ze me niet begrijpen ? Tal van voorbeelden beste, Dat een koe zwart wit ziet , en dat het ene dier in het donker kijkt is wetenschappelijk bewezen. Maar helaas geloof ik niet in wetenschap, ik geloof wat ik wil geloven, ik geloof er bijvoorbeeld in dat een dier je kan redden. Net het zelfste met geschiedenis ? Al die bronnen die we vinden ?... Kan dat niet even goed een kinderverhaaltje zijn? Over die wetenschaptoestellen, het blijft een toestel , meet die niet verkeerd ? Wij kunnen helaas niets zeggen over wat goed en slecht is. Boodschap : geloof je eigen waarheid. Een cap moet de schok opvangen ? wie zegt dat hij het niet juist verhard. Blijf gewoon natuurlijk , strax moet ik nog knielappen aan doen voor te wandelen , en opnieuw die schoenen met zuignappen om in de douche te gaan... Ik dacht het niet. Nadruk op ik dacht" Hier opnieuw mijn eigen waarheid, willen jullie liever meedoen met wat die manegelesgevertjes zeggen , goed voor jullie , kan idd dat jullie dezelfde mening hebben maar ik niet , zou willen hebben dat jullie mij eindelijk eens gaat verstaan. Ik versta jullie echt waar. Maar berichtjes via internet gaan helaas mijn mening niet verandern. Ik heb die berichtjes dan ookal genoeg gehoord, ook begint dit alles lichtjes tegen te steken, heeltijd maar opnieuw zeggen dat ik het niet wil heeltijd maar opnieuw mijn eigen waarheid zitten verklaren. Mijn ouders weten veel van koeien en andere, werken met beesten blijft gevaarlijk , omgaan met mensen is even gevaarlijk , Rij natuurlijk en de natuur zal jou verstaan,
Ik lig te slapen en een vliegtuig stort neer in mijn kamer , moet ik dan in mijn bedje liggen met een cap op bodyprotector en dit en dat, om die schok op te vangen ? aangenaam liggen wordt het niet , zelfste met rijden , aangenaam rijden is het niet , ik volg de natuur ,

xxx

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:20

Nou ik vindt het knap dat je dit doet.
Zou het zelf niet eens durfen.

Als je maar lol hebt en dat straalt er bij alles wel vanaf bij jou.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 14:24

Skitter schreef:

Maar ik vind het zowiezo raar dat je ouders niets over een cap zeggen maar ook de eigenaaresse van de paarden niet. Kijk dat zij de paard volleig vertrouwt en kent, vooruit. het zijn immers haar paarden. Maar stel dat er nu iets gebeurt met jou, DOOR haar paard? En dan? Wie z'n schuld? Zegt de eigenaaresse ' He het zijn mijn paard dus mijn schuld' of zegt ze ' Ja eigen schuld.

Ter verduidelijking JIJ vertrouwd geen paard voor honderd procent. Ik vertrouw ze wel voor honder procent = eigen keus
Paarden zijn getraind op recht doorlopen voor voltige, als jullie gewoon op zo'n paardje zitten kan hij toch ook bokken ? Bij ons zitten wij heel goed vast in riempjes , kan zo wel enkel oefening uitvoeren op een rodeopaard... En over rechtstaan wel daar spring ik gewoon af. Stel nu dathij bokt terwijl ik rechtsta dan laat ik me naar de zijkant vallen en grijp ik naar de poumo (of oe dajt schrijft Haha! ) dan heb ik nog de keus : spring ik er terug op ? of spring ik eraf? Denken jullie dat ik niet weet waar ik mee bezig ben ?! Dan weten jullie dat ook niet hé, werken met dieren is een groot risico met of zonder bescherming! Mijn oudjes weten wel wat die bekakte pispotten en korsetten zijn voor op een paard, bij hen komt het over net als ik het nu uitdruk. Opnieuw is dit mijn ouders hun beslissing.
Maar ben 't beu om nog meer commentaar te geven hoeveel je hier ook over gaat neuten, ik rij zonder cap.
Sorry ,
Je zal het wel zien als ik in het ziekenhuis ligt, maar ik zal het ook wel zien als jullie in het ziekenhuis liggen Knipoog

AL bij al toch nog vriendelijke groetjes xxx Haha!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 14:26

lovelucky schreef:
Tsja en dadelijk doet ze een cap op haar hoofd, daardoor ziet ze niet alles meer op het moment dat ze op der kop naast haar paard hangt, daardoor rijdt ze tegen een paal aan en raakt in coma. Nou goh, dan heb je veel aan die cap gehad zeg......

En een tweede scenario:
Ze wil op haar paard springen, en doet dat op zo'n manier dat ze vlak met haar hoofd langs het paard/zadel gaat, hierdoor komt de klep van de cap tegen haar neus en breekt ze haar neus, vervolgens ziet ze niks meer en hangt ze naast haar paard zonder er iets aan te kunnen doen...... Toch l*llig

Mensen houdt er alsjeblieft over op!

toch Iemand met verstand Tong uitsteken , het gevaar wordt neit verkleind door die zogezegde bescherming, Het kan het ongeluk nog vergroten!
Dankje echt waar pak van mijn hart , ik hou hem steeds vast om het volgende commentaar te lezen straks is dat weer geneut over die cap ! Tong uitsteken
Meid veel respect voor je! Dankje ! Cool

xxx