Jeetje echt heel knap van je hoor

Petje af
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

florrtje schreef:Wel ponyzotje , je hebt twee jaar lang de kans gekregen om mij bezig te zijn , trad namelijk op met mijn vorige groep (toen nog niet bitloos) in kortrijk paardt !
xxx
Maar inderdaad niet bitloos, vandaar dat dat niet bij me opkwam...
wou dat ik het kon
Mooie paarden.
. Super foto's, al heb ik niet zoveel ervaring met die kunstjes
.
Jotee schreef:Heb je wel eens gehoord van een CAP?! Ik vind het levensgevaarlijk wat je doet zonder cap! Ik zal inmiddels wel de zoveelste zijn die hier over zeurt, maar doe asjeblieft een cap op!
En verder, het ziet er wel stoer uit, doe het je zo 123 niet na.
Kimberley77 schreef:Kind, je hebt een ongekend talent, echt zeg, heb mn ogen uit zitten kijken..nog ff en dan kan Honza Blaha het stokje overdragen
Ennuh, dromen zijn geen bedrog hoorje bent nog maar kort bezig, maar zodra men notie van jouw kunnen krijgt, het samenwerken met de paarden, wie weet, wie weet kom je ooit wel in Zweden terecht
Mijn droomtoekomst ziet er als volgt uit : 4 paardjes die shows rijden , dan met 2 herten ,2 steenbokken ,2 gemsen waar ik kunstjes mee doe , dan een tweespan van hondjes , en nog veel fantasie en blabla ,
lovelucky schreef:Jotee schreef:Heb je wel eens gehoord van een CAP?! Ik vind het levensgevaarlijk wat je doet zonder cap! Ik zal inmiddels wel de zoveelste zijn die hier over zeurt, maar doe asjeblieft een cap op!
En verder, het ziet er wel stoer uit, doe het je zo 123 niet na.
Zeur toch in godsnaam niet zo! Er zijn er al meer dan zat die hier iets over gezegd hebben!
Flortje, je hebt echt een grandioos talent! Ga zo door en jij komt er wel
Heb respect voor je meid.. Jammergenoeg niet voor mensen die me een hartatack doen krijgen met hun groot lettertype, sorry , maar op die manier praat ik er niet over
ponyzotje schreef:florrtje schreef:Wel ponyzotje , je hebt twee jaar lang de kans gekregen om mij bezig te zijn , trad namelijk op met mijn vorige groep (toen nog niet bitloos) in kortrijk paardt !
xxx
Dan héb ik jou effectief bezig gezien, want ik ga naar Kortrijk paardtMaar inderdaad niet bitloos, vandaar dat dat niet bij me opkwam...
smeetjoew schreef:Ziet er erg gaaf uit! Knap dat je je paarden zo afgericht hebt. Leuk om te zien.Mooie paarden.
Ik doe het je niet na. Welkom!
. Het enigste wat ik kan is zonder zadel een galopje maar meer van die dingen kan ik niet. florrtje schreef:Kimberley77 schreef:Kind, je hebt een ongekend talent, echt zeg, heb mn ogen uit zitten kijken..nog ff en dan kan Honza Blaha het stokje overdragen
Ennuh, dromen zijn geen bedrog hoorje bent nog maar kort bezig, maar zodra men notie van jouw kunnen krijgt, het samenwerken met de paarden, wie weet, wie weet kom je ooit wel in Zweden terecht
Haha, honza blaha is hier ook letterlijk en figuurlijk nog ver vandaan... Ik doe mijn best , probeer zo goed mogelijk te worden, maar zal dit alles niet boven het plezier en de vriendschap met de paardjes laten !Mijn droomtoekomst ziet er als volgt uit : 4 paardjes die shows rijden , dan met 2 herten ,2 steenbokken ,2 gemsen waar ik kunstjes mee doe , dan een tweespan van hondjes , en nog veel fantasie en blabla ,
![]()
Ooit droomde ik : Dat ik in de bergen (waar ik opreis ga) een hertje tegenkwam die in een jagersval vast zat , nog maar net , ik heb dan dat hertje gered, en ik lied het los , maar het bleef bij me staan , en ging maar niet weg , weet niet hoe het gebeurt is , maar zat plotseling op de rug van het hertje , we galopeerden de helling af en sprongen over boomstammen, en toen werd ik wakker![]()
xxxx
Als je nou eens een show geeft, meld het dan op bokt, wie weet is het bij me in de buurt en dan kom ik graag naar jullie kijken
nikki_candy schreef:vraagje,
Op sommige stukjes in het filmpje (vooral bij 2e filmpje bij het stukje dat het paard tussen tonnen door moet lopen zie je het goed) hebben de paarden de oren heel ver naar achter. Ik zie dat op heel veel fotos en/of filmpjes van mensen die op deze manier met paarden omgaan.
