agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:05

ikenindi schreef:
soms denk ik: zal ik alles heel duidelijk in mijn profiel zetten en dan gewoon daar naar verwijzen? maar aan de andere kant is het dan: weg privacy. dus ik ga nog even denken wat ik er precies in wil zetten. en zal dan in mijn onderschrift gewoon verwijzen naar mijn profiel. is misschien wel handig. dat geeft mij ook gewoon het `recht` niet meer op bepaalde berichten in te gaan. nu heb ik constant het gevoel dat ik me moet verantwoorden, dan misschien wat minder;)

Voor je handicap hoef je je iig niet te verantwoorden, daar is bokt niet voor. Wel voor de manier waarop je met paarden omgaat en ik zou me dan ook alleen iets aantrekken van het commentaar wat je daarop krijgt, daar is HAW tenslotte voor. Ik hoop overigens dat je mijn pb niet verkeerd hebt opgevat, het was niet banketstaaf bedoeld.

kirsten131

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:07

Leuk hoor western Bloos

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:31

Sowieso als eerste: goed bezig! OK dan!
Fijn dat jullie zo kunnen genieten samen!

Over bitloze optoming, heb je die niet met een eenhandsteugel? Want ik ben een keer bij een vriendin daar op stal geweest, en daar reed een vrouw met een handicap, en die reed met een eenhandsteugel. Ze reed wel met bit, maar misschien was het gewoon de teugel? Heb er verder totaal geen verstand van hoor, maar misschien?
In ieder geval succes&vooral heel veel plezier samen, fijn dat het galoperen al wat gecontroleerder gaat, en er wat meer bevestiging is! Haha!

Dat Indi trouwens naast een scootmobiel loopt zeg! Petje af! Mijn paard springt ervan in bosjes, en dat vind ik altijd zo beschamend.. (heb ook zo'n hekel aan mensen die bijv. gehandicapten nakijken, en als mn paard dan opzij springt, dan voel ik me net zo'n nakijker.. ) Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:30

anneliesdj schreef:
ikenindi schreef:
soms denk ik: zal ik alles heel duidelijk in mijn profiel zetten en dan gewoon daar naar verwijzen? maar aan de andere kant is het dan: weg privacy. dus ik ga nog even denken wat ik er precies in wil zetten. en zal dan in mijn onderschrift gewoon verwijzen naar mijn profiel. is misschien wel handig. dat geeft mij ook gewoon het `recht` niet meer op bepaalde berichten in te gaan. nu heb ik constant het gevoel dat ik me moet verantwoorden, dan misschien wat minder;)

Voor je handicap hoef je je iig niet te verantwoorden, daar is bokt niet voor. Wel voor de manier waarop je met paarden omgaat en ik zou me dan ook alleen iets aantrekken van het commentaar wat je daarop krijgt, daar is HAW tenslotte voor. Ik hoop overigens dat je mijn pb niet verkeerd hebt opgevat, het was niet banketstaaf bedoeld.

ik heb het ook meer over de reacties: ik zou wachten tot je beter bent.
rijd je nou met sokken?
ik vind het onverantwoord.

ik noem maar even lukraak 3 Knipoog

ik vind het juist goed dat we gpbd hebben. is t nu tenminste weer vrede;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:31

MissEvil schreef:
Sowieso als eerste: goed bezig! OK dan!
Fijn dat jullie zo kunnen genieten samen!

Over bitloze optoming, heb je die niet met een eenhandsteugel? Want ik ben een keer bij een vriendin daar op stal geweest, en daar reed een vrouw met een handicap, en die reed met een eenhandsteugel. Ze reed wel met bit, maar misschien was het gewoon de teugel? Heb er verder totaal geen verstand van hoor, maar misschien?
In ieder geval succes&vooral heel veel plezier samen, fijn dat het galoperen al wat gecontroleerder gaat, en er wat meer bevestiging is! Haha!

