Merrie vs Ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merrie, Ruin (of hengst)

Merrie
288 (49%)
Ruin
251 (42%)
Hengst
48 (8%)

Totaal aantal stemmen: 587

mellamoshan

Re: Merrie vs Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:20

xAmigo schreef:
Rianne schreef:
Ruinen, of als het moet hengsten, maar zeker geen merries, wat erg zeg, vaak chagarijnig, en dat maandelijkse probleem. Maar als mijn droompaard een merrie zou zijn, zou ik er wel voor gaan. Maar liever toch ruinen Knipoog

Helemaal mee eens Ja !

en wat denk je dan van hengsten met hun hormonen?! als je denkt dat een merrie vervelend is met hun maandelijkse problemen, een hengst is dat altijd! Vork

edit: mag nat niet iedereen over 1 kam scheren dus altijd is misschien iets sterk uitgedrukt, maar ze zijn onberekenbaar, en dat vind ik zelf zo vervelend! Bloos

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:47

Nou ik ben heel tevreden met mijn merrietje Haha! Ze is af en toe wel een beetje zuur en een échte dame maar als ze je vertrouwd gaat ze voor je door het vuur Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:48

Mijn 1e pony was een merrie en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik een ruin en daar klikt het super mee, moeder heeft een merrie en bij haar gaat dat goed, maar die merrie en ik botsen enorm.

Maakt mij dus niet uit, ligt aan het karakter Knipoog

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:50

Ik heb ook een merrie. Opzich maakt het mij niet zoveel uit, want het ligt gewoon
aan het karakter van een paard. Nou is een hengst natuurlijk wel anders dan een merrie, maar een ruin kan net zo lief zijn als een merrie. Mijn paardje schrikt heel vaak, maar die durft dan niets
te doen, omdat ze bang is voor een reactie van mij, terwijl ik haar alleen gerust wil stellen Clown
Zo lief is dat.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:37

ik heb de beide, een merrie en een ruin.
mijn voorkeur gaat toch uit naar een ruin, het klikt gewoon beter tussen mij en een ruin.
maar merrie kunnen natuurlijk ook super lief zijn(mijn merrie is met de jaren liever geworden, in omgang en in het rijden)

elinepandour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:34

Ik heb zelf een merrie.. heb echt geen problemen als ze hengstig is..
ook als ik naar maneges ga met hengsten en ruinen doet ze niks.. gelukkig maar Clown Knipoog

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:16

lang leve de ruinen Go jij! Go jij!

helaas zouden er in een wereld met alleen maar ruinen de paarden snel uitgestorven zijn Haha!, dus over dat 'lang leve de ruinen' moet je niet te lang nadenken No Cheer

_Henrieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:24

Liever een ruin dan een merrie, ik heb zelf wel een merrie, maar die is zo ontzettend vaak hengstig dat het gewoon irritant word.
Klinkt raar, maar t'is wel zo Vork
Goede ervaringen met ruintjes! Haha!

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:30

Blesje_Love schreef:
Nou ik ben heel tevreden met mijn merrietje Haha! Ze is af en toe wel een beetje zuur en een échte dame maar als ze je vertrouwd gaat ze voor je door het vuur Haha!

precies Ja

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:32

mellamoshan schreef:
Ruinen, of als het moet hengsten, maar zeker geen merries, wat erg zeg, vaak chagarijnig, en dat maandelijkse probleem. Maar als mijn droompaard een merrie zou zijn, zou ik er wel voor gaan. Maar liever toch ruinen Knipoog

mijn merrie is haast nooit chagarijnig en die "maandelijke problemen" .... daar merk ik ook niet echt veel van, maarja, het verschilt denk ik gewoon per paard.

Athiinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:39

Ik heb zelf een ruin en een merrie Lachen En ik kan met allebij goed overweg! Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:33

Sisco4life schreef:
Jaa, hier ook iemand met een hekel aan merries Clown
Tsja, eens in de maand heb je helemala pret. .

Dit is totaal niet waar
Merries worden niet (zoals bij mensen) op regelmaat hengstig. Sowieso blijven zij 'vrij' in de winter, en in de zomer verschilt het per merrie, maar dit is zeker niet vast te zetten op eens in de maand.

Ruin of merrie maakt mij niet veel uit. Ik heb zelf een merrie, die als ze hengstig is, alleen plast bij de hengsten op stal, verder absoluut nergens last van. Tja je hebt van die kregen... maar dat is met mensen toch ook zo Knipoog?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:40

Merrie heeft toch wel mijn voorkeur. Ik heb op meerdere paarden gereden, ook wel op maneges e.d. toch ben ik maar 1x in bijna jaar tijd op een ruin belandt. Ik heb nooit gevraagd om een merrie, wel om een aantal karaktereigenschappen en die blijken dus meestal bij een merrie te liggen.

