Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:24

faye schreef:
Niks mis mee, alleen maar verstandig en eerlijker dan een knol dan maar te verkopen en niet weten waar deze terecht komt.

niet alleen dat! Maar als het dier ooit verkocht zou moeten worden (om wat voor reden dan ook) en het dier is nog steeds zoals hij nu is zal dit dier tegen een verschrikkelijke hoop onbegrip en irritatie van de mens tegenkomen die fysiek op zijn lichaam zullen worden botgevierd!!!

*edit* maar dan wel op de eerlijke en consequente manier die de berijdster voorheen omschreef en natuurlijk niet op de laffe en oneerlijke manier.
Laatst bijgewerkt door djuno op 04-07-07 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:25

Wanted2003 schreef:
runningkawa schreef:

Niet iedereen is pas net geregistreerd....

Dan nog!

Dan weet je wel wie het is Lachen
Dus dat heeft er nogal veel mee te maken Haha!

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:26

Paginas gaan hard nu zeg Knipoog

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 12:28

Nadya schreef:
Ik hoop dat je het geduld kan opbrengen. Wat is eigenlijk je doel met dit paard?

Gewoon een fijne allroundpony van maken.
Onder de man, aangespannen. Wat dressuurwedstrijden, wat SGW-trainingen er mee rijden.

Djuno, verkopen kun je deze zo zeker niet. Haha! Dat is gelukkig ook nooit mijn bedoeling. Dan had ik hem na de hengstenkeuring wel voor goed geld verkocht.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:30

ik ben ten eerste ermee eens dat je je paard/pony soms wel even mag aanpakken.
Ook met een jong paard, als jij iets wil en het paard niet en het gaat vervelend doen daarbij en de ruiter stapt af,dan vindt ik dat je het paard laat winnen en dan denkt het paard iedere keer als je met hem/haar wilt werken '' ik ga vervelend doen, dan stap jij af en dan heb ik weer mijn zin gekregen'' .

of heb ik het mis Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:33

Dat heb je niet mis Lachen
En een dominant paard kan daar gevaarlijk ver in gaan als hij dat door heeft.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:34

Hoi,

wat ik me afvroeg bij het bekijken van de foto's:
wat gebeurt er nou precies als je de pony wat meer lucht geeft van voren?
Zolang je hem aanpakt wanneer hij daadwerkelijk loopt te mieteren, dat vind ik persoonlijk niet erg. En dat je hem eens een keer naar voren zal moeten 'schoppen' als hij in de remmen gaat terwijl jij hem (-snap ik-) als hij zo lastig is juist naar voren wil hebben, dat lijkt me ook geen ramp.
Maar hij moet toch wel de kans krijgen van je om te ontspannen. En dat lukt toch niet wanneer je hem zó kort hebt? Ik denk niet dat je pony het volgende denkt:
"Ik heb van voren geen milimeter ruimte, ik kan geen kant op terwijl ik wél flink naar voren moet en ik word hier flink netig van... eens kijken, wát zou er van me verlang worden? Euhm... ik dénk dat wanneer ik in deze onmogelijke houding tóch probeer te ontspannen, goed ondertreed en het bit loslaat en fijn aanneem, goed over de rug loop (terwijl ik daar eigenlijk de kracht nog niet voor heb omdat ik normaal gesproken zo niet gereden word), mijn oortjes erop zet... nou, dan zal ik vast wel wat meer ruimte krijgen"

Actie-reactie, dat snapt hij wel. Terug in tempo=been bijvoorbeeld, lekker simpel en dat snapt een paard al héél snel. Nou moet het toch wel mogelijk zijn om volgens dit principe je pony (gaanderwijs, niet in één keer) aan z'n verstand te peuteren dat hij z'n kracht niet op een foute manier mag gebruiken en dat ontspannen en luisteren juist fijn is?
Ik heb twee hele verschillende instructeurs gehad. Eén van het principe: eerst rond (na warmlopen), en in de goede houding zoekt ze haar ontspanning maar. Dat werd dus knokken. De andere: eerst helemaal ontspannen, dan zoekt ze vanzelf je hand wel op. Mijn paard lachte zich kapot.
Bij mijn paard (hoe goed de laatste theorie ook klinkt) werkte in eerste instantie eigenlijk geen van beiden. Maar er is ook nog zoiets als een tussenweg.
Tussen 'afdwingen' of 'herhaaldelijk vragen' zit ook een verschil.
Overigens, inmiddels werk ik wél volgens het laatste principe. Maar je hand opzoeken, dat moet een paard dus leren...
Afijn, ik dwaal af.

