Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelpla

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:00

Ik vind het absoluut geen fijne foto's..
Maar neem aan dat TS wel al het een en ander heeft geprobeerd, en dat dit voor hun wel het beste lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:01

maar de helft van de reacties heeft totaal geen argument, maar wat losse flodders reactie als vind ik ook...zo heb je snel wat pagina's

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:02

Cassidy schreef:
Nadya schreef:
Als ik zou helpen met zo'n paard zou ik er nooit meteen op gaan zitten, maar eerst zo'n paard leren kennen, een band opbouwen en freestyle grondwerk gaan doen ofzo. Pas daar vanuit gaan werken aan het rijden.
Helaas heb geen africhtingsstal, maar als ik sommige verhalen hier op bokt lees, zou ik dat wel eens willen, ja.

Met sommige paarden is via freestyle geen band op te bouwen.
En als je een stal zou hebben en er van rond zou moeten komen, kun je geen maanden de tijd nemen met een paard en het zoetjes aan doen.
Ik geloof dat Katja heel goed weet wat ze doet. En het paard is van Belker van veulen af aan, denk je niet dat zij inmiddels doorheeft hoe hij in elkaar steekt?

Ik zou zoiets ook niet willen doen uit commercieel oogpunt, maar omdat ik graag paarden en ruiters zou willen helpen om een betere band te krijgen met elkaar, elkaar beter te begrijpen. Tja, ik ben zeer idealistisch en helaas heb ik er de mogelijkheden niet voor (ben er wel mee bezig geweest, maar ik heb ook een gezin waar ik aan moet denken en ik heb het al druk zat Lachen ).

Katja is die amazone? Tja, mijn manier van rijden (houding/gedrag) is het absoluut niet. Bij mij zou ze niet mogen komen in elk geval.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:03

faye schreef:
Nou Nadya, soms is grondwerk en geduld leuk, maar krijg je onder het zadel toch een dominante en gevaarlijke knol. Dan is er in mijn ogen niks mis mee om zo'n dier aan te pakken voor ieders veiligheid.

Dat vraag ik me dus af; hoe gevaarlijk is hij dan?
Vandaar ook mijn vraag, wat gebeurt er nou precies als je hem wat meer lucht geeft van voren?
Bij een antwoord als: 'als ik ook maar IETS toesta vliegen we er wild bokkend vandoor' krijg je namelijk weer heel andere adviezen als bij 'dan doet hij z'n hoofd omhoog, pakt het bit vast en gaat sneller lopen'

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:06

runningkawa schreef:
maar de helft van de reacties heeft totaal geen argument, maar wat losse flodders reactie als vind ik ook...zo heb je snel wat pagina's

Dan moet je daar even doorheen kijken, je kan niet van iedereen verwachten dat ze er verstand van hebben.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:08

Jasphertje schreef:
zucht... wat een penny-reacties allemaal,

zie de 3e foto mensen!! de amazone heeft daar haar teugels in boogjes hangen en die pony loopt gewoon lekker kauwend met zijn hoofdje naar beneden!!

wat een penny-gedoe.. net zoals met die slofteugels.. dat is slecht, dat is slecht! dat moet je niet doen! dat is zielig! (niks zielig, zolang het maar goed gebruikt word!)

dit vind ik er (op uitzonderingen daargelaten) behoorlijk goed uit zien!! en ik sluit me wat dat betreft wel aan voor faye en runningkawa aan.

je kunt geen topic meer op bokt starten, zonder dat je allemaal van die penny-reacties krijgt.

penny's geef mensen die gewoon hun pony laten zien ook eens de kans, ze vragen om 'ONDERBOUWD COMMENTAAR' dan hoef je ze niet de huid vol te schelden om te vertellen hoe het volgens jullie wél moet Knipoog

zo dat moest er even uit.. Knipoog

Ik vind dat je een leuke pony hebt Knipoog en als hij echt zo dominant is moet hij weten waar hij aan toe is Knipoog

Groetjes,
Simone Heidemans

En daar gaan we weer. Penny dit, penny dat, penny zus en penny zo. Voel je je nou stoer? Als een mening jullie niet aan staat komt dat rotwoord weer om de hoek. Denk je nu echt dat als je je post met je niet-penny-naam ondertekent meer betekend? Schiet nou gauw op...

hihi edit: Heb even in je profiel gekeken en denk dat ik je reactie maar helemaal niet meer serieus ga opvatten Vork

