I Present to you... Tiesto & Toronto

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:18

jullie hakken er toch ook niet op in als iemand een mening geeft dat welpositief is???

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 10:20

ik vind het allen zo frappant dat jouw mening zo overeen komt met die van kimmie261, dirk en horselover

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:22

Breitling"]
Die discussie over mijn hengst ging nergens over want waarom zou ik hem moeten castreren als hij zich nog braaf gedraagt
[/quote]

En dan...

[quote="LuvdaTossa schreef:
Ze was van plan om hem zelf in te rijden hoor.... totdat hij iets te veel hengst werd, zeg maar.


Apart die tegenspraken

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:23

en je vergeet er nog 1 dat jij dat vind moet jij weten. ik heb gezegt wat ik er van vond dus ben er klaar mee. Het is me al wel weer duidelijk dat je hier je mening niet kunt geven als het niet overeen komt met wat er gehoort wil worden

Yve_
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:25

Een 3jarige met slof rijden lijkt me toch niet zo'n goed idee.

Later zal je wel voelen waarom

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:25

Miss_Petit schreef:
Apart die tegenspraken


vraag me af wat je hier tegen spraken aan vind. wie zegt dat me paard nu wel lastig is dan Verward hij heeft nog niet eens ontdekt dat ie dat ding tussen zijn benen heeft dus laten we het aub niet over mijn paard beginnen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 10:27

Yve_ schreef:
Een 3jarige met slof rijden lijkt me toch niet zo'n goed idee.

Later zal je wel voelen waarom


Leg eens uit?

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:27

Ik dacht toch dat ik duidelijk gequote had Knipoog

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:33

vraag me dan af hoe zij moet weten dat mijn paard iets te veel hengst word. aangezien hij nog totaal niet veranderd is haha

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:36

Tjonge jonge wat een gezever af en toe zeg!
Nee, ik ben het ook niet altijd eens met uitspraken van GijsenKim en zelfs niet met uitspraken van Tyrza Knipoog Haha!, maar waar het uiteindelijk om gaat is je eigen veiligheid. En als dat betekent dat er wel eens een slofje gebruikt wordt...soit.... Deze meiden zijn echt niet voor de allereerste keer met paarden bezig en weten dondersgoed wat ze doen.
En ja, ook ik gebruik wel eens een slofteugel bij jonge paarden, sommige uitspattingen zijn net even controleerbaarder.
En ja, ik durf ook wel toe te geven dat ik zelfs op het inrijterrein van een concours een slofteugel heb gebruikt. En? Zijn de paarden daar nu allemaal minder van geworden? Als het niet nodig is gebruiken we ze niet, soms kan het alleen wel verdomde nuttig/handig zijn......

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:37

Vraag het haar.

Yve_
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:38

Als jullie het echt niet willen begrijpen zal ik het even uitleggen waarom een 3jarige met slof rijden niet goed is.

een jong paard moet in de ontspanning kunnen lopen dus voorwaarts neerwaarts dus niet opgericht of gedwongen aan de teugel lopen.

met slof leer je hem lekker op de voorhand lopen

je leert hem ook nog op zijn kop lopen zodat hij een lekkere harde mond krijgt.

En van deze punten zal je nu echt nog niks van ondervinden maar let op:

HET KOMT NOG WEL

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:39

gijsenkim schreef:
Breitling heeft gisteren haar paard bij kimmie261 gebracht, die "iets" heeft met Dirk en Horeselover.......... zie pagina 3 of 4 van dit topic.


dat zou in principe ook helemaal niet raar of verkeerd zijn want immers, de dressuurprikkers op bokt hebben op hun manier ook wel wat met elkaar en delen meestal dezelfde mening.

moet je eens in de huiskamer kijken hoe de tinkereigenaren aan elkaar klitten... da's pas eng! Bloos! Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 10:40

Yve_ schreef:
Als jullie het echt niet willen begrijpen zal ik het even uitleggen waarom een 3jarige met slof rijden niet goed is.

een jong paard moet in de ontspanning kunnen lopen dus voorwaarts neerwaarts dus niet opgericht of gedwongen aan de teugel lopen.

met slof leer je hem lekker op de voorhand lopen

je leert hem ook nog op zijn kop lopen zodat hij een lekkere harde mond krijgt.

En van deze punten zal je nu echt nog niks van ondervinden maar let op:

HET KOMT NOG WEL


MAARRRR dan moet een slof wel inwerken................. en als jij nou de fotos aanwijst waar het paard gedwongen door de slof aan de teugel loopt OF op de voorhand............ en op de kop.... dan heeft deze bijdrage van jou zin.

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:41

Yve_ schreef:
Als jullie het echt niet willen begrijpen zal ik het even uitleggen waarom een 3jarige met slof rijden niet goed is.

een jong paard moet in de ontspanning kunnen lopen dus voorwaarts neerwaarts dus niet opgericht of gedwongen aan de teugel lopen.

met slof leer je hem lekker op de voorhand lopen

je leert hem ook nog op zijn kop lopen zodat hij een lekkere harde mond krijgt.

