Wat kan een osteopaat meer zien dan een DA eigenlijk?
Ja ik ben een leek...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

detour schreef:Kiwiko en TS, verknipt is voor mij psychisch gestoord. En een paard wat dat is wordt door vriendelijke zorg en aandacht niet ineens normaal tussen de oren. Het is dus maar wat je onder verknipt verstaat.
Maar waarop doel je nu precies?

Alexx schreef:Ik vind dat je het erg goed doet, de pony wordt niet gestraft, en het is duidelijk dat je hem al heel lang hebt, je zit er echt als een huis op, hoe hij ook bokt, je bent niet van je plek te krijgen.
Ik zie werkelijk niets maar dan ook niets fouts aan deze foto's en filmpjes. Je schopt hem niet, je sleurt niet in zijn mond, je probeert zijn gestaak volgens mij gewoon te negeren. Nou klasse!
Mijn shetlander deed ook dit soort dingen, ook schudde ze met het hoofd en hield ze altijd haar mond open met rijden. We hebben haar ik denk wel 4x laten onderzoeken door zowel DA als andere mensen, het dier was kerngezond, en vond rijden fantastisch! En het zou me, na de verhalen, niets verbazen als Pharaon ook dit soort 'buien' heeft. Het blijft een supertof paardje Kathleen!

detour schreef:Kiwiko en TS, verknipt is voor mij psychisch gestoord. En een paard wat dat is wordt door vriendelijke zorg en aandacht niet ineens normaal tussen de oren. Het is dus maar wat je onder verknipt verstaat.
Hij is voor TS niet gevaarlijk, maar om nou te zeggen dat het normaal is wat die ponie doet is ook niet helemaal waar

Heb ontzettend lang bij hem gezeten, gepraat of gewoon in stilte voor ik hem mocht aaien...Vandaar dat de band tussen Phara en mij zo sterk is. Mijn ouders hebben dat nooit gedaan....Maar ik had tijd en hij trok me aan om een of andere reden. Bijna niemand neemt nog de tijd om te luisteren naar een paard, Nog minder mensen nemen de tijd om te praten met een paard.... en da's jammer... milo schreef:jeetje zeg, ik vind het niet raar dat het dier gewoonh getraumatiseerd is, en daar mischien iets aan heeft overgehouden.
het ziet er ook niet uit of het dier pijn heeft tijdens het rijden, en de TS zit er keurig op.
inderdaad TS, wie weet waar je pony zou zijn geweest zonder jou. ik denk aan worst, hard gezegd. mensen nemen de tijd en de liefde niet, is het geen hardwerkende dressuurcrack die zijn 'brood' verdiend, is het al snel het haasje.
ik erger me dood aan de mensen die geen tijd nemen voor hun dier, hem 23/7 op stal laten staan, niet eens fatsoenlijk poetsen. borstel, zadel, hoofdstel, rijden, afzadelen, dag paard, terug in box.
ik heb respect voor mensen die naar hun paard luisteren. en zover ik nu kan oordelen heb jij dat, en ken je hem nu zo goed dat je het in feite aan je water zou kunnen voelen, mocht hij ergens pijn hebben.
Respect hiervoor en ik ben blij dat jij voor hem zorgt
pharagirlke schreef:tries_en_faf; Ik heb ooit eens iemand laten komen. Die wilde hem graag eens ''uitproberen'' na het horen van verhalen van mijn moeder. Mocht ze gerust van mij. Ik wist van die persoon dat ze kon rijden. Ze heeft een halve volte gestapt en toen is Phara gewoon gaan liggen....Van het moment dat ze afstapte en ik hem weer bij de teugels nam stond hij weer op en wandelde hij mee, maar zij kreeg hem niet omhoog hoor...Dus da's niet zo'n succes
detour: verknipt is hij niet meer, of toch niet meer helemaal. Maar je moet ook denken dat hij al elf jaar bij me is. Deze heeft als jaarling mijn moeder over een weide van 2 hectare getrokken (jep, helemaal rond) en slaagde er in om, toen hij amper een halve minuut in de trailer stond (1 paards) ineens met zijn voorhoeven over de klep heen te staan. Hij viel letterlijk alles aan wat bewoog en rende dwars door een houten stal uit (met en zonder mij er op). Met heeeel veel geduld, ik heb als klein meisje uren en uren bij hem in de stal zitten praten voor ik in de buurt mocht komen. Ik zat in het ene hoekje en hij stond in het andere, geleidelijk aan kwam hij dichter en stond hij naast me, maar daarom liet hij me nog niet aan zich komenHeb ontzettend lang bij hem gezeten, gepraat of gewoon in stilte voor ik hem mocht aaien...Vandaar dat de band tussen Phara en mij zo sterk is. Mijn ouders hebben dat nooit gedaan....Maar ik had tijd en hij trok me aan om een of andere reden. Bijna niemand neemt nog de tijd om te luisteren naar een paard, Nog minder mensen nemen de tijd om te praten met een paard.... en da's jammer...

