liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lancome

Re: liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:25

Prinslover schreef:
Ik heb er liever een mengelmoesje van haha Haha! Een paard mag van mij best pit hebben, en soms wat geintjes, maar daar moet het ook ophouden. Dus geen gemeen paard wat lelijk kan bokken/stijgeren. Maar geen paard wat écht niks doet, dat is saai. Het echte manege paard (voor beginners) idee dus. Ik hou zeker van een paard met pit, en dan in de vorm van looplust Knipoog

Precies mijn gedachte Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:44

xAmigo schreef:
Pittig paardje vind ik fijner dan een soort "manegeknol" om het maar even heel stom te zeggen.

wat vind ik dit weer een denigrerende opmerking zeg,bah
ieder zn smaak en keuze!

ik had ook nooit gedacht voor een pittig paard te kiezen,maar mijn pony is super cool in haar hoofd,maar wel pittig en voorwaarts tijdens het rijden.
in de omgang erg lief en soms een beetje lomp

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:47

Vanaf 2008 een lief rustig betrouwbaar paard, i.v.m. een nieuwe heup mag ik er in geen geval vanaf vallen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:50

moeilijk winnitou,omdat je van elk paard weleens kan vallen(al zal dat risico per paard verschillen)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:13

Snoevie schreef:
moeilijk winnitou,omdat je van elk paard weleens kan vallen(al zal dat risico per paard verschillen)

maar dat kan ook van de fiets, en dan zou ik niks meer kunnen doen.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:20

ik zou voor het paardje gaan wat er tussenin zit..
pittig maar toch ook wel rustig niet dat je de hele bak door race en geneens een rustig buitenritje kan maken,,

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:45

ik zelf het liefst een pittig paardje.
het is maar net wat je niveau en alles is ! Haha!

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:47

ja precies, ik vind een beetje een paardje met een eigen wil wel leuk, maar aangezien mijn nivo niet echt hoog is heb ik liever een brave goedzak dan een verschrikkelijke etter die je alle hoeken van de bak wil laten zien.

_Nikkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:02

Ik heb denk ik liever pittig paardje op zo'n rustige pony val je een beetje in slaap Dromen
Die waar ik nu op rij is beetje braaf maar kan soms ook zomaar gaan rennen, ookal is er niets om van te schrikken, maar daar moet ik altijd wel om laggen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:23

winnitou schreef:
Snoevie schreef:

maar dat kan ook van de fiets, en dan zou ik niks meer kunnen doen.

tuurlijk,maar je zegt dat je een paard wilt waar je niet vanaf valt,ik wil alleen zeggen dat dat van ieder paard kan gebeuren(niet dat ik je dat toewens uiteraard)

kyliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:43

Een paard met pit! Ik vind het niet erg om er een keer af te vallen en heb ook geen schrik op een paard. Ik heb nu een paard dat echt heel lief is en ( bijna ) niets doet. Alleen buiten kan hij nog wel vervelend zijn.

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:07

Ik heb liever een paard met wat pit dan een paard die echt heel sloom is,maar het paard moet ook niet door de bak gaan scheuren Knipoog gewoon wel wat pit maar ook weer niet te veel.

speciallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:56

Ik rijd het liefst op een rustig paard met een beetje pit.
Het mag geen robotpaard zijn die wel hobbelt, ik houd
ervan wat te moeten doen met resultaat.
Ik houd écht niet van zenuwpezen dus hij moet wel
een beetje bombroof zijn, het liefst met een leuke
uitstraling die opvalt, daar houd ik van.

LH_Ashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:58

Lancome schreef:
Prinslover schreef:
Ik heb er liever een mengelmoesje van haha Haha! Een paard mag van mij best pit hebben, en soms wat geintjes, maar daar moet het ook ophouden. Dus geen gemeen paard wat lelijk kan bokken/stijgeren. Maar geen paard wat écht niks doet, dat is saai. Het echte manege paard (voor beginners) idee dus. Ik hou zeker van een paard met pit, en dan in de vorm van looplust Knipoog

Precies mijn gedachte Knipoog

Ook mijn gedachte! Lachen

Sjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:04

Ik heb het liefste een mengelmoesje van die twee . Haha!
En paard mag van mij best leuke grapjes hebben, en afentoe eens lekker tekeer gaan. Maar ik wil ook gewoon zo nu en dan lekker ontspannen mijn rondje rijden.
En ik kan aardig tevreden zijn met mijn eigen paardjen beestje wat dat betreft. Lachen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:25

Gewoon een paardje dat een beetje op me past Lachen Hij hoeft niet halfdood te zijn ofzo, maar ik ben zelf ook rustig en ik heb het niet zo op hele drukke of onvoorspelbare paarden. Ik kan het meest met een paard dat zelf gewoon meewerkt en niet de hele tijd loopt te stuiteren enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:03

Ik ben toch meer van de rustige paarden. Vooral voorwaartse paarden die wel koel in hun koppie zijn, dus niet snel ergens van schrikken.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:40

Pittig, zeker weten pittig. Mijn visie is: als je op een pittig paard leert rijden kun je ook met een brave overweg, maar als je alleen op braveriken hebt gereden dan vormt een pittig paard wel degelijk een probleem (heb ik gemerkt met mijn paard, ik was bijna alleen maar brave pony's gewend, zoals mijn pony, en toen ik op mijn paard stapte heeft het me toch een tijd gekost om zo'n druk/pittig paard te leren rijden.) Nu ben ik heel goed bestand tegen mijn moeilijke, drukke, pittige dwarrel, maar stap ik ook zonder moeite op een makkelijk paard weg.

Mijn mening is: op een braaf paard leer je meeliften, op een pittige leer je rijden. En tuurlijk moet je kunnen meeliften voor je kunt leren rijden, maar ik heb toch van geen enkel paard zoveel geleerd als van Taat.

Dus voor mij zeker weten een pittig paard. Ik ben ook niet bang om te vallen oid. Ze zeggen, verstand komt met de jaren, maar het vakje bezorgtheid is bij mij volgens mij nog niet ontwikkelt Tong uitsteken want ookal staat iedereen aan de kant stijf van schrik, zolang ik nog op mijn paard zit ben ik niet bang. Onkruid vergaat niet zeggen ze Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Tatort op 10-01-08 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rooobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:42

ik wil dan liever gemengd dat is volgens mij super leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:42

Pittig, maar trouw naar de ruiter. Geen gemene grapjes uithalen, maar een beetje spelen af en toe kan geen kwaad.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:22

Ik rijd het liefst buiten, dus moet mijn paard wel goed luisteren. Maar heel mak en heel rustig hoeft van mij ook niet, een beetje pittig is prima zolang hij maar geen gekke dingen gaat doen (moet een stuk langs een heel drukke provinciale weg)

Citaat:
Mijn mening is: op een braaf paard leer je meeliften, op een pittige leer je rijden. En tuurlijk moet je kunnen meeliften voor je kunt leren rijden, maar ik heb toch van geen enkel paard zoveel geleerd als van Taat.

Ik ben het wel met je eens, maar een rustig braaf paard geeft je wel het zelfvertrouwen dat je zo hard nodig hebt om op een pittig paard te kunnen rijden. Zonder mijn brave ouwe Sonja, had ik nooit op pittige Major gestapt. Mijn beste leermeester was zonder twijfel mijn brave ouwe merrietje Sonja die nooit een stap verkeert zette.

Moef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:09

een pittig maar eerlijk paard. Moet goed te rijden zijn. Nuchterheid spreekt mij ook wel weer aan.

MannyTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:16

Een rustig paard. Veel makkelijker, kan hem vertrouwen als ik buiten rijdt t is niet echt nodig om met korte teugels te rijden. Lange is hij even braaf en ik hou meer van een wat rustiger paard Bloos

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:36

Ik vind een pittig paardje op zich wel fijn, die kan ik ook op een of andere manier beter berijden dan de rustigere paarden, niet dat het op rustigere paarden slecht gaat Tong uitsteken
Het allerbelangrijkste vind ik nog dat het paard gewoon een goed karakter heeft.

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:08

Prinslover schreef:

Zou het niet beter kunnen zeggen! Dit is ook mijn paard! Vingers aflikken