Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:34

dior_bokt schreef:
Moll schreef:
Waarom beantwoord je me vragen nou niet?

Omdat het geen zin heeft om op elke vraag in te gaan,
Dan zit ik alleen maar moeite te doen voor niks.

Dus heeft iedereen hier gelijk, en wil je eigenlijk niets veranderen, maar ben je hier puur om iedereen te stangen, heel jammer, dit tekent ook dat je niet de tijden geduld kan op brengen om op juiste wijze je paard te rijden en zelf te leren, spijtig voor je paard dat hij het moet stellen met iemand die zo beperkt is in haar denken.

Wendy_Komen

Re: Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:37

Ik snap trouwens 1 ding niet... En dat is de eigenaar van dit "paard".
Het paard is 11 jaar. En het heeft nooit eerder met zijn tong naar buiten gehangen. Het paard is dit pas gaan doen nadat TS erop is gaan rijden. Ik denk dat 99,99% van de eigenaren dan heel simpel zouden zijn, en TS vaarwel hadden gezegd. Maar in plaats daarvan gaat de eigenaar een panty om de tong binden? Terwijl het paard het in die 11 jaar nog niet had gedaan, en het pas bij TS is gaan doen. Sorry, maar dat gaat mijn verstand te boven...

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 00:40

Weny_ komen,

je vraagt niks over hoe het ooit gebeurd is, aan mij,
Maar je trekt lekker zelf je eigen conclusies.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:41

dior_bokt schreef:
Ik heb de rest van je topic nog niet doorgelezen maar heb je er weleens bij stil gestaan dat de problemen die je opsomt meestal voortkomen vanuit de ruiter die erop zit? Je hebt hem wel door? Jij luistert niet eens naar je paard die jou aanwijzingen geeft dat je niet goed bezig bent.

Ik denk dat de enige manier om dit tongprobleem (onder andere zo te lezen) op te lossen is door helemaal overnieuw te beginnen. En dat jij met name eens goed naar jezelf als ruiter moet leren kijken. Beide opnieuw beginnen bij het begin. Jij het liefst op een ander, ervaren paard waar je je fouten kunt leren herkennen en je zit en je handgebruik goed onder de loep kunnen worden genomen.

Ik ben geen helderziende maar dit ziet en leest iemand die blind is nog wel uit jouw post.

Bovenstaande is de enige manier voor jou. Verkopen zou voor jouw paard nog een optie zijn.

Ik ga er is over nadenken wat je zegt, ;)

Over het opnieuw beginnen of over het verkopen? :+
Trek voor dat opnieuw beginnen maar een jaar uit als alles mee zit.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 00:42

maikeltje

Het komt van zelf wel weer een keer goed, met hem het heeft gewoon de tijd nodig.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:43

Ik hoef niets aan je te vragen, omdat je dat in 1 van je andere 1983 topics al verteld hebt.
Of heb jij dit niet geschreven?:

dior_bokt schreef:
Mijn paard is met een te krap zadel gereden ,en met een hoofdstel waar het bit zo hoog zat het paard pijn in zijn mond heeft gekregen
Het paard denkt nu elke keer als je met het zadel en hoofdstel aan komt dat hij daar pijn van krijgt.
en met rijden met zijn mond open loopt en waar je ook groot deel van zijn tong ziet hangen, en gespannen in zijn lijf af toe loopt.
Nu passen de spullen weer goed maar nu denkt het paard alleen nog dat hij pijn krijgt als hij moet rijden.

dior_bokt schreef:
Het bit hing een jaar veel te strak in de mond, waar door het paard nu denkt dat het bit hem pijn doet.
Ik heb het bit een heel stuk naar beneden gehangen, maar nu denkt hij nog dat het bit hem zeer doet,
De tandarts heeft het gebit na gekeken en toen had hij scherpe punten in zijn wang zitten die zijn nu weg.

dior_bokt schreef:
Waarom ik denk dat mijn paard pijn heeft is omdat hij ze tong er uit doet.

dior_bokt schreef:
Ik wist zelf niet dat mijn zadel mijn paard zeer deet op ze rug.
Dit heeft de masseur gezegt die mijn paard heeft behandelt.
De boom van het zadel knalde elke keer op zijn schoft neer.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:44

Heb trouwens nog geen pb gehad om af te kunnen spreken dat ik even langs kom om een foto en filmpje te maken?

En omdat je kennelijk eroverheen gelezen hebt, omdat je nog niet geantwoord hebt:
Dan korten we de vragen lijst iets in, als meer dan een paar vragen teveel moeite is om je paardje wellicht te kunnen helpen. Maar kom op zeg, 6 vragen moet lukken toch?

