Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

uvando schreef:oke mijn excuses hiervoor.Maar ik ben het toch echt van plan.

Tussen de hindernissen bokt hij helemaal niet en laat hij zich prima regelen in tempo, verlengen en verkorten van passen om goed uit te komen is geen enkel probleem dan. En idd ik ben gebekt genoeg, heb hard genoeg moeten vechten met mijn mondje voor die drie dieren te verdedigen tegen iedereen
Ik zorg dat hij alles heeft wat hij nodig heeft in zijn stalletje en hij krijgt alle aandacht
Oh, en ik ben overbezorgt, ik zou al een DA bellen als hij toevallig een kuchje geeft. Ik ben maar 1.52 m
En ik kan met sommige reacties idd wel wat
tips voor houding enz doe ik wel wat mee maar de commentaar die de grond in wil boren leg ik naast me neer
Hij bruist van energie, je kan hem dagelijks rijden en dan nog begint hij trippelend aan het werk
Op deze pony zullen nooit andere kunnen rijden, hij is op jonge leeftijd volledig verpest. Hij is al zijn vertrouwen in mensen verloren. Hij móet simpelweg geen vreemden weer, tenzij je met heel veel geduld elke dag met hem aan de slag gaat wil hij niemand meer bij hem.
KiWiKo heeft alleen net wat meer mensenervaring 

laat de dierenbescherming maar komen. Ben ik absoluut niet bang voor. Paarden staan er perfect verzorgd bij
Helemaal niets aan de hand met hem. Zal ik ze anders zelf even bellen? vragen of ze even komen kijken?
Zoals Kim zegt mag je gerust een keer langs komen van mij. Geen enkel probleem mee, maar je tekent eerst een contactje dat als jij een ongeluk krijgt het niet mijn verantwoordelijkheid is.
zo hard moet je hem nou ook weer niet veroordelen 
pharagirlke schreef:adil: nou nouzo hard moet je hem nou ook weer niet veroordelen
Lekker eigenwijs ding
en zij die echt goed kunnen rijden hebben vaak hun eigen goede pony's en rijden al wedstrijd...Die willen helemaal geen welsh a'tje. Ik heb nl al rondgekeken voor een kleiner ruitertje voor deze heer
Maar een hele boel trekken terug als ze zien dat het ''maar'' een welsh a'tje is. En daarbij moet je denken aan overbezorgde moeders die hun kindjes niet op zo'n wildebras willen zien 
dat ie af en toe ''kortsluiting'' heeft kan hij niets aan doen
detour schreef:TS, kan je er dasn iets mee dat je je handen wat vriendelijker moet houden, iets meer naar voren en op een plek? En minder druk met je benen geven? Bokt hij onder het zadel?
Verder ga ik er vanuit dat we allemaal de goede intenties hebben, hoor.
En ja, ik denk echt (maar dat denk ik van elk paard) dat er meer dan een persoon op kan rijden. Sommige mensen kunnen enorm blaten namelijk. Daarbij vind ik niet dat jouw pony smerig bokt of steigert, maar hij oogt wel geagiteerd. vandaar!

omdat hij het dus niks vind...
maar of het dier er beter van wordt dat betwijfel ik 
Vandaag al tegen lesgeefster gezegd en daar is de hele les op gelet, op het laatste stonden mijn handen weer goed
Beter gaat hij idd niet worden...En dat moet hij ook niet...Hij is prima zoals hij is
(ik ga gewoon met hem trouwen
sorry Phaser
)
Ben er 200% zeker van dat zij zo op hem weg rijd
En Ex zou ze volgens mij al helemaal leuk vinden! Aan haar had ik idd nog niet gedacht, maar jij voelt er niet veel voor om naar Belgie te komen zeker?
(kan ze misschien haar eerste wedstrijdervaringen op Exje doen

om jullie in levende lijve te zien
Dus daar kan ze beslist mee om, leuke foto's waren dat toen! 

van Pret dachten ze ook allemaal dat ze verknipt was, die knalde zo tegen een betonnen paal op omdat ze niet wilde stoppen...Maar nu is het echt een betrouwbare jongedame geworden
waar Pharaon niet extreem meer is (wel was die probeerde door de houten stal heen te knallen met mij er op), zijn bokken zijn niet gericht op er af gooien (als hij dat wil gaat hij liggen
) maar als je tegen hem in gaat op zo'n moment (en dan echt zegt van 'neen! Zo niet! en hem vooruit probeert te dwingen) dan laat hij zich achterover vallen...Dat boeit hem echt helemaal niets dan.. Waar hij nu wel de grenzen weet en niet gevaarlijk is... Hij is niet extreem verknipt, maar hij is wel volhardend hierin en verder dan dit krijg je hem idd simpelweg niet...
Heb vandaag mijn lesgeefster op mijn handen laten letten en dat heeft gewerkt
11 jaar geleden
pharagirlke schreef:(ik ga gewoon met hem trouwensorry Phaser
)

Myra schreef:Ik heb er echt niet veel op tegen dat je zo op deze pony rijdt: integendeel, vind het leuk dat je er plezier in hebt en hem ook niet ontzettend dwars gaat zitten maar hem een beetje uit laat 'razen'. Ook dat je al vier DA's er bij heb gehaald vind ik netjes
Wat me wel een beetje tegenzit is dat deze bokken er niet zo heel vriendelijk uitzien: ze zijn wel gericht naar jou, hoewel je dat niet denkt of ervaart?
Ik zie een vrolijke bokkende pony namelijk niet zó in de wei bokken.
Dat hij ook is mishandeld (dat had je toch gepost aan het begin?) en zich nu al veel beter voelt daar vind ik toppie, maar ik denk dat dat bokken wel nog een gevolg is.
Ik denk dat het wel verstandig is om een ostheopaat naar hem te laten kijken, dan weet je zeker dat het écht niet lichamelijk is. En als dat niet zo is (hoewel ik denk dat hij toch wel ergens last van heeft onder het rijden), en hij verder lekker zijn ding doet en een vrolijke pony blijft heb ik er niks op tegen
Mooie post die het eigenlijk vrij mooi samenvat.