Paardrijden met een maatje meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:34

Boheme, ik heb iets van 2x op Spetter gereden. Die mag van de manege 80kg max dragen. Verder is t gewoon dat je op een paard inprincipe wordt gezet.

Nogmaals ik zou graag teruggaan naar de doelstelling van t topic.

Anoniem

Re: Paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:35

En daarbij dit topic ging niet om tips van t afvallen, svp teru naar de doelstelling.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:51

Je hebt 15 pagina's tips, ik denk dat je die beter gewoon herleest en daar iets mee gaat doen, wil je er nu écht nog meer? Je bos is nu al groot genoeg denk ik toch?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:53

Citaat:
En jij bent zo laf om niet op mijn pb's te reageren!!!

Klopt, deze k u t Izep verwijdert jouw pb's nl. allemaal ongelezen. Hoe zou dat nu toch komen. :roll:

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:00

Volgens mij zit de ts aardig in de knoop met zichzelf en de rest van de wereld....
Hiee ook meerdere blessures wat sporten minder makkelijk maakt. En toch voor mijn zwangerschap 30 kilo kwijt geraakt.
Nu weer bezig en in 4 weken 5 kilo.
Iets met doorzettingsvermogen geloof ik?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:26

Sorry, misschien een klein beetje olie op het vuur, maar ik wil toch nog even terugkomen op die stage in het hotel.
Zelf werk ik in de zorg. Ik draai alle mogelijke diensten die er zijn, maar kan ook aangeven dat ik op dinsdagavond wil paardrijden. Vaak zijn er echt wel mogelijkheden dat je een vaste vrije avond (voor sport, of gewoon voor je zelf) kan aanvragen. Wat mij opvalt is dat je van te voren al zegt dat er in combinatie met de stage niets mogelijk is, want je moet continu beschikbaar zijn, maar je weet nog helemaal niet waar je stage gaat lopen en wanneer.

Toen ik voor mijn opleiding stage liep, gaf ik ook balletlessen ernaast. Dit was gewoon mogelijk. Ik kon aangeven dat ik die betreffende avond ip liever niet wilde werken en dit was gewoon mogelijk. Nu is het ook altijd mogelijk. Ok, heel soms heb ik een nachtdienst op dinsdag en kan ik niet gaan paardrijden...tja, dat is jammer en komt ook wel weer goed!

Het fietsen naar de manege is volgens jou nu te ver. 11km benoemde je. Ok, dan ga je het opbouwen. Eerst een rondje van 3km, dan 4km en zo verder. Uiteindelijk kan je die 11km fietsen, paardrijden en ook weer terug fietsen. En besef ook, je rijdt niet mee in de tour de France, dus het tempo mag ook lager zijn!
Zelfde met wandelen. Ga het opbouwen met lekker stevig doorstappen. Stevig wandelen is eigenlijk nog beter qua caloriënverbruik dan joggen/hardlopen. Begin met een klein rondje en ga dat steeds wat verder uitbouwen. Wie zegt dat je meteen 10km moet wandelen?

Dan het paard. Tja, op elke manege heb je een paard waar je ontzettend veel voor voelt. Vorig jaar ben ik van manege gewisseld, omdat ik op mijn nieuwe manege meer en fijnere mogelijkheden had. Echter, ik liet wel een paardje achter op de oude manege waar ik wekelijks op reed en die me echt wat deed. Nu moet ik bekennen dat ik op mijn nieuwe manege een paard heb waar ik smoorverliefd op ben en tja, het oude paardje zit nog wel in mijn gedachten, maar er zijn genoeg andere ruiters die er ook weer goed voor zorgen!
En, niet banketstaaf bedoeld, maar als het paard iets mankeert of weg moet.....denk je dat ze jou dan eerst gaan bellen?

