Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:12

Jura, niet iedereen die het er niet mee eens is wordt penny genoemd. Er zijn meer mensen die Olijf en Karin bestempelen als beulen, wat imo ook echt niet nodig is. Volgens mij hebben zowel Karin als Olijf nu al meermalen heel duidelijk uitgelegd wat ze gedaan hebben, en waarom. Tevens lijkt het mij geheel onmogelijk om vanaf dit kleine aantal foto's een beeld te krijgen van wat ze gedaan hebben. Maar ik denk dat deze discussie een gebed zonder einde gaat worden.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:14

Worden Olijf en Karin dan echt bestempeld als beulen, dat is mij in ieder geval niet opgevallen. En ik geloof onmiddellijk dat ze beide goed kunnen rijden. Maar de uitleg waarom er zo gereden is, vind ik nog steeds geen goed argument. Inderdaad wordt deze discussie een gebed zonder einde. Haha!

Laten we het er dan maar op houden dat het een prachtig paard is dat vast heel ver gaat komen met Karin. Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:16

Jura schreef:
Laten we het er dan maar op houden dat het een prachtig paard is dat vast heel ver gaat komen met Karin. Lachen

Dat ben ik helemaal met je eens. Ja Winston is prachtig! En ik wens Karin dan ook erg veel plezier met hem. Lachen
Laatst bijgewerkt door MissJ op 26-04-07 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:22

olijf schreef:
Pipo schreef:
Ik ga er toch maar eens wat van zeggen. Ik vind beide personen erg leuke mensen, mag ze graag. Maar wat ik hier zie word ik ook zeker niet vrolijk van. Leuk dat je een 4 jarige meer aan de botten zit en dat iedereen vind dat als je dit niets vind dat je penny bent..............ik vind dat degene die dat vinden juist enorm penny zijn. Want zo zit je een paard niet aan de botten. En mocht je dat doen........zet het dan niet op de foto!!!
2 ruiters die dubbel Z rijden en daarnaast jurylid zijn............jullie zijn mensen die het goede voorbeeld horen te geven met deze functie. Als dit in de ring komt, geef je dan werkelijk hoge cijfers voor de rijderij? Ik mag toch hopen van niet.
Don't shoot me.....heb van jullie beiden fotos gezien wat er vele malen fijner uit zag.

Vind het trouwens wel een erg fijn paard!

Wie zegt dat ie zo de ring door gaat????
Vindt t echt belachelijk deze reactie.....
[knip]
Snap niet dat ik reageer, want er wordt toch niet gelezen....
Nog een keer dan, ik schaam me totaal niet, wat er fout is heb ik aangegeven en mag je me idd best op wijzen.
quote]

Pipo heeft het niet over Winston in wedstrijden, maar hoe jij zou reageren als een combinatie die zo loopt als jij op Winston met die paar foto´s. En dit aangezien jij jurylid bent.
Je vraagt je af waarom je eigenlijk nog reageerd omdat men toch niet leest, maar ik vind dat jij ook wel alle negatieve dingen uit een post plukt en vrij agressief reageerd.
Als je je echt niet schaamt en volledig achter de manier van rijden staat wat maakt het dan uit?

Ik vind het paard overigens prachtig en niet zielig. Ik snap dat jij het zo heb bedacht om Karin wat meer zelfvertrouwen te geven. Veel mensen zijn het er duidelijk niet mee eens en dat kan. En hoewel menig mens het anders zou doen is het nu wel duidelijk dat het een eenmalige actie is en dat Karin nu lekker zelf rustig met haar paard verder gaat.
Denk dat als beide partijen wat meer open staan voor argumenten waarom het beter zou zijn om het op deze manier, of op een andere manier te doen het een stuk fijner is om te lezen.

Persoonlijk vind ik dat je kan zien op deze foto´s dat hij ontzettend machtig kan lopen, alleen denk ik ook dat dit niet de beste manier is om dit nu uit dit paard te halen. maar ik ben dan ook meer van de manier hoe Karin hem rijdt. Maar alsnog vind ik Olijf geen afschuwelijke dierenbeul en ik snap wat ze probeerde te berijken mbt Karin´s onzekerheid met rijden.

Hoop dat dit allemaal goed opgepakt gaat worden en het topic wat vriendelijker gaat worden. Van beide kanten dus.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:32

Wat heb jij een leuk paardje!!!!!
Met echt super mooie gangen en leuk hoofdje joh!!

(Mijn enigste commentaar zijn de handen (ziet eruit alsof ze heel erg in z'n mond trekt), maar dit commentaar is als gegeven)

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:38

Ik vind het ook een machtig dier.... In het andere topic waar Karin hem rijdt, ziet het er ook machtig uit, m'n complimenten!

Deze foto's doen aan iedereen afbreuk, paard incluis. Zulke momenten van wat extra druk zijn er altijd wel, ook als een paard jong is. Momenten! Geen uuuuuren.... en ook niet 24/7, dat heb ik nu wel opgemaakt uit beider dames' hun commentaar.

Alleen... wat ik niet zo goed begrijp.... als jullie zooo goed weten waar je mee bezig bent, waarom dan niet iets meer zelfkritiek als je de foto's bekijkt, je paardenverstand zou toch moeten zeggen: 'Oeps, niet al te fraai...' Waarom dan ze toch hier plaatsen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 17:21

Dan zou je dus alleen maar brave plaatjes mogen plaatsen?
In de opleiding van een paard kom je vaker dingen tegen die een paard moeilijk vindt, maar die hij toch moet leren. Zulke momenten mag je dan dus nooit laten zien? Ik zie niet in waarom niet. Ook moeilijke dingen horen erbij.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:31

KarinvdM schreef:
Dan zou je dus alleen maar brave plaatjes mogen plaatsen?
In de opleiding van een paard kom je vaker dingen tegen die een paard moeilijk vindt, maar die hij toch moet leren. Zulke momenten mag je dan dus nooit laten zien? Ik zie niet in waarom niet. Ook moeilijke dingen horen erbij.

Een vierjarige zo op druk zetten heeft niks te maken met moeilijk vinden of niet, maar het lichamelijk gewoon niet aan kunnen! Zou je foto's plaatsen van, ik noem maar iets, een pasje wijken voor de kuit wat hij niet begrijpt; dan spreek je van iets wat je paard moeilijk vindt. Dit is iets wat geen één vierjarig paard fijn aanpakt gezien hij er lichamelijk nog niet toe in staat is. Natuurlijk zijn er paarden zat die zich tijdelijk wel zo laten trainen, maar op den duur zal elk paard hier tegen in verzet komen.

Om een attack te voorkomen; hiermee beweer ik niet dat ik denk dat je dit paard altijd zo traint, maar ik ga puur en alleen af op deze foto's.

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:31

Tuurlijk horen die momenten erbij, maar wat ik zou willen zien is het resultaat van die momenten, want daaaar gaat 't om in de training. Mij persoonlijk interesseren die momenten me geen klap, maar wel wat er van geleerd wordt.

En nogmaals, wat (volgens mij hoor) iedereen een beeetje stoort is het wat weinige zelfkritiek wat jullie aan de dag leggen... Je gaat toch niet beweren dat je de foto's ècht fijn vindt om naar te kijken?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 17:40

talented schreef:
Om een attack te voorkomen; hiermee beweer ik niet dat ik denk dat je dit paard altijd zo traint, maar ik ga puur en alleen af op deze foto's.

Nee want nogmaals, ik kan dat helemaal niet eens.
Zo rijd ik hem zelf: viewtopic.php?f=10&t=761855&st=0&sk=t&sd=a

Ik vind de foto's minder naar dan jij ze vindt bambam99. Waarschijnlijk kijk ik er ook anders naar dan jij.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 26-04-07 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:41

Ja daar had ik al complimenten over gegeven! Gewoon wel een erg ruig beest is het die op die andere foto's netjes wordt voorgesteld!

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:43

Erg leuk paard. Jammer dat je er iemand op laat rijden die hem zo in de krul trekt. Vind hem bij jou echt veel beter lopen.
Laatst bijgewerkt door xBibi op 26-04-07 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:47

Wat mij stoort is het schijnbaar normaal vinden van het met zoveel druk rijden van een vierjarige.
Je beoordeeld een paard toch zo en toch niet aan of hij zoiets zou kunnen. Tenminste zo gaat het bij ons, gangwerk bouw en dergelijke worden meegenomen in de beoordeling en dan het gemak waarin een paard kan lopen in de basisgangen. Er wordt niet geexpirimenteert in verzameling of druk wat dan ook. Meestal komt de verwachting wel of niet interessant goed uit.

De vierjarigen hoeven bij ons niet meer dan in correcte balans aan twee teugels gaan te laten zien, meer dan B dressuur vragen we niet, en sommigen zijn met vier nog niet eens onder het zadel.
Ik weet dat dit bij veel stallen heel erg verschillend is. Maar het kennersoog ziet kwaliteit zo en het kennersgevoel voelt het ook. Daar heb je de extremiteiten niet voor nodig.
In het skala kom je dan ook niet verder dan een heel klein beetje schwung halen en recht richten verzameling punt 6 komt niet aan de orde.

Ik vind het duidelijk jammer dat een vierjarige zo gereden meot worden al is het maar heel even.

Natuurlijk is het lovenswaardig dat je ook laat zien daar waar het even niet goed gaat. Dat sterkt de andere ruiters ook die dan zien van heejjj die heeft ook een keer problemen zie je wel ik ben niet de enige. En een vierjarige kan niet altijd goed gaan dat is gewoon een feit. Ieder paard heeft zijn moeilijkheden ik zou een vierjarige alleen liever iets makkelijker gereden zien worden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:08

Gut Kafue, wat maak je je druk?
Dat jouw beesten bij jou niet meer dan B nivo hoeven te laten zien als 4-jarige dat moet je zelf weten. Als ik hem straks L ga starten moet ik dat ook zelf weten.

Als je alle reacties van Olijf en van mij gelezen had kan je gezien dat hij normaal niet zo gereden wordt. Meer dan simpel stap, draf, galop, wat voltes en hier en daar een pasje wijken en wat tempowisselingen doen we niet.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:00

Ik ben het wel eens met Kafue, want mevrouw Olijf rijdt hem wel heel erg streng.
Heel veel druk op de teugel, lange zweep erbij, constant met haar sporen eraan, nee, ik heb het wel eens vriendelijker gezien .....

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:07

Michel123 schreef:
Ik ben het wel eens met Kafue, want mevrouw Olijf rijdt hem wel heel erg streng.
Heel veel druk op de teugel, lange zweep erbij, constant met haar sporen eraan, nee, ik heb het wel eens vriendelijker gezien .....

Ik kan maar 3 foto's ontdekken waar haar hakken niet geheel uitgedrukt zijn en haar sporen onder de buik van het paard hangen, zonder contact te maken? En op die 3 foto's is het niet eens duidelijk of ze hem prikt?

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:14

MissJ schreef:
Michel123 schreef:

Ik kan maar 3 foto's ontdekken waar haar hakken niet geheel uitgedrukt zijn en haar sporen onder de buik van het paard hangen, zonder contact te maken? En op die 3 foto's is het niet eens duidelijk of ze hem prikt?

Okee, eerlijk is eerlijk, ze drukt haar hakken goed uit. Maar op de drie foto's die jij bedoelt, prikt ze hem wel degelijk.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:19

Moesten al deze mensen hier eens zo goed kunnen rijden he, amai! Wat een commentaar allemaal.

Ik vind het er goed uitzien. Winston is eens goed aan het werk gezet en Karin heeft eens gezien wat hij allemaal kan. Verder vind ik ook dat Olijf haar hand toch wel wat te streng is, maar voor 1 x kan dit nu niet erg zijn en zijn achterhand is er trouwens zeer actief onder dus wss had ze een strenge hand door hem vanvoor op te vangen.

