Stoere Roel (3-jarige friese ruin) beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: Stoere Roel (3-jarige friese ruin) beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:34

Als hij er vandoor gaat, mag je de noodrem niet gebruikken omdat je op je zit rijdt

Dat bedoel je toch? Clown

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:35

lotjj92 schreef:
bah wat een vervelend gezicht gelijk zeg! het begint al met de eerste foto. dat het bit door zijn mond getrokken word en ik een open mond zie! vervelende manier om het paard aan het bit te leren wennen.

en dan zie ik die slof en dan valt mijn mond echt open van verbazing?!!!! als je er voor de derde keer op gaat ga je toch niet met slof rijden!! het paard hoeft toch helemaal niet aan de teugel te lopen? het heet niet voor niks beleren. rustig aan aan het zadel wennen. leren sturen en reageren op de hulpen. je hebt ook veel te lange beugels voor beleren. je bent nu nog niet aan het 'dressuurrijden'. neem maar een half jaar de tijd om hem te leren wennen aan alles. maar las al dat ie verkocht word. misschien maar beter ook. volgens mij weet jij nog niet wat beleren is.

Pfff sorry hoor maar mijn mond valt hier even van open *LOL*

Jij zal het wel even vertellen *LOL*

Ziet er netjes uit vind ik Lachen

En mooi dier Bloos

Sommige meiden moeten hier echt gaan buitenspelen Cool
Laatst bijgewerkt door parouscha op 03-05-08 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:35

OOO is dat het Lachen

Gelukkig snapt elk paard dat als je wat zwaarder gaat zitten dat er dan gestopt moet worden, en ZEKER de jonkies Lachen

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:36

suus_ schreef:
KiWiKo schreef:
Popcorn en een wijntje Koe

Haha ik zit steeds mee te lezen. Mag ik ook wat popcorn?

En hier ook Ja !
(Deze discussie is nu gewoon eigenlijk te grappig.. Welles, nietes.. en er wordt soms een beetje met 'loze' argumenten gestrooid.. )
Roel is gewoon gaaf en het rijden erg netjes Lachen! Heeeeel paardonvriendelijk wat de TS doet Clown

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:36

suus_ schreef:
Als hij er vandoor gaat, mag je de noodrem niet gebruikken omdat je op je zit rijdt

Dat bedoel je toch? Clown

oa ja,..

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 18:38

Mensen mensen mensen toch... Ach gut
Is het hier een algemeen ik zie ik zie wat jij niet ziet topic ofzo?
Wat een rare verhalen en wat zit iedereen ongeloflijk veel oznin te verzinnen zeg!

Ik gebruik die slof helemaaaal niet als rem! Hoe verzinnen jullie dit echt zeg!
Hij heeft geen intentie om te rennen, maar omdat het voor hem ook nog nieuw is ga ik hem niet met lang teugeltje rijden, dit omdat ik inderdaad voorbereid ben op een eventuele gekke uitlating.
Ik heb alle tijd en loop helemaaal niet hard van stapel. Natuurlijk is hij niet 95938529 keer gelongeerd. Ik wil hiermee gewoon aangeven dat ik niet zomaar op een ongetraind paard wil gaan zitten. Dat is oneerlijk.

Voor de rest zijn er een hoop verstandige mensen in dit topic, mensen die inderdaad enkel willen rellen en mij in een zwart daglicht willen zetten en mensen die er een beetje genuanceerder over denken.
Ik kan heeel wat hebben, maar niet tegen onrechtvaardige beoordelingen!
Uitspraken die mensen pijn doen en zelf maar oordelen trekken voordat je ook maar enig idee hebt van hoe iets in elkaar zit!
Belachelijk werkelijk waar... zeer triest ook!
Iedereen denkt alles te weten over mij en over Roel en over Friezen en over van alles en nog wat... maar dat is meestal ook maar van horen zeggen.
Ik kan er zo verd*mde kwaad om worden van dat soort mensen! En maar generaliseren he!
Boos!
Ik wil niet zeggen dat ik alles goed doe, maar ik weet wel dat er hier niemand zorgen hoeft te maken om het welzijn van Roel.
Hij heeft en krijgt het niet zwaar en ik bekijk per paard of hij/zij er wel of niet aan toe is om wat licht werk te gaan doen.
Om een voorbeeld te geven van het paard wat ik laatst heb ingereden:

2e keer dat ik erop zit (weer dat opkroppen van friezen te zien:
Afbeelding

En 2 maanden trainen later (en dan 1 a 2x per week een half uurtje)
Afbeelding

Heel verschil niet? En zoals op de laatste foto wil iedereen wel naartoe met zijn paard lijkt me!
En ik weet dan ook zeker dat dit met Roel ook goedkomt!
En waarom!? Juist omdat hij zijn spieren al wat getraind heeft, juist omdat hij vanaf het begin aanleert hoe hij over zijn rug moet lopen aan de longe en juist omdat ik echt wel weet hoe een paard moet lopen en hoe ik een paard moet inrijden.

