svdijk86 schreef:@ Moll: Het spijt me dat het leek alsof ik je probeerde af te vallen op je foto, weet niet wat me bezielde.
.
U was critisch en dat mag/moet, heb u hopelijk daar in goed kunnen verwoorden waarom ik iets doe, met welke reden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn handen hebben een soort afwijking (wordt aan gewerkt
) en ik vind mijn paard erg mooi en kijk er dan ook graag naar hahaha
Vivat schreef:@mol misschien kunt u nog een leuke aanvulling/toelichting schrijven

Citaat:@professor Is het ook niet zo dat er tegenwoordig zó veel boeken met een verschillende uitleg verkrijgbaar zijn dat het hiermee wat lastiger is de juiste er uit te pikken? Daarbij zijn er ook zoveel 'stromingen' in het gehele paardengebeuren en dit heeft het er in ieder geval voor mijzelf ook niet gemakkelijker op gemaakt om de juiste informatie en uitleg te vinden
Professor schreef:Citaat:@professor Is het ook niet zo dat er tegenwoordig zó veel boeken met een verschillende uitleg verkrijgbaar zijn dat het hiermee wat lastiger is de juiste er uit te pikken? Daarbij zijn er ook zoveel 'stromingen' in het gehele paardengebeuren en dit heeft het er in ieder geval voor mijzelf ook niet gemakkelijker op gemaakt om de juiste informatie en uitleg te vinden
Er zijn veel boeken erbij gekomen, maar de werkelijke vakboeken daar kan men de weg wel zien en begrijpen.
Stromingen tja die moet men niet ingaan, men moet de grote rivier volgen.
) zou moeten kopen? Ik ben van mening dat veel van de door u bedoelde boeken niet worden gelezen omdat ze ten eerste haast niet verkrijgbaar zijn en ten tweede niet worden aanbevolen door (de meeste) instructie.
) dus de hele benodigde rommel werd op last van de 'juf' aangeschaft, inclusief boeken, video's, speciaal halster en touw en weet ik wat nog meer. En maar oefenen en oefenen, zonder bit en zadel, en de pony werd alleen maar stouter en stouter. Uiteindelijk naar andere stal verhuist ivm. stage en om een lang verhaal kort te maken, ik was inmiddels ook overtuigd van de 'waarheid van de juf' alleen pony zelf niet, met als resultaat een ongeluk, ik in het z'huis, anderhalve maand plat, pony naar de manegelessen en ik geloof uiteindelijk als onhandelbaar de kroketten ingegaan...
) dat we het hier niet met zijn allen eens gaan worden of het voor/achter de loodlijn gaat afhankelijk is van de bouw van het paard of de rijkunst van de ruiter.

Moll schreef:De opwarm fase word hiert het paard meteen in de hand gesteld dus gelijk aan de teugel, echter wel hals op lengte en op schoft hoogte, alle tempi in stap, voltes rechts, links en visa verza, dan ook Schoudervoor op de volte en SB , dan voelen waar het paard niet wil lossen en indien nodig contralstelling op de volte en weer recht maken, dan achtjes stappen in alle tempi, dus van uitestrekte stap tot verzamelde stap ook hier in Schoudervorr en binnen en dan ook traver, vervolgens even lange teugel, dan het dier rustig weer op pakken en dit verhaal opnieuw in draf, met verschil dat er af en toe meer oprichting gevraagt gaat worden door middel van verzameling.
? Verwijst u hiermee naar het Skala, of naar mijn opwarming? En de rest is dus aanvullig van mijn warming-up? Bedankt! Ik ga het zeker proberen, al weet ik niet of ik dit allemaal al wel kan hoor haha. d0nnaa_dan schreef:Moll schreef:De opwarm fase word hiert het paard meteen in de hand gesteld dus gelijk aan de teugel, echter wel hals op lengte en op schoft hoogte, alle tempi in stap, voltes rechts, links en visa verza, dan ook Schoudervoor op de volte en SB , dan voelen waar het paard niet wil lossen en indien nodig contralstelling op de volte en weer recht maken, dan achtjes stappen in alle tempi, dus van uitestrekte stap tot verzamelde stap ook hier in Schoudervorr en binnen en dan ook traver, vervolgens even lange teugel, dan het dier rustig weer op pakken en dit verhaal opnieuw in draf, met verschil dat er af en toe meer oprichting gevraagt gaat worden door middel van verzameling.
Wat bedoel u met hier? Verwijst u hiermee naar het Skala, of naar mijn opwarming? En de rest is dus aanvullig van mijn warming-up? Bedankt! Ik ga het zeker proberen, al weet ik niet of ik dit allemaal al wel kan hoor haha.

?