ïn balans om oefeningen te doen of oefeningen doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat acht jij waar?

Eerst werken aan een goede balans, dan oefeningen
25 (29%)
Oefeningen helpen om een goede balans te krijgen
59 (70%)

Totaal aantal stemmen: 84

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:41

Passage-achtig? Ik dacht dat ze de bak kwamen slepen....

Maaike, ik ontsla dat soort instructeurs vrij vlot, ik weet allang beter namelijk, al een tijdje. Ik ben alleen niet de zweverige hoek ingedoken, maar ik overweeg een clinic van SP.
Aan A8 mis ik niks en mijn paard ook niet ook, hoogstens een suikerklontje.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:41

Lovely schreef:
Wow hee, wat een uitvinding!! Niet aan het paard trekken!

Dat is niet zo bijzonder hoor.

Nee, dat is het inderdaad niet.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:44

Lovely schreef:
Passage-achtig? Ik dacht dat ze de bak kwamen slepen....

Maaike, ik ontsla dat soort instructeurs vrij vlot, ik weet allang beter namelijk, al een tijdje. Ik ben alleen niet de zweverige hoek ingedoken, maar ik overweeg een clinic van SP.
Aan A8 mis ik niks en mijn paard ook niet ook, hoogstens een suikerklontje.

Zweverige hoek??? Haha!
Ik overweeg ook een clinic van SP, lijkt me gaaf om eens met Pepeijn te dansen. Zolang hij maar niet op mn tenen gaat staan dan.
Suikerklontjes mis je denk ik ook niet hoor aan A8 die krijgen de paarden daar niet...
Tja maar als je eerst altijd op manege's hebt gereden, dan priveles krijgt van een instructeur en vervolgens van A8H, weet je het pas beter na de lessen bij A8H.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:46

Maaike schreef:
Tja maar als je eerst altijd op manege's hebt gereden, dan priveles krijgt van een instructeur en vervolgens van A8H, weet je het pas beter na de lessen bij A8H.

Maar dat maakt mensen als A8 en AdB nog geen God, en zo word er meestal wel een beetje gedaan.

A8 doet altijd vreselijk haar best om haar 'wondermethode' de Enige Ware Weg te laten zijn. Haar manier om dat te doen is vooral door anderen heel hard af te kraken en de grond in te boren, en vooral te beschuldigen van 'spanning' en soms zelfs bijna mishandeling. Ik vind dat een beetje laag persoonlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:46

je zegt her verkeerd hoor, het moet zijn:

als je eerst les hebt gehad op een slecht manege en niks hebt geleerd,
dan priveles krijgt van een slechte instructeur en nog steeds niks hebt geleerd en je er ook niet in hebt verdiept, dan les krijgt van carole, ja dan ben je natuurlijk al snel impressed.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:55

Gelukkig heb ik nooit gezegd Zep dat A8H een god is Haha!

Lovely -> ik heb beslist niet op slechte manege's gereden. Er werden op beide maneges geen paarden in elkaar getrokken en geschopt.
Vervolgens heb ik les gehad van een instructeur die zelf bij vd Schaft heeft gelest. In die tijd waren zijn lessen altijd super en heb ik echt wel wat goeds geleerd, ben ik van overtuigd tenminste. Ik weet hoe ik een paard van achter naar voor naar mn hand moet rijden en er zijn veel mensen die dat niet weten.
Die instructeur ging echter lessen bij een andere instructrice en daarbij veranderde hij van systeem. Dit beviel mij erg slecht en daarom ben ik daar gestopt.

Het viel mij bij A8H vooral op dat de paarden veel meer op eigen benen lopen en stukken soepeler zijn dan de paarden waar ik voorheen op reed

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:55

Zep schreef:
vooral door anderen heel hard af te kraken en de grond in te boren

Waar... waar doet ze dat. Ik heb nergens gelezen dat ze iemand af kraakt. Ook blijft ze gewoon antwoorden op jullie vragen, zelfs al word zij niet gerespecteert. Iedereen verkondigd zijn of haar mening hier op bokt. Alleen sommige mensen kunnen hier erg onrespectvol mee omgaan. Als dit niet zo zou zijn, had dit een leuk topic kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door lovelance op 02-08-04 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:56

* meldt zich aan om een SP clinic te organiseren* Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:04

* meldt zich aan om in de SP clinic mee te rijden * Haha!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:11

*meldt ook aan om mee te dansen in een SP clinic* *LOL*

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:11

ik neem aan dat jullie schoenen met stalen neuzen hebben?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 21:13

worden die niet bij de clinic verstrekt??? Beetje jammer SP Tong uitsteken

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:58

Dat lossige in het lijf leer ik ook steeds meer kennen en is verslavend. Mijn instructrice wil ook het paard in balans op eigen benen hebben en begint daarmee ook laag en in langzaam (maar wel actief werkend) tempo Het idee van hoe A8 longeert, maar dan onder het zadel. Dat gevoel probeer je steeds te behouden.
Mijn instructrice is echter niet iemand die denkt dat haar manier de enige manier is, maar het past wel bij alle paarden. Ze staat open voor andere meningen en manieren.
Dat is wat ik mis bij sommige mensen... Men denkt alle wijsheid in pacht te hebben, zonder ècht open te staan.

