Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:29

ja zag het topic van dat andere meisje wat er op reed, wereld van verschil! gaf een heel mooi en vriendelijk beeld! beter dan de foto's op dit topic..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:10

KarinvdM schreef:
Gut Kafue, wat maak je je druk?
Dat jouw beesten bij jou niet meer dan B nivo hoeven te laten zien als 4-jarige dat moet je zelf weten. Als ik hem straks L ga starten moet ik dat ook zelf weten.

Als je alle reacties van Olijf en van mij gelezen had kan je gezien dat hij normaal niet zo gereden wordt. Meer dan simpel stap, draf, galop, wat voltes en hier en daar een pasje wijken en wat tempowisselingen doen we niet.

Ja waar maak ik me eigenlijk druk om. Nergens je moet het zelf weten ik vind het alleen sneu voor het paard. En ik vind dat het je nergens brengt. En wie weet brengen mijn woorden nog iemand aan het denken.
Het kan best dat je hem normaal zo niet rijd, alleen begrijp ik dan niet waarom nu ineens wel.
Niet voor het plaatje want sorry dat plaatje is nou niet echt heel erg mooi.
En ik weet best dat je een paard een maal aan de botten moet zitten als het niet wil, jammer echter dat hij nog maar vier is.
Kwaliteit moet je zuinig op zijn.

Nu lees ik echter dat jij ook al dubbel Z bent of ben ik abuis? Dan moet je toch al heel veel ervaring hebben waarom moet olijf je dan laten zien of een paard ontploft of niet dat snap ik even niet.
Heb ik hier tussendoor wat gemist ofzo?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:19

Ja je hebt idd wat gemist, maar dat kanje denk ik beter via PB aan Karin zelf vragen.

Daarbij vindt ik reacties naar beide kanten erg overtrokken.

Foto's zijn niet vriendelijk, maar schade zal het dier er niet van hebben opgelopen

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:28

Ik vind het een super leuk paard zeg!
Hij/zij kan wel sjouwen zeg!
Kun je veel van leren zo'n paard.
Alleen vind ik dat ze op sommige foto's zo opgepropt loopt, ik zie een paard liever met wat meer lengte in de hals, Maar dat is mijn mening.
Veel succes er verder mee, komt vast goed!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:47

@Karin, maak je maar niet druk om Kafue. Haar hippisch verstand moet duidelijk nog ontwikkeld worden zag maar Knipoog.
Succes met je paardje.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:21

Goh dat is ook een beetje flauw om te zeggen Barbara. Over de hippische kwaliteiten van Kafue kan ik niets zeggen, maar ze heeft het hier wel bij het juiste eind (alhoewel dat in sommige ogen wellicht afwijkt). En als je het er daar niet mee eens bent, prima, maar ga het dan niet zo op de man afspelen. Sorry, wilde niet meer reageren op dit topic, maar vond het wel een beetje nare opmerking van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:36

Barbara_m schreef:
@Karin, maak je maar niet druk om Kafue. Haar hippisch verstand moet duidelijk nog ontwikkeld worden zag maar Knipoog.
Succes met je paardje.

Als instructrice en dressuurruiter mag ik hopen dat jij dit soort plaatjes niet dagelijks als goed verkoopt aan je leerlingen.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:53

Kafue schreef:
Nu lees ik echter dat jij ook al dubbel Z bent of ben ik abuis? Dan moet je toch al heel veel ervaring hebben waarom moet olijf je dan laten zien of een paard ontploft of niet dat snap ik even niet.

Helemaal mijn idee. Als ik zoiets zag gebeuren met 1 van mijn paarden, had ik zo'n mens eraf gehaald. Alle foto's waren ter meerdere glorie van degene die erop zat, over de rug van dat paard.

