NIEUW hier op bokt!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: NIEUW hier op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:04

Wauw ! Wat een talent en vertrouwen.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:08

So! je moet 't maar net durven!
Goed hoor,,!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:10

Super knap!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:16

Ik kreeg echt kippenvel bij het bekijken van je foto's, niet alleen omdat het er allemaal zo indrukwekkend uitziet maar omdat het ook zo levensgevaarlijk is Nagelbijten / Gniffelen
Sja cap is je eigen keus zal ik maar zeggen, maar je bent genoeg gewaarschuwd, een ongeluk zit in een klein hoekje en het zou echt zonde zijn voor zo'n jonge meid als jij moest het er ooit van komen...Ook al vertrouw je die dieren voor 100-200%, het blijft een vluchtdier...
Maarja ik blijf het nog altijd indrukwekkend hebt met de band die je met je paarden hebt Knipoog

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:11

Oooh wat is dat mooi zeg.
En wat een lef dat je hebt gaa zo doorr

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:07

wauw echt geweldig wat jij doet met je paarden (op het filmpje vooral.. de band tussen jou en de paarden zie je gewoon.)
erg indrukwekkend hoor!
super mooi Pling

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 15:20

bolletje schreef:
Ik heb zoveel respect voor je dat je dit met je paarden kunt. Even een voorbeeld. Op de fiets heb je ook geen helm op. Je weet nooit of je jezelf te pletter rijd. Bestuurders van voettuigen zijn nooit te vertrouwen. Weet je dat je in een gevaarlijk gebied fietst dan doe je beschermers om. Dit meisje is net als der fiets in een omgeving wat voor haar veilig is. Een ongeluk zit in een klein hoekje? Je kan ook uitglijden en je nekbreken in de douche bv. Ok het is veiliger. Maar hoever moet je dan gaan. Kunnen we net zo goed helemaal het huis niet meer uitgaan. Want wat als er bv. een dronken automobilist tegen komt die je dood rijd. Tja had dan maar binnen gebleven?
Dit meisje heeft plezier in de leven en is gelukkig nog niet zo opgevoed met als wat ..... .Er kan altijd wat gebeuren. Iedere dag opstaan en naar je werk gaan is al een risico. Mensen zijn niet te vertrouwen toch? Zo kun je het ook bekijken.

Heb je gelijk in, een cap dragen op een paard is als schoenen met zuignappen aan doen voor in de douche tegen uitglijdings gevaar Knipoog

xxx Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 15:22

Kowloon1 schreef:
Ik kreeg echt kippenvel bij het bekijken van je foto's, niet alleen omdat het er allemaal zo indrukwekkend uitziet maar omdat het ook zo levensgevaarlijk is Nagelbijten / Gniffelen
Sja cap is je eigen keus zal ik maar zeggen, maar je bent genoeg gewaarschuwd, een ongeluk zit in een klein hoekje en het zou echt zonde zijn voor zo'n jonge meid als jij moest het er ooit van komen...Ook al vertrouw je die dieren voor 100-200%, het blijft een vluchtdier...
Maarja ik blijf het nog altijd indrukwekkend hebt met de band die je met je paarden hebt Knipoog

Een vluchtdier gaat niet bokken of steigeren enkel wegrennen, dan spring je gewoon af.

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 15:32

ik denk ook niet dat een cap zoveel bescherming bied bij dit soort kunsten. vermoed dat als flortrje valt ze eerder op haar schouders of rug terecht komt. (hoop niet dat je valt) verder ziet zij er zo flexibel uit dat ik denk dat zij zo verder rolt en weer opnieuw op het paard springt hahahaha.

Ook denk ik dat florrtje ouders heeft die veel om haar geven en als die het ok vinden (net zoals de mensen waar zij rijdt) dat zij zonder cap rijd wat zitten sommige hier dan te zeiken??????

Florrtje ga zo door meid vind het echt geweldig

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 17:45

ik heb mijn pispot net vol gezeikt en ben niet van plan hem op mijn kop te zetten Clown

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 17:52

Debbiedee schreef:
ik denk ook niet dat een cap zoveel bescherming bied bij dit soort kunsten. vermoed dat als flortrje valt ze eerder op haar schouders of rug terecht komt. (hoop niet dat je valt) verder ziet zij er zo flexibel uit dat ik denk dat zij zo verder rolt en weer opnieuw op het paard springt hahahaha.

Ook denk ik dat florrtje ouders heeft die veel om haar geven en als die het ok vinden (net zoals de mensen waar zij rijdt) dat zij zonder cap rijd wat zitten sommige hier dan te zeiken??????

Florrtje ga zo door meid vind het echt geweldig

Ouders weten wat ik doe , ik toon hen elke keer die filmpjes die emma maakt, en elke keer zitten zij net als ik van geluk te lachen achter de computer. En stellen ze me de vraag -> Daar ben jij gelukkig zeker ? (met als antwoord een dikke JA natuurlijk) en die cap, ze hebben me daartoe nog nooit verplicht, zij weten wat ik doe , zij weten dat ik gelukkig ben en er is nog nooit een woord gevallen over cap, mijn oudjes haatte paarden vonden die bottjes en die tok en dat klassieke zweepje veel te overdreven, paardrijden was niks voor een boerenmeisje , tot op de dag dat ik vroeg of ik mocht voltige beginnen doen , als ok , dan eerste show (had toen nog maar 5 keer voltige gedaan) ze konden niet komen. Nog altijd wisten ze niks over voltige1 jaar later , weer een show deze keer konden ze wel komen kijken, ze hebben met open mond zitten kijken. Vooral toen ik rechts stond met een gebalde vuist in de lucht. Achter de show vlug andere kleren aan en hup in de oude en weg naar zwitserland opreis. En telkens als we bovenop een berg stonden staken ik en papa onze gebalde vuist in de lucht. Zij willen niet dat ik het klassieke manege ruitertje met een tokje zweepje leren bottjes ben. ik heb enkel een rijbroek , maar denk dat ik die nu ook ga afschaffen, en denk ook dat mijn paardrij schoentjes buiten vliegen, wil net als emma worden, jeansbroek aan schoenen en wegwezen. ze blijft mijn grootste voorbeeld ! zo'n rijbroek zit ook niet altijd gemakkelijk.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:39

Citaat:
Een vluchtdier gaat niet bokken of steigeren enkel wegrennen, dan spring je gewoon af.

haha, ik vind het grappig dat je er zo laconiek overdoet Nagelbijten / Gniffelen , 'gewoon afspringen'. Je hebt lef!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:42

florrtje schreef:

En wat als je er nu niet af durft te springen in volle galop Clown. Ik ben niet zo lenig als jou Lachen. Dus zo gewoon is het niet om van een wegrennent paard te springen.

Vind het nog altijd knap wet je doet Pling

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:50

Ik vind het heel erg stoer wat jij doet!
super zeg Haha!
zou het je niet na doen Nagelbijten / Gniffelen
Ziet er gaaf uit hoe leuk jij met je paarden plezier kan hebben!
Een cap op met voltigeren?
Heb nog nooit iemand gezien die voltigeerd met cap op Tong uitsteken

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:02

oooooooooooooooohw ik ben jaloers op je! Ik wou dat ik dat ook kon!!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:13

Tja, ik had het zeker niet gedaan zonder cap, dat weet ik wel.

Ja je kan het zeuren vinden maar het zou toch hartstikke jammer zijn om over jou op Voorpagina Nieuws te lezen dat je van paard geflikkerd ben, met je hoofd ergens terecht kwam en nu in coma ligt. Om het maar even hard te zeggen Nagelbijten / Gniffelen

En je zegt steeds dat het je ouders 'niets uitmaakt' maar blijkbaar weten ze ook niet zoveel van paarden af, aan jou verhaal te lezen. Weten ze uberhaupt dat een cap of bodyprotector voor paardrijden bestaat, vraag ik me af..

Ik vertrouw geen enkel paard voor %100 want een paard denkt niet als een mens. In sommige unieke gevallen zal een paard zijn ruiter/eigenaar willen beschermen maar dat komt niet vaak voor. En in zulke gevallen zie ik nou niet voor me dat je paard gaat denken' ff niet gek doen want ze hangt nog aan mij Clown Koe '

Paarden kunnen nu eenmaal koeien zijn en elk paard kan om de gekste, meest onverwachtse dingen bokken of steigeren. Tja en dat gaat het waarschijnlijk mis. Nu snap ik wel dat het om practisch 'bomb-proof' paarden gaat in de voltige, maar nogmaals, ik vertrouw geen enkel paard %100. Het BLIJVEN dieren!

Maar ik vind het zowiezo raar dat je ouders niets over een cap zeggen maar ook de eigenaaresse van de paarden niet. Kijk dat zij de paard volleig vertrouwt en kent, vooruit. het zijn immers haar paarden. Maar stel dat er nu iets gebeurt met jou, DOOR haar paard? En dan? Wie z'n schuld? Zegt de eigenaaresse ' He het zijn mijn paard dus mijn schuld' of zegt ze ' Ja, eigen risico meid!'

Het wel iets wat je over na moet denken aangezien waar je mee bezig bent....