Als ik de foto's zie krijg ik er gewoon een brok van in mijn keel. Ongeacht wat de amazone voorheen heeft bereikt. Dit is totaal geen manier die ik normaal vind. Zo wordt er aan mijn dier niet gereden...
Laatst bijgewerkt door Siets op 04-07-07 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:09

Kopt, maar ze zeggen wel als onliner vind ik ook, of amen...zeg dan niks...of onderbouw waarom je dat ook vind.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:10

Nou, ik heb hard mijn best gedaan met vragen te stellen en te beargumenteren.
Blijkbaar ben ik een 'penny'. Haha!
Prima hoor. Toedeloe Doei!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:10

Wat zijn we weer lief voor elkaar...Laat iedereen toch hun mening aub...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:11

runningkawa schreef:
Kopt, maar ze zeggen wel als onliner vind ik ook, of amen...zeg dan niks...of onderbouw waarom je dat ook vind.

Er zijn ook genoeg onderbouwde reacties, maar zoals hierboven ook een post staat met de vraag wat de pony doet als hij wordt losgelaten aan de voorkant. Geen reactie, er wordt alleen maar 'penny' gegild.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:11

Siets schreef:
Jasphertje schreef:

zie de 3e foto mensen!! de amazone heeft daar haar teugels in boogjes hangen en die pony loopt gewoon lekker kauwend met zijn hoofdje naar beneden!!

wat een penny-gedoe.. net zoals met die slofteugels.. dat is slecht, dat is slecht! dat moet je niet doen! dat is zielig! (niks zielig, zolang het maar goed gebruikt word!)

dit vind ik er (op uitzonderingen daargelaten) behoorlijk goed uit zien!! en ik sluit me wat dat betreft wel aan voor faye en runningkawa aan.

je kunt geen topic meer op bokt starten, zonder dat je allemaal van die penny-reacties krijgt.

penny's geef mensen die gewoon hun pony laten zien ook eens de kans, ze vragen om 'ONDERBOUWD COMMENTAAR' dan hoef je ze niet de huid vol te schelden om te vertellen hoe het volgens jullie wél moet Knipoog

Ik vind dat je een leuke pony hebt Knipoog en als hij echt zo dominant is moet hij weten waar hij aan toe is Knipoog

Groetjes,
Simone Heidemans

En daar gaan we weer. Penny dit, penny dat, penny zus en penny zo. Voel je je nou stoer? Als een mening jullie niet aan staat komt dat rotwoord weer om de hoek. Denk je nu echt dat als je je post met je niet-penny-naam ondertekent meer betekend? Schiet nou gauw op...

omdat TS gemiddeld 10 pagina´s afgezeken word, en 1 iemand TS níet afzeikt, heeft die het maar gedaan.
iedereen heeft zijn mening van wat goed & niet goed is, accepteer dat toch eens mensen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:13

Ik vraag alleen om een reden van dat penny-gejengel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:15

Quellian schreef:
runningkawa schreef:

Er zijn ook genoeg onderbouwde reacties, maar zoals hierboven ook een post staat met de vraag wat de pony doet als hij wordt losgelaten aan de voorkant. Geen reactie, er wordt alleen maar 'penny' gegild.

Katja heeft eerder aan gegeven nu niet online te zijn
Dus misschien ff geduld om antwoord te krijgen? Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:16

Gossiemikke. Clown Hahaha. Ik lig af en toe in een deuk om de reacties hier.

De foto's zien er niet fijn uit in de zin van "tralala ik rijd mijn pony op 2 pinken en hij is zo super braaf" nee, maar dat kun je ook niet altijd verwachten op bokt hè? Ik denk dat iedereen in dit topic zijn/haar paard/pony wel eens dusdanig heeft aangepakt omdat hij zo dwars was en even zijn plek moest weten.

Nee, ik vind dit geen mishandeling en/of leed wat het dier word aangedaan. De amazone RIJD de pony en laat hem goed weten wat ze van hem vraagt.

