Monty snapt Anky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Re: Monty snapt Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:51

Idem met mijn paard. Hij loopt toch wel heftig mee in de dressuur sport en ik maak hem niet blij met hele dagen en nachten op het land. Hij staat met zijn meisje halve dagen buiten en dat is mooi zat. En als ze op stal komen ligt het voer al in de bakken. Dan is hij na mijn gevoel gelukkig op zijn stal.
En ja al shet weer k*t is en het regent de hele dag door blijven ze gewoon binnen. Na ja den ff geen genoeg beweging, maar ik moet het niet zien dat mijn paard op het land uitglijd en zijn benen breekt Sigaar Dan maar een dagje of 2 stal. Bovendien is mijn paard snel ziek dus kan ik het niet hebben dat hij kou vat in zo'n Noorse regenbui. Dan staat hij als een "zielig" hoopje paard op het land en dát vind ik zielig!

En hoe kan je nou zien dat een paard "echt" gelukkig is? Volgens mij kan niemand dat goed zien. Maar ook paarden die volgens vele wél genoeg beweging krijgen, kunnen doodongelukkig zijn.

*typfout verwijderd*

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:13

Ik vind dat elk paard wel weide gang moet kunnen hebben.
Althans ik snap het wel wat Anky doet.
Maar toch denk ik dat de paarden van Anky wel gelukkig zijn.
Ook gaan ze in het wedstrijd seizoen niet alleen de wei in volgens mij,misschien dat ze daarna wel gewoon de wei in kunnen.
Of je doet ze bescherming om de benen en laat ze dan even de wei in,ook al is het maar voor een uurtje.
Nouja ik vind in iedergeval elk paard moet weide gang kunnen hebben.

Sorry als mensen het er niet mee eens zijn.(wie valt er aan?)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:32

mememe en als het paard zelf dat niet vind?

Is het dan niet aan ons om het paard zijn/haar wensen te respecteren? Die van mij word dagelijks buiten gegooit maar vaak gaat ze even rollen en komt ze dan weer voor de deur staan. Dan wil ze binnen. Of ze vertikt het gewoon om haar stal uit te komen. Dan weet ik genoeg. Ik wil ook niet buiten gezet worden met dit weer dus waarom zou ik mijn paard haar wil dan negeren als zij ook zo is?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:38

Pharagirlke: een gemiddeld paard, vind het heerlijk om even buiten te staan Lachen

Staat jouw paard wel op gras? Aangezien ze even rolt en weer naar binnen wil. Dat doen mijn paarden ook, als ze in de paddock staan. Ze rollen, trekken een sprintje, kijken om zich heen, naar elkaar en willen dan weer naar binnen Tong uitsteken Maar zodra ze echt op de wei staan, dan staan de heerlijk te grazen en te doezelen in de zon Haha!

Ik neem aan dat Mememe juist vanuit het paard dacht als ik haar post zo lees Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:40

Ja ze staat gewoon op gras hoor Lachen Maar blijkbaar vind(en) de jongedame, en de heer trouwens ook niet, het niet zo leuk buiten...

Bescherming aan doen op weide vind ik dan weer not-done. Als et paard op weide wil moet het daar ook gewoon paard kunnen zijn. Begrijp het ergens ook wel, maar zelf zou ik het nooit doen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:45

Wat apart dan, dat je paarden liever niet buiten staan.

Of sta jij steeds met een zak snoepjes bij het hek? Haha! Clown

Beenbescherming moet ieder voor zich weten Lachen Ik doe het ook niet als de paarden echt uren op de wei staan. Maar als ze ijzers onder hebben en even in de paddock gaan, dan doen we het wel eens. Helemaal als ze een paar dagen binnen hebben gestaan door bijvoorbeeld slecht weer Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:52

Pletje daarom ook dat ik zeg dat ik het ergens wel begrijp Haha!

Nee wij doen niet aan snoepjes Tong uitsteken Ze zijn veel gelukkiger met een extra knuffel of een blij/trots baasje als je het mij vraagt Knipoog
Geen ide waarom ze niet buiten willen hoor...Zal wel aan die van mij liggen *LOL*