ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:46

Niet een paar weken. Maanden, en mss wel langer. Als ik bij een hond mijn aanpak om de paar weken verander, wordt ie alleen maar strontvervelend en dat is niet omdat de aanpak an sich niet deugt, maar omdat ik niet consequent ben.

Ik ga weer terug in meeleesmodus

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:57

Het is mij wel duidelijk hoor, dit is een relaccount. Van iemand die het leuk vindt om stennis te schoppen via internet, of misschien een student die psychologie studeert?
Feiten:
bokken op een tijdstip waarop een zgn. 13-jarige al uren in dromenland is.
Het niet reageren op directe oplossingen, zoals het noemen van namen van goede instructeurs.
Geen foto's of filmpjes want wat er niet is kun je ook niet laten zien.
5 bladzijden antwoorden/reacties ontwijken en dan opeens met een opmerking komen als: ik mag van de eigenaar niet zonder .....rijden
Tips krijgen, die zgn. de volgende dag uitproberen en dan gaat het geweldig. 3 bladzijden later werkten die tips opeens niet
Taalkundig zit het allemaal net te gelikt in elkaar, daarom gooien we er heel af en toe maar eens een foutje doorheen zoals 'loopte' ipv 'liep'. Schizofrenie daarentegen is geen moeilijk woord.
Switchen van aardig naar opeens zgn. boos en opstandig.
Als alles weer een beetje rustig is noemen we tussen neus en lippen eens dat we pb's krijgen waarin Mindfields in een kwaad daglicht wordt gezet.
Dan gaan we die pb ook even kopieeren in het topic, maar eerst vragen we even of dat wel mag. Oh nee...toch maar snel weghalen die hap.
He, da's toevalig, die persoon van die pb heeft een ban. Dat gaan we dan ook maar even noemen, dat stookt het vuurtje nog even op.
We stoppen bij die foute instructeur. Oh nee, toch niet, we moeten nog een aantal lessen afmaken.
We rijden niet meer met panty om de tong, oh nee, toch wel, want het mag niet zonder. Oh nee, toch niet, dat doen we nooit meer hoor.
Het ligt wel aan mijn rijstijl, oh nee, toch niet. Het paard pest mij namelijk. Oh nee, toch niet, want in een ander topic heb ik gezegd dat mijn paard een dikke tong heeft.
Ik ga wel/geen (doorhalen wat niet van toepassing is) een ander bit gebruiken.
Inmiddels is het weer te rustig in het topic dus:
Heee...da's toevallig, TS ontvangt een pb waarin een tongriem wordt aangeboden. Hoe gebruik je zo'n ding eigenlijk?
Maakt ook niet uit, want we gaan hem wel/niet (weer doorhalen wat niet van toepassing is) gebruiken.
Kortom...de topics van deze TS kunnen alleen bestaan doordat wij allemaal reageren en TS de grootste lol hierom heeft.
Mijn suggestie: op geen enkel topic van deze TS meer reageren, dan lost het probleem zich vanzelf op.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:01

Geniale samenvatting :') _/-\o_

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 08:04

IK zij gisteren ook al dat die fotos beneden op de computer staan
En ik weet ook niet hoe ik ze moet plaatsen hier :)* En ik heb fotos van hem dat hij zijn tong uitsteekt
Ik ga het niet oplossen met een tongriempje ik vroeg daar alleen jullie meningen over
Ik snap dat het even duurt voor dat het kan gaan werken als je op een nieuwe manier moet gaan leren rijden
Maar je kunt altijd wel een stukje zien bij het rijden of het gaat werken ja of nee bij je paard.
Ik ben gestopt met Lessen bij die intructeur dat zegt ook al genoeg dat ik het anders wil gaan oplossen bij dit paard :D
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 31-10-11 08:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:07

En alle overige punten die Kinke opnoemt en die he-le-maal niet congruent zijn, kun je daar ook even op ingaan?