Nogmaals... mensen in hokjes stoppen en beoordelen vanaf een foto is zeeer gemakkelijk en wellicht doen veel mensen dit om zichzelf er beter van te laten voelen.
JAmmer dat niemand mij vraagt hoe dan de vork in de steel zit ipv zelf maar te oordelen.
Heeeel treurig...

Ik zal overigens zeer zeker binnen nu en snelle tijd weer foto's plaatsen van Roel en eerlijk gezegd weet ik zeker dat er dan een ontspannen paard loopt met goed achterbeengebruik en lekker lang en laag met het neusje eruit!
Houd dit topic maar in je achterhoofd en de mensen die banketstaaf onterechte dingen hebben gezegd hoop ik daar dan ook weer te mogen tegenkomen.
Wel zo eerlijk en oprecht dan vind je niet?!
Vork
Laatst bijgewerkt door vanRijnwoude op 03-05-08 18:40, in het totaal 2 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:38

Als hij ervandoor gaat is het niet nodig om een slof te gebruiken hem tot stilstand te brengen.
Daarom ben ik meer fan van het inrijden met longe eraan Lachen, dier kan niet verweg,, maar wel vluchten, waarneer hij ervandoorgaat? laten gaan,, en terugrijden op rustig praten en diep zitten, daarbij heel zachtjes druk op de teugel geven. Meer niet. Een jong dier gaat er vrijwel altijd vandoor uit angst Knipoog, angst voor ruiter, of omdat hij zijn eigen benen niet meer kan volgen noem maar op. Vluchtdier vlucht voor angst, maar weet wel waarneer iets goed is dat hij niet hoeft te vluchten.

KiWiKo : gelukkig snapt het paard dat als er eens even flink aan de teugels gezeten word en zijn hoofd omlaag en tegen zijn borst gedwongen word dat hij moet stoppen Haha!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:40

tartaarsaus @ sorry als jij begrepen had dat ik jou zwart zou willen maken Knipoog, ik ga in op wat er gezegt word. niet op jou.

De foto's vind ik persoonlijk er neit fijn uit zien Knipoog. maar waarneer ik die laatst geplaatste foto zie vind ik dat al een stuk fijner Lachen, geen druk en onwil Knipoog!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:41

smurffie schreef:
Als hij ervandoor gaat is het niet nodig om een slof te gebruiken hem tot stilstand te brengen.
Daarom ben ik meer fan van het inrijden met longe eraan Lachen, dier kan niet verweg,, maar wel vluchten, waarneer hij ervandoorgaat? laten gaan,, en terugrijden op rustig praten en diep zitten, daarbij heel zachtjes druk op de teugel geven. Meer niet. Een jong dier gaat er vrijwel altijd vandoor uit angst Knipoog, angst voor ruiter, of omdat hij zijn eigen benen niet meer kan volgen noem maar op. Vluchtdier vlucht voor angst, maar weet wel waarneer iets goed is dat hij niet hoeft te vluchten.

Maar dat is toch de normale manier om te beginnen??? maar ergens moet wel het touwtje er een keer af Haha!

Citaat:
KiWiKo : gelukkig snapt het paard dat als er eens even flink aan de teugels gezeten word en zijn hoofd omlaag en tegen zijn borst gedwongen word dat hij moet stoppen Haha!!

en waar zie je dat dan???

Hoe moet je anders een jonkie stoppen die aan de sjees gaat???

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:43

Wat een gezeik allemaal weer zeg, jeetje.. Nagelbijten / Gniffelen
Kunnen we het niet een beetje gezellig en normaal houden?
Is voor de Ts'er ook veel leuker! Ja

Enkele keren zeggen dat het normaal niet zo gaat met inrijden, prima, maar zo doorzeiken? Doe normaal..
Alsof ze blind is. Scheve mond

Ik vind het een erg leuk dier, en wens je veel succes met hem!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:44

KiWiKo schreef:
smurffie schreef:

Maar dat is toch de normale manier om te beginnen??? maar ergens moet wel het touwtje er een keer af Haha!

Citaat:

en waar zie je dat dan???

Hoe moet je anders een jonkie stoppen die aan de sjees gaat???

ben je nou dom ofzo?
dat heeft ze net daarboven waar je op gereageert hebt, uitgelegd!!!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:45

Ik zie dat niet Knipoog , dat was een reactie op wat jij zei Knipoog niet op de TS Knipoog!

en hoe je jonkies anders moet stoppen? volgens mij heb je dat net zelf geciteert !:D

Ja het is een begin,, en hij moet er ergens af, maar meot dat na 3 keer al? imo niet.. aan de longe kan je het dier leren dat teugeldruk en terugzitten betekend stoppen. dan hoef je geen strengen handen te gebruiken en ze maar op de kwade manier tot stilstand te brengen! Lachen

thessashelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:45

@smurffie, jaloers ofzo? Dat zij zulke jonge paarden zo goed kan inrijden??? Bloos Pfff hou tog op zeg.. Je maakt jezelf echt belachelijk!
EN lees even het verhaal boven je van de TS.. Er staat dat ze de slof NIET als REM gebruikt! Moeilijk he lezen Koe

