KIJK ALLEMAAL! Shetlanders Springen+Crossen(HARD)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

star_l0ver

Re: KIJK ALLEMAAL! Shetlanders Springen+Crossen(HARD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:51

ja dat zla koop best zwaar zijn kijk maar naar het 2de filmpje je zit gewoon dat de shet het moeilijk heeft het zla niej zeer om de groote gaan maar om het gewicht wathij/zij mee draagt (de grote telt wel wat mee) maar het gewicht. als ze sringen zo leuk vinden ga dan lekker aan de hand springen veel fijner voor ze

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:53

Het zijn volgens mij hele leuke shetten, en dat zullen ze zeker blijven, maar dan moet je er wel anders mee omgaan. Ik heb het hele topic met open mond zitten lezen.. En uit alle berichten die jij hebt gepost vind ik het duidelijk geworden dat jij nog héél veel moet leren op paarden gebied.

Dit is allemaal niet aanvallend bedoeld, maar als je niet eens weet wat de werking van sporen zijn..Sorry hoor, maar ga eerst maar eens alle paardenboeken bestuderen.

Neem les, ga informatie vragen bij mensen die er wel degelijk verstand van hebben. (wat je gelukkig al gaat doen bij de DA)

Ook vind ik het niet eerlijk hoe jij je pony straft. Kijk eerst eens bij jezelf, kijk aan wie de fout ligt. En dat ligt meestal vaker aan de ruiter dan aan het paard zelf .Dit is een fout die veel paardenmensen maken

Alle opmerkingen over het springen op tegels en het te groot zijn voor de pony's zijn inmiddels al gemaakt, dus hoef ik daar geen woord meer aan te spenderen. Ik hoop gewoon dat jij wat met alle tips doet, Bokt ís hard! Je kan dit soort reacties gewoon verwachten.

En de meeste reacties zijn ook gewoon terecht. Het jammere is dat jíj er gewoon helemaal niks mee doet en eigenwijs je eigen ideeën bedenkt (Lees: De werking van sporen, in jou ogen.. Het straffen ermee)

Kortom dóe wat met de tips die andere bokkers aan je gegeven hebben! Kijk eerst bij jezelf en dán pas bij je pony's.
Laatst bijgewerkt door IkbenMarije op 29-12-06 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:53

mooi ze heeft hem door hoop ik!:D

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:54

Niet meer rijden is mijn advies... ga lekker aan de hand springen ed.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:54

lianne14 schreef:
De hindernis viel om op het gras. Dus dan moest het wel zo. En hij springt 3 keer per week zo. En hij heeft nog steeds goede voeten hoor. Hij loopt niet kreupel ofzo. Is hij ook nog niet zo vaak geweest.

En annemarie89@ nou, mijn zusje had geen zweepje, en ook geen sporen. Dus ze kon em niet straffen.
Maar ik had gelijk na het filmpje geslagen hoor. En daarna zelf erop en toen wou die ook niet en heeft ie ook een paar trappen en zo gekregen.

Op wedstrijd vonden ze ons ook tegroot. Maar de pony's hebben erg geen last van hoor.

ik neem aan dat dit niet waar is he!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:55

sunshinelove wat denk jezelf??? Wel dus

LauraaBaapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:56

Je zegt dat het je ponys zijn. En ik kan je alleen op je woord geloven. Maar dat het jouw ponys zijn, geeft je nog níet het recht om te doen met ze waar je nu mee bezig bent.
Laat al deze reacties een les voor je zijn.
Want dit was níet grappig.
En ik heb met pijn in mijn hart naar de filmpjes gekeken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:58

13 pagina's waar gaat dit over..
Volgens mij heb ik wel 300 keer dezelfde post gezien over sporen en hoe slecht het wel niet is ect.
1 keer lijkt me genoeg.
Daarnaast ben ik het wel er mee eens wat er gezegd is.. Zie het nut er alleen niet van waarom het 100 keer herhaald moet worden.. Ik ga toch ook niet overtypen wat degene boven me zegt, dan is het al gezegd.
Ik zie dat TS er goed over na gaat denken en naar de DA gaat om het even te vragen. Dat vind ik er verstandig Lachen

Je pony's zien er wel goed uit en ik geloof ook dat je van ze houdt en zij van jou.. Alleen doe je dingen om een foute manier. Als ik jou was zal ik het advies van dit topic is goed laten bezinken..
En inderdaad het is ook heel leuk om te mennen en dat weer op te pakken Lachen

Ik wens je veel succes met je pony's.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 18:58

lianne14 schreef:
Ja, en appelbolfan wil me helpen!