Ik ben erg benieuwd waarom de paarden dat doen...
Niet verkeerd opvatten hoor, vind de manier van hoe jij met paarden omgaat erg mooi om te zien. En vooral ook erg diervriendelijk..
Groetjes Nikki
Dors04 schreef:welkom op bokt
en wat een gave bonte zeg!
petje af
zou ook zeker zonder hoofdstel willen rijden !
muiske07 schreef:nikki_candy schreef:vraagje,
Op sommige stukjes in het filmpje (vooral bij 2e filmpje bij het stukje dat het paard tussen tonnen door moet lopen zie je het goed) hebben de paarden de oren heel ver naar achter. Ik zie dat op heel veel fotos en/of filmpjes van mensen die op deze manier met paarden omgaan.
Ik ben erg benieuwd waarom de paarden dat doen...
Niet verkeerd opvatten hoor, vind de manier van hoe jij met paarden omgaat erg mooi om te zien. En vooral ook erg diervriendelijk..
Groetjes Nikki
oortjes naar voren
Een bekende misconceptie is bijvoorbeeld de uitspraak: 'Hij vind het leuk want hij heeft de oortjes naar voren'. Gespitste oren zo als men 'oortjes naar voren' beter kan noemen is helemaal niet zo'n goed teken als lang werd aangenomen. Want paarden welke de oren naar voren hebben, als het ware weggericht van zijn ruiter zijn gefocust op alles behalve hun ruiter, ze kunnen dus elk moment schrikken en opzij schieten, paarden die altijd hun oren spits naar voren hebben zijn helemaal niet blij met hun werk, zij zijn met hun gedachten mijlen ver weg en gespitst op elk geluidje of beweging, gespannen als ze zijn.
terwijl de oren richting ruiter gedraaid zijn, naar achteren dus, zijn zij met hun werk bezig wat de ruiter vraagt, ook met neckrope rijden vraagt om communicatie.
het paard moet aanvoelen langs waar je gewicht gaat, hoe je op de hals stuurt, dit vraagt concentratie van het paard.
het paard kan zich onmogelijk concentreren als de oren naar voor staan.
met een bit en teugels is het echter gemakkelijker, je geeft een snok naar links of naar rechts of om te stoppen,
waarom moet het paard met je communiceren als jij met je macht werkt?
Ninx schreef:Flortje: ik ga niet lang zeuren.... maar nog snel even dit:
je geeft aan geen cap te hoeven dragen omdat dat overbodig is, de paardjes zijn namelijk helemaal te vertrouwen....
Maar ieder paard struikelt wel eens, schrikt van een harde knal of jij wordt eens licht in je bol omdat je geen boterham hebt gegeten( dat heeft niks met betrouwbaar te maken), ik noem maar wat. Als je dan valt op je hoofd zonder cap, kun je het 9 uit 10 x gewoon niet meer navertellen.
En dat is jammer, je bent net zo lekker bezig.
En voor een knap koppie hoef je het ook niet te laten, dat heb je toch... wel of geen cap.
Nu houdt ik echt op met zeuren!!
Succes!
muiske07 schreef:Dors04 schreef:welkom op bokt
en wat een gave bonte zeg!
petje af
zou ook zeker zonder hoofdstel willen rijden !
paint!
geen bonte of pinto
hij is van ras een american paint horse (APHA -AQHA)
hoeveel mensen dat ik daar niet moet op verbeteren![]()