Maar om niet alleen een negatieve bericht achter te laten Knipoog Het is zeker knap en fijn dat je blijkbaar aanleg voor hebt en het er snel oppikt! Zorg alleen voor dat er niets verkeerd kan gaan he Knipoog

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:17

Tsja en dadelijk doet ze een cap op haar hoofd, daardoor ziet ze niet alles meer op het moment dat ze op der kop naast haar paard hangt, daardoor rijdt ze tegen een paal aan en raakt in coma. Nou goh, dan heb je veel aan die cap gehad zeg......

En een tweede scenario:
Ze wil op haar paard springen, en doet dat op zo'n manier dat ze vlak met haar hoofd langs het paard/zadel gaat, hierdoor komt de klep van de cap tegen haar neus en breekt ze haar neus, vervolgens ziet ze niks meer en hangt ze naast haar paard zonder er iets aan te kunnen doen...... Toch l*llig

Mensen houdt er alsjeblieft over op!
Laatst bijgewerkt door lovelucky op 17-11-07 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:18

Moderatoropmerking:
De vele reacties over het niet dragen van een cap zijn vast en zeker goed bedoeld, maar hierbij toch het verzoek om er over op te houden. Het is ondertussen ca. 75 keer genoemd, ik geloof niet dat het zin heeft om het nog voor een 76e keer te gaan noemen. Het is nu aan de topicstarter om er al dan niets mee te doen. Graag niet meer telkens in herhaling vallen. Bedankt alvast Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:22

lovelucky schreef:
Tsja en dadelijk doet ze een cap op haar hoofd, daardoor ziet ze niet alles meer op het moment dat ze op der kop naast haar paard hangt, daardoor rijdt ze tegen een paal aan en raakt in coma. Nou goh, dan heb je veel aan die cap gehad zeg......

En een tweede scenario:
Ze wil op haar paard springen, en doet dat op zo'n manier dat ze vlak met haar hoofd langs het paard/zadel gaat, hierdoor komt de klep van de cap tegen haar neus en breekt ze haar neus, vervolgens ziet ze niks meer en hangt ze naast haar paard zonder er iets aan te kunnen doen...... Toch l*llig

Slapen

Ze kan ook op de kop op haar paard hangen, paard raakt in paniek door IETS, zij valt uit balans en komt met haar hoofd tegen bakrand aan. Of valt onder het paard en paard trapt haar mooi een paar keer tegen haar hoofd. Kan allllllllllllemaal gebeuren. Ja dan had ze wel graag een cap op.
Zo kunnen we eeuwig doorgaan, maar er werd ons vriendelijk gevraagd om er over te houden. Dromen Ik vind het gewoon te riskant om zoiets zonder enige bescherming hoe dan ook te doen maar he, dat ben ik.

Toch vraag ik me af met hoe het zit voor als er wel iets gebeurt aangezien het niet haar paarden zijn....

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:23

Petje af! Ik heb grote bewondering en respect voor hoe jij met de paarden omgaat.

Heb ik nog een vraagje.. Hoe heet dat liedje van filmpje 1? Haha!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:26

Skitter schreef:
Slapen

Ze kan ook op de kop op haar paard hangen, paard raakt in paniek door IETS, zij valt uit balans en komt met haar hoofd tegen bakrand aan. Of valt onder het paard en paard trapt haar mooi een paar keer tegen haar hoofd. Kan allllllllllllemaal gebeuren. Ja dan had ze wel graag een cap op.
Zo kunnen we eeuwig doorgaan, maar er werd ons vriendelijk gevraagd om er over te houden. Dromen Ik vind het gewoon te riskant om zoiets zonder enige bescherming hoe dan ook te doen maar he, dat ben ik.

Toch vraag ik me af met hoe het zit voor als er wel iets gebeurt aangezien het niet haar paarden zijn....

Ik heb al meerdere malen gevraag hier over op te houden, evenals sommige anderen, net heeft een mod datzelfde gevraagd en nog ga je erover door.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:26

Moderatoropmerking:
Skitter, zie de modopmerking die hierboven geplaatst is!!!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:27

Dit lijkt me zoo gaaf om een keer te doen! pff moet ik wel eerst mijn angstoverwinnen om op de kop te gaan hangen aan een galoperend paard maar oke Tong uitsteken zijn hier eigenlijk cursussen voor?

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:27

Wat een Leuke paardjes Florrtje.. We zien jou over een paar jaar vast shows geven op grote paardenevenementen of niet Knipoog
Laatst bijgewerkt door Bolzak23 op 17-11-07 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:29

Moderatoropmerking:
Bolzak23, de modopmerking geldt ook voor jou.
HAW is bedoeld voor rijtechnisch commentaar, niet voor allerlei geneuzel over bijzaken. Daar zijn andere fora voor.