Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
erg vermoeiend en irritant.
) bent en goed laat weten dat jij de baas bent is het echt een superpaardje. In stal zou je helemaaaal niet zeggen dat het een hengt is.
Klara16 schreef:Ik heb altijd merries gehad en nooit heeft er eentje gegild of haar oren plat gelegd naar een ander paard terwijl ik haar onder het zadel of in de hand had.
Als een merrie goed opgevoed is doet ze zoiets niet waar de baas bij is.

Yamcha schreef:Wat een prachtig paard
Ik zou idd wel eens met hem willen kennismaken... maar mag vast niet
Hij is wel knap.
Veel foto's op Bokt zetten he
hij oud erg veel veel vrouwelijk schoon

sherif schreef:Yamcha schreef:Wat een prachtig paard
Ik zou idd wel eens met hem willen kennismaken... maar mag vast niet
Hij is wel knap.
Veel foto's op Bokt zetten he
langskomen mag altijd hoorhij oud erg veel veel vrouwelijk schoon
Klara16 schreef:Sherif: wat een mooi dier!![]()
En we zijn het eens hoor: in handen van een ervaren 'paardenmens' kan een hengst niet meer verkeerd doen dan een ander paard.
Maar mensen die een hengst willen om de verkeerde redenen (TS hier) brengen anderen in gevaar en geven hun paard een rotleven zonder reden. Ik kan daar echt niet achter staan.

Yamcha schreef:Klara16 schreef:Sherif: wat een mooi dier!![]()
En we zijn het eens hoor: in handen van een ervaren 'paardenmens' kan een hengst niet meer verkeerd doen dan een ander paard.
Maar mensen die een hengst willen om de verkeerde redenen (TS hier) brengen anderen in gevaar en geven hun paard een rotleven zonder reden. Ik kan daar echt niet achter staan.
Wij zijn het voor het eerst vandaag eens
Biertje? Chips? *hips* dit moet even gevierd worden natuurlijk

Yamcha schreef:Klara16 schreef:Ik heb altijd merries gehad en nooit heeft er eentje gegild of haar oren plat gelegd naar een ander paard terwijl ik haar onder het zadel of in de hand had.
Als een merrie goed opgevoed is doet ze zoiets niet waar de baas bij is.
Unieke merries wel, zo heb ik ze nog niet ontmoet, behalve bij mijn vriendin. Die heeft een leuke merrie, maar ja, die gedraagt zich als een kerel
De merries die ik heb gekend, waren vreselijke aanstelsters... ook een, die mocht je van het baasje niet ff een tik verkopen, want dan droeg ze je dat een week lang na... maar vervelend was ze wel. En als ze hengstig was, was er geen land mee te bezeilen...
En sommige merries waren niet zo gillerig, maar vertikten het wel om door (of langs) een plas te gaan... want oh, hun schone voetjes mogen niet vies worden, hoor.. echt dametjes. Ik heb daar echt het geduld niet voor. Als ik een paard ergens langs wil hebben, dan gáát ie ook. Zonder gezeur en gedram.
Iig heb ik voor de rest van mijn leven tabak van merries. Doe mij maar ruinen of hengsten. Zijn nooit hengstig, altijd gezellig, vriendelijk, werkwillig, sociaal, en veranderen nooit zo opeens van stemming. En ze gillen ook niet.
Vooral dat gegil en dat prikkelbare irriteert me bij merries... al heeft een vriendin van mij ook merries die gewoon doen (bedenk ik opeens). Die vind ik ook wel lief.
Hoe dan ook, mijn ervaringen met merries zijn niet positief... doe mij maar een kerel. Geen gemauw en gezanik... en iedere dag dezelfde stemming. En als die verandert, wéét je tenminste waar het van komt...