Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

phaser

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:17

@Neonlight: nu ben ik wel nieuwsgierig hoor... Tong uitsteken

Wat kan een osteopaat meer zien dan een DA eigenlijk?
Ja ik ben een leek...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:24

Je bedoelt die verwijderde reactie? Was een oneliner.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:26

Kiwiko en TS, verknipt is voor mij psychisch gestoord. En een paard wat dat is wordt door vriendelijke zorg en aandacht niet ineens normaal tussen de oren. Het is dus maar wat je onder verknipt verstaat. Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 22:28

detour schreef:
Kiwiko en TS, verknipt is voor mij psychisch gestoord. En een paard wat dat is wordt door vriendelijke zorg en aandacht niet ineens normaal tussen de oren. Het is dus maar wat je onder verknipt verstaat.

Klopt helemaal Lachen Maar waarop doel je nu precies? Lachen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:29

http://www.osteonet.nl/behandeling.htm
Kijk hier maar eens op! Daar staan wel wat handige dingen om te weten!
Sommige mensen klinkt het wat zweverig in de oren, maar mijn ervaringen met osteopatie zijn dat niet.
Onze tinkermerrie (ook een vrij roerig/traumatisch verleden) heeft hier veel aan gehad!

edit:spelfoutje

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:33

Ik vind dat je het erg goed doet, de pony wordt niet gestraft, en het is duidelijk dat je hem al heel lang hebt, je zit er echt als een huis op, hoe hij ook bokt, je bent niet van je plek te krijgen.
Ik zie werkelijk niets maar dan ook niets fouts aan deze foto's en filmpjes. Je schopt hem niet, je sleurt niet in zijn mond, je probeert zijn gestaak volgens mij gewoon te negeren. Nou klasse!
Mijn shetlander deed ook dit soort dingen, ook schudde ze met het hoofd en hield ze altijd haar mond open met rijden. We hebben haar ik denk wel 4x laten onderzoeken door zowel DA als andere mensen, het dier was kerngezond, en vond rijden fantastisch! En het zou me, na de verhalen, niets verbazen als Pharaon ook dit soort 'buien' heeft. Het blijft een supertof paardje Kathleen! Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:29

Alexx schreef:
Ik vind dat je het erg goed doet, de pony wordt niet gestraft, en het is duidelijk dat je hem al heel lang hebt, je zit er echt als een huis op, hoe hij ook bokt, je bent niet van je plek te krijgen.
Ik zie werkelijk niets maar dan ook niets fouts aan deze foto's en filmpjes. Je schopt hem niet, je sleurt niet in zijn mond, je probeert zijn gestaak volgens mij gewoon te negeren. Nou klasse!
Mijn shetlander deed ook dit soort dingen, ook schudde ze met het hoofd en hield ze altijd haar mond open met rijden. We hebben haar ik denk wel 4x laten onderzoeken door zowel DA als andere mensen, het dier was kerngezond, en vond rijden fantastisch! En het zou me, na de verhalen, niets verbazen als Pharaon ook dit soort 'buien' heeft. Het blijft een supertof paardje Kathleen! Haha!

ik ga hier geheel in mee Ja
ik vind het zelfs triest dat er maar liefst 15 ( !!) pagina's vol commentaar is terwijl je gewoon rustig blijft en het professioneel oplost. beste stuurlui staan aan wal??? op bokt.nl in ieder geval wel Vork Cool

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 02:50

Kwam niet verder dan pagina 4, maar wil toch even zeggen, dat ik je geloof hoor, mensen hier kunnen blijkbaar niet lezen ofzo Lachen
Wat een geweldig dier lijkt me dit, is heel speciaal om te horen wat voor een band jullie hebben, geweldig, ga zo door meid!

Edit; Wat ben ik Ongelovelijk jaloers op jouw zit Bloos!
Ik zou er na een paar keer bokken en steigeren toch echt wel afliggen Tong uitsteken

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 03:16

Hier ook even iemand die niet het hele topic heeft gelezen maar ik zie ook niks verkeerds. Je geeft duidelijk aan dat de pony hier niet voor gebruikt wordt normaal gesproken en dat hij bij buitenrijden e.d. gewoon wel normaal reageert. Hij vind dit gewoon niet leuk zoals je zelf al zegt en net als jij zie ik de noodzaak niet om hem dan aan te pakken. Zeker niet als hij zo'n verleden heeft.