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:09

KarinvdM schreef:
Als je alle reacties van Olijf en van mij gelezen had kan je gezien dat hij normaal niet zo gereden wordt.

Dus... wat heeft het dan voor zin om 'm zo op druk te zetten, terwijl hij dat a) niet verdiend, b) niet z'n normale training is en c) dat jij 'm veel beter rijdt.
Dat punt over jouw zelfvertrouwen snap ik echt niet. Jij zou meer zelfvertrouwen krijgen ten koste van je paard? Of hoe zit dat? Jouw zelfvertrouwen bouw je zelf op, los van welk paard dan ook, los van welke trainingsmethode dan ook.

Gebrek aan zelfvertrouwen moet je met jezelf oplossen, niet over de rug van een jong paard...

...niet je talent bepaalt of je succesvol wordt, maar de keuzes die je maakt...

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:33

wat zijn sommige bokkers toch muggenzifters...

dat van die sporen vind ik ZO te ver gezocht....
ja, misschien drukt ze de sporen erin... maar nee... we zjn niet allemaal zulke goden zoals vele bokkers over zichzelf denken Dromen

en een lange zweep dat zegt toch niks over hoe ze ermee rijd?
het feit gewoon dat je met een langere zweep makkelijker kunt bijtikken... en je ziet ook niet op de foto s hoe ze hem gebruikt...

dat het verstandig is een 4 jarige zo te rijden daargelaten, maar de oren wijzen naar achteren van oplettendheid... dus ik denk dat hij er wel lol inm heeft... hij gaat er niet dood van om een keer zo gereden te worden, dus ik zie het probleem niet

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:02

KarinvdM schreef:
talented schreef:

Nee want nogmaals, ik kan dat helemaal niet eens.
Zo rijd ik hem zelf: viewtopic.php?f=10&t=761855&st=0&sk=t&sd=a

Ik vind de foto's minder naar dan jij ze vindt bambam99. Waarschijnlijk kijk ik er ook anders naar dan jij.

Het grote verschil in deze is dat jij erbij bent geweest. Knipoog
Ik denk dat dat vergeten word.

Olijf haar handen zijn idd hoog, dat zegt ze zelf ook al. Verder is dit Olijf die erop zit en niet Karin en dus de EIGENARESSE! Dat Olijf doormiddel hiervan laat zien dat je echt wel wat van hem kan vragen zonder dat hij moeilijk doet is toch prima? Ik durf te wedden dat dit niet een half uur zo is doorgegaan. Lachen

We kunnen hier nog uren over doorpraten, maar feit is gewoon dat Olijf er EEN KEER opgezeten heeft en die gaat hier heus niet elke dag opzitten dus het dier heeft er echt niet onder geleden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:17

Citaat:
Ik durf te wedden dat dit niet een half uur zo is doorgegaan.

Voortaan maar foto's maken van het overige halfuur waarin er wel vriendelijk word gereden! Lijkt me een beter plan! Knipoog

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:23

..tja...de foto's zijn niet echt heel vriendelijk om te zien, denk als een bekende ruiter zo rijd dat ie gelijk heel n'land op zn dak krijgt(:-))..maar de ts heeft toch alles al uitgelegd en meer valt er dan toch ook niet over te vertellen..volgens mij heeft winston ook best een grote mond..als je de andere foto's bekijkt denk ik wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel..het lijkt al snel dat de mondhoeken tussen zn oren zitten terwijl dat er helemaal niet getrokken wordt(zie andere topicfoto's van TS).....wel een mooi paard zeg!...tjonge!!..kan je best trots op zijn zeg!..hopelijk komen er nog meer foto's!!(ondanks dit allemaal)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:27

CtjeLief schreef:
Voortaan maar foto's maken van het overige halfuur waarin er wel vriendelijk word gereden! Lijkt me een beter plan! Knipoog

Die zijn er ook, zelfs een topic vol. Knipoog

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:29

Wow zeg wat een mooi paard! Echt helemaal waar ik ook op zou vallen! Geniet maar van je mooie paardje!