Dat Indi trouwens naast een scootmobiel loopt zeg! Petje af! Mijn paard springt ervan in bosjes, en dat vind ik altijd zo beschamend.. (heb ook zo'n hekel aan mensen die bijv. gehandicapten nakijken, en als mn paard dan opzij springt, dan voel ik me net zo'n nakijker.. ) Knipoog

eenhandsteugel heb ik wel eens geprobeerd, maar vind dat dus echt niet prettig werken... je kan je paard niet korter pakken of langer, maar hebt altijd dezelfde teugellengte... :s

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:39

Okee, dan is dat dus ook geen oplossing Lachen
Verder weet ik het ook niet zo.. Misschien weten ze in een ruitershop wel iets (meer)?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:30

Als mensen denken dat je tijdelijk iets mankeert begrijp ik die reacties. Ik heb ook gereden met een gebroken arm (ik rijd voor mn beroep), maar mn evenwicht was daar helemaal niet op ingespeeld. Omdat ik dat niet gewoon was had ik er ook helemaal geen handigheid in.
Wat betreft dat galopfilmpje, dat was een onhandig moment omdat het de eerste keer was, maar ik heb het al meer gezien dat paarden zo voorzichtig zijn met hun ruiter dat ze gevoelsmatig willen blijven draven.
En omdat het dan zo op de cirkel is krijg je wat gehobbel. Dat zouden andere ruiters in dezelfde situatie ook hebben.
Ik kan niet zeggen dat ik daar iets verkeerds zag. Het was gewoon een begin en ik weet zeker dat dat ondertussen veel verfijnder gaat!
Ik heb eens gehoord dat die man met 1 been en 1 arm op school kwam trainen op verschillende paarden als voorbereiding op de paralympics. Die reed met de meest moeilijke dieren zo weg, vaak beter als dat de ruiters met 2 armen en 2 benen erop weg reden. Toen kreeg je scheve gezichten van waarom kan hij dat wel en jij niet? Pure jaloezie.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:32

Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:14

ikenindi schreef:
eenhandsteugel heb ik wel eens geprobeerd, maar vind dat dus echt niet prettig werken... je kan je paard niet korter pakken of langer, maar hebt altijd dezelfde teugellengte... :s

En zo'n clipje wat ze gebruiken met mennen bij meerspannen? Ze gebruiken dat om bv de beide linkerteugels en beide rechterteugels aan elkaar vast te maken bij een tweespan. Je steekt dan je hand in de lus die ontstaat en dan kun je vrij makkelijk een van beide teugels korter pakken en de ander langer laten. Ik zal even kijken of ik een foto kan vinden.

Ik heb iemand op de paralympics het ook zien gebruiken, zij kon ook maar een arm gebruiken. Ze reed alleen wel met stang en trens en gebruikte het om de stangteugel aan de trensteugel vast te maken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:22

Afbeelding

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:24

of een jachtteugel, die heeft lussen en zorgen dus voor meer grip.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:49

heb je een foto van hoe die teugel zou moeten zijn dan als hij in gebruik is?

en een foto van de jachtteugel? ben wel benieuwd:) bedankt alvast voor t meedenken!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:53

misschien een stom idee, maar kan je niet de teugels op hun langste maat vastmaken aan een vast punt, aan je jas bijvoorbeeld?
(wel met een elastiekje oid dat snel breekt als er een probleem is)
dan zou je je hand over de teugels kunnen laten 'glijden' om ze korter of langer te maken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:55

ik snap half wat je bedoeld, maar andere helft geloof ik niet... teugels om mijn rechterarm heen hangen en dan met links langer en korter maken?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:01

Ik persoonlijk vind het filmpje van het aan galoperen doodeng om te zien. Onwijs knap hoe je blijft zitten. Maar is er geen andere manier, om je paard in balans op stem te leren (aan) galoperen?
ALs ik jullie zo langs die staanders zie gaan *ril*

Maar goed, waarsch ben ik gewoon een oude zeur Lachen

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:30

Ik zie dat jullie al over andere dingen bezig zijn, maar ik wil nog even mn reactie geven ten opzichte van de foto's en filmpjes.
(Ik heb delen gelezen uit dit topic, dus niet alles.)