Hoe kunnen jullie nou over de computer beoordelen hoe iemand zijn paarden rijd en traint? In woorden kan alles zo mooi klinken, maar pas in de praktijk kun je zien wat er bedoeld wordt. Dan kun je namelijk de woorden en namen die de ander gebruikt plaatsen bij je eigen beeld en je eigen woorden en namen...

Ik zou het heel interessant vinden om een dag te bezoeken waarbij lessen door verschillende instructeurs gegeven worden. Mag ook gewoon aan eigen leerlingen. Als je zoiets zou doen in een clinic vorm waarbij er meerderen commentaar en hun meningen zouden geven over wat er op dat moment te zien is, dan zou dat heel leerzaam zijn!

Dus op naar een gecombineerde clinic met lessen van A8, Tyrza, Gijsenkim? Superpepijn en wie hebben we nog meer in de aanbieding?
Met live commentaar daarnaast van Jippie, Runningkawa, Sjuimpje, Lovely en wie nog meer?

Ik geef me alvast op als het in het weekend is!!!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 03-08-04 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:00

SP geeft alleen dansles en daar is hij heeeeeeel goed in!!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:01

genoeg gegadigden voor die dansles dacht ik zo Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:02

hè, wat jammer... hij is heel lang zeker?
Ik wil ook nog steeds leren dansen, maar mijn vriendje wil niet... Maar ik ben maar klein, dus extra lastig Haha! Knipoog

Maar een rijdemonstratie van laag/diep/rond mag ook hoor Knipoog
Dat is toch jouw trainingsmethode SP?
Laatst bijgewerkt door joyce B op 03-08-04 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:03

SP is niet zo heel groot hoor, ik kan hem nog makkelijk in de ogen kijken en ik ben ook maar gewoon maatje.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:04

dat biedt perspectief Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:05

We hebben een metsj.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 08:39

lovelance schreef:
Waar... waar doet ze dat. Ik heb nergens gelezen dat ze iemand af kraakt.

Gebruik de zoekfunctie eens Schijnheilig En die opmerkingen staan nog los van massa's beledigende PB's die heel wat mensen het afgelopen jaar van haar mochten ontvangen, waaronder ikzelf.
Bij mij heeft dat alleen maar tot meer argwaan geleid. Ik hou er niet van wanneer mensen zichzelf omhoog te halen door anderen neer te halen. En ik hou er ook niet van als mensen van zichzelf gaan roepen dat ze het wiel uitgevonden hebben. Als het echt goed is heb je zulke dingen helemaal niet nodig.
Gelukkig ben ik erg ruimdenkend en sta ik in principe overal voor open, ook alternatieve zweverige zaken. Overal steek je wel iets van op. Al is het maar om duidelijker te kunen definieren wat je nu absoluut niet wilt. En alhoewel ik nu een beetje eenbeeld begin te krijgen van hoe A8 met paarden traint wil ik het nog steeds graag een keer zien.

En voor zulke zaken ben ik altijd beschikbaar!! OK dan!
Citaat:
Met live commentaar daarnaast van Jippie, Runningkawa, Sjuimpje, Lovely en wie nog meer?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 09:00

Jippie, jij bent een keer van harte welkom hoor. En ik voel me niet aangesproken als het gaat om mensen beledigen. En al die verhalen over PB zijn ook onzin. De meeste mensen die het niet kunnen of willen begrijpen proberen mij continu door woorden te verdraaien en verkeerd te interpreteren, min of meer belachelijk te maken. Dat zegt natuurlijk meer over die mensen zelf dan over mij, denk ik dan. Ik vind het helemaal niet erg als mensen het niet met mij eens zijn, normaal gesproken kan je van elkaar leren als er tenminste normaal gereageerd wordt. Helaas is dat hier op bokt door een aantal niet het geval, gelukkig door een veel groter aantal wel Tja, en dan na een hele berg modder ben ik al die vage speculaties en insinuaties valse beschuldigingen wel eens zat en reageer ik uiteindelijk een keer anders als ik normaal zou doen. Maar dat noem ik confronterend maar ook dat wordt weer uitgelegd zoals het bepaalde mensen het beste past, dus als beledigend. Nou beste mensen jullie doen maar, ergens weten jullie zelf wel waar de schoen wringt.......