Jep Lachen Jullie zullen me vast voor gek verklaren, maar ik vind het erg belangrijk dat zij goed voor haar paarden zorgt/leert zorgen. Daarbij komt dat ik het ook nog eens leuk vind om te doen.
We hebben al afgesproken dat ik een keer bij haar langs kom om eens even te kijken hoe het allemaal zit en wat ik kan veranderen.

Ik ga haar meer uitleg geven over grondwerk en vrijheidsdressuur, evt ook nog over NH. Ik ben ervan overtuigd dat ze op die manier beter met haar shetjes om kan (leren) gaan.
Daarbij moet ze ook leren hoe ze het beste kan straffen & op welke momenten het wel of niet nodig is.

Hier heeft ze meer aan dan aan al die zinloze reacties die hier gegeven worden. (ze zijn natuurlijk niet allemaal zinloos Knipoog )

Het kan natuurlijk niet hoe er met deze paarden om wordt gegaan, maar geloof me; mensen kunnen veranderen. Maar dan moet je ze daar ook de kans voor geven.

loesje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:00

shetlanders (we hebben er zelf 6) kunnen rond de 50 kilo dragen.. wij hebben jarenlang op 1 shetlander gereden.. maar nu zijn 15 en op onze 12e zijn we gestopt met rijden op de shetlander.. nu heb ik het wel over een grote shetlander (van 1.05 ongeveer).. en nu rijden mijn kleine nichtjes erop. en lianne ik snap ook wel dat je door wilt blijven rijden, dat wilde ik ook.. maar dat is egt niet goed hoor... ik dacht aan mijn shetlander.. wat zou hij ervan vinden? de lengte en leeftijd maakt niet uit.. maar je kunt wel merken als hij iets niet fijn vind. oren naar achter.. moeilijk doen.. weigeren. en bij dat filmpje waar je zusje op zat en toen die weigerde ligt niet aan omdat hij het niet wilt.. waarschijnlijk trok je zusje iets te hard aan de teugels.. dat gebeurd bij mij nichtjes ook vaak.. en daarom is het ook goed lianne dat je hem aanpakt.. dat moet ik ook nog soms.. maar dat doe ik niet met sporen.. ik vind zowiezo dat je shetlanders niet met sporen moet rijden.. en die heb je niet nodig omdat je er niet met je benen bij kunt.. om aan te drijven.. shetlanders hebben geen sporen nodig. Shetlanders zijn ook niet echt om flink mee te rijden. wedstrijden enzo. het zijn gewoon knuffeldieren waar je soms een ritje op kunt maken! oja.. met die hindernis.. ik weet het, dat je daar al commentaar op hebt gehad.. maar dat moet je egt niet doen! het is zo slecht.. nu kun je het nog niet merken, maar als je hiermee doorgaat.. dan kan het wel eens helemaal verkeerd aflopen. en ik heb het zo es bekeken.. maar die hindernis kan wel gwoon op het gras.. die kan niet omvallen.. want hij ligt op rubberen banden. dus hij kan niet omvallen. zolang je shetje niet protesteert en het leuk blijft vinden dan kan het nog makkelijk;).. maar niet te vaak;).. en je zult zelf het beste weten wat je shetlander het leukste vind! ik hoop dat je hier iets mee kunt.. zolang je shet het leuk blijft vinden.. dan is het goed. en dat hij bij je zusje weigerde kwam gwoon omdat hij weet dat er een beginneling op zit.. en dat hebben shetlanders zo in de gaten! geloof mij maar! daarom is het ook goed dat je hem af en toe aanpakt;) ik hoop dat je hier iets mee kunt! suc6........ en als je maar 1 ding onthoud. kijk wat je shet ervan vind.. ! dan komt alles goed!

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:00

volges mij is dit topic wel erg populair Haha! 13 pagina's binnen paar uur Haha!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:02

appelbolfan schreef:
lianne14 schreef:
Ja, en appelbolfan wil me helpen!

Jep Lachen Jullie zullen me vast voor gek verklaren, maar ik vind het erg belangrijk dat zij goed voor haar paarden zorgt/leert zorgen. Daarbij komt dat ik het ook nog eens leuk vind om te doen.
We hebben al afgesproken dat ik een keer bij haar langs kom om eens even te kijken hoe het allemaal zit en wat ik kan veranderen.

Ik ga haar meer uitleg geven over grondwerk en vrijheidsdressuur, evt ook nog over NH. Ik ben ervan overtuigd dat ze op die manier beter met haar shetjes om kan (leren) gaan.
Daarbij moet ze ook leren hoe ze het beste kan straffen & op welke momenten het wel of niet nodig is.