Maar ik vind het zeer knap hoe jij met je paard omgaat en hoe het paard met jou omgaat.
Ik vind dat je een zeer nette zit hebt, zo zonder zadel, ben jaloers!
Over het filmpje met de balkjes; Ik vind het er zeer netjes uitzien. Jij geeft hem de ruimte om de balkjes uit rekenen en je geeft hem de ruimte daarvoor. Ook je zit vind ik netjes blijven.
Wat betreft het filmpje van galop; Ik vind dat jullie het wel goed aangepakt hebben. Je ziet duidelijk dat het paard er moeite mee heeft. Ik denk niet dat hij als je gewoon in de bak rond zou lopen en jij de commando zou zeggen galop, dat hij het zou doen. Je ziet duidelijk een band tussen jullie, dus hij zou je willen beschermen en niet doen. Omdat hij niet weet dat hij dat kan en met het achteraan rennen, wordt hij 'geholpen' om toch die stap te nemen. Met het longeertouw vind ik ook goed, want zou het niet goed gaan, zou de instructrice zo in kunnen grijpen.
Als het paard het vaker heeft gedaan en zekerder van zn zaak wordt, zal hij denk ik gewoon op de galop commando reageren, zoals bij bijv. draf. En niet zo 'onzeker zijn'.
En ik zou niet weten hoe jij in jouw positie anders een galop aan zou moeten leren.

Veel geluk met jouw paard!
En ik hoop dat we nog veel meer foto's en filmpjes krijgen.
Vooral hoop ik snel een filmpje of foto te zien, waarop jij en je pony op commando los galoperen Haha!!

Om even op 1 van de eerste discussiepunten terug te komen,
Aantal van jullie vonden het niet goed dat ze met sokken reed.
Waarom als ik vragen mag.
Ik zie niet dat ze de pony irriteert omdat ze sokken draagt.
Ze zijn zacht, dus ze kunnen niet zo schuren als bijv. sporen.
Lijkt me voor de pony juist aangenamer.

l_i_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:39

Ik heb wel respect voor haar i vind het echt super knap en ook dat ze dat paardjj zelf heeft ingereden Pling

SUPERR!!!!!!! Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:43

bedankt:)

en shirley, het galopperen gaat al beter, maar kleine stukjes. dan valt ze terug in stap. maar adt vind ik nu nog niet erg. vind het al heel knap van haar dat ze het nu los kan... over een paar maanden zal ik eens proberen los te galopperen en dat er dan iemand komt filmen;)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:48

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:53

en hoe moet dat werken dan? lijkt me ook moeilijk overpakken? ik denk dat westernteugels toch nog beter zouden zijn voor mij...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:55

ikenindi schreef:
ik snap half wat je bedoeld, maar andere helft geloof ik niet... teugels om mijn rechterarm heen hangen en dan met links langer en korter maken?

ik heb even met paint zitten rommelen ...
ik weet ook niet of het werkt, maar het is een ideetje dat je makkelijk zou kunnen uittesten

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:01

ik ben blond, maar snap het nog niet geloof ik...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:02

ik heb het filmpje niet bekeken maat wat super dat je merrietje zo braaf blijft Haha!

maar een vraag he hoe kom je op deze dame Haha!
verder petje af dat je je droom niet op geeft ondanks je "beperkingen"super gewoon Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:07

mijn rolstoel kan omhoog en dan kan ik zo er op klimmen:) heb wel een foto in een topic van dat ik er de eerste keer overheen hang. daar zie je dat ie mooi omhoog kan;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:10

gaaf he dat die dame zo braaf is Haha!
ik ga even topic zoekken Haha!

edit gevonden Haha!
ik denk dat mijn dikke daat niet zo braaf stil bij zou blijven staan
Laatst bijgewerkt door rommulus op 22-02-08 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt