. Hij is niet dom, maar alleen zeer op de praktijk betrokken, discussies als deze boeien hem weinig. Hij stapt op een paard en laat zien wat zijn theorie waard is. Ik heb eens heel kort bij hem kunnen trainen in het DOKR. Daar heb ik mijn huidige trainer ontmoet. Maar enfin; Balkenhol zei altijd;"Nooit handen en benen tegelijkertijd, in samenwerking, JA, maar nooit te gelijkertijd". Ik herinner mij dat hij daar het Bonaparte van Heike Kemmer overnam, om zijn gelijk te demostreren. Het effect was verbluffend.Misskriss, deze stelling moet men, niet al te zwart-wit zien. Naarmate een paard verder ontwikkeld is, het paard de oefening begrijpt en er routine in ontstaat, worden de tijdsafstanden tussen de inwerking van hand en benen kleiner en misschien wel nihiel. Voor het aanleren of als er plots toch een misverstand tussen paard en ruiter over een bekende oefening onstaat, lijkt Mij, het uit elkaar halen van de hand en beenhulpen beter. MAAR het is slechts één methode. Een alternatief, niet de absolute waarheid.