Stoere Roel (3-jarige friese ruin) beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Stoere Roel (3-jarige friese ruin) beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:52

suleilitha schreef:
Citaat:
mag hopen van niet? dier is 3? een koudbloed dus laatbloeier? Longeren is zwaaaar belastend....

Ik zie geen koudbloed, jij wel dan??? Een Fries is een zware warmbloed en op driejarige leeftijd met verstand longeren en beleren kunnen ze gemakkelijk aan.

Ik zie een jong dier van 3 dat een laatbloeier is en dat veel te zwaar belast word Knipoog , hoe moeilijk is het om even een half jaar/ jaar te wachten?

Briennepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:54

mmmm hoe weet je dat hij te zwaar belast wordt dan??? Weet je hoeveel en hoe vaak ze per week traint?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:55

Ben ik ook wel benieuwd naar Lachen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:56

Briennepien schreef:
mmmm hoe weet je dat hij te zwaar belast wordt dan??? Weet je hoeveel en hoe vaak ze per week traint?

omdat dat in haar teksten staat Lachen.
Omdat een 3 jarig paard nog niet uitgegroeit kan zijn.
Omdat met longeren ze een korte cirkel moeten lopen die zeer belanstend is.
en omdat je foto's voor je neus heb !

nogmaals.. waarom is het zo moeilijk,, na toch al 3 jaar wachten,, om nog even dat dier te laten staan?

een kind van 4 laat je toch ook nog geen hardloopwedstrijden doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:57

Aan de foto's is niet te zien dat dit een laatbloeier is. Als TS had beweerd dat hij vier jaar was , zou niemand daar over zijn gevallen en was al het geblaat ook uitgebleven, hahaha!!! Verder kan ik ook nergens afleiden dat dit paard te zwaar wordt belast.

Ik vind het wel frappant, dat vooral de broekies van 14 en 15 jaar hier het hardst zitten te blazen dat het zo niet kan.
De mensen die langer meedraaien in de paardenwereld, neem nou bijvoorbeeld Kiwiko, hoor je niet miepen dat het onverantwoord is.

Hoeveel paarden heb jij al beleerd, Smurffie?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-05-08 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:59

Ook als er beweerd was dat hij 4 zou zijn, vind ik het geen ontspannen en rustig plaatje geven Knipoog
Op sommige foto's verzet het paard ook Knipoog (zie mond open.) en krult zich flink op, VWNW en daarna OW Knipoog

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:00

Ik kan maar 1 ding zeggen wat een gezeik over niks we zijn niet allemaal anky.
Sjonge jonge zeg je zou geen foto's meer durven plaatsen hier op bokt.
Kijk eerst naar jezelf en kraak niet iedereen af hier. Heb wel andere dingen gezien hier waar je je wel druk om kan maken.
Ik vind het er al redelijk uitzien ga zo door leuke fries.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:01

Ik vind het er persoonlijk niet fijn uit zien.
Je benen lijken er maar wat bij te bungelen.

Veel succes met trainen, is er ook iemand daar die jou corrigeert?

Anoniem

Ik heb ook wel schokkender dingen gezien dan dit, ik kijk al uit naar het vervolg van de training van dit mooie paard!!!

smurffie

suleilitha schreef:
Ik vind het wel frappant, dat vooral de broekies van 14 en 15 jaar hier het hardst zitten te blazen dat het zo niet kan.
De mensen die langer meedraaien in de paardenwereld, neem nou bijvoorbeeld Kiwiko, hoor je niet miepen dat het onverantwoord is.

Hoeveel paarden heb jij al beleerd, Smurffie?

leuke vraag, heb om precies tezijn 3 paarden geheel beleerd, waaronder 1 fries Lachen.
verder heb ik 2 jaar op een africhtingsstal gereden Lachen. maar momenteel bezig met een pony weer terug onder het zadel te krijgen die na een auto-ongeluk onrijbaar is geworden Lachen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:02

suus_ schreef:
saskiakefie schreef:
het is onderhand 7 jaar Knipoog
maar daar gaat het niet om. Ik weet niet echt hoe je een paard moet inrijden, maar zo in ieder geval niet. Lachen
Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's over een half jaar.
Kijken hoe ie lekker in de krul op de voorhand loopt Knipoog

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETJE

Wat een kinderachtige opmerking zeg. Zij weet 1000x beter waar mee ze bezig is als wanneer jij zo iets zou doen.

het is haar manier van inrijden, en zo rijden zoveel mensen paarden in. Maar dat zou IK nooit doen, mijn mening.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:02

Haha! Lachen Sorrie Smurffie Haha! Maar dit is echt TE erg Lachen Ik kan me voorstellen dat mensen niet begrijpen hoe het beleren nou eigenlijk werkt, maar om dan zulke dingen te zeggen is echt ........ zucht