1.Waar woon je ongeveer? (ivm met mensen die jou wel willen helpen)
2.Wat zegt de eigenaar van de pony van het probleem?
3.Hoe was de pony voordat jij ermee begon met rijden?
4.Wat doe je allemaal met je pony: dressuur, springen, buitenrijden?
5.Hoelang rijd jij de pony al?
6.Hoe oud ben je ongeveer? (10-15 of 15-20). Dat is wel handig om te weten zodat mensen die jou antwoorden zich daarop kunnen aanpassen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 00:46

Wendy_Komen schreef:
Heb trouwens nog geen pb gehad om af te kunnen spreken dat ik even langs kom om een foto en filmpje te maken?

Je denkt toch niet dat ik met zon iemand als jij ga afspreken, die zich niet normaal kan gedragen,
en niet eens even de moeite gaat nemen om te vragen aan mij hoe het ooit gekomen is.
Dat hij met zijn tong naar buiten is gaan lopen,
Verder wil ik ook niet meer op je gaan reageren want dat heeft toch geen zin meer,
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 15-12-11 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:46

Wendy_Komen schreef:
Ik hoef niets aan je te vragen, omdat je dat in 1 van je andere 1983 topics al verteld hebt.
Of heb jij dit niet geschreven?:

dior_bokt schreef:
Mijn paard is met een te krap zadel gereden ,en met een hoofdstel waar het bit zo hoog zat het paard pijn in zijn mond heeft gekregen
Het paard denkt nu elke keer als je met het zadel en hoofdstel aan komt dat hij daar pijn van krijgt.
en met rijden met zijn mond open loopt en waar je ook groot deel van zijn tong ziet hangen, en gespannen in zijn lijf af toe loopt.
Nu passen de spullen weer goed maar nu denkt het paard alleen nog dat hij pijn krijgt als hij moet rijden.

dior_bokt schreef:
Het bit hing een jaar veel te strak in de mond, waar door het paard nu denkt dat het bit hem pijn doet.
Ik heb het bit een heel stuk naar beneden gehangen, maar nu denkt hij nog dat het bit hem zeer doet,
De tandarts heeft het gebit na gekeken en toen had hij scherpe punten in zijn wang zitten die zijn nu weg.

dior_bokt schreef:
Waarom ik denk dat mijn paard pijn heeft is omdat hij ze tong er uit doet.

dior_bokt schreef:
Ik wist zelf niet dat mijn zadel mijn paard zeer deet op ze rug.
Dit heeft de masseur gezegt die mijn paard heeft behandelt.
De boom van het zadel knalde elke keer op zijn schoft neer.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:47

Wendy_Komen schreef:
En omdat je kennelijk eroverheen gelezen hebt, omdat je nog niet geantwoord hebt:
Dan korten we de vragen lijst iets in, als meer dan een paar vragen teveel moeite is om je paardje wellicht te kunnen helpen. Maar kom op zeg, 6 vragen moet lukken toch?

6.Hoe oud ben je ongeveer? (10-15 of 15-20). Dat is wel handig om te weten zodat mensen die jou antwoorden zich daarop kunnen aanpassen.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 00:49

HOi ,

recht gaan richten van je paard op
deze mannier van trainen, wil ik graag gaan proberen met het rijden.
Om te gaan kijken als dat gaat werken bij mijn paard,
Ik heb al veel dingen geprobeerd met anders te gaan lessen, maar helaas werkt het niet bij mijn paard.
Omdat het met allerlij hulpdingen word opgelost wat wel even werkt maar daarna niet meer,
Het paard waar ik op rij word erg sterk omdat hij zijn tong tegen het bit aan drukt, en naar buiten laat hangen, vervolgens heb je geen stuur meer op een kant. en een klodder schuim in je gezicht hangen,
Ik heb er verschilende mensen naar hem laten kijken, die zeggen leg je er nou maar bij neer want je paard stopt hier toch niet meer mee, ik kan hier gewoon niet mee leven, dat er geen oplossing hier voor is, mijn vriedin had het over recht richten, dat dit wel eens de goede uitkomst kan zijn voor de problemen die ik heb met hem,
Verschilende tandartsen heb ik er bij gehad ,en osteopaten, ook zij kunnen niks meer voor hem doen, dit omdat hij geen haken meer heeft of blokades, ik kan mij hier gewoon niet bij neer gaan leggen dat ik dit niet kan gaan oplossen,
Andere bitten heb ik geprobeerd maar dat helpt ook niet bij hem, weken vakantie heb ik ook geprobeerd zo dat hij alles gaat vergeten,
Ik geniet op het moment gewoon niet meer van hem, omdat ik het zo graag anders wou zo als vroeger ging met rijden,