Dus nogmaals mijn vraag: wat gebeurt er nou precies als je de pony wat meer lucht geeft van voren?
Laatst bijgewerkt door Mulan op 04-07-07 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:38

Belker schreef:
Nadya schreef:
Ik hoop dat je het geduld kan opbrengen. Wat is eigenlijk je doel met dit paard?

Gewoon een fijne allroundpony van maken.
Onder de man, aangespannen. Wat dressuurwedstrijden, wat SGW-trainingen er mee rijden.

Klinkt mooi, maar daar ben je zo te horen nog heel ver van af.
Ik heb nog steeds het gevoel dat je (jullie) aan symptoombestrijding doet en dat vind ik heel erg jammer.
Jij gooit het op dominantie, maar het werkelijke probleem zit hem toch in jou. Dit paard is nog jong, begrijp ik, nog niet zo heel lang onder het zadel.

Als je je paard onder dwang laat rijden, haal je de ziel uit zo'n beest. Nou, ik ken in het dagelijks leven meer dan genoeg paarden waar de twinkel uit hun ogen is gereden. Als je snapt wat ik bedoel (helaas weet ik dat vele ruiters daar geen oog voor hebben Verdrietig ). Wil jij je paard zo (laten) trainen tot fijne allroundpony? Wil je dat echt???

Ik snap je benadering echt niet als ik de titel en foto's van dit trieste topic lees. Hoe kun je dat zo zien, terwijl de werkelijke tekortkoming helemaal bij jezelf ligt. Jij bent degene die je paard zo heeft gemaakt. Klinkt hard, maar ik vind het absoluut niet terecht dat je de fout bij het paard neerlegt (hij is zo dominant, hij pakt je terug e.d.).

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:41

Ja? Das ook mijn vraag. Wat doet hij dan mis als jij hem ook ruimte laat vanvoor, en heeft hij dit altijd al gedaan?
Ik zou echt eens zo'n momentopname willen zien, wat er gebeurt als jijzelf ook nageeft met je handen.
Want druk werkt alleen maar tegendruk op...
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 04-07-07 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:42

Nou NAdya, ga er zelf eens opzitten Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:43

Dramatische foto's en het commentaar van TS is nog erger....

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:44

Of die pony zo lastig is en dit echt de enige manier is momenteel kunnen wij niet beoordelen op deze foto's. Wel vind ik het echt ontzettend flauw om op deze manier een topic te openen. Zonder uitleg over het hoe en wat. Je weet vantevoren dat je dan half bokt over je heen krijgt, want laten we wel wezen een prettig beeld geeft het absoluut niet. En dan achteraf te komen met je uitleg en dat er een amazone opzit met veel kennis en kunde. En dan vervolgens alle mensen die commentaar op de foto's hadden penny's te noemen. Vertel dan meteen het hele verhaal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:49

faye schreef:
Nou NAdya, ga er zelf eens opzitten Haha!

Als ik zou helpen met zo'n paard zou ik er nooit meteen op gaan zitten, maar eerst zo'n paard leren kennen, een band opbouwen en freestyle grondwerk gaan doen ofzo. Pas daar vanuit gaan werken aan het rijden.
Helaas heb geen africhtingsstal, maar als ik sommige verhalen hier op bokt lees, zou ik dat wel eens willen, ja.
Knipoog

Ik ben gewoon eerlijk over hoe ik het voel en zie. Paarden zijn schitterende dieren die al zoveel van ons mensen moeten pikken. Als er dan een sterk karakter tussen zit die daar niet meteen in mee gaat, zoek ik graag uit waarom en ga op zoek naar oplossingen. Dwang is in mijn ogen nooit de oplossing, in elk geval!!