Hier heeft ze meer aan dan aan al die zinloze reacties die hier gegeven worden. (ze zijn natuurlijk niet allemaal zinloos Knipoog )

Het kan natuurlijk niet hoe er met deze paarden om wordt gegaan, maar geloof me; mensen kunnen veranderen. Maar dan moet je ze daar ook de kans voor geven.

vind ik een goeie actie Lachen en ze beseft het zelf ook wel hoor dus alles zal wel goed komen *LOL*

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:04

mijn eerste reactie : OMG

ik kan alleen minpunten op noemen.
( Filmpje 1 rest kon ik niet zien )
- springen op het harde
- geen cap..... dalijk weigert hij een keer gemeen en lig jij met je hoofd op de stenen te butsen.
- je bent super groot.. en daar staat nog boven dat je daar wedstrijden mee gaat rijden?

verder wel een lief shetje Ach gut
ik zou de volgende keer wel eerst nadenken voor je zoiets doet.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:05

wtf is dit voor een topic? waarom staat er dat ik dat ben terwijl ik het helemaal niet ben??????

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:07

@Casperrr er staat niet dat jij dat bent Knipoog ze dachten dat dat zwarte pony'tje wat ook in je profiel staat van jou is.. dit meisje zegt dat dat haar pony is Knipoog en haar zusje lest bij jou met die pony..

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:07

Ik zeg maar niks, penny girls doen er toch niets mee.
Jammer, ik dacht dat je foto's en filmpjes plaatste voor commentaar en tips, geven we die, en dan is er weer een excuus voor. Jammer dat de DB niet zo hard optreedt, ze verdienen een beter baasje. Ook al hebben ze dat zelf neit door. Ik vind dat het gewoon dierenmishandeling is. Dan niet expres, maar ontwetend dierenmishandeling.

@ Casperrr: ja , dat vond ik ook al raar?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:09

Rissjuh17 schreef:
@Casperrr er staat niet dat jij dat bent Knipoog ze dachten dat dat zwarte pony'tje wat ook in je profiel staat van jou is.. dit meisje zegt dat dat haar pony is Knipoog en haar zusje lest bij jou met die pony..

dat kan helemaal niet waar zijn want dat meisje aan wie ik les geeft zit niet op bokt, die omgeving klopt niet en ze weet gewoon dat die dingen niet kloppen met rijden en ze zou ook nooit zo praten!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:10

Nou dan liegt ze dus wel Knipoog

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:11

casperrr schreef:
Rissjuh17 schreef:

dat kan helemaal niet waar zijn want dat meisje aan wie ik les geeft zit niet op bokt, die omgeving klopt niet en ze weet gewoon dat die dingen niet kloppen met rijden en ze zou ook nooit zo praten!

tja iemand heeft dit eerder in het topic gezegt dat jij een van die meiden les gaf dus val niet gelijk de ts aan..
Laatst bijgewerkt door Travellust op 29-12-06 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:11

casperrr schreef:
Rissjuh17 schreef:

Mag ik vragen waar dat staat; dat ze op jouw pony lest?
Ben gewoon benieuwt hoe jullie daarbij komen Knipoog
Ze heeft zelf namelijk 3 eigen shetlanders; Skippy, Beauty en Black.. (voor zover ik weet)

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:12

ppppfff waneer komt het slotje ????
ik wil de volgende x ook zoveel berichten Haha!
Als ik iets leuks en positiefs plaats dan he;)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:13

ik ben echt eventjes over de zeik nu gewoon Scheve mond wie doet nou zo iets? ik krijg ineens een pb of ik opheldering over dit topic wil geven, kijk ik zie ik ineens mijn naam staan me profiel enzo hele informatie...
@de rest: ik val niemand aan, ik wil gewoon weten waarom ineens alles van mij hier staat terwijl ik diegene helemaal niet les geef!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:13

Hoi,
Leuke filmpjes, maar heb wel even een paar opmerkingen.
- Zijn jullie niet te groot voor die shet?
- Waarom plaatste je de hindernis op steen, terwijl je een heleboel gras ter beschikking hebt?
- Je zegt dat je je sporen niet bij je had, waarom zou je die gebruiken?
- Lijkt me wat slimmer om voortaan een cap te dragen, als die shet weigert op het steen heb je een probleem, denk ik ..
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 29-12-06 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:15

@casperrr: een meisje dat jou kent zei dat het jou shet was en dat je een van die meiden les gaf.. geen idee welke bladzijde dat staat maar iig stukje terug. En vanuit daar vroegen er een paar om je profiel en om je shet.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:17

dat zei mijn vriendin iris_safarii, de herkende jou marieke Lachen Daarom weten wij nu zeker dat het fernando is en jij het bent die langs de hindernispaal staat Knipoog En dus niet de vader van de TS Knipoog