Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

uvando

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:39

dat heb ik indd gelezen maar wat maakt hun bewijs.Misschien
beschermen ze haar wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:41

meneer spreek ik met de DB?
ja.
ja meneer ik zag een filmpje op een paardenforum en die pony die bokte kunt u even langsgaan?
mevrouw we zitten nu in de auto en de sirenes staan aan!

zoiets?

Clown

sorry hoor, maar me dunkt dat de DB wel wat beters te doen heeft Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:42

uvando schreef:
oke mijn excuses hiervoor.Maar ik ben het toch echt van plan.

en dan, hopen dat ze er een strikkie om doen en bij jou op de stoep parkeren??? zodat jij hem kan redden???

Die pony is al 11 jaar in bezit van TS....... TS heeft in de afgelopen 3 jaar 2 mafketels weer goed gekregen.....

De pony is zoals hij is, en dier is nergens beter af dan bij TS.

Ik weet zeker dat Phara je wel een keer wil uitnodigen om voor te doen hoe het moet hoor met dit dier, kan je haar op alle fouten wijzen......... ik denk alleen niet dat ze de verantwoordelijkheid wil nemen als het fout gaat.

Je vergeet dat deze twee al een hele historie hebben met elkaar, elkaar door en door kennen...... en weten waar elkaars grenzen liggen van het toelaatbare, en dat beide genoeg respect voor elkaar hebben om niet over die grenzen heen te gaan.

Denk dat je je vingers voorbij typt hier

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:44

Uvando wat gij jij er over zeg! Als jij werkelijk gelooft dat de DB hier iets aan gaat doen, dan moet je nog héél veel leren. Nu vraag ik me af wie er de penny uithangt?

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:52

oke jongens ga hier niet eens meer op in mazzol

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:55

Uvando, ik snap ook niet wat het voor toegevoegde waarde heeft deze filmpjes te plaatsen want het geeft geen leuk beeld imo; maar de DB bellen slaat nergens op, hoor, je zult het goed bedoelen maar de pony ziet er verder gezond uit en wordt niet in elkaar gerost. Kijk verder maar in haar profile, het ziet er toch vriendelijk uit verder?..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 20:56

kattie; niet nodig, als ik er echt niets van wist had ik het heus niet klaar gekregen met de andere twee Lachen

detour even wat feitjes op een rijtje: hoe groot is de gemiddelde 13 jarige? En hoeveel 8 jarige zouden deze pony aan kunnen denk je? Ik heb al gezegd dat hij in het verleden erg slechte ervaringen had, hij zal van zichzelf een gevoelig karakter gehad hebben en daar extreem op gereageert hebben Lachen Tussen de hindernissen bokt hij helemaal niet en laat hij zich prima regelen in tempo, verlengen en verkorten van passen om goed uit te komen is geen enkel probleem dan. En idd ik ben gebekt genoeg, heb hard genoeg moeten vechten met mijn mondje voor die drie dieren te verdedigen tegen iedereen Lachen Ik zorg dat hij alles heeft wat hij nodig heeft in zijn stalletje en hij krijgt alle aandacht Lachen Oh, en ik ben overbezorgt, ik zou al een DA bellen als hij toevallig een kuchje geeft. Ik ben maar 1.52 m Knipoog En ik kan met sommige reacties idd wel wat Lachen tips voor houding enz doe ik wel wat mee maar de commentaar die de grond in wil boren leg ik naast me neer Knipoog Hij bruist van energie, je kan hem dagelijks rijden en dan nog begint hij trippelend aan het werk Lachen

Polly; het grootste deel van de tijd doe ik grondwerk met deze pony idd omdat ik wat groot word voor hem, normaal gaan we enkel nog het bos in, in de winter onderhoud ik zijn conditie door af en toe ook wat te rijden met hem Lachen Op deze pony zullen nooit andere kunnen rijden, hij is op jonge leeftijd volledig verpest. Hij is al zijn vertrouwen in mensen verloren. Hij móet simpelweg geen vreemden weer, tenzij je met heel veel geduld elke dag met hem aan de slag gaat wil hij niemand meer bij hem.

jasmijn; daarom dat ik er zo op kan springen in de weide en rustig met hem kan rondrijden als ik wil? Doet me bijzonder zeer dat jij hier even beweerd dat ik lieg over zijn mishandeling, hij viel verdorie alles wat bewoog aan toen hij hier kwam! Jij hebt mijn profiel niet gelezen want ik rijd enkel nog dressuur. De huppeltjes die ik zo nu en dan eens maak met Pharaon kan je amper springen noemen. (hij vind het heerlijk maar mijn rug kan echt hoger simpelweg niet meer aan)

lise; normaal ga ik idd het bos in maar het pad ligt er ontzettend slecht bij, door veel regen en vervolgens ijskoude nachten is het bevroren, levensgevaarlijk om nu daar op te gaan stappen (ja zelfs stappen)