Dit is dus mijn vraag, en ik zou graag antwoorden hier op willen gaan krijgen, en als je niks te melden hebt over dit onderwerp, heb ik liever dat je niet gaat reageren, en graag ook niet in herhaling gaan vallen wat je al gezegt hebt tegen mij,!!!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:54

Om een goed antwoord op je vraag te kunnen geven is het nodig de volgende gegevens te weten:

Mocht je echt tips willen hebben we minimaal beeldmateriaal nodig, een filmpje in alle gangen.Ik zal je aanraden z.s.m. een goede instructrice te vinden, en tot die tijd niet te rijden.
En welke regio/stad woon je? Er is hier veel kennis op dit forum, en vast een boel mensen die een goede instructrice weten.

Er zijn vast een boel mensen bereid een filmpje van je te maken, zodat we je beter kunnen helpen. Als je aangeeft waar je ongeveer woont, kun je makkelijk iemand vinden.

Maaruhh, was je niet al overgeschakeld van rechtrichten naar monty roberts?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 00:56

HOi ,

recht gaan richten van je paard op
deze mannier van trainen, wil ik graag gaan proberen met het rijden.
Om te gaan kijken als dat gaat werken bij mijn paard,
Ik heb al veel dingen geprobeerd met anders te gaan lessen, maar helaas werkt het niet bij mijn paard.
Omdat het met allerlij hulpdingen word opgelost wat wel even werkt maar daarna niet meer,
Het paard waar ik op rij word erg sterk omdat hij zijn tong tegen het bit aan drukt, en naar buiten laat hangen, vervolgens heb je geen stuur meer op een kant. en een klodder schuim in je gezicht hangen,
Ik heb er verschilende mensen naar hem laten kijken, die zeggen leg je er nou maar bij neer want je paard stopt hier toch niet meer mee, ik kan hier gewoon niet mee leven, dat er geen oplossing hier voor is, mijn vriedin had het over recht richten, dat dit wel eens de goede uitkomst kan zijn voor de problemen die ik heb met hem,
Verschilende tandartsen heb ik er bij gehad ,en osteopaten, ook zij kunnen niks meer voor hem doen, dit omdat hij geen haken meer heeft of blokades, ik kan mij hier gewoon niet bij neer gaan leggen dat ik dit niet kan gaan oplossen,
Andere bitten heb ik geprobeerd maar dat helpt ook niet bij hem, weken vakantie heb ik ook geprobeerd zo dat hij alles gaat vergeten,
Ik geniet op het moment gewoon niet meer van hem, omdat ik het zo graag anders wou zo als vroeger ging met rijden,

Dit is dus mijn vraag, en ik zou graag antwoorden hier op willen gaan krijgen, en als je niks te melden hebt over dit onderwerp, heb ik liever dat je niet gaat reageren, en graag ook niet in herhaling gaan vallen wat je al gezegt hebt tegen mij,!!!!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:57

De basis van alles is in principe hetzelfde, wat voor training je ook gebruikt.
De antwoorden op de vragen ben ik ook wel benieuwd naar.
Dat zou misschien wat kunnen verklaren.
Anders blijven mensen idd in herhaling vallen, maar dat komt omdat je zelf ook geen antwoorden geeft.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 00:58

mika11 schreef:
De basis van alles is in principe hetzelfde, wat voor training je ook gebruikt.
De antwoorden op de vragen ben ik ook wel benieuwd naar.
Dat zou misschien wat kunnen verklaren.

Wat heeft het nou voor zin om te gaan antwoorden. als ik geen eens het verhaal mag gaan vertellen van een aantal van jullie.
Als je iemand zijn verhaal niet laat uitleggen, kom je er ook niet achter hoe het gebeurd is, ;)
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 15-12-11 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:59

Welk verhaal?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 01:01

mika11 schreef:
Welk verhaal?

Over hoe het is gebeurd dat hij met zijn tong naar buiten is gaan lopen,
Ik ga les nemen , dat kan begin volgendjaar omdat de feestdagen er ook aan komen, ;)
Dus ik hoef hier geen anwoorden meer op te gaan krijgen over les gaan nemen.
Alleen nog tips over hoe ik beter kan gaan zorgen dat hij zijn tong naar binnen gaat houden.
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 15-12-11 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 01:06

Is het dan sowieso niet handiger om bij het begin van een topic te vermelden hoe het probleem gekomen is?
En krijgt hij dan ook tot begin volgend jaar "vakantie"? En gezien het minimaal toch wel een maand duurt voordat je iets merkt, zien we pas weer op zijn vroegst half februari weer een topic over dit onderwerp?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 01:09

Tijd voor een slot, dit gaat niet meer echt ergens over.