NIEUW hier op bokt!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: NIEUW hier op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 07:41

Welkomop bokt!

Jeetje echt heel knap van je hoor Ja

Petje af Ja

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:56

Welkom op bokt!

Ik vind het er echt stoer uitzien! Dat vind ik nou een goede band tussen paard en mens, jullie vertrouwen elkaar als ik het zo zie Ja

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:50

florrtje schreef:
Wel ponyzotje , je hebt twee jaar lang de kans gekregen om mij bezig te zijn , trad namelijk op met mijn vorige groep (toen nog niet bitloos) in kortrijk paardt !

xxx Haha!

Dan héb ik jou effectief bezig gezien, want ik ga naar Kortrijk paardt Lachen Maar inderdaad niet bitloos, vandaar dat dat niet bij me opkwam... Haha!

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:31

Je doet me denken aan voltigeur(op bokt) Clown

Lijkt me echt fantastisch zoveel te kunen met je paard Tong uitsteken wou dat ik het kon

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:58

Ziet er erg gaaf uit! Knap dat je je paarden zo afgericht hebt. Leuk om te zien. Ja Mooie paarden.
Ik doe het je niet na. Welkom!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:59

Echt super wat jij met de paarden kan ! Knipoog
Vroeger ging ik er ook altijd op via m'n paards nek.
Mensen zaten me dan aan te kijken van, ben je wel goed?
Maar het is echt leuk Haha!
Mooie paardjes ook!
Succes verder, en welkom! Haha!

Okira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:02

OMG zeg, jij durft veel Lachen. Super foto's, al heb ik niet zoveel ervaring met die kunstjes Lachen.

Vooral de foto waarop jullie beiden precies slapen is echt om in te kaderen!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:18

Wat zien jullie er prachtig uit zo..... voor sommige mensen is rijden net als ademhalen, zo natuurlijk... Heel bijzonder!
Toch hoop ik dat je nooit op je bolletje valt Huilen
Maar over caps is al genoeg gezegd zie ik.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:35

Jotee schreef:
Heb je wel eens gehoord van een CAP?! Ik vind het levensgevaarlijk wat je doet zonder cap! Ik zal inmiddels wel de zoveelste zijn die hier over zeurt, maar doe asjeblieft een cap op!

En verder, het ziet er wel stoer uit, doe het je zo 123 niet na.

Ik zou het aanvaarden moest je dit iets rustiger op tafel hebben gebracht, een cap is MIJN eigen keus Op deze manier wil ik er met jou niet verder over praten,

tog bedankt voor de leuke reacties

jij vindt het gevaarlijk ik vindt het overbodig ik vertrouw de paardjes voor 200% Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:39

Kimberley77 schreef:
Kind, je hebt een ongekend talent, echt zeg, heb mn ogen uit zitten kijken..nog ff en dan kan Honza Blaha het stokje overdragen Tong uitsteken

Ennuh, dromen zijn geen bedrog hoor Knipoog je bent nog maar kort bezig, maar zodra men notie van jouw kunnen krijgt, het samenwerken met de paarden, wie weet, wie weet kom je ooit wel in Zweden terecht Knipoog

Haha, honza blaha is hier ook letterlijk en figuurlijk nog ver vandaan... Ik doe mijn best , probeer zo goed mogelijk te worden, maar zal dit alles niet boven het plezier en de vriendschap met de paardjes laten ! Haha! Mijn droomtoekomst ziet er als volgt uit : 4 paardjes die shows rijden , dan met 2 herten ,2 steenbokken ,2 gemsen waar ik kunstjes mee doe , dan een tweespan van hondjes , en nog veel fantasie en blabla , Haha!
Ooit droomde ik : Dat ik in de bergen (waar ik opreis ga) een hertje tegenkwam die in een jagersval vast zat , nog maar net , ik heb dan dat hertje gered, en ik lied het los , maar het bleef bij me staan , en ging maar niet weg , weet niet hoe het gebeurt is , maar zat plotseling op de rug van het hertje , we galopeerden de helling af en sprongen over boomstammen, en toen werd ik wakker Haha!

