Wat is (de) Rollkur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:52

Ik ben nu eens gewoon op "Piaffe" aan't zoeken.... Ik denk dat gewoon elk paard spontaan weke koten krijgt van de piaffe :j Noem es een paard dat geen weke koten heeft FS?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:53

pharagirlke schreef:
PO totilas is nog geen dubbel OS kampioen :=

Nee, dat is nog vijf jaar wachten :D Ik reageerde op die foto van Anky ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:57

Hm, valt idd nog af te wachten of ie uberhaupt 2-voudig OS kampioen zal worden.
De weke koten gingen over Totilas.
Is dit dan de ideale piaffe:

Afbeelding
vs
Afbeelding

Zoek de verschillen....

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:07

PattyOosten schreef:
Misschien is het niet gek, en heb jij het mis??

Mijn doel is overigens lekker paardrijden, en ik train niet LDR ofzo, maar om nou te zeggen dat Salinero rot op zijn hoeven staat, en slecht getraind wordt, gaat me echt te ver. De trainingsmethode is omstreden, maar geeft wel resultaat. De FEI keurt het goed, dus wat is dan precies het probleem? Ik vind het prima dat Anky zo traint, wat jammer is, is dat al die mensen die meer geld in de dekjes van Anky steken dan in goede les, het nadoen zonder te weten waar ze precies mee bezig zijn.

Dat alles wat ten koste van de paarden gaat, wat de mensen gedogen is prima?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:08

pharagirlke schreef:

Afbeelding
vs
Afbeelding

Zoek de verschillen....

Als er een vergelijk wordt gemaakt, dan wel wat te vergelijken is.

Ayasha
Blogger

Re: Wat is (de) Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:09

Beide zijn piaffe... Alleen paard B zakt ook daadwerkelijk terwijl paard A zich vast houd in het bekken en ter plekke wat staat te trippelen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:13

FaberSmid schreef:
PattyOosten schreef:
Misschien is het niet gek, en heb jij het mis??

Mijn doel is overigens lekker paardrijden, en ik train niet LDR ofzo, maar om nou te zeggen dat Salinero rot op zijn hoeven staat, en slecht getraind wordt, gaat me echt te ver. De trainingsmethode is omstreden, maar geeft wel resultaat. De FEI keurt het goed, dus wat is dan precies het probleem? Ik vind het prima dat Anky zo traint, wat jammer is, is dat al die mensen die meer geld in de dekjes van Anky steken dan in goede les, het nadoen zonder te weten waar ze precies mee bezig zijn.

Dat alles wat ten koste van de paarden gaat, wat de mensen gedogen is prima?

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat Anky, Edward enzo heel erg goed weten wat ze doen, en dat hun trainingsmethode resultaat oplevert. Ik zeg niet dat die paarden een luizenleventje hebben, het zijn atleten op het hoogste niveau, maar alle atleten op het hoogste niveau hebben zware trainingen. Die topruiters zorgen echt goed voor hun paarden, en ze weten wat ze doen.

Het probleem zit echt in de amateurs die het proberen na te doen, en daar helemaal niet gekwalificeerd voor zijn (net zoals al die natuurlijke bekappers waar jij ook zo tegen bent). En dat vind ik ook erg spijtig.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:20

FaberSmid schreef:
pharagirlke schreef:

Afbeelding
vs
Afbeelding

Zoek de verschillen....

Dat de bovenste een Traversale naar rechts rijdt, in de proef.
En de onderste een piaffe traint.
Dus beide foto´s kan men niet vergelijken, beiden rijden totaal iets anders, de bovenste foto is een Traversale naar rechts in verzamdelde draf.
Hoe kan men hier de foto´s vergelijken.
En dat is echt zo mijne damen en heren, het zijn twee verschillende oefeningen die hier getoont worden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:20

En of ze dat weten, maar of ze alles weten waar ze nu echt mee bezig zijn? Jammer dat ze geen circustent hebben, die ze de wijze les kunnen leren.
Dat het na doen helemaal erg is mee eens, verschrikkelijk dat blind volgen.
Ik ben tegen verkeerd bekappen of van bekappen magie maken. Ik ben voor ruiters die tussendoor de hoeven zelf bij houden, dat is ook wat ik en anderen hoefsmeden gratis leren. Gereedschap gratis voor geven (nieuw gereedschap voor inkoopprijs) omdat daar niet verdiend aan hoeft te worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:21

