5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bispax

Re: 5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 19:50

Marije88 schreef:
@ Ts. Ik had nog even een vraagje, waar heb jij die bandages vandaan? Zelf zorg ik ook voor een shet maar heb nog geen passende bandages voor hem gevonden.

die heeft ze van haar verjaardag gekregen ...ik zou niet weten waar ze vandaan komen ???

maar ik gebruik ze normaal nooit alleen als ze leuke foto`s wilt hebben Knipoog

Superhitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:20

wat enorm lief Kwijl Kwijl Kwijl
zo klein meisje met alles in het rose Kwijl
een nieuw talentje in aankomst! Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:37

odifix schreef:
Sindsdien halen wij nooit meer de paarden van de wei met een vastgeklikt halstertouw, doen alleen de onderkant er een kort stukje door, zodat we de paarden gelijk los kunnen maken als er paniek is. Een aantal weken geleden haalde mijn man het paard van de wei, gelukkig had hij niet het touw vastgeklikt, ze liep rustig mee niets aan de hand, plots kwam er een ruin aan die beet in haar kont, ze schrok en rende kei hard weg, moet er niet aan denken als het touw toen ook vast had gezeten Huilen

Misschien een lang verhaal en of topic, maar wilde het ff kwijt waarom ik zo reageerde

Ja, er kan ook een kuiltje in de bak liggen, paard verstapt zich, breekt het been en kan afgemaakt worden.
Paard kan tijdens het buitenrijden ergens van schrikken, wegrennen en onder een auto komen.
Paard kan geprikt worden door een paar wespen, en als dan blijkt dat ie daar heel erg allergisch voor is, duurt het ook niet lang meer.
Hij kan zelfs stikken in een brokkie wortel, als het net verkeerd schiet..

Allememachies, als je óveral gevaar in ziet, kun je wel ophouden met leven Haha!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 20:09

tja dan kunnen we beter thuis blijven en ons opsluiten stel je voor als er wat gebeurt ??? Haha!

soms moet je er niet te veel bij nadenken Knipoog

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:18

Myukii schreef:
odifix schreef:
Sindsdien halen wij nooit meer de paarden van de wei met een vastgeklikt halstertouw, doen alleen de onderkant er een kort stukje door, zodat we de paarden gelijk los kunnen maken als er paniek is. Een aantal weken geleden haalde mijn man het paard van de wei, gelukkig had hij niet het touw vastgeklikt, ze liep rustig mee niets aan de hand, plots kwam er een ruin aan die beet in haar kont, ze schrok en rende kei hard weg, moet er niet aan denken als het touw toen ook vast had gezeten Huilen

Misschien een lang verhaal en of topic, maar wilde het ff kwijt waarom ik zo reageerde

Ja, er kan ook een kuiltje in de bak liggen, paard verstapt zich, breekt het been en kan afgemaakt worden.
Paard kan tijdens het buitenrijden ergens van schrikken, wegrennen en onder een auto komen.
Paard kan geprikt worden door een paar wespen, en als dan blijkt dat ie daar heel erg allergisch voor is, duurt het ook niet lang meer.
Hij kan zelfs stikken in een brokkie wortel, als het net verkeerd schiet..

Allememachies, als je óveral gevaar in ziet, kun je wel ophouden met leven Haha!

Ja idd je paard inpakken met van alles en nog wat, lading piepschuim eromheen en in een hele grote doos stoppen.
Klein luikje voor het eten en drinken, en een heel groot bord: pas op, paard, niet storen.
*LOL*

odifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 20:42

Tjee, wat een heftige reacties. Ben er ff stil van. Ik ben nog niet zo lang op bokt.nl, stalgenoten waarschuwde me al dat je niet moet posten maar alleen maar moet lezen. Ik begrijp het nu.....

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 20:53

was goed bedoeld hoor odifix .. ik vind dat je mening moet kunnen zeggen en jij deed dit op een fijne manier ... Knipoog

maar af en toe moet je niet te lang bij stil staan wat er allemaal kan gebeuren ..... Verdrietig

dus blijven posten hoor ... Haha!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:00

Het ziet er hartstikke leuk uit!
Beter als dat je een pony moet beleren die bijna te klein is..

En de kleren..? Het gaat er geloof ik toch alleen om dat ze bescherming voor haar hoofd op heeft , en het hoeft denk ik niet per sé een paardrijcap te zijn , toen ik ooit 's ergens zomaar moest rijden en ik geen cap bij me had reed ik ook met een fietshelm ofsow . En je hoeft ook niet echt per sé in je rijbroek te rijden , dat doe ik ook niet altijd hoor..En laarzen..???? Geen idee , maar als je valt moet je wel los uit de beugels kunnen lijkt mij , dat is dan het belangrijkste wat ik daaraan vindt!

odifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:04

Thanks bispax. Het was ook goedbedoeld Knipoog

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 06:20

odifix schreef:
Thanks bispax. Het was ook goedbedoeld Knipoog

ik weet dat zag ik al aan de manier van schrijven Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:17

odifix schreef:
Tjee, wat een heftige reacties. Ben er ff stil van. Ik ben nog niet zo lang op bokt.nl, stalgenoten waarschuwde me al dat je niet moet posten maar alleen maar moet lezen. Ik begrijp het nu.....