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:46

Yep ik ben gruwelijk stom Lachen maar vertel het mij alsjeblieft hoe ik een jonkie moet stoppen die aan de sjees gaat Lachen

Ik vind TS echt een hele fijne ruiter, zeker de laatste twee foto's SUPER!!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:49

thessashelly schreef:
@smurffie, jaloers ofzo? Dat zij zulke jonge paarden zo goed kan inrijden??? Bloos Pfff hou tog op zeg.. Je maakt jezelf echt belachelijk!
EN lees even het verhaal boven je van de TS.. Er staat dat ze de slof NIET als REM gebruikt! Moeilijk he lezen Koe

ben je dom? (dit is niet aanvallend .. gewoon een vraagje )

Ik heb volgens mij al op de TS gereageert,, Moeilijk hea lezen Lachen!
Ik jaloers? zou niet weten waarom.. ? Moeilijk hea lezen Lachen?
Slof als rem sloeg niet op TS maar op gegeven reactie.. Moeilijk hea lezen Lachen?

Volgens mij.. moet je eens opletten voor je iets zegt.. ja of lezen natuurlijk Haha!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:49

Mooie foto, die 2e op deze pagina.
Verder vind ik wel dat er veel mensen zijn die denken er veel van af te weten. Kijk ik in de profielen begin ik erg te twijfelen...
Probeer voor je commentaar geeft eerst goed te lezen waarom er iets gedaan wordt??!!

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:50

tatarsaus@ meis, laat je niet zo gek maken! je doet het hartstikke goed, en roel gebruikt nu al ze achterhand goed! maak je niet druk:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:50

smurffie schreef:
thessashelly schreef:

ben je dom? (dit is niet aanvallend .. gewoon een vraagje )

Ik heb volgens mij al op de TS gereageert,, Moeilijk hea lezen Lachen!
Ik jaloers? zou niet weten waarom.. ? Moeilijk hea lezen Lachen?
Slof als rem sloeg niet op TS maar op gegeven reactie.. Moeilijk hea lezen Lachen?

Volgens mij.. moet je eens opletten voor je iets zegt.. ja of lezen natuurlijk Haha!!

haha dat vroeg ik net ook al aan kiwiko..
ben het helemaal met je eens Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:54

maar nou heb ik nog steeds niet geleerd van jullie hoe ik een jonkie die aan de sjees gaat moet remmen Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:55

Tjonge jonge, jullie zullen het wel vertellen.
Ik denk dat jullie de beide handen mogen dicht knijpen als jullie een dier ooit zo aan het lopen krijgen!

En dom jeetje beetje respect.

Jullie komen in mijn ogen echt respectloos over als 15 jarigen !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:56

aah nee dat meen je niet Kiwiko!! HEB je iets aan je ogen ofzo?
Dat heeft Smurffie net helemaal uitgelegd!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:57

nee heeft ze niet Lachen ze heeft uitgelegd hoe je dat bij een paard doet die al beleerd is Lachen

dus nu graag antwoord Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:57

Wat een ontzettend leuk dier!!
En mn complimenten voor je keurige houding! OK dan!
Ziet er allemaal keurig uit, kunnen veel andere bokkers nog een voorbeeld aan nemen!

KarinvdM schreef:
Jammer dat Friezen vaak wat klein zijn.
Hier staat er nog eentje op de verlanglijst, maar die moet wel groter zijn.

Ik rij op mn vorige werk nog af en toe een hele leuke merrie van 1.67 waar ik niets op missta met mn lange benen Haha! Heb nog wel ergens een foto denk ik, echt een stoer dier is dat!
En toen ik daar nog werkte hebben we er een merrie van nog een maatje groter beleerd, die was écht heel gaaf ook met mooi veel behang!
De rest is, zeker de merrie's, zo rond de 1.60 en ook nog eens vrij smal helaas en voor mij dus echt véél te klein!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:59

KiWiKo schreef:
nee heeft ze niet Lachen ze heeft uitgelegd hoe je dat bij een paard doet die al beleerd is Lachen

dus nu graag antwoord Lachen

Citaat:
Daarom ben ik meer fan van het inrijden met longe eraan , dier kan niet verweg,, maar wel vluchten, waarneer hij ervandoorgaat? laten gaan,, en terugrijden op rustig praten en diep zitten, daarbij heel zachtjes druk op de teugel geven. Meer niet. Een jong dier gaat er vrijwel altijd vandoor uit angst , angst voor ruiter, of omdat hij zijn eigen benen niet meer kan volgen noem maar op. Vluchtdier vlucht voor angst, maar weet wel waarneer iets goed is dat hij niet hoeft te vluchten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:00

DAT is de normale gang van zaken Lachen maar nogmaals dat lijntje moet er een keer af ,........... en dan?