Andere foto's zijn er niet te vinden van deze kerel :+ Stuk voor stuk die kont vier meter de lucht in en het paard, welliswaar niet in de krul maar evenzeer omhoog getrokken zoals bij Rollkur, hij zakt net wat minder fel door die koot als Totilas er onder en dat terwijl het been niet zo ver onder het lichaam gebracht word als Totilas in zijn piaffe.
Dus, hadden zelfs de vroegere goed getrainde paarden al weke koten (en dat zonder verzameling :oo)... Of moet men toegeven dat elastische koten toch bestaan? :oo Pfoeh... Da's een moeilijke....
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-09-09 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:22

FaberSmid schreef:

Dat is wat ik bedoelde, met wat vergelijkbaar is.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:23

Kerel, meneer zal u wel bedoelen denk?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:24

Kerel, meneer, jongetje, vent... 't is allemaal hetzelfde. :) Ze hebben allemaal wat hangen op 't zelfde plekje en ze reageren allemaal hetzelfde. Alleen de benaming is anders.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:24

Nee dat is het niet, voor u misschien.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:25

PattyOosten schreef:
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat Anky, Edward enzo heel erg goed weten wat ze doen, en dat hun trainingsmethode resultaat oplevert. Ik zeg niet dat die paarden een luizenleventje hebben, het zijn atleten op het hoogste niveau, maar alle atleten op het hoogste niveau hebben zware trainingen. Die topruiters zorgen echt goed voor hun paarden, en ze weten wat ze doen.

Het probleem zit echt in de amateurs die het proberen na te doen, en daar helemaal niet gekwalificeerd voor zijn (net zoals al die natuurlijke bekappers waar jij ook zo tegen bent). En dat vind ik ook erg spijtig.

Als ze maar scoren, gewoon scoren ze doen het goed, maar scoren is niet goed rijden.
En natuurlijk doen Gal en van Grunsveen het goed, ze verdienen er lekker aan, en dan mag alles, verkeerd zitten hangen in de teugel, scheefzitten, geen achterhand eronder, alles mag?
Denk zeker wat ze doen, paarden verachten, om hun eigen roem en geld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:26

FS Ik spreek voor mezelf, was dat nog niet duidelijk? Dus inderdaad, voor mij. :D Moeten er meerdere hier eens proberen ipv constant insinuaties te maken zonder met bewijzen te komen :+

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:26

pharagirlke schreef:
Andere foto's zijn er niet te vinden van deze kerel :+ Stuk voor stuk die kont vier meter de lucht in en het paard, welliswaar niet in de krul maar evenzeer omhoog getrokken zoals bij Rollkur, hij zakt net wat minder fel door die koot als Totilas er onder en dat terwijl het been niet zo ver onder het lichaam gebracht word als Totilas in zijn piaffe.
Dus, hadden zelfs de vroegere goed getrainde paarden al weke koten (en dat zonder verzameling :oo)... Of moet men toegeven dat elastische koten toch bestaan? :oo Pfoeh... Da's een moeilijke....

Hoe kunt u twee verschillende oefeningen met elkaar vergelijken??????
Een traversale met een Piaffe???????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:27

Hebben beide paarden vier benen en dragen beide paarden hun gewicht Professor? (lees: staan beide paarden rechtop)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:28

pharagirlke schreef:
Kerel, meneer, jongetje, vent... 't is allemaal hetzelfde. :) Ze hebben allemaal wat hangen op 't zelfde plekje en ze reageren allemaal hetzelfde. Alleen de benaming is anders.

Dit wat u hier schrijft, is een teken dat u geheel niet een ruiter of amazone bent.
En zeker niet een voorbeeld voor de jeugd.
Dit is ordinaire taal, totaal ordinair.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:31

Dat komt van de heer die nog niets anders dan persoonlijke aanvallen uit zijn botten geslagen heeft :') Zoals je nu hier weer eens doet.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:32

pharagirlke schreef:
Hebben beide paarden vier benen en dragen beide paarden hun gewicht Professor? (lees: staan beide paarden rechtop)

Kijkt u eerst naar u zelf.
Met u is geen discussie mogelijk u bezigt ordinaire taal.
Bovendien kan men twee verschillende oefeningen niet vergelijken.
Maar aangezien u waarschijnlijk niet weet of ziet dat het zo is, weet ik precies wat u van paardrijden weet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:33

Professor schreef:
PattyOosten schreef:

Als ze maar scoren, gewoon scoren ze doen het goed, maar scoren is niet goed rijden.
En natuurlijk doen Gal en van Grunsveen het goed, ze verdienen er lekker aan, en dan mag alles, verkeerd zitten hangen in de teugel, scheefzitten, geen achterhand eronder, alles mag?
Denk zeker wat ze doen, paarden verachten, om hun eigen roem en geld.

Nee, ze rijden absoluut beroerd, zitten scheef op die knollen met weke koten, maar eten wel iedere avond in een sterren restaurant, want ze hebben zo lekker veel prijzengeld verdient :+ En de hele internationale jury heeft het natuulijk ook helemaal mis, want die delen in de grove winst die gemaakt wordt in de paarden sport. Het is misschien niet de ouderwetse manier, maar het is een manier die in kundige handen dus wel resultaat oplevert, en imo niet ten koste van maar met de paarden.
Laatst bijgewerkt door Abiola op 09-09-09 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:34

Jawel hoor, ze dragen elk een gewicht en het paard dat geen verzameling doet (als u een foto vind van zijn piaffe graag. Maar juist, jij ontwijkt dergelijke vragen graag) buigt bijna even hard door de koten als het paard dat in optimale verzameling zit. Me dunkt dat dat, heeeeeeel veel zegt. :+

Houd op met die persoonlijke aanvallen, tot nog toe heb ik ze niet getemd maar ik blijf het niet slikken.

Of het foto trekken er samen met het rijden beter of slechter op geworden is laat ik in het midden, maar veranderd is het in elk geval. :+

Edit: voor de muggenzifters die denken dat een paard met weke koten dit in sommige oefeningen wel toont en in andere weer niet.. Dit is de enige appuyement foto van Totilas die ik kon vinden:
http://static.bokt.nl/w/images/3/3e/Totilas.jpg
van de boktwiki:
Edward Gal en Moorlands Totilas in draf foto door: VValar / http://www.full-focus.nl
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-09-09 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:38

pharagirlke schreef:
FS Ik spreek voor mezelf, was dat nog niet duidelijk? Dus inderdaad, voor mij. :D Moeten er meerdere hier eens proberen ipv constant insinuaties te maken zonder met bewijzen te komen :+

Waar slaat u bericht op?

FaberSmid schreef:
pharagirlke schreef:

Wonderbaarlijk hoe u vergelijk trekt, wat een valse uitslag zou uw onderzoek geven.

pharagirlke schreef:
Dat komt van de heer die nog niets anders dan persoonlijke aanvallen uit zijn botten geslagen heeft :') Zoals je nu hier weer eens doet.

Wij schrijven met meneer en mevrouw en u en uw. Het zijn geen persoonlijke aanvallen, dan leest u niet wat wij geschreven hebben. Schrijf wij omdat ik uit u bericht kan opmaken dat u mij en meneer Professor bedoeld?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:43

PattyOosten schreef:
Nee, ze rijden absoluut beroerd, zitten scheef op die knollen met weke koten, maar eten wel iedere avond in een sterren restaurant, want ze hebben zo lekker veel prijzengeld verdient :+ En de hele internationale jury heeft het natuulijk ook helemaal mis, want die delen in de grove winst die gemaakt wordt in de paarden sport. Het is misschien niet de ouderwetse manier, maar het is een manier die in kundige handen dus wel resultaat oplevert, en imo niet ten koste van maar met de paarden.

Zo zijn er meer voorbeelden, dat praat niet goed dat het ten koste van de paarden en de sport gaat. Gaat u zelf maar eens dag in en dag uit met uw kin op de borst lopen en dan gp trainen. Maar dan wel graag met stang en trens en alle hulpteugels. Vindt u het nu echt mooi rijden en zoals dressuur het voor schrijft?