Dat bedoel je toch?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lotjj92 schreef:bah wat een vervelend gezicht gelijk zeg! het begint al met de eerste foto. dat het bit door zijn mond getrokken word en ik een open mond zie! vervelende manier om het paard aan het bit te leren wennen.
en dan zie ik die slof en dan valt mijn mond echt open van verbazing?!!!! als je er voor de derde keer op gaat ga je toch niet met slof rijden!! het paard hoeft toch helemaal niet aan de teugel te lopen? het heet niet voor niks beleren. rustig aan aan het zadel wennen. leren sturen en reageren op de hulpen. je hebt ook veel te lange beugels voor beleren. je bent nu nog niet aan het 'dressuurrijden'. neem maar een half jaar de tijd om hem te leren wennen aan alles. maar las al dat ie verkocht word. misschien maar beter ook. volgens mij weet jij nog niet wat beleren is.

suus_ schreef:KiWiKo schreef:Popcorn en een wijntje
Haha ik zit steeds mee te lezen. Mag ik ook wat popcorn?
!
! Heeeeel paardonvriendelijk wat de TS doet
suus_ schreef:Als hij er vandoor gaat, mag je de noodrem niet gebruikken omdat je op je zit rijdt
Dat bedoel je toch?

, dier kan niet verweg,, maar wel vluchten, waarneer hij ervandoorgaat? laten gaan,, en terugrijden op rustig praten en diep zitten, daarbij heel zachtjes druk op de teugel geven. Meer niet. Een jong dier gaat er vrijwel altijd vandoor uit angst
, angst voor ruiter, of omdat hij zijn eigen benen niet meer kan volgen noem maar op. Vluchtdier vlucht voor angst, maar weet wel waarneer iets goed is dat hij niet hoeft te vluchten.
!
, ik ga in op wat er gezegt word. niet op jou.
. maar waarneer ik die laatst geplaatste foto zie vind ik dat al een stuk fijner
, geen druk en onwil
! smurffie schreef:Als hij ervandoor gaat is het niet nodig om een slof te gebruiken hem tot stilstand te brengen.
Daarom ben ik meer fan van het inrijden met longe eraan, dier kan niet verweg,, maar wel vluchten, waarneer hij ervandoorgaat? laten gaan,, en terugrijden op rustig praten en diep zitten, daarbij heel zachtjes druk op de teugel geven. Meer niet. Een jong dier gaat er vrijwel altijd vandoor uit angst
, angst voor ruiter, of omdat hij zijn eigen benen niet meer kan volgen noem maar op. Vluchtdier vlucht voor angst, maar weet wel waarneer iets goed is dat hij niet hoeft te vluchten.

Citaat:KiWiKo : gelukkig snapt het paard dat als er eens even flink aan de teugels gezeten word en zijn hoofd omlaag en tegen zijn borst gedwongen word dat hij moet stoppen!

KiWiKo schreef:smurffie schreef:Als hij ervandoor gaat is het niet nodig om een slof te gebruiken hem tot stilstand te brengen.
Daarom ben ik meer fan van het inrijden met longe eraan, dier kan niet verweg,, maar wel vluchten, waarneer hij ervandoorgaat? laten gaan,, en terugrijden op rustig praten en diep zitten, daarbij heel zachtjes druk op de teugel geven. Meer niet. Een jong dier gaat er vrijwel altijd vandoor uit angst
Maar dat is toch de normale manier om te beginnen??? maar ergens moet wel het touwtje er een keer afCitaat:KiWiKo : gelukkig snapt het paard dat als er eens even flink aan de teugels gezeten word en zijn hoofd omlaag en tegen zijn borst gedwongen word dat hij moet stoppen!
en waar zie je dat dan???
Hoe moet je anders een jonkie stoppen die aan de sjees gaat???
, dat was een reactie op wat jij zei
niet op de TS
!
Pfff hou tog op zeg.. Je maakt jezelf echt belachelijk!
maar vertel het mij alsjeblieft hoe ik een jonkie moet stoppen die aan de sjees gaat 
thessashelly schreef:@smurffie, jaloers ofzo? Dat zij zulke jonge paarden zo goed kan inrijden???Pfff hou tog op zeg.. Je maakt jezelf echt belachelijk!
EN lees even het verhaal boven je van de TS.. Er staat dat ze de slof NIET als REM gebruikt! Moeilijk he lezen
!
?
?
! smurffie schreef:thessashelly schreef:@smurffie, jaloers ofzo? Dat zij zulke jonge paarden zo goed kan inrijden???Pfff hou tog op zeg.. Je maakt jezelf echt belachelijk!
EN lees even het verhaal boven je van de TS.. Er staat dat ze de slof NIET als REM gebruikt! Moeilijk he lezen
ben je dom? (dit is niet aanvallend .. gewoon een vraagje )
Ik heb volgens mij al op de TS gereageert,, Moeilijk hea lezen!
Ik jaloers? zou niet weten waarom.. ? Moeilijk hea lezen?
Slof als rem sloeg niet op TS maar op gegeven reactie.. Moeilijk hea lezen?
Volgens mij.. moet je eens opletten voor je iets zegt.. ja of lezen natuurlijk!

ze heeft uitgelegd hoe je dat bij een paard doet die al beleerd is 
KarinvdM schreef:Jammer dat Friezen vaak wat klein zijn.
Hier staat er nog eentje op de verlanglijst, maar die moet wel groter zijn.
Heb nog wel ergens een foto denk ik, echt een stoer dier is dat!KiWiKo schreef:nee heeft ze nietze heeft uitgelegd hoe je dat bij een paard doet die al beleerd is
dus nu graag antwoord
Citaat:Daarom ben ik meer fan van het inrijden met longe eraan , dier kan niet verweg,, maar wel vluchten, waarneer hij ervandoorgaat? laten gaan,, en terugrijden op rustig praten en diep zitten, daarbij heel zachtjes druk op de teugel geven. Meer niet. Een jong dier gaat er vrijwel altijd vandoor uit angst , angst voor ruiter, of omdat hij zijn eigen benen niet meer kan volgen noem maar op. Vluchtdier vlucht voor angst, maar weet wel waarneer iets goed is dat hij niet hoeft te vluchten.
maar nogmaals dat lijntje moet er een keer af ,........... en dan?