xxxx

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:40

Flortje: ik ga niet lang zeuren.... maar nog snel even dit:
je geeft aan geen cap te hoeven dragen omdat dat overbodig is, de paardjes zijn namelijk helemaal te vertrouwen....
Maar ieder paard struikelt wel eens, schrikt van een harde knal of jij wordt eens licht in je bol omdat je geen boterham hebt gegeten( dat heeft niks met betrouwbaar te maken), ik noem maar wat. Als je dan valt op je hoofd zonder cap, kun je het 9 uit 10 x gewoon niet meer navertellen.
En dat is jammer, je bent net zo lekker bezig.
En voor een knap koppie hoef je het ook niet te laten, dat heb je toch... wel of geen cap.
Nu houdt ik echt op met zeuren!!
Succes!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:42

lovelucky schreef:
Jotee schreef:
Heb je wel eens gehoord van een CAP?! Ik vind het levensgevaarlijk wat je doet zonder cap! Ik zal inmiddels wel de zoveelste zijn die hier over zeurt, maar doe asjeblieft een cap op!

En verder, het ziet er wel stoer uit, doe het je zo 123 niet na.

Zeur toch in godsnaam niet zo! Er zijn er al meer dan zat die hier iets over gezegd hebben!

Flortje, je hebt echt een grandioos talent! Ga zo door en jij komt er wel Lachen

Dankjé ! Haha! Heb respect voor je meid.. Jammergenoeg niet voor mensen die me een hartatack doen krijgen met hun groot lettertype, sorry , maar op die manier praat ik er niet over Clown

xxx Florrtje

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:45

ponyzotje schreef:
florrtje schreef:
Wel ponyzotje , je hebt twee jaar lang de kans gekregen om mij bezig te zijn , trad namelijk op met mijn vorige groep (toen nog niet bitloos) in kortrijk paardt !

xxx Haha!

Dan héb ik jou effectief bezig gezien, want ik ga naar Kortrijk paardt Lachen Maar inderdaad niet bitloos, vandaar dat dat niet bij me opkwam... Haha!

Dat was samen met stal prinsenhof , ik rij eigenlijk nog maar een half jaar bitloos intotaal nog maar 5 keer gedaan...
Vroeger reed ik met stang, en trad ik op met prinsenhof , ik was degene die rechtstond op paard LOL. En degene die paardje deed zitten en liggen en allemaal. (bij dat groepje van drie )

xxx

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:46

smeetjoew schreef:
Ziet er erg gaaf uit! Knap dat je je paarden zo afgericht hebt. Leuk om te zien. Ja Mooie paarden.
Ik doe het je niet na. Welkom!

Mijn paardjes neit , Emma geeft ze zo fantastisch afgericht ! Doe het haar niet na !

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:51

Ik denk wel dat je in staat bent om een paard zo af te richten florrtje. Hoe die paarden bij jou zijn echt prachtig.
Leer nog maar heel veel bij Emma en dan heb je genoeg bagage om het zelf eens te proberen.
Ben je nog altijd aan het bewonderen, wat jij kan... kan ik na 15 jaar oefenen nog niet Lachen. Het enigste wat ik kan is zonder zadel een galopje maar meer van die dingen kan ik niet.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:36

florrtje schreef:
Kimberley77 schreef:
Kind, je hebt een ongekend talent, echt zeg, heb mn ogen uit zitten kijken..nog ff en dan kan Honza Blaha het stokje overdragen Tong uitsteken

Ennuh, dromen zijn geen bedrog hoor Knipoog je bent nog maar kort bezig, maar zodra men notie van jouw kunnen krijgt, het samenwerken met de paarden, wie weet, wie weet kom je ooit wel in Zweden terecht Knipoog

Haha, honza blaha is hier ook letterlijk en figuurlijk nog ver vandaan... Ik doe mijn best , probeer zo goed mogelijk te worden, maar zal dit alles niet boven het plezier en de vriendschap met de paardjes laten ! Haha! Mijn droomtoekomst ziet er als volgt uit : 4 paardjes die shows rijden , dan met 2 herten ,2 steenbokken ,2 gemsen waar ik kunstjes mee doe , dan een tweespan van hondjes , en nog veel fantasie en blabla , Haha!
Ooit droomde ik : Dat ik in de bergen (waar ik opreis ga) een hertje tegenkwam die in een jagersval vast zat , nog maar net , ik heb dan dat hertje gered, en ik lied het los , maar het bleef bij me staan , en ging maar niet weg , weet niet hoe het gebeurt is , maar zat plotseling op de rug van het hertje , we galopeerden de helling af en sprongen over boomstammen, en toen werd ik wakker Haha!