En van deze punten zal je nu echt nog niks van ondervinden maar let op:

HET KOMT NOG WEL


Typisch een geval van niet weten HOE je met een slofteugel om moet gaan.....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 10:41

klepel, bel verhaal Haha! Haha! Haha!

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:42

gijsenkim schreef:
klepel, bel verhaal Haha! Haha! Haha!


Bedoel je mij??

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:43

Wat een gezeur allemaal!! Iedereen mag toch zijn/haar mening geven!! Als iemand dat doet in dit topic is toch geen probleem. Zie vaak genoeg in andere topics dat mensen helemaal onderuit gehaald worden. Iedereen moet elkaar eens respecteren!! Maar ik ben van menig dat het in dit topic nergens meer over gaat. Het valt mij ook op dat iedereen helemaal het eens is met GK, maar als iemand zijn/haar mening geeft jullie er met z'n alle bovenop zitten.
Het wordt er zo allemaal niet gezelliger op!!
En ik ben van mening dat je toch wel een goede houding nodig hebt om een paard in te rijden!! Maar hier denkt iedereen toch anders over!!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:44

Pellie schreef:
dat zou in principe ook helemaal niet raar of verkeerd zijn want immers, de dressuurprikkers op bokt hebben op hun manier ook wel wat met elkaar en delen meestal dezelfde mening.

moet je eens in de huiskamer kijken hoe de tinkereigenaren aan elkaar klitten... da's pas eng! Bloos! Lachen


En waaruit haal je dat ik een dressuur ruiter ben dan?? hahaha als je dat hier op de manege zou zeggen gaan ze je denk ik heel hard uit lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 10:44

Levy schreef:
Bedoel je mij??



Nee Yve Haha! Haha! Haha!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:47

Mijn paard zou eerst naar een springruiter gaan. Dus zo zie je maar weer dat jullie dingen zeggen over dingen waar je niks van af weet

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 10:48

Skattie schreef:
Wat een gezeur allemaal!! Iedereen mag toch zijn/haar mening geven!! Als iemand dat doet in dit topic is toch geen probleem. Zie vaak genoeg in andere topics dat mensen helemaal onderuit gehaald worden. Iedereen moet elkaar eens respecteren!! Maar ik ben van menig dat het in dit topic nergens meer over gaat. Het valt mij ook op dat iedereen helemaal het eens is met GK, maar als iemand zijn/haar mening geeft jullie er met z'n alle bovenop zitten.
Het wordt er zo allemaal niet gezelliger op!!
En ik ben van mening dat je toch wel een goede houding nodig hebt om een paard in te rijden!! Maar hier denkt iedereen toch anders over!!



Een mening mag absoluut, een ieder die zegt dat het beleren met een slof niet goed is heeft gelijk........... Maar zoals je kan zien wordt de slof hier niet gebruikt, en heeft het geen toegevoegde waarde als in de hoofd halshouding van het paard, maar een toegevoegde waarde in mijn zelfverzekerder rijden.

Dat is de enige reden dat er tegenin gegaan wordt........ Als er een iemand opstaat die zegt..... Als jij een slof nodig heb om je zelfverzekerder te voelen op een jong paard, dan heb je er niks op te zoeken........... dan kan ik die persoon niks anders dan gelijk geven.

maar hier wordt gedramt op het slofgebruik voor een hoofd hals houding en DAT mijn lieve volgelingen is niet aan de orde Haha! Haha! Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:49

Yve_ schreef:
Als jullie het echt niet willen begrijpen zal ik het even uitleggen waarom een 3jarige met slof rijden niet goed is.

een jong paard moet in de ontspanning kunnen lopen dus voorwaarts neerwaarts dus niet opgericht of gedwongen aan de teugel lopen.

met slof leer je hem lekker op de voorhand lopen

je leert hem ook nog op zijn kop lopen zodat hij een lekkere harde mond krijgt.

En van deze punten zal je nu echt nog niks van ondervinden maar let op:

HET KOMT NOG WEL


Wat is dit nou voor koek?

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:49

Om er nog even een toevoeging aan te geven: uiteraard probeer ik een jong paard ook eerst altijd zonder hulpmiddelen te rijden, maar als blijkt dat een dier zich aan het ontpoppen is als een ongeleid projectiel, wil ik ter ondersteuning ook wel eens dus een slofteugeltje gebruiken.
Maar WEL op een juiste ondersteunende manier. NIET met het doel het peert Haha! zo snel mogelijk in de krul te trekken en op de kop te jagen...

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:49

Breitling schreef:
En waaruit haal je dat ik een dressuur ruiter ben dan?? hahaha als je dat hier op de manege zou zeggen gaan ze je denk ik heel hard uit lachen


Niet en dan een Olivi kopen Verward ?

Wil je ruilen? Ik heb nog een echte springer staan Knipoog.