Ego kwestie dus en had niets met gezond verstand te maken imo.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:55

Ik vind hoe dan ook dat je op een paard van vier niet "aan de botten moet zitten" om er iets extra's uit te krijgen. Op deze leeftijd horen ze gewoon bevestigd te worden in het basis werk (niet voor niets dat ze in de wedstrijdsport niet hoger dan L mogen starten bijvoorbeeld). Kan me ook niet voorstellen dat een paard van die leeftijd het al begrijpt als je 'm van voor zó begrenst en tegelijkertijd zo achter z'n broek aan zit, wat de bedoeling is en wat er van hem wordt verlangd. Dit kun je een keertje doen bij een ouder, sterker en ervaren paard. Maar niet bij een jong paard wat de hele basis nog moet beheersen. Maar goed, er is al veel hier over gezegd. Verder vind ik het een mooi paard om te zien. Zal vast ook fijn bewegen. Zou er heel erg zuinig op zijn. Het is juist de kunst om die jonge paarden te sparen. In mijn ogen is kijken wat erin zit of uitproberen echt niet verkeerd, mits je het op een eerlijke manier doet en vooral spelenderwijs met een paard van deze leeftijd. Druk en gas (zoals het op de foto eruit ziet) lijkt me nou niet echt iets toevoegen. Op de foto zie je vooral ook spanning bij het paard vind ik. Zonde.

Maar goed: dit is mijn mening. Totaal niet bedoeld om af te zeiken maar moest het wel even kwijt.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:57

14 pagina's Rolleyes
laat ik maar even TEMmen denk ik zo

olijfje wordt hier nu precies afgeschilderd als dierenbeul ofzo terwijl ze echt super kan rijden...

ik ben niet van plan om discussie te voeren over mijn post want ik maak geen ruzie met computerschermen...

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:05

tessyke schreef:
olijfje wordt hier nu precies afgeschilderd als dierenbeul ofzo terwijl ze echt super kan rijden...

Dierenbeul denk ik niet, super rijden, kweenie... kan ik van deze foto's niet beoordelen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 07:38

Prima schreef:
Kafue schreef:

Helemaal mijn idee. Als ik zoiets zag gebeuren met 1 van mijn paarden, had ik zo'n mens eraf gehaald. Alle foto's waren ter meerdere glorie van degene die erop zat, over de rug van dat paard.

Kom op zeg, dit vind ik wel erg ver gaan, om zo te oordelen over iemand die je totaal niet kent.
Diep triest als je zo je gelijk gaat proberen te halen.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 09:22

Het is niet diep triest hoor. Van deze foto's zou je voor minder deze commentaar geven. Het geeft een heel slecht beeld over hoe olijf rijd. Ik zeg absoluut niet dat het altijd zo is, ik heb in haar profiel gekeken en ik stond gewoonweg met de mond open. Echt netjes, maar zo.. Nee sorry, is niet bepaald mijn stijl en ik denk dat van meerdere mensen ook niet. Als je deze foto's plaatst, vind ik dat je er deels om vraagt. Je kan ook op andere manieren het uiterste uit je paard halen.

randy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 10:00

Prima schreef:
Kafue schreef:

@Prima: Nu breekt mijn klomp, dit gaat echt te ver, hoe kun je beoordelen met wat voor een reden zij op deze mannier op dit paard zit Verward
Iemand persoonlijk aanvallen heeft toch geen nut? je gooit met argumenten die totaal niet onderbouwd zijn,

@Kafue: Kan iemand die Z rijdt niet meer onzeker zijn over hoe een paard wel of niet reageerd?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 10:12

mag ik vragen waar je Winston gekocht hebt??
toevallig bij meneer Lelieveld in Leidschendam??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 14:55

Nou Karin ben je bezig een nieuw record aantal pagina's op HAW te halen? Knipoog Haha!

Je nieuwe aanwinst is echt een plaatje zeg!
Overigens denk ik dat inmiddels alles wel gezegd is over het rijden. Begint een beetje eentonig te worden zo langzamerhand Vork

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:58

En bij dat laatste sluit ik me dan maar aan.
Jammer dat een topic dat in eerste instantie een leuke discussie was, uiteindelijk toch weer uitloopt in geruzie.
Hier dan maar een slotje.