En ik ben zeker geen God of iets dergelijks, dat is ook weer iets wat jullie ervan maken. En ik heb niets met AdB. En iedereen moet zelf maar zien wat hij of zij doet of denkt.

Maar waarom reageren als die mensen dan toch telkens weer.......dat is dus iets wat ik niet begrijp of misschien eigenlijk toch wel

En als het nou werkelijk zo gewoon zou zijn: waarom hebben veel mensen dan problemen groot of klein die ik niet heb als ik op hun paard stap?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 09:35

Zep schreef:
En dan krijg je de zogeheten 'fluffy trot' Haha! (opmerking van een hengsteneigenaar op een 5-jarigen concours richting mijn trainer: 'can't you do some more of that fluffy trot?' *LOL* *LOL* )

Het probleem met de 'fluffy trot' paarden is dat ze vaak achter het been zijn, en dat fluffy dus eigenlijk helemaal niet zo gewenst is. Je krijgt zo'n stekerige zweefdraf die vaak in advertenties als 'passage-achtig' word omschreven.

Na alle topics heb ik nog steeds dat beeld voor ogen bij de A8H methode...

Dat is jammer Zep, want wat jij beschrijft is bij ons namelijk helemaal niet aan de orde. En waar baseer je dat beeld op dan? Je kan natuurlijk speculeren en je een beeld vormen maar dat zegt niets over de realiteit. Je kan pas een weloverwogen conclusie trekken als je de paarden die getraind zijn volgens onze methode hebt zien lopen. Je conclusie wordt nog meer bekrachtigd als je het ook zelf gevoeld hebt.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:46

Lovely"]
Wow hee, wat een uitvinding!! Niet aan het paard trekken!

Dat is niet zo bijzonder hoor.
[/quote]

Nee, dat is zeker niet bijzonder. Maar hoe komt het dan dat gigantisch veel mensen dit zeker wel doen! Ik denk dat velen een andere interpretatie hebben van 'trekken' of 'druk'. En dat komt weer door het geweldige niveau van de instructie.

[quote="lovelance schreef:
Bij A8 stapte ik op één van haar paarden... en daar zat
ik recht
op. Dus het kwam niet doordat ik scheef zat, want dat zat ik niet.Wat bleek: (1) m'n zadel lag niet goed (2) en Lance was scheef. In die jaren les, heeft niemand, maar dan ook niemand dit gezien, en geloof me, ik heb van veel verschillende mensen les gehad en er hebben er ook verschillende mensen op gezeten.

Toen A8 er voor het eerst opstapte vroeg ze doormiddel van haar zit en benen hem te dragen. Er werd van de mond afgebleven. Geen dwang om hem in 'aanleuning' te laten lopen. Na een diepe zucht ontspande hij, gaf na en kon ze hem recht en in balans laten lopen. Je begint helemaal aan de basis en je hebt het idee dat je niet kan rijden als je ziet wat zij voor elkaar krijgt de eerste keer dat ze erop zit (let op: bij de vorige (hoog opgeleide) ruiters was er alleen spanning en protest). Ik snap de logica van haar methode en krijg steeds meer gevoel hierin. Mijn paard loopt in balans en heeft geen 'moeilijke' of 'gemakkelijke' kant meer. Ik heb haar op verschillende paarden (met oa rug- of balans problemen) zien stappen en deze daarna in balans door de bak zien lopen.

Een duidelijk verhaal lovelance. Maar wat ik hieruit uiteindelijk opmaak (uitgezonderd het zadel), is dat je nooit hebt geleerd recht te richten. Dus ook al zat jij niet scheef, je paard was wel scheef. Een scheef paard hoeft niet alleen veroorzaakt te worden door een scheve houding van de ruiter. Maar als ruiter moet je geleerd worden hoe je een paard rechtricht. Het probleem is dat je bij een scheef paard toch uit balans raakt, waardoor je automatisch wel scheef gaat zitten. Op dat paard van A8H had je dat probleem dus niet.

Geweldig toch dat je uiteindelijk goede instructie hebt gevonden. En ik kan me heel veel voorstellen bij je opmerking dat vele (hoog opgeleide) ruiters je paard niet goed kregen, om dat zovele mensen met teveel spanning (vooral van voren) proberen problemen op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 09:49

Nou Appie, ik kan het je wel uitleggen hoor, als je het echt wilt weten.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 10:03

Wat wil je me uitleggen ?