Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:09

Wanted en Quellian...ik ben absoluut geen topruiter, en mijn paard is een lastpak. Er is een tijd geweest dat ik hem elke 6-8 weken een flink pak slaag moest geven, dan was hij weer een tijdje braaf. als ik zijn ongewenste gedrag genegeerd had, had ik mn kist kunnen bestellen. So shoot me..... Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:09

En ik kan niet anders zeggen dan dat het ook écht een drama is hier met sommige reacties Bloos.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:11

Belker schreef:
Myukii schreef:
Denk je nu werkelijk dat een pony twee maanden wacht om een kuddegenootje terug te pakken? Sorry hoor, maar dat is wel heel erg naïef. Er móét iets anders geweest zijn, waardoor de pony 'ineens' aangevallen heeft. Misschien was hij báng van het paard, door de vorige keer, en heeft hem daarom flink weggetrapt. Misschien had het paard weer getrapt, of gedreigd te trappen. Misschien was het een gevecht om rangorde, omdat de plaatsen nog niet goed bepaald waren..

Maar dat die pony twee maanden later het paard 'terugpakt', komt er bij mij zoiezo echt niet in. Dat is onmogelijk..

Kuddegenoot van 1.70 Haha!
dagelijks waren er kleinere schermutselingen. Het heeft alleen 2 maanden geduurd voordat hij de baas was. Zolang hij dat niet was bleef hij vechten en aanvallen. De plaatsen moesten elke dag opnieuw bepaald worden omdat een deel 's nachts op stal stond en een deel 24/7 buiten liep.

Dan pakt hij niet terug, dan is hij gewoon bezig met rangorde verdelen, zoals je zelf ook al zegt. Dan is het wel een dominante pony (wat ik ook echt wel geloof hoor), maar dat betekent niet dat hij ook gelijk anderen terugpakt, om wat er 2 maanden geleden gebeurt is Knipoog

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:13

het is idd een leuke pony maar sneu dat hij zo gereden word Verdrietig
het zijn natuurlijk maar moment opnames, maar idd probeer hem eens goed van voren naar achter te rijden en hem niet meteen van begin af aan in de "krul" te trekken... dan zou ik persoonlijk ook in opstand komen als iemand bij mij zoiets zou proberen..
iig voor de rest ga ik mee met het bovengenoemde commentaar...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:13

Ho Bokt. Kom maar weer van de kasten af. Koe

Ik ben er van overtuigd dat Katja wel weet waar ze mee bezig is.
Ik zou het zelf waarschijnlijk ook niet zo aanpakken, maar dat wil niet zeggen dat ik een ander zijn manier van aanpakken niet respecteer.
Niet ieder paard is hetzelfde, en sommige paarden hebben nu eenmaal een andere aanpak nodig als anderen. Als de TS en Katja denken dat dit paard deze aanpak nodig heeft dan zullen ze daar zo hun redenen voor hebben. Knipoog Zij kennen dat paard waarschijnlijk beter dan wij ofniet?

Vind de foto's er zelf ook niet fijn uitzien hoor. Maar ik ben er van overtuigd dat we vast ook nog wel betere momenten te zien krijgen.

Voor de rest vind ik niks neerbuigends aan de post van Belker? Zoiets zou ik ook kunnen zeggen zonder er bijbedoelingen mee te hebben. En zeg eens eerlijk, gelijk mensen uitmaken voor dierenbeul en wannabe-Anky, is lichtelijk overdreven (in mijn ogen). Lachen

En ik ben het ook met RK eens, het lijkt mij niet dat grondwerk nut heeft voor een paard dat op de grond sowieso al heel braaf is. Ik denk dat grondwerk bij veel paarden best zal helpen, maar dat er gewoon ook paarden zijn waarbij het niet zal helpen.
Mij is het met mijn vorige paard ook vaak geadviseerd, terwijl als je eraan begon het gewoon lévensgevaarlijk werd. Bij haar had het gewoon nooit geholpen.
En als dit paardje aan de hand al heel braaf is maar alleen met ríjden een probleem heeft, lijkt het mij dat dat ook met rijden opgelost zal moeten worden.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 04-07-07 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:14

Belker schreef:
[quote="NadyaIk ga niet meteen van het negatieve uit, maar probeer een paard liever eerst te begrijpen om hem dan vervolgens misschien te kunnen helpen.