xxxx

schitterende droom en Flortje, vind het erg fijn te horen dat het plezier van de paarden bij je voorop staat, alleen met zo'n instelling zul je erg ver kunnen komen, respect boven alles, de paarden hebben maar mazze met jullie Lachen Als je nou eens een show geeft, meld het dan op bokt, wie weet is het bij me in de buurt en dan kom ik graag naar jullie kijken Lachen

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:10

nikki_candy schreef:
vraagje,
Op sommige stukjes in het filmpje (vooral bij 2e filmpje bij het stukje dat het paard tussen tonnen door moet lopen zie je het goed) hebben de paarden de oren heel ver naar achter. Ik zie dat op heel veel fotos en/of filmpjes van mensen die op deze manier met paarden omgaan.
Ik ben erg benieuwd waarom de paarden dat doen...
Niet verkeerd opvatten hoor, vind de manier van hoe jij met paarden omgaat erg mooi om te zien. En vooral ook erg diervriendelijk..

Groetjes Nikki

oortjes naar voren

Een bekende misconceptie is bijvoorbeeld de uitspraak: 'Hij vind het leuk want hij heeft de oortjes naar voren'. Gespitste oren zo als men 'oortjes naar voren' beter kan noemen is helemaal niet zo'n goed teken als lang werd aangenomen. Want paarden welke de oren naar voren hebben, als het ware weggericht van zijn ruiter zijn gefocust op alles behalve hun ruiter, ze kunnen dus elk moment schrikken en opzij schieten, paarden die altijd hun oren spits naar voren hebben zijn helemaal niet blij met hun werk, zij zijn met hun gedachten mijlen ver weg en gespitst op elk geluidje of beweging, gespannen als ze zijn.
terwijl de oren richting ruiter gedraaid zijn, naar achteren dus, zijn zij met hun werk bezig wat de ruiter vraagt, ook met neckrope rijden vraagt om communicatie.
het paard moet aanvoelen langs waar je gewicht gaat, hoe je op de hals stuurt, dit vraagt concentratie van het paard.
het paard kan zich onmogelijk concentreren als de oren naar voor staan.
met een bit en teugels is het echter gemakkelijker, je geeft een snok naar links of naar rechts of om te stoppen,
waarom moet het paard met je communiceren als jij met je macht werkt?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:16

Dors04 schreef:
welkom op bokt

en wat een gave bonte zeg!
petje af
zou ook zeker zonder hoofdstel willen rijden !

paint!
geen bonte of pinto
hij is van ras een american paint horse (APHA -AQHA)
hoeveel mensen dat ik daar niet moet op verbeteren Haha!
quarter horse komt van quart mijl, omdat ze de snelste paarden zijn op zulke korte afstanden, zelfs de engelse volbloed verslaat hen niet op die afstand.
ook zijn ze ongelooflijk wendbaar, soupel en ondanks hun temperament heel lief en rustig van karakter.

eerst kwamen de quarters die zijn effen zonder plekken tot plots een geplekt paard uit een quarter kwam,
men wou deze paarden eerst niet tot dat men zag dat ze evengoed zijn als de quarters en in 1900 kwam er een nieuw stamboek uit: American Paint Horse Association

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:20

Niki, dat vroeg ik me ook weleens af, bedankt voor je uitleg, erg duidelijk muiske07! Haha!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:37

muiske07 schreef:
nikki_candy schreef:
vraagje,
Op sommige stukjes in het filmpje (vooral bij 2e filmpje bij het stukje dat het paard tussen tonnen door moet lopen zie je het goed) hebben de paarden de oren heel ver naar achter. Ik zie dat op heel veel fotos en/of filmpjes van mensen die op deze manier met paarden omgaan.
Ik ben erg benieuwd waarom de paarden dat doen...
Niet verkeerd opvatten hoor, vind de manier van hoe jij met paarden omgaat erg mooi om te zien. En vooral ook erg diervriendelijk..