Heftig? Voor op bokt was dit nog heel mild gezegd, haha! Haha! Nee, zonder gekheid, ik begrijp wel dat het goed bedoeld was, maar er zijn mensen die wel heel erg doordraven hoor. Het meisje moet in vol tenue op haar paard gaan zitten, fietshelm is niet goed genoeg, paard moet helemaal vaststaan omdat ie anders wel kan struikelen, bodyprotector, áltijd iemand erbij... Natuurlijk ben je voorzichtig met dieren en kinderen, maar ik vind dat er wel erg overdreven wordt in dit topic hoor Lachen
Laat 't meisje lekker kind zijn, en de pony lekker pony. Er kan altijd wel wat mis gaan, óók als alles helemaal goed beveiligd is.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:22

WAAT LEUK :d :d
ik hou van roze Tong uitsteken
en ik sluit me aan bij Myukii, er kan altijd iets mis gaan Tong uitsteken

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:30

trouwens.. ik heb zelf van mijn 4e jaar tot mijn 6e jaar met legging gereden. ik reed 1x in de week en pas toen het écht pijn deed kreeg ik een rijbroek. En ik heb ook die tijd met regenlaarsjes gereden:P mijn ouders dachten dat ik na 1 jaar ofzo de paardenwereld wel zat zou zijn, niet wetend dat we toen ik 12 was ons eerste paard kregen Tong uitsteken (gezinspaard, 1.65, we reden allemaal:P) en 3 jaar later alsnog met 2 paarden rond zouden hobbelen haha

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 17:33

Myukii schreef:
odifix schreef:

Heftig? Voor op bokt was dit nog heel mild gezegd, haha! Haha! Nee, zonder gekheid, ik begrijp wel dat het goed bedoeld was, maar er zijn mensen die wel heel erg doordraven hoor. Het meisje moet in vol tenue op haar paard gaan zitten, fietshelm is niet goed genoeg, paard moet helemaal vaststaan omdat ie anders wel kan struikelen, bodyprotector, áltijd iemand erbij... Natuurlijk ben je voorzichtig met dieren en kinderen, maar ik vind dat er wel erg overdreven wordt in dit topic hoor Lachen
Laat 't meisje lekker kind zijn, en de pony lekker pony. Er kan altijd wel wat mis gaan, óók als alles helemaal goed beveiligd is.

ach ja ze bedoelen het goed ..toch !!!

maxxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:45

Bispax!
Super dat je dochtertje dit doet! Zo te horen en zien heeft ze gevoel voor paarden, en dat gaat boven kleren of wat dan ook!
Het is echt hartstikke knap dat ze het zelf durft en er niet bang voor is en het paardje vertrouwd!
Een vertrouwensband tussen paard en mens is het moooiste wat je maar kan hebben, en ik weet zeker dat die 2 het heel erg goed hebben/nog krijgen samen!

Hartstikke veel suc6!

Travers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:23

Ontzettend lief. Ja

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:02

even offtopic voor degene die het vroeg:
nickyu heeft pony bandages (2 meter) en die zijn lang genoeg voor een shet
vind je ze te lang, kan je er nog stukje afknippen. Ik heb gewoon pony bandages bij de winkel vandaan en die zijn prima Knipoog

ontopic: Wat een enorm schattig stelletje, hoop dat ze later net zo als mama met paarden om kan gaan, en zoals ik het nu zie gaat het lukken
de TS zal echt haar eigen kind wel tegen alle gevaarlijke dingen beschermen en opletten als een havik op wat er allemaal gebeurt

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 20:09

thnx voor de leuke complimentjes Haha!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:13

vandaag is.....roze.....de kleur van mijn ponny, roze en bont met wit, en roze is de kleur van liefde tussen jou en mij !!! aaaa verschrikkelijk liefleukgeweldig enzo!!! Clown

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:45

Wat ontzettend leuk!!
Wees maar trots op je dochtertje!

En voor iedereen die wel wat te mekkeren heeft. Ik denk dat haar moeder zelf echt wel weet wat ze doet.
Ik heb mijn eerste shetje ook zelf ingereden (nog nooit lesjes gehad of echt gereden). Gewoon hop erop met een halster en 2 touwtjes en hobbelen.
En niks geen officiele ruiteroutfit. Gewoon legging laarsjes en soms niet eens een fietshelm (meestal wel hoor)

EN inmiddels ben ik 24 en rijt ik nog steeds paard. Nu wel in mijn anky outfitjes en cap en alles wat hoort. EN nu val ik soms lelijker als vroeger.

Dus wees trots op je dochter en je weet zelf vast heel goed wat wel en niet kan..

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:48

geweldig!!
Echt super!
Das nou een mooi gezicht!
Wat zul jij trots op beide wezen!!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 21:47

trots ben ik zekers Bloos ....het is ook super om je eigen dochtertje bezig te zien met haar hengstje Haha!

ach ja zolang ze er plezier in heeft .... Knipoog

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:54

ik denk dat de ts zelf wel heel erg goedt waar ze mee bezig is.
tenminste als ik in haar profiel kijk dan heb ik alleen maar respect voor haar..! wat een vertrouwen moet zij in haar paard hebben en haar paard in haar, dat zal ook wel goed zitten met haar dochter en haar dochters paard!

ik zou idd ook voor schoenen/laarzen met een hakje aanschaven is net wat veiliger.. maar ik geloof ook dat je beugel aan 1 kant los is is het niet?
verder vindt ik het een super schattig gezicht.. en vindt dat je goed bezig bent ! en dat roze.. o wat schattig! dat doet mijn kindje later ook Tong uitsteken haha en anders blauw Clown

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 00:23

flex dat roze Haha! echt leuk koppel geweldig zeg!!
dat roze is helemaal fantastisch

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 00:27

even off topic
geweldig die paarden in je profiel en je stijl echt waanzinnig hoe je die paarden rijd!