Over dat penny prutsmuts; dat is ook niet mijn ding. Vork

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:16

Jasphertje schreef:

Groetjes,
Simone Heidemans

Nou nou nou daar gaan we weer, lees eerst es het topic door, bekijk de foto's eens goed, jij geeft namelijk de enige(!) foto waar de teugels in een boogje hangen, de rest zijn allemaal strak.
En ja hoor wij zijn allemaal penny's uhu, kind ik vind het uberhaupt een laffe actie om ons allemaal penny te noemen, dan ben jij nog meer penny als ons en ook nog scheinheilig.
Er zijn genoeg mensen die goede argumenten hebben gegeven en ook nog vragen hebben gesteld, maar nee dat zijn allemaal penny's.
Ik moet altijd lachen om reacties als deze, ongeloofelijk ononderbouwde en bovendien onterecht stymatiserende reacties waar eigenlijk niemand iets aan heeft.
En dat van die slofteugels is onzin: bokt heeft niks tegen slofteugels, wel tegen slecht gebruik ervan en dat is wel heel zeker zielig ja!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:17

Moderatoropmerking:
Is het alweer rustig hier??

Mochten hier nog nare reacties komen gooi ik het opslot!

Normaal discusseren moet toch geen probleem kunnen zijn lijkt mij?
Degene die er nu opzit is even niet online dus wacht gewoon even daarop!
En eerst wat blz doorlezen voordat je de zoveelste zielugh reactie plaatst is misschien handig Knipoog
Dank jullie wel!

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:17

Siets schreef:

de een noemt al die "afzeik reacties" penny reacties, en de ander heeft daar een andere benaming voor.
niets mis mee toch, als er maar begrepen word wat ze er mee bedoeld.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:18

Vraag aan de TS: Je laat hem nu corrigeren door jouw instructrice. Als ik het goed heb begrepen is dit nodig omdat hij onder het zadel door jouw fysieke beperkingen te veel ruimte heeft gekregen en dus een loopje met je is gaan nemen.
Stel dat deze methode dus het gewenste resultaat geeft, hoe dan erna? Want jouw fysieke beperkingen zijn dan nog steeds aanwezig. Hoe denk je dan deze lijn vast te kunnen houden?

Marloes3003

Siets schreef:

gelukkig vertoon je zelf geen penny gedrag ROFL

Citaat:
Als ik de foto's zie krijg ik er gewoon een brok van in mijn keel. Ongeacht wat de amazone voorheen heeft bereikt. Dit is totaal geen manier die ik normaal vind. Zo wordt er aan mijn dier niet gereden...

liannes

runningkawa schreef:

Ik wil het wel onderbouwen,
Dit is geen manier om met een paard cq pony om te gaan,
ik schrok toen ik de foto's zag.
Echt niet normaal.
En dat noemt zich een ruiter???????

Als het zo'n draak is met rijden, zou ik deze eerst eens na laten kijken door de bijv. osteophaat.
(misschien heb je dat al gedaan???, geen idee).

Misschien heeft hij wel last van zn rug oid, je weet maar nooit.

En denk er toch maar eens aan, van achter naar voren te rijden,
als hij 20 rondjes wil galloperen, doet hij maar, hij komt vanzelf terug.
Dan kan je alsnog weer 'normaal' proberen te rijden (van achter naar voren)
En in je hand laten komen, en de ontspanning opzoeken.

Ik hoop dat je gauw foto's plaatst waar we een andere pony opzien, die er plezier in heeft.
Het is tenslotte een samenwerking tussen paard en ruiter.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:20

youngster schreef:
Mochten hier nog nare reacties komen gooi ik het opslot!

Normaal discusseren moet toch geen probleem kunnen zijn lijkt mij?

whahahaha...dit is bokt he Tong uitsteken

Afgod

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:21

runningkawa schreef:
Quellian schreef:

Katja heeft eerder aan gegeven nu niet online te zijn
Dus misschien ff geduld om antwoord te krijgen? Lachen

IK hoef er geen antwoord op, was ff een b.w.v. Knipoog

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:21

Marloes3003 schreef:
Siets schreef:

gelukkig vertoon je zelf geen penny gedrag ROFL

Citaat:

Jij vat mij niet, ik vraag alleen waarom er meteen met dat penny wordt gesmeten. Lezen...... dat zeg ik nou al voor de tigste keer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:22

Belker, ik begrijp niet zo goed waarom je deze foto's geplaatst hebt? Mooi dat we het hele verhaal erachter te horen hebben gekregen, maar persoonlijk zou ik dit nooit geplaatst hebben .

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:25

promptertje schreef:
Belker, ik begrijp niet zo goed waarom je deze foto's geplaatst hebt? Mooi dat we het hele verhaal erachter te horen hebben gekregen, maar persoonlijk zou ik dit nooit geplaatst hebben .

waarom zou je dit niet kunnen plaatsen.
ik vind dat je ál je foto´s moet kunnen plaatsen, zonder heel bokt over je heen te krijgen.