Tmara schreef:Sorry ik vind het absoluut niet comisch of wat dan ook, niet eens in de buurt van.
Je pony loopt onwijs gespannen, dus waarom ga je doorzitten ? Hier belast je juist zijn rug mee op de verkeerde manier. Daarbij komt nog een dat hij constant met zijn staart omhoog loopt dit wijst op een rug-probleem.
Met dressuur vraag je veel meer van je pony dan in het bos, als je weet hoe een pony uberhaupt in elkaar steekt weet je dat met dressuur het met name om correct rug gebruik gaat. En juist als jij gaat dresuren komt hij in protest (zo heet het simpelweg in mijn ogen). Je kan je pony dan wel door en door kennen, maar wat als iedereen hier nou gelijk heeft ? Laat hem nakijken door fysio, misschien laten kraken of zelfs laten readen aangezien hij mishandeld is geweest. Zo leer je je pony alleen maar beter kennen en kun je ook uitsluiten dat het een fysiek of lichamelijk probleem is.
Ik ben zelf een reader, er zijn talrijke mensen bijgeweest omdat uit te sluiten en ja hoor, allemaal het zelfde: 'gek in de bol, lichamelijk niets aan de hand' en lichtrijden is vrij moeilijk zonder zadel 

? 
Jnien schreef:Off topic: wat is eigenlijk het record aantal pagina's op bokt..![]()
?
pharagirlke schreef:Tmara schreef:Sorry ik vind het absoluut niet comisch of wat dan ook, niet eens in de buurt van.
Je pony loopt onwijs gespannen, dus waarom ga je doorzitten ? Hier belast je juist zijn rug mee op de verkeerde manier. Daarbij komt nog een dat hij constant met zijn staart omhoog loopt dit wijst op een rug-probleem.
Met dressuur vraag je veel meer van je pony dan in het bos, als je weet hoe een pony uberhaupt in elkaar steekt weet je dat met dressuur het met name om correct rug gebruik gaat. En juist als jij gaat dresuren komt hij in protest (zo heet het simpelweg in mijn ogen). Je kan je pony dan wel door en door kennen, maar wat als iedereen hier nou gelijk heeft ? Laat hem nakijken door fysio, misschien laten kraken of zelfs laten readen aangezien hij mishandeld is geweest. Zo leer je je pony alleen maar beter kennen en kun je ook uitsluiten dat het een fysiek of lichamelijk probleem is.
paar feitjes;
pony is elf jaar van mij, ken hem door en door, zie veel dressuurpaarden vaak ook met de staart wat omhoog lopen.....Eigenlijk vrijwel elk?Ik ben zelf een reader, er zijn talrijke mensen bijgeweest omdat uit te sluiten en ja hoor, allemaal het zelfde: 'gek in de bol, lichamelijk niets aan de hand' en lichtrijden is vrij moeilijk zonder zadel
Dat zijn 15 pagina's in het kort
Cassidy: