n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:09

_paula_ schreef:
op je 8 al z1 Nagelbijten / Gniffelen hoe krijg je dat voor elkaar?

Knap hoor met een B pony in de Z1, heeft ze de proefjes zelf geschreven? Slapen

Koe

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:10

wellicht onderlinge wedstrijdjes oid? Clown

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:35

ik vind het wel schattig, ik kreeg op mijn 7e/8e ook al een eigen pony, hier viel ik elke week wel af. Maar ik heb superveel van deze eigenwijze pony geleerd Clown ! Ik vind 2000euro voor zo'n klein ponytje wel niet kunnen Ach gut .

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:08

Aah echt schattig! Lovers
Dat meisje heeft gewoon plezier met die pony joh, hard werken hoeft ie toch niet!
Sporen vielen mij ook al op.. maarja..
Ik vind het gewoon schattig

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:02

Ik snap heel goed waarom je deze topic plaatst, het is nogal dubbel!!
Ik vind het aan de ene kant ook niet echt verkeerd, maar aan de andere kant: Een nieuwe pony kopen, die gewoon de bak rond kan in zijn eentje?? Dat vind ik een beetje krom!!!!
Bovendien vind ik het fout om kinderen zomaar een nieuwe pony te geven omdat het met die andere niet lukt, ik snap wel dat het voor dat meisje het ponyrijden leuk moet blijven. Maar vind dit een foute manier van oplossen!!!

Erg dubbel vind ik het...
Maar de combinatie, zij met die pony, vind ik erg leuk Haha! ... dat moet ik ze nageven!! Knipoog

ShiinexOnly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:04

Ik vind het wel goed dat zei nu al rijd,, kan ze alleen maar leren en dat ze ging springen met dreamer vonk lachuh:P ik was ook 6 jaar behalve wij hebben manege maja me ouders waren er ook bij.

xshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:51

Ik vind het ook een beetje dubbel.. Het is natuurlijk leuk zo'n klein meisje met zo'n brave pony (nouja beetje eigenwijs dan Lachen ) maar om nou op je 6e al twee pony's te hebben is ook weer zo wat.. en die spoortjes vind ik niet kunnen.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:32

vond haar beetje verwaand over komen, dat heb ik meestal wel bij die meisjes (tenminste die ik ken Knipoog ) maar die sporen vind ik wel erg overdreven, ze ging toch al hard genoeg en hou het dan maar bij een zweepje.. Wel schattig dat ze over die hekjes heen ging Haha!

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:26

Die sporen vindt ik echt niks, dat zo´n klein kind er goed mee om kan gaan op het juiste moment betwijfel ik.

2 pony´s op die leeftijd zeg ik niks over, dat ligt aan de ouders.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:29

xshar schreef:
Ik vind het ook een beetje dubbel.. Het is natuurlijk leuk zo'n klein meisje met zo'n brave pony (nouja beetje eigenwijs dan Lachen ) maar om nou op je 6e al twee pony's te hebben is ook weer zo wat.. en die spoortjes vind ik niet kunnen.

tsja... heb liever dat ze het shetje erbij houden dan dat er weer eentje op marktplaats komt te staan... ik vind dit juist de meest paard-vriendelijke keuze van de ouders Lachen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:38

ijn zusje heeft al vanaf haar 6e 2 pony`s en nu is ze 9 en heeft ze er 3 en waarom ?? gewoon omdat ik 2 pony`s heb die echt heel eenkennig zijn en alleen door mij en mijn zusje super gereden kunnen worden. tjaa ik heb er geen zin in dat ik de schuld op me krijg dat ik mijn pony naar een klein kindje heb gedaan en die valt ervanaf met een letsel.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:43

mijn dochter was ook 5 toen ze haar erste pony kreeg, dit was ook een kleine boef die de kantjes er goed van af liep, ( lees door de bosjes) ik heb toen ook een andere pony voor haar gekocht.

even off topic ik rij zelf ook sinds mijn vijfde, ik heb drie kinderen en het bevallen ging gewoon vlotjes. de eerste was er in een kwartier en nummer twee er drie in een worp was ok niet echt een ellende, ik weet niet of ik de enigste ben, maar ergens zal het wel vandaan komen, maar kan iemand mij dan zeggen waarom een jongetje ook niet mag rijden, die hoeft toch geen kinderen te baren Gestoord Verward

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:28

Dat je op 5-jarige leeftijd begint met paardrijden, maakt nog niet direct iets uit voor het vlot verlopen van een bevalling. Pas als je vanaf jonge leeftijd heel intensief gaat rijden, zou het een probleem kunnen zijn. En dan verschilt het natuurlijk nog altijd per persoon!

Door het paardrijden ga je je bekkenbodemspieren sterk ontwikkelen en als je je niet goed kunt ontspannen kan dat bij de bevalling problemen geven. Maar nogmaals, dat is per persoon en per situatie verschillend!

En waarom jongetjes niet op jonge leeftijd mogen gaan rijden? Tsja, ik zou geen specifieke reden kunnen geven, maar ik ben in het algemeen van mening dat kinderen niet voor hun achtste jaar zelfstandig (daarmee bedoel ik een les van een uur) kunnen gaan paardrijden. Het is toch een sport met risico`s, waarbij enige concentratie en besef van het dier wel van belang is. Hele jonge kinderen hebben zich mijns inziens daarvoor nog niet voldoende ontwikkeld. Laat die maar "kabouterlesjes" volgen (dus aan de hand stappen en misschien wat draven) of onder goede begeleiding wat voltige gaan doen.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:47

Mm, ik moet zeggen dat ik op mijn zevende al heel vrolijk springparcoursen reed Knipoog . Als je dat nu wilt doen?

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:11

Je bedoelt; als je ouders de gevaren niet zien?? Als kind van zeven kun jij echt nog niet bepalen wat je wel en niet kunt, hoor!

Ik blijf hoe dan ook bij mijn standpunt dat acht jaar een leuke leeftijd is om serieus te beginnen. Ik geef al jaren voltigeles, ook aan jonge kinderen. Ik moet er niet aan denken dat dat grut zelfstandig op een pony moet zitten! Ze zien totaal de gevaren niet en kunnen zich maar kort concentreren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:15

Scotty__ schreef:
SummerEnds schreef:
wtf? ik ben geen penny? :s

heb je foto's

bén ééérg benieuwd naar een foto van een meisje van 8 op een B pony in de Z.

of M2 springen

vermakelijk profiel, vind je niet? Haha! Knipoog

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:17

Sommige kinderen van 6 zijn al verder dan je denkt.

Ik vind het geweldig dat zo'n grietje een pony krijgt (ook al is het de 3e, wat dan nog?)
Zo wordt talent geboren en zorgt er voor dat we straks iemand over houden als Anky met pensioen is.

Ik ben nu zwanger en zodra het kindje geboren is heeft hij 2 volwassen paarden, 1 jaarling en veulen tot zijn beschikking. Wil hij/zij liever een shetlander, kan hij/zij die krijgen.

Omgang met dieren kan je niet vroeg genoeg leren. Als ouder gewoon goed opletten en consequent zijn helpt enorm.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:12

En misschien wil je kindje straks wel helemaal geen paard, maar gewoon lekker op voetbal of ballet Tong uitsteken

Trouwens, Anky was vroeger bang voor paarden en is ook pas wat later begonnen. En ze is nog steeds geen held! En talent heb je, of dat heb je niet. Als je het hebt, komt het ook wel op latere leeftijd tot uiting!

Maar goed, ieder zijn idee over wat goed of fout is... Als we het allemaal met elkaar eens waren, viel er ook niks meer te discussieren Pling.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:10

IrisLove schreef:
En misschien wil je kindje straks wel helemaal geen paard, maar gewoon lekker op voetbal of ballet Tong uitsteken.

Daar is dan weer geen discussie over te voeren hé! Knipoog
Mama kiest Knipoog)

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:19

Een zesjarige met een pony vind ik best kunnen. Lachen
Dat meisje op een gegeven moment; "hij loopt mooi met zijn hoofd aan de hals". *LOL* Dat mag ik toch wel hopen, niet dat z'n hoofd opeens aan z'n kont zit. Vork

Maar ik vind het best wel kunnen hoor. Lachen Kindje was gelijk gek op die pony, lekker spelenderwijs leren toch.

koraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:03

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:45

Ik ben zelf te bang voor verwende kinderen, ik kreeg vroeger ook nooit zomaar wat: ik moest er altijd wat voor doen. Ik was 16 toen ik mijn pony kreeg, maar heb daar veel voor moeten laten zien (in weer en wind naar verzorgpony toe, en toch altijd school voorop stellen en ik ben 22 en studie gaat nog steeds voor paard).
Zomaar iets krijgen? nee. Helemaal niet als dat zomaar iets bijna 2000 euro kost Clown
Tegen de tijd dat ik kinderen heb, zal ik mijn pony ook nog wel hebben. Natuurlijk mogen de koters lekker rijden op mama's pony en dan gewoon op een manege pony lessen. Als ze ouder zijn zien we wel verder, maar zomaar een pony krijgen kunnen ze vergeten Haha!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:13

Focussed schreef:
_paula_ schreef:
op je 8 al z1 Nagelbijten / Gniffelen hoe krijg je dat voor elkaar?

Knap hoor met een B pony in de Z1, heeft ze de proefjes zelf geschreven? Slapen

Koe

Mensen, dit is niet in deze tijd. Vroeger mochten B pony's wel degelijk Z rijden Knipoog Dit is pas van de laatste jaren. En aangezien ze toen 8 was, en nu 16 zou het kunnen..

alhoewel ik het ook in twijfel trek

**Edit** En misschien bestaat er in België wel zoiets als M2 en Z1 springen? Nerd

Jennefer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:47

ik vond dat ze echt goed deed en ze bleefbij allemaal heel rustig en ze liet zich nie bang maken
die laatste pony was echt een leuke pony voor haar
en ik vind het ook leuk dat ze die andere nog houd

streep3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:01

Ik was zelf 4 toen mijn pony geboren werd bij ons en mij stiefdochter "rijdt" al sinds ze 3 jaar is. Juist hardstike leuk als ze met 6 jaar leuk kunnen rijden (mijn stiefdochter in ieder geval wel!!)