ïn balans om oefeningen te doen of oefeningen doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat acht jij waar?

Eerst werken aan een goede balans, dan oefeningen
25 (29%)
Oefeningen helpen om een goede balans te krijgen
59 (70%)

Totaal aantal stemmen: 84

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 10:10

Appie, je hebt helemaal gelijk dat veel mensen proberen van voren met veel spanning en druk, problemen op te lossen. En daardoor onbewust nog meer problemen creeeren of het probleem verergeren.

Het paard van Lovelance was erg slecht. Hij had ernstige knieblessures aan zijn voor en achterbeen. En het is een handige vent met trucendoos. Het gaat nu overigens heel goed met hem en met haar ook!

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:28

Lovely"]
Nou Appie, ik kan het je wel uitleggen hoor, als je het echt wilt weten.
[/quote]

Nogmaals, wat wil je me dan uitleggen?

[quote="Aqua8horse schreef:
Appie, je hebt helemaal gelijk dat veel mensen proberen van voren met veel spanning en druk, problemen op te lossen. En daardoor onbewust nog meer problemen creeeren of het probleem verergeren.

Het paard van Lovelance was erg slecht. Hij had ernstige knieblessures aan zijn voor en achterbeen. En het is een handige vent met trucendoos. Het gaat nu overigens heel goed met hem en met haar ook!

Heel fijn dat het nu goed gaat met haar en het paard!
Maar wat ik probeerde te zeggen is dat Lovelance waarschijnlijk nooit heeft geleerd goed recht te richten. Mede daardoor (en misschien ook door teveel druk/spanning) zijn deze problemen dan hoogstwaarschijnlijk ontstaan. Dus door het paard weer goed recht te richten, in balans en op eigen benen te laten lopen, is het weer goed gekomen. Maar dan zie ik dus niet echt een 'nieuwe' methode. Begrijp je wat ik bedoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:31

Appie schreef:
Wat wil je me uitleggen ?

Hoe het komt dat gigantisch veel mensen aan de kop van het paard zitten te sjorren.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:37

Dat hoef je me niet uit te leggen, tenzij je een wonderbaarlijk nieuwe ontdekking hebt gedaan Knipoog .

Goed, er zijn uiteindelijk zoveel redenen, feit blijft dat de instructie dikwijls de verkeerde basis legt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:45

Aqua8horse schreef:
En als het nou werkelijk zo gewoon zou zijn: waarom hebben veel mensen dan problemen groot of klein die ik niet heb als ik op hun paard stap?

Als ik op het paard van een lesklant stap om een probleem op te lossen dan is dat ook zo over, Dus ik heb idd niet hetzelfde probleem als mn lesklant, maar dat is ook niet meer dan normaal, lijkt me.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 13:26

Ik weet niet of dat zo normaal is als jij schetst. Er zijn ook instructeurs die wel heel goed les kunnen geven maar zelf niet zo geweldig rijden. Die kunnen vaak het paard niet die meerwaarde meegeven.

Mijn quote had te maken met het feit dat er mensen zijn die menen dat wat ik doe niets bijzonders is. Mijn reactie was daarom dat ik het vreemd vind dat mensen die menen op dezelfde manier te rijden, wel problemen hebben en ik dus niet. Het was dus meer een theoretische vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:32

Wat versta je onder problemen?
Dat een passage niet lukt, of dat vwnw rijden niet lukt.

dat eerste vind ik nog niet zo gek voor ons basis ruiter, dat laatste hoor je als begin basis al te kunnen, dus dat vind ik wel kwaleijk als dat niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:34

Kawa: "hij doet het niet" .

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 14:06

Onder problemen versta ik: dingen die een paard hoort te doen en het niet doet.

Er zijn heel veel soorten problemen:oa communicatie problemen, lichamelijke problemen, rijtechnische problemen en ook traumatische problemen.