Groetjes Nikki

oortjes naar voren

Een bekende misconceptie is bijvoorbeeld de uitspraak: 'Hij vind het leuk want hij heeft de oortjes naar voren'. Gespitste oren zo als men 'oortjes naar voren' beter kan noemen is helemaal niet zo'n goed teken als lang werd aangenomen. Want paarden welke de oren naar voren hebben, als het ware weggericht van zijn ruiter zijn gefocust op alles behalve hun ruiter, ze kunnen dus elk moment schrikken en opzij schieten, paarden die altijd hun oren spits naar voren hebben zijn helemaal niet blij met hun werk, zij zijn met hun gedachten mijlen ver weg en gespitst op elk geluidje of beweging, gespannen als ze zijn.
terwijl de oren richting ruiter gedraaid zijn, naar achteren dus, zijn zij met hun werk bezig wat de ruiter vraagt, ook met neckrope rijden vraagt om communicatie.
het paard moet aanvoelen langs waar je gewicht gaat, hoe je op de hals stuurt, dit vraagt concentratie van het paard.
het paard kan zich onmogelijk concentreren als de oren naar voor staan.
met een bit en teugels is het echter gemakkelijker, je geeft een snok naar links of naar rechts of om te stoppen,
waarom moet het paard met je communiceren als jij met je macht werkt?

Perfect uitgelegd, hoe vaak wij niet de opmerking krijgen dat de paarden waarmee NH gedaan wordt sjaggo kijken of ongelukkig. Lichaamstaal lezen van het paard is niet zo moeilijk als je het maar weet. Oren naar achteren geen probleem, zolang de ogen zacht zijn en het lijf ontspannen.
Nogmaals vindt het echt geweldig wat jullie doen met de paarden.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:41

Ninx schreef:
Flortje: ik ga niet lang zeuren.... maar nog snel even dit:
je geeft aan geen cap te hoeven dragen omdat dat overbodig is, de paardjes zijn namelijk helemaal te vertrouwen....
Maar ieder paard struikelt wel eens, schrikt van een harde knal of jij wordt eens licht in je bol omdat je geen boterham hebt gegeten( dat heeft niks met betrouwbaar te maken), ik noem maar wat. Als je dan valt op je hoofd zonder cap, kun je het 9 uit 10 x gewoon niet meer navertellen.
En dat is jammer, je bent net zo lekker bezig.
En voor een knap koppie hoef je het ook niet te laten, dat heb je toch... wel of geen cap.
Nu houdt ik echt op met zeuren!!
Succes!

ik vind dat je gelijk hebt, maar dat je het wel normaal kan brengen Knipoog
verder heb ik het geloof ik al eens gezegd, maar echt geweldig wat je doet! echt ik doe het je noooit na!

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 06:08

Ik heb zoveel respect voor je dat je dit met je paarden kunt. Even een voorbeeld. Op de fiets heb je ook geen helm op. Je weet nooit of je jezelf te pletter rijd. Bestuurders van voettuigen zijn nooit te vertrouwen. Weet je dat je in een gevaarlijk gebied fietst dan doe je beschermers om. Dit meisje is net als der fiets in een omgeving wat voor haar veilig is. Een ongeluk zit in een klein hoekje? Je kan ook uitglijden en je nekbreken in de douche bv. Ok het is veiliger. Maar hoever moet je dan gaan. Kunnen we net zo goed helemaal het huis niet meer uitgaan. Want wat als er bv. een dronken automobilist tegen komt die je dood rijd. Tja had dan maar binnen gebleven?
Dit meisje heeft plezier in de leven en is gelukkig nog niet zo opgevoed met als wat ..... .Er kan altijd wat gebeuren. Iedere dag opstaan en naar je werk gaan is al een risico. Mensen zijn niet te vertrouwen toch? Zo kun je het ook bekijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:15

muiske07 schreef:
Dors04 schreef:
welkom op bokt

en wat een gave bonte zeg!
petje af
zou ook zeker zonder hoofdstel willen rijden !

paint!
geen bonte of pinto
hij is van ras een american paint horse (APHA -AQHA)
hoeveel mensen dat ik daar niet moet op verbeteren Haha!

Rustig , rustig Tong uitsteken

Het is toch een bonte (qua kleur). Dat het daarnaast nog als ras een Paint is is iets anders Knipoog

Zo heb ik regelmatig dat mensen die van mij als ras "Palomino" noemen , haha.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:21

Cap,cap,capperdecap. En anders ga maar eens rondkijken wat voor een ongelukken er zijn gebeurd zonder. Sorry dat ik zo flauw doe, maar het is zo'n kleine moeite en ik heb al zoveel mensen met een ernstig hersenletsel meegemaakt, alleen omdat ze geen cap opdeden.

Voor de rest heel spectaculair om te zien, wat een vertrouwen. Maar het steigeren en staan tegelijk heb ik mijn twijfels over, breng je je paard zo niet uit balans?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:04

Ik vind je echt een natuurtalent......ga zo door!