Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MelanieB schreef:Wat is dat ookalweer?
Ik ken de naam wel maar ben even vergeten wat het is/was
detour schreef:Heb zelf veel baat gehad bij een gogue, vond dat een erg sympathiek "martelwerktuigje"...
Ladygiroc schreef:ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben. maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat hulpteugels slecht gevonden worden, dat instructeurs die dingen aanraden slecht gevonden worden. geen 1 paard is het zelfde en sommige PAARDEN kunnen baat hebben bij HULPteugels. Sommige mensen gebruiken ze inderdaad verkeerd, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
Zeker niet dat ik wil zeggen dat je niet kan rijden hoor.Iris82 schreef:Waarom zou een Thiedemann een hulpteugel zijn die ECHT NIET op het strand gebruikt zou kunnen worden?
Ik heb een hele springerige merrie als bijrijdpaard, die soms haar kop de lucht in steekt en onbestuurbaar wordt. Daarom heb ik in situaties die veel spanning op kunnen leveren er soms een Thiedemann om. Puur zodat ze niet haar hoofd zo hoog kan steken. Hij staat niet zo strak dat ze ervan aan de teugel staat! Zo strak kan dat ding niet eens. Het gaat me puur om dat laatste stukje.
Dan vind ik een slof makkelijker te 'misbruiken'.

Iris82 schreef:Waarom zou een Thiedemann een hulpteugel zijn die ECHT NIET op het strand gebruikt zou kunnen worden?
Ik heb een hele springerige merrie als bijrijdpaard, die soms haar kop de lucht in steekt en onbestuurbaar wordt. Daarom heb ik in situaties die veel spanning op kunnen leveren er soms een Thiedemann om. Puur zodat ze niet haar hoofd zo hoog kan steken. Hij staat niet zo strak dat ze ervan aan de teugel staat! Zo strak kan dat ding niet eens. Het gaat me puur om dat laatste stukje. Dan vind ik een slof makkelijker te 'misbruiken'.
Jill_tessa schreef:mischien een beetje raar tussendoor maar ik heb en vraag jullie hadden het over zonder bit op het strand rijden maar ik ben mijn paardhe aan het in rijden maar hij is heel erg met zijn tanden aan het wisselen zouden jullie dan ook zonder bit rijden

lovebeaut schreef:Ik rijd met sporen omdat beauty nog wel sloom kan zijn en en op de been reageert ze dan nouwlijks.
Ik vind het wel stom als mensen Een slof gebruiken en er niet goed mee om kunnen gaan en er mis bruik van maken vaak hoor ik ook dat mensen een slof of sporen of andere hulpmiddelen om hebben omdat dat stoer staat ?? :S
Dat vind ik dus onzin je gebruikt het alleen als het echt nodig is en er goed mee om kan gaan.

detour schreef:Waarom geen martingaal? Symphatiekere tussenvorm?

Mientjeuh schreef:Er is trouwens toch zo'n spreekwoord: "waar het ... ..., grijpt men naar hulpteugels"?