Ja, en tijd en engelengeduld opbrengen is vaak iets waar mensen niet goed in zijn. Feit blijft dat de mens de boosdoener is hier en niet het paard. Zeker als hij op de grond heel braaf is en met rijden 'dominant' is (zo was het toch?). Dan klopt er helemaal iets niet.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:50

Dan is er toch iets met rijden, die hij helemaal niet leuk vindt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:51

dan kun je nh-en op de grond tot je een ons weegt..zijn probleem zit er als je opstapt
En daar zal hij moeten gaan leren dat hij net als op de grond ook moet leren luisteren

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:53

VEEEEL TE DIEP, ik hoef verder geen commentaar te geven, dat is heirvoor al gedaan. Probeer naar de ontspanning te rijden, wie weet word je pony er ook een stuk minder vervelend van? Succes ermee! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:54

Nou Nadya, soms is grondwerk en geduld leuk, maar krijg je onder het zadel toch een dominante en gevaarlijke knol. Dan is er in mijn ogen niks mis mee om zo'n dier aan te pakken voor ieders veiligheid. Je kan 30 jaar ervaring hebben, maar dan vind ik het zeer opmerkelijk dat je nog nooit een dergelijke knol bent tegengekomen. Dat is natuurlijk heel fijn voor je maar dat wil niet zeggen dat een ander het wel zo kan treffen. En nogmaals, dan hoeft er niks mis te zijn met de opvoeding of aanpak tijdens de voorbereidingen, ook hoeft er lichamelijk niks mis mee te zijn. Sommige knollen zijn nu eenmaal dominant onder het zadel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-07 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:56

Nadya schreef:
Als ik zou helpen met zo'n paard zou ik er nooit meteen op gaan zitten, maar eerst zo'n paard leren kennen, een band opbouwen en freestyle grondwerk gaan doen ofzo. Pas daar vanuit gaan werken aan het rijden.
Helaas heb geen africhtingsstal, maar als ik sommige verhalen hier op bokt lees, zou ik dat wel eens willen, ja.

Met sommige paarden is via freestyle geen band op te bouwen.
En als je een stal zou hebben en er van rond zou moeten komen, kun je geen maanden de tijd nemen met een paard en het zoetjes aan doen.
Ik geloof dat Katja heel goed weet wat ze doet. En het paard is van Belker van veulen af aan, denk je niet dat zij inmiddels doorheeft hoe hij in elkaar steekt?

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:57

ik schrik heel erg van deze foto´s!
mijn vraag is: waarom wil jij dat jou paard op DEZE manier word gereden?
ik zie namelijk totaal geen ontspanning, niet zo gek dat hij in verzet komt. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:57

Elinee, tip, ff topic door lezen Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:58

Elinee schreef:
ik schrik heel erg van deze foto´s!
mijn vraag is: waarom wil jij dat jou paard op DEZE manier word gereden?
ik zie namelijk totaal geen ontspanning, niet zo gek dat hij in verzet komt. Nagelbijten / Gniffelen

En DAT wordt al 14 pagina's uitgelegd, ik zou zeggen lees ze Rolleyes

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:58

Kaja schreef:
Dramatische foto's en het commentaar van TS is nog erger....

Afgod

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:59

wat word er weer heeeeeeeeeeeeerlijk gereageerd.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:00

Wow 14 paginas en dat in een morgen, volgens mij een record.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:00

zucht... wat een penny-reacties allemaal,

zie de 3e foto mensen!! de amazone heeft daar haar teugels in boogjes hangen en die pony loopt gewoon lekker kauwend met zijn hoofdje naar beneden!!

wat een penny-gedoe.. net zoals met die slofteugels.. dat is slecht, dat is slecht! dat moet je niet doen! dat is zielig! (niks zielig, zolang het maar goed gebruikt word!)

dit vind ik er (op uitzonderingen daargelaten) behoorlijk goed uit zien!! en ik sluit me wat dat betreft wel aan voor faye en runningkawa aan.

je kunt geen topic meer op bokt starten, zonder dat je allemaal van die penny-reacties krijgt.

penny's geef mensen die gewoon hun pony laten zien ook eens de kans, ze vragen om 'ONDERBOUWD COMMENTAAR' dan hoef je ze niet de huid vol te schelden om te vertellen hoe het volgens jullie wél moet Knipoog

zo dat moest er even uit.. Knipoog

Ik vind dat je een leuke pony hebt Knipoog en als hij echt zo dominant is moet hij weten waar hij aan toe is Knipoog

Groetjes,
Simone Heidemans