OoappleoO ik corrigeer hem als hij over de grens gaat. Hem even duidelijk maken dat hij niet verder moet gaan. Als ik hem volledig wil corrigeren vlieg ik idd met pony en al door de draad heen. Ik zeg óók dat Phara nu eenmaal zo is zoals op de filmpjes. Dat KiWiKo het anders verwoord en jij dat beter begrijpt kan ik niets aan doen Lachen KiWiKo heeft alleen net wat meer mensenervaring Knipoog

KiWiKo; dankje voor dat berichtje...Doet me deugt dat te lezen Kusje

Megan *LOL*

shirley: dat kan gewono dus neen Lachen

uvando: toe maar Lachen laat de dierenbescherming maar komen. Ben ik absoluut niet bang voor. Paarden staan er perfect verzorgd bij Knipoog Helemaal niets aan de hand met hem. Zal ik ze anders zelf even bellen? vragen of ze even komen kijken? Lachen Zoals Kim zegt mag je gerust een keer langs komen van mij. Geen enkel probleem mee, maar je tekent eerst een contactje dat als jij een ongeluk krijgt het niet mijn verantwoordelijkheid is.

adil: nou nou Clown zo hard moet je hem nou ook weer niet veroordelen Ach gut

hoop dat het voor iedereen wat duidelijker is zo. Als ik iemand ben vergeten gil dan even. Ik heb net 2 pagina's gelezen en overal op proberen te reageren maar het kan zijn dat ik een berichtje/vraag gemist heb Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:01

TS, kan je er dasn iets mee dat je je handen wat vriendelijker moet houden, iets meer naar voren en op een plek? En minder druk met je benen geven? Bokt hij onder het zadel?
Verder ga ik er vanuit dat we allemaal de goede intenties hebben, hoor.
En ja, ik denk echt (maar dat denk ik van elk paard) dat er meer dan een persoon op kan rijden. Sommige mensen kunnen enorm blaten namelijk. Daarbij vind ik niet dat jouw pony smerig bokt of steigert, maar hij oogt wel geagiteerd. vandaar!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:02

pharagirlke schreef:
adil: nou nou Clown zo hard moet je hem nou ook weer niet veroordelen Ach gut

Ieder dier zo'n ze fratsen he Knipoog
Typisch Bokt... "Ik bel de dierenbescherming!!!" HA Gestoord

als je al eens eerder "verprutste"paarden op weg hebt geholpen krijg je het met hem ook wel voor elkaar, d'r zit gewoon een kop op, niks mis mee Tong uitsteken Lekker eigenwijs ding Duivel

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 21:05

detour; probleem is dat veel kleine meisjes het simpelweg niet durven Lachen en zij die echt goed kunnen rijden hebben vaak hun eigen goede pony's en rijden al wedstrijd...Die willen helemaal geen welsh a'tje. Ik heb nl al rondgekeken voor een kleiner ruitertje voor deze heer Knipoog Maar een hele boel trekken terug als ze zien dat het ''maar'' een welsh a'tje is. En daarbij moet je denken aan overbezorgde moeders die hun kindjes niet op zo'n wildebras willen zien Knipoog

adil; aah hij zit genoeg op weg Ja dat ie af en toe ''kortsluiting'' heeft kan hij niets aan doen Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:09

detour schreef:
TS, kan je er dasn iets mee dat je je handen wat vriendelijker moet houden, iets meer naar voren en op een plek? En minder druk met je benen geven? Bokt hij onder het zadel?
Verder ga ik er vanuit dat we allemaal de goede intenties hebben, hoor.
En ja, ik denk echt (maar dat denk ik van elk paard) dat er meer dan een persoon op kan rijden. Sommige mensen kunnen enorm blaten namelijk. Daarbij vind ik niet dat jouw pony smerig bokt of steigert, maar hij oogt wel geagiteerd. vandaar!

Ik moet me ook overal mee bemoeien en ga dus hierop reageren Lachen

TS rijd de pony heel, heel sporadisch Lachen omdat hij het dus niks vind...

en ze hoeft hem niet meer goed te krijgen, hij is al op zijn best nu.......... anders dan dit zal het dier nooit worden, met de beste wil van de wereld niet. Maar ik weet zeker dat TS echt wel iets met jouw tips doet....... ze is wel erg leergierig, en zal zeker met de handenkwestie aan de gang gaan

Sanne zou het wel leuk vinden hoor zo een pownie Lachen maar of het dier er beter van wordt dat betwijfel ik Hyper!

Jij hebt ook vast wel eens een verknipte renner meegemaakt........ die in al zijn verkniptheid toch voor iemand redelijk te handelen was......

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:15

Na 14 pagina's verwachtte ik heel wat, valt me tegen Clown

Filmpjes deels bekeken, zag nou niet echt iets schokkends, zag alleen een pony die geen zin had Sigaar
Doet me denken aan mn ponytijd Haha!

De stukken tussendoor zien er best goed uit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 21:16

KiWiKo; ik ga idd op die handen letten want bij Ex deed ik het ook al Bloos Vandaag al tegen lesgeefster gezegd en daar is de hele les op gelet, op het laatste stonden mijn handen weer goed Lachen Beter gaat hij idd niet worden...En dat moet hij ook niet...Hij is prima zoals hij is Lovers (ik ga gewoon met hem trouwen Ja sorry Phaser *LOL* )

Sanne mag gerust een keertje komen rijden als jij het aan durft hoor KiWiKo Knipoog Ben er 200% zeker van dat zij zo op hem weg rijd Haha! En Ex zou ze volgens mij al helemaal leuk vinden! Aan haar had ik idd nog niet gedacht, maar jij voelt er niet veel voor om naar Belgie te komen zeker? Haha! (kan ze misschien haar eerste wedstrijdervaringen op Exje doen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:21

Afbeelding

ach als ze deze hengst kan hebben, lukt het met ex ook wel toch Lachen Lachen

Phara weet ik zo nog niet Lachen Lachen

Als ik mijn grote meneer weer ga bezoeken kom ik ook zeker bij jou een keer langs............... mocht wel een keer tijd worden Lachen om jullie in levende lijve te zien Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:23

Kiwiko, ik denk niet dat dit dier verknipt is. Is Sanne je dochter?
Verknipte renpaarden gaan rugzwemmen of door de omheiningen heen; tillen de benen niet op bij hindernissen. Ik vind dat gedrag van een heel ander kaliber dan een gepikeerde pony. Knipoog

TS, als de tips je kunnen helpen dan is het eventueel mooi meegenomen! Cool

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:24

Je hebt een leuke pony, maar een fijn beeld geeft het zeker niet..
Een pony doet zo iets niet voor de lol, hij laat juist zien dat er wat is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 21:25

Als je Ex netjes behandeld dan hij jou ook Haha! Dus daar kan ze beslist mee om, leuke foto's waren dat toen! Ja

Phara is verbazingwekkend voorzichtig met zo'n kleintjes Ja

Mag ik bij jou trouwens een cursusje communicatie met mensen komen volgen? Clown

detour: verknipte paarden heb je op allerlei manieren, de ene is extremer dan de andere Lachen van Pret dachten ze ook allemaal dat ze verknipt was, die knalde zo tegen een betonnen paal op omdat ze niet wilde stoppen...Maar nu is het echt een betrouwbare jongedame geworden Ja waar Pharaon niet extreem meer is (wel was die probeerde door de houten stal heen te knallen met mij er op), zijn bokken zijn niet gericht op er af gooien (als hij dat wil gaat hij liggen Clown) maar als je tegen hem in gaat op zo'n moment (en dan echt zegt van 'neen! Zo niet! en hem vooruit probeert te dwingen) dan laat hij zich achterover vallen...Dat boeit hem echt helemaal niets dan.. Waar hij nu wel de grenzen weet en niet gevaarlijk is... Hij is niet extreem verknipt, maar hij is wel volhardend hierin en verder dan dit krijg je hem idd simpelweg niet... Lachen Heb vandaag mijn lesgeefster op mijn handen laten letten en dat heeft gewerkt Ja
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-01-08 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:26

Maar hij WAS wel zo Detour Lachen Lachen 11 jaar geleden Knipoog

Sanne is mijn puppie inderdaad Knipoog

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:35

pharagirlke schreef:
(ik ga gewoon met hem trouwen Ja sorry Phaser *LOL* )

Huilen Tong uitsteken

Ach zolang je zelf weet wat je doet kan je die vreemdere reacties mooi negeren en maar gebruik maken van wat er gezegd wordt dat je eventueel wél als opbouwende kritiek kan zien.

Het is vreemd hoe mensen zaken kunnen afleiden van een 'stom' filmpje dat puur gemaakt was voor de lol.

Mensen blijven mensen en mensen zijn koppige wezens Lachen
Alle geluk zitten er ook goeie mensies tussen! Tong uitsteken

Zolang Pharaon en jij het goed vinden en kunnen uitleven kan de rest je toch gestolen worden Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:42

Ik heb er echt niet veel op tegen dat je zo op deze pony rijdt: integendeel, vind het leuk dat je er plezier in hebt en hem ook niet ontzettend dwars gaat zitten maar hem een beetje uit laat 'razen'. Ook dat je al vier DA's er bij heb gehaald vind ik netjes Lachen

Wat me wel een beetje tegenzit is dat deze bokken er niet zo heel vriendelijk uitzien: ze zijn wel gericht naar jou, hoewel je dat niet denkt of ervaart?
Ik zie een vrolijke bokkende pony namelijk niet zó in de wei bokken.
Dat hij ook is mishandeld (dat had je toch gepost aan het begin?) en zich nu al veel beter voelt daar vind ik toppie, maar ik denk dat dat bokken wel nog een gevolg is.

