Paarden Beleren Topic! Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:02

Kletskousz schreef:
Bij ons staat alles voorlopig sril. Ik ben erg naar terecht gekomen met training en Lig in zh met gebroken ribben klaplong en gescheurde mild Helaas

Ai!! Hoe is dat gebeurd?! Heel vervelend voor je :(

@miss lizje vervelend! Ik heb zelf altijd een touwtje om de nek zodat je je vast kunt houden. Misschien een optie? En iemand in het midden met een longeerzweep om hem voorwaarts te houden is mss ook een goed idee.

Hier alles goed gegaan. Een week geleden voor het eerst opgestapt en ik kon er mee weg rijden alsof ze al jaren onder het zadel is. Heel apart! Erg makkelijk en relaxed paard. Nu uitkijken dat ik er niet teveel mee ga doen.
Ik doe nu max 2x per week iets met haar maar merk wel dat ik daar weinig spieren mee op bouw. Hoe vaak doen jullie iets met je driejarige?

ikheetesmee

Re: Paarden Beleren Topic! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:29

Zodra ik het idee had dat een 3 jarige wel iets meer kan breide ik de training vaak iets meer uit door 2x per week longeren en 2x per week rijden. En dan veel rechtuit en dingen afwisselen. Ook grondwerk meepakken is daarbij een leuke afwisseling

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:51

Touwtje om nek is niet echt een optie, er hangt al een "nood slofje" dus ik wil niet nog meer troep hebben aan de voorkant. Heb de lusjes van mijn dekje aan elkaar gemaakt en dat is nu een geïnproviseerd bokriempje.

Afbeelding

fototje van les van dinsdag. Hij liep als een tierelier alsof hij nooit stout was geweest. :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:41

Om even weer nieuw leven in het topic te blazen.

Hoe ver zijn jullie al in het beleren?

Gentle gaat nu zo hard dat het "beleren" nu meer richting doorrijden en heel veel rechtrichten gaat. De knopjes gas, rem en stuur zitten er nu redelijk goed op. Ondertussen is ons eigen zadel ook binnen dus het is nu helemaal gas en gaan.

Afbeelding
Hij mag nog wat meer zakken in de hals vanuit de schoft, maar ik ben zeker niet ontevreden over dit plaatje. Vandaag ook voor het eerst de slof (die er al zeker 2 maanden voor bijna noppes aan hing) eraf gelaten. Gaf wel even wat dominante reacties maar met wat enig lefrijden van mijzelf (al dan soms niet met knikkende knietjes) ging hij toch meewerken.

Even ook een mooie vergelijking:
19 juli 2015
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 6882_o.jpg

18 juli 2016
Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:02

Miss: die is al hard vooruit gegaan!

Waar staan jullie nu met de jonkies?

Mijn 3 jaar loopt nu zijn eerste jumping parcoursjes (70cm) helemaal foutloos! hij is onder het zadel sinds begin juli. Het is echt een heerlijk meewerkend paard

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:54

Wij doen het nog steeds een beetje rustig aan.
In oktober voor het eerst op vreemd terrein geweest. Laden was weer een hel maar het rijden zelf ging wel erg goed. Voor de zekerheid wel slofje erbij gehouden.

https://www.facebook.com/lizette.heuvel ... 2009323731

Daarna thuis gewoon nog heel veel gereden.
September:
Afbeelding

November:
Afbeelding
Met stukje film.
https://www.facebook.com/lizette.heuvel ... 4826867561

Hierna is de fysio weer geweest en in overleg met haar wel met thieleman gaan rijden. Omdat als hij geen zin heeft toch te veel met zijn hoofd omhoog komt en zijn rug weg drukt.

Het is dat ik het aankomend jaar erg druk heb met afstuderen. Maar als het in deze lijn doorzet wil ik 2017 toch wel BB gaan proeven.

Nies_

Re: Paarden Beleren Topic! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:01

Ziet er goed uit! Impala doet nog steeds niet zoveel. Hij mag nog flink wat groeien. Althans hoop dat dat nog moet, want hij is behoorlijk iel :')

theelepel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 08:29

stress