Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Als je zelf goed zit, word je zelfverzekerder en kan je dat ook weer overbrengen op je paard! Paardrijden is echt een wisselwerking!
)
Mireille1970 schreef:Het enige nadeel van zonder beugels rijden is dat je op je teen moet letten... (die neigt vertikaal te gaan en als je dan je beugels weer eens aan doet staat je hak alsnog omhoog...)
En ik weet hoe moeilijk dat is ben zelf ook expert in de bagger zithouding hoor. Moet ook mega aan mezelf werken want ik loop bijvoorbeeld zelfs iets gebogen en dat is voor mijn uitstraling ook niet goed. Bonny4life schreef:hoi
bedankt voor de reacties, nou sorry dan dat hij iets te strak was dit was niet mijn bedoeling maar ik had het niet in de gaten en als ik het doe wijst mijn instructrice me er op.. maargoed, ik rijd haar egt heel goed voorwaarts dat meen ik! ze was gister zo goed bij elkaar dat ik egt voelde dat haar kont er bij kwam en ze helemaal los liep.. ik denk ook dat je van foto's weinig kan zeggen maar ik werk heel erg aan mijn houding en mijn pony!

)
Kafue schreef:Echter wat ik wel moet leren is mijn schouders naar achteren te doen dat is dus mijn probleem nog steeds zowel op het paard als op de grond.
Iemand nog tips daarvoor? Ik wil gewoon perfect zitten ook met de schouders.
.
. jarrah schreef:@mireillie1970: Leuk paard, waarom heb je die verkocht?
Persoonlijk zou ik op de foto's liever een paard zien dat iets meer zn hals als het ware laat vallen en het neusje voor de loodlijn, beetje hetzelfde commentaar als ik heb bij mijn eerste foto. (maar dat is waar onze meningen verschillen)
Ik ben het helemaal met je eens dat als je een slof op een goede manier gebruikt dat het helemaal geen kwaad kan, jij weet waar je mee bezig bent!
Maar in zo'n topic als dit raad ik het altijd ten strengste af! Puur omdat ik het idee heb dat als iemand hier al een vraag op deze manier over gaat stellen dat de ze gewoon nog niet kundig genoeg zijn om met zo'n hulpmiddel te werken (begrijp me niet verkeerd, ik val hierbij de TS niet aan). Er word naar de slof gegrepen omdat ze anders die kop niet naar beneden kunnen krijgen! Op die manier worden zoooo gigantisch veel paarden kapot gereden (overigens ook zonder slof hoor, puur door de onkunde van mensen), gewoon zonde!!! Vandaar dus dat ik zo fel reageer in dit soort topics tegen de slof, in werkelijkheid heb ik er helemaal niks tegen mits het goed gebruikt word! Jij kan goed argumenteren waarom je er af en toe een slof aan hangt, je weet waar je mee bezig bent! De TS kan dat naar mijn inziens niet, vandaar dat ik het afraad
en als je zo zit kan je paard nog zo leuk gaan die ruiter die mooi rechtop zit die vind iedereen mooier

Mireille1970 schreef:Ik begrijp je angst zoals je die omschrijft. Inderdaad loop je het risico dat TS-ers die misschien niet kunnen aantonen dat ze kundig genoeg zijn toch naar de hulpmiddelen grijpen... Dus raad jij het af. Begrijpelijk!
Het grote nadeel van deze voorzichtigheid is dat er ook mensen worden aangevallen op hun manier van... die het misschien helemaal niet verdienen maar de dupe worden van het beschermen van onkundigheid.
)!jarrah schreef:Zowel bij Corine (gekeken naar de foto in je profiel) als bij Fafue heb ik het idee dat het net als bij mij vanuit die onderrug komt.
Rien van der schaft raadde bij mij daarbij aan af en toe tijdens het stappen mijn zweep horizontaal tegen mijn onderrug aan te drukken, met mijn armen eromheen (snap je het nog?) Op die manier druk je even overdreven je onderrug hol en je schouders naar achteren! Dat moet je continue zelf in gedachten houden als je aan het rijden bent! En het is super als je iemand langs de kant hebt die je steeds op je fouten wijst! Maak daar dankbaar gebruik van, heb ik ook sinds maandje of 2, daarvoor zat ik altijd zoals op de eerste foto van mij op die zwarte (nu nog maar af en toe)!
En probeer je hoofd trots omhoog te houden! Je nek recht op je schouders en lekker ontspannen om je heen kijken! Werkt bij mij erg goed!
Mireille1970 schreef:Ook ik heb zo mijn oneffenheden zoals jullie hebben kunnen zien. Mede oorzaak is het vele zadelmak maken geweest... en mijn loop...
Maar ik moet zeggen dat ik een rustige onafhankelijke zit waarbij je op een juiste manier met je paard werkt vele malen belangrijker vind dan een prachtige doch strakke zit...