bispax schreef:men moet meer naar de paarden luisteren ...want ze vertellen meer als we denken ...je kunt precies zien of je paard goede zin heeft of niet ...of je paard pijn heeft ...wij moeten blij zijn dat we op hun rug mogen zitten ..paarden laat zich meestal alles bevallen ook dat marteltuig om en aan zich heen , paarden zijn niet gemeen , nee zo proberen eerder naar ons zin te maken , ondanks ons onkunde en meestal niet op een respecterende manier mee om gaan ...
Klopt ik luisterd ook naar mijn paardje hij verteld echt dat ie niet lekker isof juist wel.
je kan aan zijn houding en gedrag zien.
ook waneer ik wel of niet op hem kan rijden.
hij geeft echt veel aan hoe ie is.
1 x viel hij met zadelen de zadel aan terwijl ik de stal in kwam.
ik dacht he hij geeft iets aan
ik keek hem na en zag dat ie een dikke schoft had bleek dat ie vast had gelegen.
gelijk werd er gezegt och hij steld zich aan gewoon zadelen en rijden.
nou mooi niet.
Nu was ie weer niet happy
ik merkte aan zijn houding dat er iets was maar wat.
met zadelen deed ie gelijk zuur en draaide zich om in zijn stal van nee ik wil niet.
Dus ging ik hem maar los laten maar hij wilde ook niet rennen en als ie niet wil jaag ik hem ook niet op.
dag 2 wilde ik hem longeren en hij gaf aan dat het niet prettig was door oren naar achteren tedoen en soort van te dreigen als ie harder moest.
ik keek hem goed na en zag dat ie scheef loopt en steeds door zijn achterbeen zakt.
waarscheinlijk dus scheve heup.
ik heb gelijk een afspraak gemaakt praktijk van Erik Laarakker.
maar je eheb echt gelijk je moet goed luisteren wat je paard zegt ik heb hier door een sterkere band van gekregen.
soms droom ik van hem en geeft ie aan dat ie ergens pijn heeft en als ik het na laat kijken klopt dat ook nog.
net als zijn kaak hij gaf aan dat ie erg pijn eraan had in mijn droom en wat bleek dat zijn kaak scheef stond en dat heb Erik recht gezet.
ik weet niet of dit raar is of dit meer mensen heeft