Complimenten voor je zit, echt prachtig om te zien!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 07:25

detour schreef:
Kiwiko en TS, verknipt is voor mij psychisch gestoord. En een paard wat dat is wordt door vriendelijke zorg en aandacht niet ineens normaal tussen de oren. Het is dus maar wat je onder verknipt verstaat. Knipoog

Ik vind dit ook niet normaal gedrag hoor Lachen Lachen Hij is voor TS niet gevaarlijk, maar om nou te zeggen dat het normaal is wat die ponie doet is ook niet helemaal waar Lachen

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:01

haj

zoals er veel is gezegd is dit af en toe niet meer grappig.

het klinkt mischien een beetje raar maar kan het zijn dat hij te veel energie heeft. als ik jou was zou ik een fysiotherapeut gaan zoeken om hem gewoon te laten checken en een second opinion vragen van een DA voor de rest zou ik hem meer gaan rijden want ik ken pony's die dit ook hadden en de hadden veel te veellenergie ze zijn ze toen 3 uur per dagen gaan trainen 2x rijden 1x longeren het klinkt hard maar het hielp wel

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:16

TS, waar doel ik op?... Ik denk dat jullie een andere lading (in ieder geval Kiwiko in de term " verknipt" leggen; heb zelf een enigszins verknipte dame gehad en heb in de psychiatrie gewerkt. Misschien dat ik de term daarom niet zo vlug gebruik, snap je? Knipoog

Kiwiko, nee, vind het gedrag ook niet normaal maar zie dit moment als een reactie op de berijdster; er is altijd sprake van interactie als je met je paard bezig bent en imo zit hier een heel duidelijke ruis in. Het verleden of de rest van het leven van de pony laat ik even buiten bschouwing, puur wat ik hier op beeld zie vind ik niet kloppen, het geeft geen fijn beeld, eerder onrustig en wat ruw.

Maar ik denk dat we mekaar nu vast wel hebben begrepen, nietwaar? Cool

Vriend van TS, als een arts met een paard bv is uitgevogeld, het dier lijkt bv wervels scheef te hebben zitten of i.d., en de fysio kan geen hulp bieden dan is een osteopaat een heel mooie uitkomst. Mijn exdraver haar S.I. gewricht (heiligbeen) zat scheef door trauma, ik kon het dier niet rechtstellen. Ze is twee keer rechtgezet en heb haar rechtuit gereden een aantal weken; ze knapte helemaal op. Ze heeft dit met haar handen weten te bewerktstelligen, een klein vrouwtje maar wel heel handig!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:54

haha wat een gek beest,

Ikzelf heb ook zeer goede ervaringen met een osteopaat, je zou het kunnen proberen, kwaad kan het toch niet?

Doet ie ook zo als er iemand anders op rijd? of rijd er niemand anders op? Vroeg ik me gewoon af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 15:36

tries_en_faf; Ik heb ooit eens iemand laten komen. Die wilde hem graag eens ''uitproberen'' na het horen van verhalen van mijn moeder. Mocht ze gerust van mij. Ik wist van die persoon dat ze kon rijden. Ze heeft een halve volte gestapt en toen is Phara gewoon gaan liggen....Van het moment dat ze afstapte en ik hem weer bij de teugels nam stond hij weer op en wandelde hij mee, maar zij kreeg hem niet omhoog hoor...Dus da's niet zo'n succes Nagelbijten / Gniffelen

detour: verknipt is hij niet meer, of toch niet meer helemaal. Maar je moet ook denken dat hij al elf jaar bij me is. Deze heeft als jaarling mijn moeder over een weide van 2 hectare getrokken (jep, helemaal rond) en slaagde er in om, toen hij amper een halve minuut in de trailer stond (1 paards) ineens met zijn voorhoeven over de klep heen te staan. Hij viel letterlijk alles aan wat bewoog en rende dwars door een houten stal uit (met en zonder mij er op). Met heeeel veel geduld, ik heb als klein meisje uren en uren bij hem in de stal zitten praten voor ik in de buurt mocht komen. Ik zat in het ene hoekje en hij stond in het andere, geleidelijk aan kwam hij dichter en stond hij naast me, maar daarom liet hij me nog niet aan zich komen Heb ontzettend lang bij hem gezeten, gepraat of gewoon in stilte voor ik hem mocht aaien...Vandaar dat de band tussen Phara en mij zo sterk is. Mijn ouders hebben dat nooit gedaan....Maar ik had tijd en hij trok me aan om een of andere reden. Bijna niemand neemt nog de tijd om te luisteren naar een paard, Nog minder mensen nemen de tijd om te praten met een paard.... en da's jammer...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:04

jeetje zeg, ik vind het niet raar dat het dier gewoonh getraumatiseerd is, en daar mischien iets aan heeft overgehouden.
het ziet er ook niet uit of het dier pijn heeft tijdens het rijden, en de TS zit er keurig op.

inderdaad TS, wie weet waar je pony zou zijn geweest zonder jou. ik denk aan worst, hard gezegd. mensen nemen de tijd en de liefde niet, is het geen hardwerkende dressuurcrack die zijn 'brood' verdiend, is het al snel het haasje.
ik erger me dood aan de mensen die geen tijd nemen voor hun dier, hem 23/7 op stal laten staan, niet eens fatsoenlijk poetsen. borstel, zadel, hoofdstel, rijden, afzadelen, dag paard, terug in box.

ik heb respect voor mensen die naar hun paard luisteren. en zover ik nu kan oordelen heb jij dat, en ken je hem nu zo goed dat je het in feite aan je water zou kunnen voelen, mocht hij ergens pijn hebben.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:11

milo schreef:
jeetje zeg, ik vind het niet raar dat het dier gewoonh getraumatiseerd is, en daar mischien iets aan heeft overgehouden.
het ziet er ook niet uit of het dier pijn heeft tijdens het rijden, en de TS zit er keurig op.

inderdaad TS, wie weet waar je pony zou zijn geweest zonder jou. ik denk aan worst, hard gezegd. mensen nemen de tijd en de liefde niet, is het geen hardwerkende dressuurcrack die zijn 'brood' verdiend, is het al snel het haasje.
ik erger me dood aan de mensen die geen tijd nemen voor hun dier, hem 23/7 op stal laten staan, niet eens fatsoenlijk poetsen. borstel, zadel, hoofdstel, rijden, afzadelen, dag paard, terug in box.

ik heb respect voor mensen die naar hun paard luisteren. en zover ik nu kan oordelen heb jij dat, en ken je hem nu zo goed dat je het in feite aan je water zou kunnen voelen, mocht hij ergens pijn hebben.

Na je laatste post te hebben gelezen (TS), hoeveel geduld en tijd je in hem hebt gestoken, ben ik het hier ook helemaal mee eens. Erg mooi om te lezen hoeveel je nu al voor hem hebt betekend Lachen Respect hiervoor en ik ben blij dat jij voor hem zorgt Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:15

pharagirlke schreef:
tries_en_faf; Ik heb ooit eens iemand laten komen. Die wilde hem graag eens ''uitproberen'' na het horen van verhalen van mijn moeder. Mocht ze gerust van mij. Ik wist van die persoon dat ze kon rijden. Ze heeft een halve volte gestapt en toen is Phara gewoon gaan liggen....Van het moment dat ze afstapte en ik hem weer bij de teugels nam stond hij weer op en wandelde hij mee, maar zij kreeg hem niet omhoog hoor...Dus da's niet zo'n succes Nagelbijten / Gniffelen

detour: verknipt is hij niet meer, of toch niet meer helemaal. Maar je moet ook denken dat hij al elf jaar bij me is. Deze heeft als jaarling mijn moeder over een weide van 2 hectare getrokken (jep, helemaal rond) en slaagde er in om, toen hij amper een halve minuut in de trailer stond (1 paards) ineens met zijn voorhoeven over de klep heen te staan. Hij viel letterlijk alles aan wat bewoog en rende dwars door een houten stal uit (met en zonder mij er op). Met heeeel veel geduld, ik heb als klein meisje uren en uren bij hem in de stal zitten praten voor ik in de buurt mocht komen. Ik zat in het ene hoekje en hij stond in het andere, geleidelijk aan kwam hij dichter en stond hij naast me, maar daarom liet hij me nog niet aan zich komen Heb ontzettend lang bij hem gezeten, gepraat of gewoon in stilte voor ik hem mocht aaien...Vandaar dat de band tussen Phara en mij zo sterk is. Mijn ouders hebben dat nooit gedaan....Maar ik had tijd en hij trok me aan om een of andere reden. Bijna niemand neemt nog de tijd om te luisteren naar een paard, Nog minder mensen nemen de tijd om te praten met een paard.... en da's jammer...

TS, jouw paardje klinkt als een dier wat getraumatiseerd is geweest en daar kun je idd vaak nog wel een hoop aan doen en vind het dan ook heel goed van je dat je de tijd in het dier hebt gestoken wat het nodig had. Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 00:54

Vandaar ook mijn bits zijn naar mensen die beweren dat hij dominant is...Nee hij laat niet op zijn kop zitten maar, geef hem eens ongelijk? Lachen

Phara en ik zijn twee handen op 1 buik en idd, ik voel zonder bij hem te zijn wanneer hij pijn heeft of wanneer er iets scheeld, vaak zo erg dat ik mijn moeder laat gaan kijken en hij dan idd in paniek was of ergens vast zat... Lachen

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:06

Sorry ik vind het absoluut niet comisch of wat dan ook, niet eens in de buurt van.
Je pony loopt onwijs gespannen, dus waarom ga je doorzitten ? Hier belast je juist zijn rug mee op de verkeerde manier. Daarbij komt nog een dat hij constant met zijn staart omhoog loopt dit wijst op een rug-probleem.
Met dressuur vraag je veel meer van je pony dan in het bos, als je weet hoe een pony uberhaupt in elkaar steekt weet je dat met dressuur het met name om correct rug gebruik gaat. En juist als jij gaat dresuren komt hij in protest (zo heet het simpelweg in mijn ogen). Je kan je pony dan wel door en door kennen, maar wat als iedereen hier nou gelijk heeft ? Laat hem nakijken door fysio, misschien laten kraken of zelfs laten readen aangezien hij mishandeld is geweest. Zo leer je je pony alleen maar beter kennen en kun je ook uitsluiten dat het een fysiek of lichamelijk probleem is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:44

Whoehaha, inmiddels 15 pagina's....Haha!

en Tmara heeft duidelijk topic niet gelezen Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 14:58

Tmara schreef:
Sorry ik vind het absoluut niet comisch of wat dan ook, niet eens in de buurt van.
Je pony loopt onwijs gespannen, dus waarom ga je doorzitten ? Hier belast je juist zijn rug mee op de verkeerde manier. Daarbij komt nog een dat hij constant met zijn staart omhoog loopt dit wijst op een rug-probleem.
Met dressuur vraag je veel meer van je pony dan in het bos, als je weet hoe een pony uberhaupt in elkaar steekt weet je dat met dressuur het met name om correct rug gebruik gaat. En juist als jij gaat dresuren komt hij in protest (zo heet het simpelweg in mijn ogen). Je kan je pony dan wel door en door kennen, maar wat als iedereen hier nou gelijk heeft ? Laat hem nakijken door fysio, misschien laten kraken of zelfs laten readen aangezien hij mishandeld is geweest. Zo leer je je pony alleen maar beter kennen en kun je ook uitsluiten dat het een fysiek of lichamelijk probleem is.

paar feitjes;
pony is elf jaar van mij, ken hem door en door, zie veel dressuurpaarden vaak ook met de staart wat omhoog lopen.....Eigenlijk vrijwel elk? Clown Ik ben zelf een reader, er zijn talrijke mensen bijgeweest omdat uit te sluiten en ja hoor, allemaal het zelfde: 'gek in de bol, lichamelijk niets aan de hand' en lichtrijden is vrij moeilijk zonder zadel Haha!
Dat zijn 15 pagina's in het kort Clown

Cassidy: *LOL*

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:09

hahaha! Je kan in ieder geval wel zien dat je hem door en door kent want volgens mij weet je precies wanneer ie wat doet. En tjah een een enkele keer heb je er een pony bij die niet helemaal niet goed in zijn bol is maar verder prima functioneerd toch? Daarom hebben ze voor mensen paaz afdelingen en inrichtingen alleen voor pony's niet.
Ik vind het een leuk, vooral eigenwijs, ding om je zien !

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:26

Off topic: wat is eigenlijk het record aantal pagina's op bokt.. Knipoog Haha! ?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:29

Jnien schreef:
Off topic: wat is eigenlijk het record aantal pagina's op bokt.. Knipoog Haha! ?

500, in de HK topics. soms lopen die nog wat uit.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:32

pharagirlke schreef:
Tmara schreef:

paar feitjes;
pony is elf jaar van mij, ken hem door en door, zie veel dressuurpaarden vaak ook met de staart wat omhoog lopen.....Eigenlijk vrijwel elk? Clown Ik ben zelf een reader, er zijn talrijke mensen bijgeweest omdat uit te sluiten en ja hoor, allemaal het zelfde: 'gek in de bol, lichamelijk niets aan de hand' en lichtrijden is vrij moeilijk zonder zadel Haha!
Dat zijn 15 pagina's in het kort Clown

Cassidy: *LOL*

Heb tijd genoemn om alle 15 pagina's te lezen, dus heb geen 'feitjes' nodig.
Dus omdat andere paarden dat ook niet is het niet erg of uberhaupt zorgwekken dat die van jou het doet ?.
Ooit rontgologisch laten nakijken ?
Knap dat je op zo'n jonge leeftijd reader bent. Vaak is dit pas mogenlijk als je volwassen bent zodat je het verder kunt ontwikkelen. Vraag me nu dus oo kwel af wat jij onder reader verstaant en hoeveel pony's je MET effect hebt kunnen readen? Vork