Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DeniseES schreef:Mijn paardje heeft totaal géén moeite om in balans te moeten blijven, allemaal leuk en aardig, dat hefboomeffect, maar dat is niet altijd van toepassing hoor, de praktijk is toch anders dan de praktijk.
@Yamcha, je hebt je mening geven, blijf dan niet zo doordrammen.
MandieJJJ87 schreef:na dit allemaal gelezen te hebben durf ik hier toch eigenlijk bijna niet op te reageren omdat ik al een vermoeden heb welke reacties er van gaan komen... ik weeg namelijk zelf 135kilo en rij toch regelmatig op mijn paard... een normale kwpn merrie van 1.68m
zelf heb ik niet het idee dat ze last van me heeft. ze is gek op rijden en wil nog regelmatig een keer bokken of steigeren als ze het ergens niet mee eens is, in dr eentje is of bang is...
Ierland schreef:Is dat niet wat kort door de bocht?
En als ze zo zwaar is, is het dan neit aan haar hoe ze daar mee omgaat en wat ze daarmee doet? Als je haar mail leest kun je duidelijk lezen dat dat dier niet zo vreemd functioneert hoor!

Ierland schreef:En dan dierenmishandeling, die kreet, vind je dat neit een beetje te ver gaan?
Ierland schreef:Geloof jij dat een paard van bijna 1.70m geen 135 kg kan dragen?
ceasario schreef:Ierland schreef:Geloof jij dat een paard van bijna 1.70m geen 135 kg kan dragen?
De zelfde de "Dame"in zit.![]()
http://www.emediawire.com/prfiles/2006/ ... efore2.jpg
Ierland schreef:Jeetje, is ze dat? HOe zou ze aan dat blauwe oog komen? beetje offtopic maar ik schrik er beetje van.
xXutopiaXx schreef:
dat ik (kleiner dan jou, hetzelfde gewicht) op hetzelfde paardje te groot ben en het kan niet
maar jij past er wel op... whahaha! DeniseES schreef:Toch grappig heah natasdat ik (kleiner dan jou, hetzelfde gewicht) op hetzelfde paardje te groot ben en het kan niet
maar jij past er wel op... whahaha!
] beantsje schreef:Nou hier dan: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=105&t=656950&hilit= 94 pagina's gezever over gewicht met allerhande lijstjes en eindeloze discussies of het nu om overgewicht gaat, lengte, rijvaardigheid enz enz enz.
Ik zou zeggen; lees het lekker door en mocht je dan vinden dat nog niet alles gezegd is, leef je uit!
Om maar eens een voorzet te doen; een shet is naar verhouding een van de sterktste paardenrassen en kan echt wel meer aan dan 40 kg hoor! Ter illustratie: een correct ingespannen shet kan zonder problemen 1000 (!) kg trekken. Vroeger vervoerden ze vaak volwassenen.
Ierland schreef:Shetten kunnen wel 100 kg dragen!
dan is 40 kg niks, hoor!
ceasario schreef:MandieJJJ87 schreef:na dit allemaal gelezen te hebben durf ik hier toch eigenlijk bijna niet op te reageren omdat ik al een vermoeden heb welke reacties er van gaan komen... ik weeg namelijk zelf 135kilo en rij toch regelmatig op mijn paard... een normale kwpn merrie van 1.68m
zelf heb ik niet het idee dat ze last van me heeft. ze is gek op rijden en wil nog regelmatig een keer bokken of steigeren als ze het ergens niet mee eens is, in dr eentje is of bang is...
Wat dacht je , ik gooi er ook maar eens een berg kilo's tegen aan.
Als je werkelijk dat gewicht hebt zou ik als ik jouw was maar eens in therapie gaan of een ander forum opzoeken i.p.v. te kicken op "dierenmishandeling.![]()
http://www.obesitasonline.be/
Wat vreselijk onbeschoft!
) gaan via pm.