Dressuurtechniek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:51

Die eerste foto:
Handen wat hoger en rechterop. Hakken laag en rechterop zitten. En altijd naar voren (in dit geval naar achteren) kijken!

De tweede foto:
Ziet er veel beter uit! Je zou je voeten wat minder ver in de beugels mogen doen en je hakken meer uitdrukken. Voor de rest vind ik het er prima uitzien! Leuk paard!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:40

gabyfedde"]
[quote="Lepeltje schreef:
Heeft er echt niemand zin om mijn foto's af te kraken?? Huilen Knipoog

Nou ok dan! Knipoog

Zoals je zelf al zegt loopt je pony erg op de voorhand.
Wat mij ook opvalt is dat ze een vrij zware hals heeft. Dit kan de oorzak zijn dat ze moeilijk aan de teugel loopt.
Je hebt zelf ook een lange rug, hierdoor is het moeilijker (maar absoluut niet onmogelijk) om rechterop te zitten. Probeer je handen wat rechterop te houden en houd contact met de mond van je pony. Ook als je porbeert haar ontspannen te laten lopen moet je contact houden met de mond.
[/quote]

Pff, hé hé eindelijk iemand die het ook opvalt dat ik zo'n rare lange rug heb. Elke keer als ik naar mijn foto's kijk heb ik zoiets van: hé, er klopt iets niet. Die korte beentjes en dan zo'n lang bovenlijf erboven, 't is echt geen porum... Bloos! En ik kan ook niemand vinden die hetzelfde probleem heeft, ik zak heel snel in elkaar, dat zit gewoon het lekkerst. Knipoog En het kost me echt superveel moeite om gewoon rechtop te zitten..
En dan krijg je dit uitgezakte pudding voorbeeld:
Afbeelding

Had toen ook een verschrikkelijk t*ring zadel, maar die mag je natuurlijk ook niet de schuld geven. Bloos
IK baal er echt ontzettend van dat ik in bijna 13 jaar rijden nog niet geleerd heb hoe ik rechtop moet zitten.. En na bijna 3 jaar rijden op deze knol loopt ze nog niet lekker nageeflijk. Boos! Je zou ze toch eens wat... Huilen

En wanneer loopt ze niet op haar voorhand te sjokken?

Afbeelding

Juist ja, dan...

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 02:06

Dan zit er inderdaad wel heel wat meer spirit in! Zo oogt ze gelijk ook veel jonger. Idee voor rechterop zitten: Doe eens of er een plank achter je rug zit. Je kan er niet doorheen zakken. Als je moeite hebt eraan te denken, neem dan een vast punt in de bak, bijv. A, waar je steeds even controleert of je nog recht zit. Dit (van die plank) klinkt misschien een beetje kinderachtig, maar als je je daar echt op concentreerd, voel je wat makkelijker wanneer je goed zit dan als je 'gewoon' rechtop probeert te zittten.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 02:44

Afbeelding

Afbeelding

2 hele oude foto's, de bovenste van de 3e keer erop, de 2e van 4 maanden later. Morgen recente foto's, als het weer een beetje mee zit Lachen
Brand maar los..

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:50

Afbeelding

Eens kijken of het lukt om een foto te plaatsen.

Als het lukt: dit was met Artiest, een vierjarige ponyhengst op de hengstenkeuring, de vierde keer onder zadel nog maar en nog geen niveau (nog geen wedstrijden deelgenomen). Ik heb er maar enkele keren op gereden maar was wel een leuke ervaring.

Over de foto: ik houd mijn handen niet gelijk dat weet ik (maar probeer een hengst die pas onder het zadel is eens een beetje normaal door een wending te laten lopen Haha! )

Ik wacht vol ongeduld op jullie bemerkingen!

Veel liefs -x-

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:51

Laatst bijgewerkt door Satine op 15-12-03 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 12:55

batje schreef:

Ik vind persoonljik dat ze iets te laag en diep loopt waardoor ze meer op haar voorhand valt. Zelf zou je meer je rug bol kunnen maken. Je rijdt hier met een holle rug en je bovenlichaam wat te ver naar voren. Ook je ellebogen kunnen iets verder gebogen worden.

MAAR.. Fleur is op het moment van deze foto volgens mij nog flink overbouwd en dan is het toch al moeilijk om ze op die toch al hoge achterhand te zetten en dan word je vaak vanzelf al naar voren gezet in het zadel. Ik ken het probleem.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:46

Afbeelding

Ben benieuwd........ Bloos!

