Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Danseresje schreef:Sorry, misschien een klein beetje olie op het vuur, maar ik wil toch nog even terugkomen op die stage in het hotel.
Zelf werk ik in de zorg. Ik draai alle mogelijke diensten die er zijn, maar kan ook aangeven dat ik op dinsdagavond wil paardrijden. Vaak zijn er echt wel mogelijkheden dat je een vaste vrije avond (voor sport, of gewoon voor je zelf) kan aanvragen. Wat mij opvalt is dat je van te voren al zegt dat er in combinatie met de stage niets mogelijk is, want je moet continu beschikbaar zijn, maar je weet nog helemaal niet waar je stage gaat lopen en wanneer.
Toen ik voor mijn opleiding stage liep, gaf ik ook balletlessen ernaast. Dit was gewoon mogelijk. Ik kon aangeven dat ik die betreffende avond ip liever niet wilde werken en dit was gewoon mogelijk. Nu is het ook altijd mogelijk. Ok, heel soms heb ik een nachtdienst op dinsdag en kan ik niet gaan paardrijden...tja, dat is jammer en komt ook wel weer goed!
) op het gebied van hotels kan je melden dat je echt niet direct ontslagen wordt als je een keer een avond niet kan. Wat denk jij nou, dat receptionistes geen leven hebben en niets plannen 'want misschien moeten ze wel werken'? Bij ons werd hier gewoon rekening mee gehouden hoor, er is altijd wel iemand die wél kan. Dus plan gewoon je dingen en geef dat door als je toevallig een stageplaats vindt. Het is niet meer dan logisch dat je dingen plant, tot nu toe werd op al mijn sollicitatiegesprekken gevraagd of ik voor de komende tijd nog plannen had. En dat was nooit een probleem, tenzij je 4 weken op vakantie ging natuurlijk. 
Lasca_1987 schreef:En daarbij dit topic ging niet om tips van t afvallen, svp teru naar de doelstelling.