Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waarom ga je er van uit dat je eigen beeld perfect is....
Lovely schreef:en A8 Waarom ga JIJ ervan uit dat JOUW eigen beeld perfect is???
Volgens mij bestaat dat namelijk niet

Citaat:Sterker nog zoalng er problemen zijn in de draf, kan de passage nooit mooi worden uitgevoerd.
annegti"]
Een paard loopt nu eenmaal onder je gewicht. (iets wat ik 25 jaar geleden al met de paplepel ingegoten kreeg, dus ook niks nieuws.)
[/quote]
Iedereen schijnt dit te weten, alleen zie ik dit bijna nooit in de praktijk. Laatst was ik weer eens op een behoorlijk groot concours (zal maar niet zeggen waar) en ik heb geen één ruiter netjes in balans zien zitten.
[quote="Lovely"]
Voor de verlorenen staan nu de zogenaamde 'zitles-instructeurs' op, die hebben geen diploma of niks, maar werpen zich op als redder in nood.
[/quote]
En hoeveel verlorenen zijn er volgens jou?
[quote="Aqua8horse schreef:Dat kan inderdaad een reden zijn maar er zijn er veel meer. Dat blijft slechts een constatering het gaat er juist om om dat op te lossen. Maar voor de oplossing is de oorzaak zeker van belang, dat ben ik met je eens.
Aqua8horse schreef:RK Jouw interpretatie dat ik aleen mensen zonder ervaring of die slecht les hebben gehad, help met de training van hun paard is onjuist
En over dat komen, wat in het vat zit verzuurt niet.
Wel denk ik dat ik even iets duidelijk moet stellen. Jij had problemen met je draf bij Kawa. Dat is iets anders dan Kawa in de passage lijkt mij. Sterker nog zoalng er problemen zijn in de draf, kan de passage nooit mooi worden uitgevoerd.
Dus als ik kom lijkt het mij verstandig om even bij het begin te beginnen.
Overigens vind ik jouw opmerkingen wel wat synisch en dat klinkt erg onaardig. Als je in discussie bent met Ylva moet je mij daar niet bij betrekken en ook je reacties niet. Ik kan daarom jouw reactie dus ook niet zo waarderen.

Het zijn een aantal mensen die telkens over die methode beginnen. Niet dat ik het erg vind hoor 
Citaat:Je hebt mij toen gezegd dat je problemen had met de verzamelining in draf

Citaat:Er werd van de mond afgebleven. Geen dwang om hem in 'aanleuning' te laten lopen
runningkawa schreef:En om eerlijk te zijn miste ik dat op de foto's van woestein.
Maar uit ervaring weet ik dat er nooit met dwang gereden wordt. Wel worden de handen op het zogenaamde "nulpunt" gehouden. Ruiter trekt niet aan het paard, maar het paard mag ook niet aan de ruiter trekken. Dit kan even vervelend zijn voor het paard en IMO levert dat plaatjes op waar jij op doelt
(opmerking van een hengsteneigenaar op een 5-jarigen concours richting mijn trainer: 'can't you do some more of that fluffy trot?'
)