My_star schreef:Aan alle geïrriteerden: hoe eenvoudiger het er voor een buitenstaander uitziet, hoe beter je rijdt!
er valt gewoon geen discussie mogelijk te zijn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Danique_G schreef:Paardrijden is geen sport, maar een kunstdiscipline
(die lichamelijk wel wat meer vergt als schilderen, dat wel hoor)
mairead schreef:Danique_G schreef:Paardrijden is geen sport, maar een kunstdiscipline
(die lichamelijk wel wat meer vergt als schilderen, dat wel hoor)
De kür op muziek in de Dressuur of bij het Voltige, misschien. Maar de andere disciplines vind ik weinig kunstzinnigs aan, hoor...
Neem bijvoorbeeld het springen: dat is toch echt een competitie en er wordt niks gecreëerd (bij een kür creëer je in feite een soort toneelstuk).
En als ik met mijn paardje lekker recreatief rondhobbel, ben ik ook geen kunst aan het maken of aan het opvoeren. Dat doe ik gewoon voor de ontspanning.
Toen ik heel klein was, heb ik een poosje op gymnastiek gezeten, deze vereniging had als motto: "ontspanning door inspanning".
Dat geldt volgens mij ook voor paardrijden en in mijn ogen is paardrijden ook net zo goed als een sport als gymnastiek/turnen!
Shona schreef:Het is een sport. Maar het is geen sport waar je zo uitgeput van raakt als voetbal, hockey, noem maar op.
Je moet het wel zo zien, als jij op je paard gaat zitten en je doet niks, doet je paard ook niks. Dus 'het paard doet alles' klopt niet, want zonder jou doet het ook niks. Daarnaast gebruik je veel spieren met paardrijden, maar wel spieren die je niet met voetbal gebruikt. Daarom zal iemand die nooit op een paard zit ook snel spierpijn krijgen na paardrijden. Ik erger me enkel aan die paardentypes die dan gaan roepen dat paardrijden wel een sport is en hun moeten het maar eens doen blabla. Het is toch logisch dat het er voor hun simpel uit ziet? Ze hebben het geleerd en ze weten dus ook niet dat niet alles vanzelf zo makkelijk gaat. Ik moet zeggen, ik riep ook altijd maar dat ik hockey geen sport vond, tot ik het zelf ging doen. Het was namelijk niet zo simpel als dat het van buitenaf leek. Want ja, je rent een beetje met z'n allen achter een balletje aan met stokjes. Wat doe je daar nou voor inspannends voor? Nou, veel dus. Alleen lijkt het voor een buitenstaander heel simpel.
JulietEvH schreef:Ik vind het ook een sport! Je krijgt er mischien niet zon conditie van zoals van voetbal, maar je traint wel al je spieren en je bent wel degelijk aan het sporten!
Ik ken iemand die zegt altijd, ach joh kan ik ook hoor, je geeft hem een schop en hij gaat. Trekt aan de teugels en hij stopt...
jennette schreef:JulietEvH schreef:Ik vind het ook een sport! Je krijgt er mischien niet zon conditie van zoals van voetbal, maar je traint wel al je spieren en je bent wel degelijk aan het sporten!
Ik ken iemand die zegt altijd, ach joh kan ik ook hoor, je geeft hem een schop en hij gaat. Trekt aan de teugels en hij stopt...
je traint niet dezelfde spieren als bij voetbal. bij paardrijden veel rugspieren, en sta-op-van-het-lichrijden-spieren (even zo noemen)
ik vind eerlijk gezegd WEL dat het een intensieve sport is, intensiever als tafeltennis (ik heb 't een tijdje gedaan en 't was sssaaaiii!)
maar waarom zou eigenijk iets wat je wel intensief doet, maar niet cht heel, dan geen sport zijn? sommigen zien vissen ook als een sport
Janine001 schreef:Ik blijf erbij, als sommige mensen het geen sport vinden.
Waarvoor is paardrijden dan te zien bij studiosport?
FlowerHorses schreef:ik vind het wel een sport, waarom is paardrijden geen sport maar dammen,schaak,dart,vissen wel.