En beneden op de pc? Stuur ze maar per pb, dan zal ik je uitleggen hoe je ze in het topic kunt zetten :j Niks moeilijks aan! :D

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 08:20

"Corelli"]En alle overige punten die KinKe Op noemt en die he-le-maal niet congruent zijn, kun je daar ook even op ingaan?
Over wat kinke zegt als iedereen verschilende dingen tegen je gaat zegen hoe het moet dan weet je het zelf ook niet meer
wat nu wel gaat helpen van de tips of wat er niet gaat helpen van de tips die jullie tegen mij zijden.
En dat van wel of geen panty te gaan gebruiken daar ga ik niet over die keren dat hij zonder de panty liep dat was niet de bedoeling en mocht eigelijk Ook niet. en als de tips niet meer werken daar kan ik niks aan doen hij heeft wel vaker dat het na paardagen niet meer werkt bij hem
Dus wat ik wil zegen is als het ee"n dag wel werkt of twee of drie, dan kan het bij hem na die drie dagen .niet meer werken bij hem zo zit hij nou eenmaal In Zijn elkaar . Die pb"s die ik kreeg over mf zijden mensen gewoon tegen mij hoe ze over haar denken ;)
Ik wou een ander bit proberen maar dat lijkt mij niet verstandig, omdat hij daar heel gevoelig voor is voor nieuwe dingen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:37

Misschien een gebande bokker die het leuk vind om een topic te openen waar bokt altijd over heen valt.....acht is ook wel weer grappig..... :z

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:40

Jeetje zeg, heb vrijwel het hele topic doorgelezen.

TS, ik woon vlakbij jou in de buurt, ik weet niet of ik zelf de kennis beschik om jou te helpen, maar ik zou erg graag naar je toe willen komen om foto's en een filmpje te maken zodat je die hier kan plaatsen en andere bokkers jou kunnen helpen.

Ik kan er in een half uurtje zijn als je mij het adres even PBt. Noem maar een tijd :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 09:58

Shahazai schreef:
Jeetje zeg, heb vrijwel het hele topic doorgelezen.

TS, ik woon vlakbij jou in de buurt, ik weet niet of ik zelf de kennis beschik om jou te helpen, maar ik zou erg graag naar je toe willen komen om foto's en een filmpje te maken zodat je die hier kan plaatsen en andere bokkers jou kunnen helpen.

Ik kan er in een half uurtje zijn als je mij het adres even PBt. Noem maar een tijd :)

:') Ik ben benieuwd, ik denk niet dat het zover komt.

TS, nog een keer de vraag, waarom je niet de oorzaak van het tongprobleem in je topic kunt zetten.
Wat je mij per PB stuurde.
Jij weet in feite waardoor het tongprobleem komt, maar het staat niet in je topic.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:12

Ik ook niet, maar dit kan ze niet afslaan als ze zo graag foto's en filmpjes wil laten zien als ze vol houdt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:15

Ik denk ook niet dat ze hierop in gaat.

Zo niet, dan is het helemaal duidelijk.
Dan is dit 2 groot bullshit verhaal.
Zal mij benieuwen of je die foto's mag komen maken ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:23

Moderatoropmerking:
Ik heb even een en ander verwijderd in dit topic.

Voor de TS: meeste mensen in dit topic willen je oprecht helpen met je probleem. Dat lukt alleen niet als je alle adviezen in de wind slaat en zoekt naar symptoombestrijding (panty, ander bit). Je andere opmerking dat je verschillende topics opent 'want het gaat om verschillende problemen' klopt ook niet: uiteindelijk heb je 1 en hetzelfde probleem dat je alleen kunt oplossen door echt kritisch te kijken naar je eigen rijden, optoming, paard enzovoorts. Ik raad je daarnaast ook aan om je eens te verdiepen in het wezen 'paard', paarden doen niet iets om te pesten, maar om iets duidelijk te maken.

Ik zet dit topic op slot. Elk volgend topic van jou over 'tong uit mond' 'spanning' 'ander bit' etc.etc.etc. zet ik onherroepelijk op slot. In dit topic zijn meer dan genoeg adviezen gegeven en zelfs een aanbod voor gratis les (!) zodat je daar verder mee zou kunnen.