Ik ga zelf geen commentaar geven op anderen (voel me niet deskundig genoeg????? )

O ja; L2 + wp, paard is 6 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:57

Dat vind ik, zo van de foto af, juist weer een van de fijnere foto's

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:43

Zep schreef:

en de onderbouwing is???? Lachen

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:59

en railly Lachen

Afbeelding
ja, ik houd van pianospelen Schijnheilig

Hij is 5 jaar en L1 dressuur.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 01:37

Chantal schreef:
en railly Lachenja, ik houd van pianospelen Schijnheilig

jij ook al? Haha! Tong uitsteken

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:44

Lepeltje schreef:
IK baal er echt ontzettend van dat ik in bijna 13 jaar rijden nog niet geleerd heb hoe ik rechtop moet zitten.. En na bijna 3 jaar rijden op deze knol loopt ze nog niet lekker nageeflijk. Boos! Je zou ze toch eens wat... Huilen

Even offtopic, misschien een schrale troost... Ik heb precies hetzelfde, heb mijn pony nu 3,5 jaar en kan hem ook nog steeds niet lekker nageeflijk rijden.
En af en toe is dat zo ontzettend frustrerend Scheve mond Zit dus af en toe ook in een gigantische dip met hem, hij kan ook zo lekker lopen zeuren overal om.
Maar in andere periodes heb ik weer zoiets van: We zetten gewoon door, en eens zal het lukken om hem lekkerder aan het lopen te krijgen.

Je bent dus in ieder geval niet de enige met dit probleem!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 11:33

Als ik toch ooit eens zat zoals jij Nina.... Kwijl Gewoon om jaloers op te worden .
En Picasso loopt ook super, zo moet Nic ooit ook nog wel eens lopen (hoop ik) Schijnheilig Haha!.

Aardig zijn is wel moeilijk Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 13:21

MacavityL"]
[quote="Zep schreef:

[/quote]

Paard (Picasso) dat voor de verandering eens in balans over z'n benen gaat, niet compleet op de kop van het achterbeen af loopt, en de amazone zit er fatsoenlijk op.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:21

Afbeelding

Nou, ik kan inmiddels foto's plaatsen, en mag er ook wel es aan geloven........

Handen maar even niet opletten, zit hier met een hand aan 't stuur, waarom?? Geen flauw idee, maar dit geeft een redelijk beeld, hoe mijn paardje op t moment, na enige tijd losrijden, loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:57

Zep"]
[quote="MacavityL"][quote="Zep schreef:

[/quote]

Paard (Picasso) dat voor de verandering eens in balans over z'n benen gaat, niet compleet op de kop van het achterbeen af loopt, en de amazone zit er fatsoenlijk op.
[/quote]

Altijd leuk om van een profi te horen!!!
Thanks Zep! Lachen

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:43

Ik vond je op het strand al heel netjes zitten Picasso, dus bij het dressuren in de bak kan het alleen maar beter zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:23

flair schreef:
Ik vond je op het strand al heel netjes zitten Picasso, dus bij het dressuren in de bak kan het alleen maar beter zijn Haha!

Yeah right flair Verward Haha! ; ik zat met samengeknepen billen op mijn paard *LOL*
Maar je hebt gelijk; in de bak is het een stuk beter *LOL*

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:56

Dan heb je het zelf niet door maar je zat toch echt kaarsrecht en hebt een mooie beenligging.

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:32

Dit ben ik op Goldy ze is bijna 4 jaar en heeft nog geen wedstrijden gestart dus zou niet weten wel niveau ze is. Sorry een draf foto had ik niet Dus dit is een stap foto.
Afbeelding
Ik weet dat m'n teugels te lang zijn! Dit kwam omdat ik net hals ging laten strekken.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:56

ik vind je beugel iets tekort?
en je been moet gelijk blijven met de singel Lachen

verder zit je er best netjes op vind ik.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:53

ik ga met beautifull_mickey mee,volgens mij de beugels iets te kort,en je been ligt wat te ver naar achter.probeer je handen wat meer rechtop te houden,voor de rest ziet het er goed uit Lachen

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:17

oke jullie mogen mij ook beoordelen
wat mijn eerste opmerking is over mn zelf is naar voren kijken maar goed
dit was ongeveer 2 weken geleden tijdens mn L1 wedstrijd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze duidelijk voor houding en handen
(mn handen zijn pianohandjes )

Afbeelding

moet trouwens zeggen dat ik het wel een leuk topic vindt ga nu zelf ook meer op dingen letten als ik mezelf zo ff zie,
nou jullie commentaar/tips graag[/list]