Ga in de tussentijd dus aan de slag met wandelen en fietsen, gecombineerd met wat krachtoefeningen. Bouw dit op en kijk wat er wel lukt met je blessure en wat niet. En niet bij 1 pijntje al opgeven, maar ook doorzetten. Sport is niet altijd makkelijk en soms moet je even doorzetten om meer te bereiken!
Als het bewegen ervoor zorgt dat je wat afvalt, is dit ook beter voor je gezondheid. Je hebt nu een BMI van 31 geloof ik, daarmee val je onder de obese mens en dit is niet goed voor je gezondheid en kan vele risico's en kans op bepaalde ziektes verhogen.
Je zal merken dat het paardrijden makkelijker gaat als er wat kilo's af zijn, het vet wat minder achter je aan hobbelt in de paardrijbewegingen (want ja, dat doet het echt) en het is eerlijker naar Lasco toe. Toen ik afgelopen jaar nog 11kg zwaarder was dan nu en op de kleine haflinger van de manege was ingedeeld, voelde ik me eigenlijk zwaar kl*te naar het paardje toe. Zij verdiende het toch ook nergens aan? Met onder andere die gedachte in mijn achterhoofd (had nog wel meer redenen voor het afvallen), ben ik gaan afvallen en nu heb ik afgelopen week 2x op het betreffende paardje gezeten. Ik voel me niet meer schuldig naar haar toe en merk dat ik lekkerder op haar kan zitten. Een half jaar geleden had ik last van mijn rug na op haar gegaloppeerd te hebben, omdat ik onbedoeld toch achterbleef in de kortere bewegingen. Nu kan ik heerlijk op haar galopperen en heb zondag met de strandrit genoten van de galop!

Kortom, maak een plan voor jezelf. Stel niet alles uit tot je meer weet over je stage, maar begin gewoon. Als je meer weet over je stage, dan kan je wel weer zien wat je aan moet passen. maar leef nu gewoon in het hier en nu en ga met jezelf en je lichaam aan de slag!
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 11-06-13 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:55

Danseresje schreef:
Sorry, misschien een klein beetje olie op het vuur, maar ik wil toch nog even terugkomen op die stage in het hotel.
Zelf werk ik in de zorg. Ik draai alle mogelijke diensten die er zijn, maar kan ook aangeven dat ik op dinsdagavond wil paardrijden. Vaak zijn er echt wel mogelijkheden dat je een vaste vrije avond (voor sport, of gewoon voor je zelf) kan aanvragen. Wat mij opvalt is dat je van te voren al zegt dat er in combinatie met de stage niets mogelijk is, want je moet continu beschikbaar zijn, maar je weet nog helemaal niet waar je stage gaat lopen en wanneer.

Toen ik voor mijn opleiding stage liep, gaf ik ook balletlessen ernaast. Dit was gewoon mogelijk. Ik kon aangeven dat ik die betreffende avond ip liever niet wilde werken en dit was gewoon mogelijk. Nu is het ook altijd mogelijk. Ok, heel soms heb ik een nachtdienst op dinsdag en kan ik niet gaan paardrijden...tja, dat is jammer en komt ook wel weer goed!

En als aanvulling hierop: Ik als ervaringsdeskundige ( :P ) op het gebied van hotels kan je melden dat je echt niet direct ontslagen wordt als je een keer een avond niet kan. Wat denk jij nou, dat receptionistes geen leven hebben en niets plannen 'want misschien moeten ze wel werken'? Bij ons werd hier gewoon rekening mee gehouden hoor, er is altijd wel iemand die wél kan. Dus plan gewoon je dingen en geef dat door als je toevallig een stageplaats vindt. Het is niet meer dan logisch dat je dingen plant, tot nu toe werd op al mijn sollicitatiegesprekken gevraagd of ik voor de komende tijd nog plannen had. En dat was nooit een probleem, tenzij je 4 weken op vakantie ging natuurlijk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 06:03

Lasca_1987 schreef:
En daarbij dit topic ging niet om tips van t afvallen, svp teru naar de doelstelling.

Welke doelstelling?, we zijn al 15 pagina's aan het praten over jouw onmogenlijke doelsteling omdat je niks onderneemt en alles wegwuift.
Jij denkt dat je leert paardrijden van een stukje tekst.
Je bent gewoon lui en je opmerking over mensen die naar de psychiater gaan slaat kant nog wal. Die mensen zijn verstandiger dan jou want die zien hun probleem in en werken daar met behulp van de psychiater aan. Kun jij nog wat van leren.

Verder is 11 km ong 30 minuten op de fiets, voor jou misschien iets langer maar ach meissie het is mooi weer.

Verder wel een heel vermakelijk topic overigens :9

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 06:09

Moderatoropmerking:
Ik zet een slotje op dit topic. Het gaat nergens meer over en wordt onnodig persoonlijk.