Merries zijn wat onvoorspelbaarder en dat mag ik wel. Er mag wel wat uitdaging in zitten, het moet niet altijd van een leien dakje gaan.
Dat idee heb ik met ruinen toch meer. Ze zijn wat gelijkmatiger.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:20

ik had een pony die merrie was en nou heb ik een paard die ook merrie is.
Ik heb dr helemaal geen problemen mee .
De hengstigheid valt reuze mee ze is soms zelfs fijner te rijden als ze dat is Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:29

Focussed schreef:
Sisco4life schreef:
Jaa, hier ook iemand met een hekel aan merries Clown
Tsja, eens in de maand heb je helemala pret. .

Dit is totaal niet waar
Merries worden niet (zoals bij mensen) op regelmaat hengstig. Sowieso blijven zij 'vrij' in de winter, en in de zomer verschilt het per merrie, maar dit is zeker niet vast te zetten op eens in de maand.

Merries worden wel degelijk met regelmaat hengstig. De gemiddelde cyclus bij merries is drie weken, dus iets frequenter dan bij vrouwen. De intensiteit van de hengstigheid wordt seizoensmatig beïnvloed, maar de cyclus loopt over het algemeen in de winter gewoon door. Wanneer de merries aan meer licht worden blootgesteld wordt de hengstigheid gestimuleerd en zullen ze een hengst sneller accepteren. Het lijkt dus alsof de cyclus stopt in de winter, maar dat is niet zo.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:47

Ik heb altijd heel iets anders geleerd (en gemerkt bij mijn merrie). Cyclus is bij haar nooit eens in de 3 weken, en blijft naar mijn zicht vrijwel uit in de winter...?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:50

Focussed schreef:
Ik heb altijd heel iets anders geleerd (en gemerkt bij mijn merrie). Cyclus is bij haar nooit eens in de 3 weken, en blijft naar mijn zicht vrijwel uit in de winter...?

klopt in de winter stopt hij vrijwel. je kan hem door kunstlicht (licht in stallen aanlaten) wel gewoon blijven houden. dit is handig voor fokkers die graag een vroeg vuelen willen hebben.
de cyclus is wel ong eens in de 3 weken, maar de ene x tonen ze het ook erger als de andere keer en het zal ook wel wat verschillen per merrie.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 07:39

Vind merries fijner in de omgang, weet niet waarom, misschien omdat de 2 laatste paarden waar ik echt graag mee reed voor ik mijn paard kocht merries waren... En nu heb ik 2 ruinen Haha!. Wel spijtig, zeker omdat ik daar nooit mee kan kweken, maar ze zijn wel altijd knuffelig, dus dat compenseert dan weer.
Hou gewoon van merries én ruinen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:15

Een ruintje. Ik val gewoon op ruintjes Lovers
Tegen een merrie of hengst heb ik niks hoor. Een hengst heeft (meestal) een fantastische uitstraling, en met merrietjes kun je leuk fokken.. Maar als ik dan toch moet kiezen, ga ik voor een ruin!

Repeat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:53

ik ga voor een ruin. want merries kunnen vaak lastig zijn vooral als ze hengstig zijn en hengsten vind ik iets te druk

VeroniquevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:01

Ik heb zelf een ruin, vind er genoeg pit in zitten maar toch lekker stabiel. Maar het is gewoon het totaal plaatje. Ik ben zo op hem gevallen. Was het een merrie dan was het ook goed geweest voor mij. Heb nu in ieder geval geen 'gedoe' met hengstigheid al is daar inderdaad een wereld van verschil in per merrie.

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:43

Ik heb zelf een merrie en ik vind het heerlijk Haha!
Ik heb altijd meer met merries gehad dan met ruinen Tong uitsteken
Gewoon lekker als vrouwen onder elkaar Sigaar

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:45

op zich niks mis mee met merrie's maar heb er pas 1 tje van de berg die ik uitgeprobeerd heb waarmee het klikte tegen gekomen voor de rest als water en vuur maarja ben nu toch weer op een ruin uitgekomen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:33

ik en merries gaat niet goed... Op de een of andere manier bots dat gewoon. Doe mij maar een lekkere hete ruin !!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:08

Eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit maar ik ga voor de ruin. Die zijn nooit hengstig, pisruinen heb ik nog nooit gezien en ze vinden alles leuk en aardig
Heb ook ooit eene merrie verzorgd en die vond ook alles best! Deze was nooit chaggo, een super beest