Dat is in dit geval ook gedaan, maar dan nog kost het tijd om alles weer goed op de rit te krijgen. zeker omdat ik er lichamelijk niet toe instaat ben.[/quote]

Dus je pakt liever je paard op een verkeerde manier(in mijn ogen) aan, dat dat er tijd in wordt gestoken?
Jij bent er lichamelijk niet toe in staat, maar een hoop andere mensen wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:14

Hoe je het ook omschrijft, een dominante pony zal onder het rijden ook vaak proberen om te kijken hoe het er voor staat met die rangorde, als je net niet duidelijk genoeg bent.
En dan komt het voor dat je wel eens heel erg duidelijk moet worden als dat een beetje te ver is gegaan.
Leuk om te doen als ruiter, nope
Nodig, ja helaas soms wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:15

Tsja.... ik vind het er toch ook niet zo goed uitzien dat een paard helemaal met zijn kin op zijn borst rondloopt...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-07 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Belker schreef:
[quote="NadyaIk ga niet meteen van het negatieve uit, maar probeer een paard liever eerst te begrijpen om hem dan vervolgens misschien te kunnen helpen.

Dat is in dit geval ook gedaan, maar dan nog kost het tijd om alles weer goed op de rit te krijgen. zeker omdat ik er lichamelijk niet toe instaat ben.[/quote]

Belker, ja, ik snap heel goed dat het tijd kost, maar dat hoort er nou eenmaal bij bij het opleiden van een paard. Tijd, oefening en heel veel geduld, daar gaat het om.
Vertel mij wat. Haha!

Ik hoop dat je het geduld kan opbrengen. Wat is eigenlijk je doel met dit paard?

Redrumfox

YentlKG schreef:
wat een gezeur allemaal!!

Het is hetzelfde als de NF pony die ik rijdt. Soms komt lorainne langs, die stapt erop en laat hem weten dat hij toch echt aan het werk moet! dan zie je ook dat het eerst een discussie tussen hun 2 is, maar later de pony wel flink met de oren erop en super gaat sjouwen! Sommige moeten eens op hun plaats worden gezet en als het niet anders kan?!

menig bokker formuleert het hier alsof de pony zwaar wordt mishandeld. Begrijpelijk als je het er niet mee eens bent, maar dat jullie het moderator verhaal enz erbij gaan halen vindt ik ook wel heel erg laag. maarja bokt, keep on going Slapen

Haha, bokt op z'n best hoor. Zeggen dat een ander zeurt terwijl ze er zelf ook een handje van hebben. Huilen van het lachen Deze reactie van jou is pas een typische bokt reactie, hilarisch dat je iemand anders ergens van beschuldigt wat je zelf ook doet.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:16

runningkawa schreef:

Maar ook op deze manier???

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:16

Doei!
Mag ik nu eens een hele blonde vraag stellen??
Wat is beter:

de pony tijdig aanpakken zodat hierna nog vele jaren van plezier en ontspanning kunnen volgen?

OF

pony met zachte hand blijven aanpakken en wachten totdat de gevolgen zeer ernstig uit kunnen pakken voor zowel het dier als eigenaar???

Persoonlijk ga ik dan toch voor optie 1...ofschoon ik een enorme penny ben Haha! met al mijn dieren
Het "hoe" en "waarom" deze pony nu zo is, is op dit moment niet zo belangrijk. Het heden is belangrijk omdat dit dier NU een gevaar is voor zichzelf en voor zijn omgeving (zowel mens als dier).....en dient er ook NU wat aan te gebeuren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:17

Billy schreef:
Wanted en Quellian...ik ben absoluut geen topruiter, en mijn paard is een lastpak. Er is een tijd geweest dat ik hem elke 6-8 weken een flink pak slaag moest geven, dan was hij weer een tijdje braaf. als ik zijn ongewenste gedrag genegeerd had, had ik mn kist kunnen bestellen. So shoot me..... Haha!

Straffen is net zo belangrijk als belonen, maar de foto's van TS heeft niets te maken met straffen, maar met dwang. Is imo wat heel anders.

Mijn paarden kennen de onderkant van mijn schoen ook prima hoor, krijgen hem soms ook onder hun hol, maar de strijd met rijden ga ik gewoon niet aan.

Air

djuno schreef:
Doei!
Wat is beter:

de pony tijdig aanpakken zodat hierna nog vele jaren van plezier en ontspanning kunnen volgen?

OF

pony met zachte hand blijven aanpakken en wachten totdat de gevolgen zeer ernstig uit kunnen pakken voor zowel het dier als eigenaar???

Persoonlijk ga ik dan toch voor optie 1...ofschoon ik een enorme penny ben Haha! met al mijn dieren
Het "hoe" en "waarom" deze pony nu zo is, is op dit moment niet zo belangrijk. Het heden is belangrijk omdat dit dier NU een gevaar is voor zichzelf en voor zijn omgeving (zowel mens als dier).....en dient er ook NU wat aan te gebeuren.