Ik denk dat het wel verstandig is om een ostheopaat naar hem te laten kijken, dan weet je zeker dat het écht niet lichamelijk is. En als dat niet zo is (hoewel ik denk dat hij toch wel ergens last van heeft onder het rijden), en hij verder lekker zijn ding doet en een vrolijke pony blijft heb ik er niks op tegen Lachen

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:45

Myra schreef:
Ik heb er echt niet veel op tegen dat je zo op deze pony rijdt: integendeel, vind het leuk dat je er plezier in hebt en hem ook niet ontzettend dwars gaat zitten maar hem een beetje uit laat 'razen'. Ook dat je al vier DA's er bij heb gehaald vind ik netjes Lachen

Wat me wel een beetje tegenzit is dat deze bokken er niet zo heel vriendelijk uitzien: ze zijn wel gericht naar jou, hoewel je dat niet denkt of ervaart?
Ik zie een vrolijke bokkende pony namelijk niet zó in de wei bokken.
Dat hij ook is mishandeld (dat had je toch gepost aan het begin?) en zich nu al veel beter voelt daar vind ik toppie, maar ik denk dat dat bokken wel nog een gevolg is.

Ik denk dat het wel verstandig is om een ostheopaat naar hem te laten kijken, dan weet je zeker dat het écht niet lichamelijk is. En als dat niet zo is (hoewel ik denk dat hij toch wel ergens last van heeft onder het rijden), en hij verder lekker zijn ding doet en een vrolijke pony blijft heb ik er niks op tegen Lachen

Afgod Mooie post die het eigenlijk vrij mooi samenvat.

Toch mensen met gezond verstand hier Knipoog

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:52

Vriendin van vriendin verzorgde eerst ook een welshje wat bijna precies hetzelfde deed met rijden! Alleen denk ik niet dat hij een slecht verleden heeft gehad. Precies zoals deze (mooie, leuk beestje) pony: Bokken, steigeren, proberen de ruiter (of het zadel) van zijn rug te krijgen. (borsttuig, singel, maakt niets uit, zadel ging zo over zijn hoofd) Niks mee aan de hand, buiten ook superbraaf, maar als je in de wei wilde rijden... ho maar! Hij kreeg ook bijna iedereen eraf, gelukkig zagen zij er ook de lol van in en stapten elke keer weer op. Jammer genoeg verzorgen ze hem nu niet meer. Je moest dat koppie zien als hij zijn ruiter weer eraf had! Dressuur werd ruiterwerpkunst, veel interessanter Clown

Wilde hier alleen maar mee zeggen dat ik er helemaal niets verkeerd aan vindt, lang niet alle paarden vinden dressuur leuk, helaas hebben ze niet allemaal het lef dat duidelijk te maken. Erg knap hoe jij met de beweging meegaat en netjes blijft zitten. Doe ik je nog niet na!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:53

Ik vind dit persoonlijk anders dan een pony die je er echt af wilt werken, dat vind ik weer wel not done. Van zo'n kleintje zal je meestal niet keihard vallen maar als je verkeerd terecht komt ben je 't zaadje. De pony van het filmpje is niet overduidelijk bezig met het eraf werken van zijn ruiter.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:11

Moderatoropmerking:
Even een reactie verwijderd.
Uvando, dreigen is makkelijk zo anoniem op Bokt, maar niet wat wij wensen te zien hier.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:16

Na 14 pagina's was ik toch wel benieuwd naar dit topic Haha!
Ik heb de filmpjes even bekeken en ik vind het die 14 pagina's eigenlijk niet waard hoor (in positieve zin)...
Gezien zijn verleden vind ik het heel goed van je dat je hem gewoon geaccepteerd hebt zoals hij is.
Je ziet aan hem dat hij dressuur helemaal niets aan vindt. Dat steigeren en bokken komt volgens mij ook gewoon vanuit het feit dat hij helemaal geen zin heeft die rondjes te lopen en dat is ook prima. In het bos rijden vindt hij wel leuk en dat doe je dan ook normaal met hem. Ik denk dat deze aanpak in combi met zijn verleden alleen maar goed is.
Osteopaat ben ik het wel mee eens. Niet alleen om het filmpje, maar ook omdat mishandelde paarden vaak gestressed zijn geweest en ook vaak rare sprongen maken waardoor het helemaal niet slecht is er eens iemand naar te laten kijken.