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:03

Zulke dingen te zeggen? ahg wat jij wil Knipoog. maar de waarheid. dus waar jij t lef vandaan haalt dat te zeggen is een leuke vraag Haha!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:04

KiWiKo schreef:
Haha! Lachen Sorrie Smurffie Haha! Maar dit is echt TE erg Lachen Ik kan me voorstellen dat mensen niet begrijpen hoe het beleren nou eigenlijk werkt, maar om dan zulke dingen te zeggen is echt ........ zucht

ik ben wel benieuwd naar wat je bedoeld Ja

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:05

Sorry, zal er bij zetten, Auto ongeluk -> ik was toen degene die reed Knipoog.
Iedereeen die hierna erop gegaan is heeft alle kanten van de bak van dichtbij kunnen zien Knipoog. We zijn nu weer vanaf te longe erop aan het gaan Haha!!

Maar ja, ik ben wel weer degene die erop is gegaan ja. Die dr weer terug onder het zadel rijd Knipoog. en als je dit niet gelooft nodig ik je uit voor een PM waarop ik je alles kan laten zien via film materiaal Lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:06

smurffie schreef:
Ook als er beweerd was dat hij 4 zou zijn, vind ik het geen ontspannen en rustig plaatje geven Knipoog
Op sommige foto's verzet het paard ook Knipoog (zie mond open.) en krult zich flink op, VWNW en daarna OW Knipoog

een jong paard loopt nou eenmaal niet altijd perfect zoals het hoort op het plaatje he.. Vooral een jong paard doet weleens zijn mond open.. mijn merrie is 7 en doet ook weleens haar mond open.. ook als ze geen teugeldruk heeft, ook zonder bit in haar mond.. dus dat slaat nergens op!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:07

omdat een paard geen voorgeprogrammeerd putertje is, en TS er voor de 3de keer opzit Lachen En je dan dus niet kan verwachten dat je het gelijk allemaal bevestigd is, en dat het meer dan logisch is dat er af en toe een storinkje in de communicatie zit Lachen

Ik vind het er SUPER uitzien, ik zou willen dat ik alleen nog maar dat soort plaatjes van jonkies zag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:08

DebGizmo schreef:
Ik vind het er persoonlijk niet fijn uit zien.
Je benen lijken er maar wat bij te bungelen.
Veel succes met trainen, is er ook iemand daar die jou corrigeert?

Ze is gewoon lang.. dat is alles.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:08

VivaLaVida schreef:
smurffie schreef:

een jong paard loopt nou eenmaal niet altijd perfect zoals het hoort op het plaatje he.. Vooral een jong paard doet weleens zijn mond open.. mijn merrie is 7 en doet ook weleens haar mond open.. ook als ze geen teugeldruk heeft, ook zonder bit in haar mond.. dus dat slaat nergens op!

Jij zegt als ze geen teugeldruk heeft Knipoog. maar wijs is 1 foto aan waar de mond open is maar er geen tegeldruk is Lachen!

KiWiKo @ waar zijn die plaatjes van mensen de 3e keer erop, zonder teugels aan de longe paard dat zn eigen weggetje kan zoeken dan? onder deze..?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:09

en als een paard zo loopt met een wat langere hals, en geen slof (en allemaal dat soort troep), zou je dat niet beter vinden kiwiko?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:10

Als ze hem zou gebruiken zou ik ook anders praten ja. maar in dit geval doet ze dat toch niet?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:11

suus_ schreef:
Als ze hem zou gebruiken zou ik ook anders praten ja. maar in dit geval doet ze dat toch niet?

maar als ze hem niet gebruikt, waarom zit ie eraan dan? Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:12

saskiakefie schreef:
en als een paard zo loopt met een wat langere hals, en geen slof (en allemaal dat soort troep), zou je dat niet beter vinden kiwiko?

nee Lachen beter kan altijd, maar dit is al erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:12

Anders vraag je aan de TS of ze daar de volgende keer even speciaal een foto van maakt Haha!
Ze heeft gewoon de teugels op goed elengte en het paard geeft na. nog niet perfect, maar dat kan ook niet als je de 3e keer erop zit.

Citaat:
maar als ze hem niet gebruikt, waarom zit ie eraan dan?

omdat ze hem alleen als rem gebruikt? voor de rest hantie los, niks te doen. dit is voor de zekerheid, voor een uiterst noodgeval...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:13

Ik ga ten 1e met saskiafie mee Knipoog . Ten 2e,, waarom moet het dier perse in deze houding? want hij loopt nou hier,, maar is hij ontspannen? hoe doet hij als je op een halster zou longeren met zadel erop, dan iemand door zou laten longeren en zelf erop zou gaan zitten? waar is zijn hoofd dan?