Er zijn ook nog andere optie's Knipoog

Billy

x_Marr schreef:

Psies, en daarom rijdt katja de pony tijdelijk. Haha!
Die kan hem lichamelijk wel aan, die die kan de pony zo helpen zich lichamelijk te ontwikkelen dat hij beter in zn lijf zit, en daardoor makkelijker te rijden is.
Het begin ziet er dan blijkbaar niet zo fijn uit, maar over 2 weken staat er een hele andere pony

Raja

neverstop schreef:
het is idd een leuke pony maar sneu dat hij zo gereden word Verdrietig
het zijn natuurlijk maar moment opnames, maar idd probeer hem eens goed van voren naar achter te rijden en hem niet meteen van begin af aan in de "krul" te trekken... dan zou ik persoonlijk ook in opstand komen als iemand bij mij zoiets zou proberen..
iig voor de rest ga ik mee met het bovengenoemde commentaar...

ROFL

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:18

Quellian schreef:
Billy schreef:

Straffen is net zo belangrijk als belonen, maar de foto's van TS heeft niets te maken met straffen, maar met dwang. Is imo wat heel anders.

Mijn paarden kennen de onderkant van mijn schoen ook prima hoor, krijgen hem soms ook onder hun hol, maar de strijd met rijden ga ik gewoon niet aan.

Tsja, dan kom je nooit verder. Als ik Bill af en toe niet heel hard aangepakt had, kon ik nu nog niet ontspannen op hem rijden. Het is maar waar je voor kiest....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:19

Billy schreef:
x_Marr schreef:

Die kan hem lichamelijk wel aan, die die kan de pony zo helpen zich lichamelijk te ontwikkelen dat hij beter in zn lijf zit, en daardoor makkelijker te rijden is.
Het begin ziet er dan blijkbaar niet zo fijn uit, maar over 2 weken staat er een hele andere pony

Ik bedoel om op een andere manier met het paard om te gaan, om er tijd in te steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:19

En soms heb je gewoon geen keus. Als ik de keuze heb tussen een keer flink aanpakken wat niet leuk is voor het paard of zelf in de hekken te belanden omdat madam geen zin heeft is de keus voor mij snel gemaakt Haha!
En ik begrijp prima waar het vandaan komt, ze mankeert verder niks, dus mag ze gewoon weer even weten wie het baasje is.
Niks mis mee, alleen maar verstandig en eerlijker dan een knol dan maar te verkopen en niet weten waar deze terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:20

Noetanchamon schreef:
runningkawa schreef:

Maar ook op deze manier???

Persoonlijk rij ik nooit diep
wel net 2 cm achter de loodlijn
Maar strenge hand heb ik dan ook, met ook tussendoor weer een zachte hand, maar je kunt dan echt wel plaatjes schieten die niet mooi zijn om te zien.
Maar ik weet wel dat je daarna plaatsjes kunt zien waarin je het paad niet meer herkent, als hij weet van ow...hier bij deze ruiter kan ik die pokke kunstjes niet blij flikken Lachen
En dan merk je dat je ineens een paard rijd dat erg happy is.
Happy omdat hij weet waar de grenzen zijn en hij duidelijkheid heeft.
Want dat is iets wat elk paard fijn vind
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-07 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:21

Billy schreef:
x_Marr schreef:

ik zou het leuk vinden als we dan over 2 weken ook mogen zien hoe hij er dan uit ziet

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:21

Billy schreef:
Tsja, dan kom je nooit verder. Als ik Bill af en toe niet heel hard aangepakt had, kon ik nu nog niet ontspannen op hem rijden. Het is maar waar je voor kiest....

Dat probeer ik dus de hele tijd aan te geven; het komt ook op die manier verder. Het is idd waar je voor kiest Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:22

Uhu het zal wel dat deze pony word aangepakt. Maar hij loopt veel te diep, geen wonder dat er protest optreedt, ik zie enkel een veel te diep lopend totaal gespannen paardje.
Probeer eerst eens aan de ontspanning te werken zonder hem meteen zo diep te laten lopen.
De ruiter moet er op letten dat ze haar handen draagt, ze zet ze nu vast en ze zijn te streng vindt ik. De verdere houding is netjes.
Maar helaas moet ik zeggen dat als ik iemand zo zou zien rijden op mijn pony hij er direct weer af kon komen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:23

runningkawa schreef:
Wanted2003 schreef:
En dan nog misschien even iets anders, in het begin van het topic word gepraat over een instructrice die meer bereikt heeft dan 99% van de bokkers hier. Maar hoe kan dat gecontroleerd worden? Wij weten vrij weinig van elkaar hier op bokt en vind het nogal onnozel om zoiets te beweren.

Niet iedereen is pas net geregistreerd....

Dan nog!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:23

djuno schreef:
Doei!
Wat is beter:

OF

Ik denk dat iedereen het er wel aardig mee eens is dat er wat met deze pony gedaan moet worden. Ik ben het met de TS eens dat hij aangepakt moet worden alleen niet eens met de manier waarop. En ik denk dat dit voor vele posters hier geldt.
Vanuit mijn gevoel is dit een snelle oplossing die de pony alleen maar meer reden geeft opzich zelf te gaan verzetten tegen de ruiter in plaats van een samenwerking aan te gaan... vooral als het al zo'n vechter is.