Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Belker schreef:Myukii schreef:Denk je nu werkelijk dat een pony twee maanden wacht om een kuddegenootje terug te pakken? Sorry hoor, maar dat is wel heel erg naïef. Er móét iets anders geweest zijn, waardoor de pony 'ineens' aangevallen heeft. Misschien was hij báng van het paard, door de vorige keer, en heeft hem daarom flink weggetrapt. Misschien had het paard weer getrapt, of gedreigd te trappen. Misschien was het een gevecht om rangorde, omdat de plaatsen nog niet goed bepaald waren..
Maar dat die pony twee maanden later het paard 'terugpakt', komt er bij mij zoiezo echt niet in. Dat is onmogelijk..
Kuddegenoot van 1.70![]()
dagelijks waren er kleinere schermutselingen. Het heeft alleen 2 maanden geduurd voordat hij de baas was. Zolang hij dat niet was bleef hij vechten en aanvallen. De plaatsen moesten elke dag opnieuw bepaald worden omdat een deel 's nachts op stal stond en een deel 24/7 buiten liep.
Belker schreef:[quote="NadyaIk ga niet meteen van het negatieve uit, maar probeer een paard liever eerst te begrijpen om hem dan vervolgens misschien te kunnen helpen.
Belker schreef:[quote="NadyaIk ga niet meteen van het negatieve uit, maar probeer een paard liever eerst te begrijpen om hem dan vervolgens misschien te kunnen helpen.
YentlKG schreef:wat een gezeur allemaal!!
Het is hetzelfde als de NF pony die ik rijdt. Soms komt lorainne langs, die stapt erop en laat hem weten dat hij toch echt aan het werk moet! dan zie je ook dat het eerst een discussie tussen hun 2 is, maar later de pony wel flink met de oren erop en super gaat sjouwen! Sommige moeten eens op hun plaats worden gezet en als het niet anders kan?!
menig bokker formuleert het hier alsof de pony zwaar wordt mishandeld. Begrijpelijk als je het er niet mee eens bent, maar dat jullie het moderator verhaal enz erbij gaan halen vindt ik ook wel heel erg laag. maarja bokt, keep on going
runningkawa schreef:Nodig, ja helaas soms wel.
Billy schreef:Wanted en Quellian...ik ben absoluut geen topruiter, en mijn paard is een lastpak. Er is een tijd geweest dat ik hem elke 6-8 weken een flink pak slaag moest geven, dan was hij weer een tijdje braaf. als ik zijn ongewenste gedrag genegeerd had, had ik mn kist kunnen bestellen. So shoot me.....
djuno schreef:![]()
Mag ik nu eens een hele blonde vraag stellen??
Wat is beter:
de pony tijdig aanpakken zodat hierna nog vele jaren van plezier en ontspanning kunnen volgen?
OF
pony met zachte hand blijven aanpakken en wachten totdat de gevolgen zeer ernstig uit kunnen pakken voor zowel het dier als eigenaar???
Persoonlijk ga ik dan toch voor optie 1...ofschoon ik een enorme penny benmet al mijn dieren
Het "hoe" en "waarom" deze pony nu zo is, is op dit moment niet zo belangrijk. Het heden is belangrijk omdat dit dier NU een gevaar is voor zichzelf en voor zijn omgeving (zowel mens als dier).....en dient er ook NU wat aan te gebeuren.
x_Marr schreef:Jij bent er lichamelijk niet toe in staat, maar een hoop andere mensen wel.
neverstop schreef:het is idd een leuke pony maar sneu dat hij zo gereden word![]()
het zijn natuurlijk maar moment opnames, maar idd probeer hem eens goed van voren naar achter te rijden en hem niet meteen van begin af aan in de "krul" te trekken... dan zou ik persoonlijk ook in opstand komen als iemand bij mij zoiets zou proberen..
iig voor de rest ga ik mee met het bovengenoemde commentaar...
Quellian schreef:Billy schreef:Wanted en Quellian...ik ben absoluut geen topruiter, en mijn paard is een lastpak. Er is een tijd geweest dat ik hem elke 6-8 weken een flink pak slaag moest geven, dan was hij weer een tijdje braaf. als ik zijn ongewenste gedrag genegeerd had, had ik mn kist kunnen bestellen. So shoot me.....
Straffen is net zo belangrijk als belonen, maar de foto's van TS heeft niets te maken met straffen, maar met dwang. Is imo wat heel anders.
Mijn paarden kennen de onderkant van mijn schoen ook prima hoor, krijgen hem soms ook onder hun hol, maar de strijd met rijden ga ik gewoon niet aan.
Billy schreef:x_Marr schreef:Jij bent er lichamelijk niet toe in staat, maar een hoop andere mensen wel.
Psies, en daarom rijdt katja de pony tijdelijk.
Die kan hem lichamelijk wel aan, die die kan de pony zo helpen zich lichamelijk te ontwikkelen dat hij beter in zn lijf zit, en daardoor makkelijker te rijden is.
Het begin ziet er dan blijkbaar niet zo fijn uit, maar over 2 weken staat er een hele andere pony
Noetanchamon schreef:runningkawa schreef:Nodig, ja helaas soms wel.
Maar ook op deze manier???
Billy schreef:x_Marr schreef:Jij bent er lichamelijk niet toe in staat, maar een hoop andere mensen wel.
Psies, en daarom rijdt katja de pony tijdelijk.
Die kan hem lichamelijk wel aan, die die kan de pony zo helpen zich lichamelijk te ontwikkelen dat hij beter in zn lijf zit, en daardoor makkelijker te rijden is.
Het begin ziet er dan blijkbaar niet zo fijn uit, maar over 2 weken staat er een hele andere pony
Billy schreef:Tsja, dan kom je nooit verder. Als ik Bill af en toe niet heel hard aangepakt had, kon ik nu nog niet ontspannen op hem rijden. Het is maar waar je voor kiest....
runningkawa schreef:Wanted2003 schreef:En dan nog misschien even iets anders, in het begin van het topic word gepraat over een instructrice die meer bereikt heeft dan 99% van de bokkers hier. Maar hoe kan dat gecontroleerd worden? Wij weten vrij weinig van elkaar hier op bokt en vind het nogal onnozel om zoiets te beweren.
Niet iedereen is pas net geregistreerd....
djuno schreef:![]()
Mag ik nu eens een hele blonde vraag stellen??
Wat is beter:
de pony tijdig aanpakken zodat hierna nog vele jaren van plezier en ontspanning kunnen volgen?
OF
pony met zachte hand blijven aanpakken en wachten totdat de gevolgen zeer ernstig uit kunnen pakken voor zowel het dier als eigenaar???
Persoonlijk ga ik dan toch voor optie 1...ofschoon ik een enorme penny benmet al mijn dieren
Het "hoe" en "waarom" deze pony nu zo is, is op dit moment niet zo belangrijk. Het heden is belangrijk omdat dit dier NU een gevaar is voor zichzelf en voor zijn omgeving (zowel mens als dier).....en dient er ook NU wat aan te gebeuren.