Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lovelucky schreef:Skitter schreef:![]()
Ze kan ook op de kop op haar paard hangen, paard raakt in paniek door IETS, zij valt uit balans en komt met haar hoofd tegen bakrand aan. Of valt onder het paard en paard trapt haar mooi een paar keer tegen haar hoofd. Kan allllllllllllemaal gebeuren. Ja dan had ze wel graag een cap op.
Zo kunnen we eeuwig doorgaan, maar er werd ons vriendelijk gevraagd om er over te houden.Ik vind het gewoon te riskant om zoiets zonder enige bescherming hoe dan ook te doen maar he, dat ben ik.
Toch vraag ik me af met hoe het zit voor als er wel iets gebeurt aangezien het niet haar paarden zijn....
Ik heb al meerdere malen gevraag hier over op te houden, evenals sommige anderen, net heeft een mod datzelfde gevraagd en nog ga je erover door.

...Jemig.

magda_90 schreef:wat een gezeur jo, gaan jullie tegen alle showruiters zo tekeer?
Sry moest er even uit.

magda_90 schreef:wat een gezeur jo, gaan jullie tegen alle showruiters zo tekeer?
Sry moest er even uit.
)
. Plezier straalt eraf. En die cap? Ik denk dat je het zelf moet weten hoor. Ik rij thuis ook wel eens zonder. Ik snap dat mensen er commentaar op leveren maarja. Skitter schreef:Tja, ik had het zeker niet gedaan zonder cap, dat weet ik wel.
Ja je kan het zeuren vinden maar het zou toch hartstikke jammer zijn om over jou op Voorpagina Nieuws te lezen dat je van paard geflikkerd ben, met je hoofd ergens terecht kwam en nu in coma ligt. Om het maar even hard te zeggen
En je zegt steeds dat het je ouders 'niets uitmaakt' maar blijkbaar weten ze ook niet zoveel van paarden af, aan jou verhaal te lezen. Weten ze uberhaupt dat een cap of bodyprotector voor paardrijden bestaat, vraag ik me af..
Ik vertrouw geen enkel paard voor %100 want een paard denkt niet als een mens. In sommige unieke gevallen zal een paard zijn ruiter/eigenaar willen beschermen maar dat komt niet vaak voor. En in zulke gevallen zie ik nou niet voor me dat je paard gaat denken' ff niet gek doen want ze hangt nog aan mij![]()
'
Paarden kunnen nu eenmaal koeien zijn en elk paard kan om de gekste, meest onverwachtse dingen bokken of steigeren. Tja en dat gaat het waarschijnlijk mis. Nu snap ik wel dat het om practisch 'bomb-proof' paarden gaat in de voltige, maar nogmaals, ik vertrouw geen enkel paard %100. Het BLIJVEN dieren!
Maar ik vind het zowiezo raar dat je ouders niets over een cap zeggen maar ook de eigenaaresse van de paarden niet. Kijk dat zij de paard volleig vertrouwt en kent, vooruit. het zijn immers haar paarden. Maar stel dat er nu iets gebeurt met jou, DOOR haar paard? En dan? Wie z'n schuld? Zegt de eigenaaresse ' He het zijn mijn paard dus mijn schuld' of zegt ze ' Ja, eigen risico meid!'
Het wel iets wat je over na moet denken aangezien waar je mee bezig bent....
Maar om niet alleen een negatieve bericht achter te latenHet is zeker knap en fijn dat je blijkbaar aanleg voor hebt en het er snel oppikt! Zorg alleen voor dat er niets verkeerd kan gaan he
kannie schreef:lijkt me echt gaaf als je dat allemaal met je paardjes kan....zucht..
want dit kon ik nog niet eens dromen toen ik jou leeftijd had.
Ninx schreef:@ Muiske: met welke paarden werk je het liefst? Ik kan me voorstellen dat het ene type/ ras paard meer geschikt is voor dit werk dan het andere type/ras.
Ik zag ergens al voorbij komen dat je bijv. met een paint? Maar met welke typen paarden werk je nog meer?
Het ziet er echt vrolijk en leuk uit! Je mag blij zijn met iemand die zo'n geweldige paarden heeft! Veel plezier nog met alles wat je gaat doen!

. lindake schreef:florrtje schreef:Een vluchtdier gaat niet bokken of steigeren enkel wegrennen, dan spring je gewoon af.
En wat als je er nu niet af durft te springen in volle galop. Ik ben niet zo lenig als jou
. Dus zo gewoon is het niet om van een wegrennent paard te springen.
Vind het nog altijd knap wet je doet
Iedereen kan dat , gewoon been langs achter over en mss eerst nog wat meelopen en dan omdraaien, zo simpel als het verteld wordt...
Skitter schreef:Tja, ik had het zeker niet gedaan zonder cap, dat weet ik wel.
Ja je kan het zeuren vinden maar het zou toch hartstikke jammer zijn om over jou op Voorpagina Nieuws te lezen dat je van paard geflikkerd ben, met je hoofd ergens terecht kwam en nu in coma ligt. Om het maar even hard te zeggen
En je zegt steeds dat het je ouders 'niets uitmaakt' maar blijkbaar weten ze ook niet zoveel van paarden af, aan jou verhaal te lezen. Weten ze uberhaupt dat een cap of bodyprotector voor paardrijden bestaat, vraag ik me af..
Ik vertrouw geen enkel paard voor %100 want een paard denkt niet als een mens. In sommige unieke gevallen zal een paard zijn ruiter/eigenaar willen beschermen maar dat komt niet vaak voor. En in zulke gevallen zie ik nou niet voor me dat je paard gaat denken' ff niet gek doen want ze hangt nog aan mij![]()
'
Paarden kunnen nu eenmaal koeien zijn en elk paard kan om de gekste, meest onverwachtse dingen bokken of steigeren. Tja en dat gaat het waarschijnlijk mis. Nu snap ik wel dat het om practisch 'bomb-proof' paarden gaat in de voltige, maar nogmaals, ik vertrouw geen enkel paard %100. Het BLIJVEN dieren!
Maar ik vind het zowiezo raar dat je ouders niets over een cap zeggen maar ook de eigenaaresse van de paarden niet. Kijk dat zij de paard volleig vertrouwt en kent, vooruit. het zijn immers haar paarden. Maar stel dat er nu iets gebeurt met jou, DOOR haar paard? En dan? Wie z'n schuld? Zegt de eigenaaresse ' He het zijn mijn paard dus mijn schuld' of zegt ze ' Ja, eigen risico meid!'
Het wel iets wat je over na moet denken aangezien waar je mee bezig bent....
Maar om niet alleen een negatieve bericht achter te latenHet is zeker knap en fijn dat je blijkbaar aanleg voor hebt en het er snel oppikt! Zorg alleen voor dat er niets verkeerd kan gaan he
Skitter schreef:Tja, ik had het zeker niet gedaan zonder cap, dat weet ik wel.
'
Maar ik vind het zowiezo raar dat je ouders niets over een cap zeggen maar ook de eigenaaresse van de paarden niet. Kijk dat zij de paard volleig vertrouwt en kent, vooruit. het zijn immers haar paarden. Maar stel dat er nu iets gebeurt met jou, DOOR haar paard? En dan? Wie z'n schuld? Zegt de eigenaaresse ' He het zijn mijn paard dus mijn schuld' of zegt ze ' Ja eigen schuld.
) dan heb ik nog de keus : spring ik er terug op ? of spring ik eraf? Denken jullie dat ik niet weet waar ik mee bezig ben ?! Dan weten jullie dat ook niet hé, werken met dieren is een groot risico met of zonder bescherming! Mijn oudjes weten wel wat die bekakte pispotten en korsetten zijn voor op een paard, bij hen komt het over net als ik het nu uitdruk. Opnieuw is dit mijn ouders hun beslissing.
lovelucky schreef:Tsja en dadelijk doet ze een cap op haar hoofd, daardoor ziet ze niet alles meer op het moment dat ze op der kop naast haar paard hangt, daardoor rijdt ze tegen een paal aan en raakt in coma. Nou goh, dan heb je veel aan die cap gehad zeg......
En een tweede scenario:
Ze wil op haar paard springen, en doet dat op zo'n manier dat ze vlak met haar hoofd langs het paard/zadel gaat, hierdoor komt de klep van de cap tegen haar neus en breekt ze haar neus, vervolgens ziet ze niks meer en hangt ze naast haar paard zonder er iets aan te kunnen doen...... Toch l*llig
Mensen houdt er alsjeblieft over op!
, het gevaar wordt neit verkleind door die zogezegde bescherming, Het kan het ongeluk nog vergroten!