Paardrijden met een maatje meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:08

Lasca_1987 schreef:
Ik zit op mijn Ipad nu dus is het lastig om op alles te antwoorden. Ik heb geen eigen fiets, die is verroest en daar ben ik uit gegroeid. Mijn zus heeft wel een fiets, maar waar ga ik heen fietsen vraag ik mijzelf dan af. Ik mag haar fiets lenen.
Ikben niet alleen thuis, mijn vader is ook thuis. Dus om in de huiskamer te gaan fitnissen.. ik doe het liever ergens met privecay dat mn vader mij niet raar gaat staan aankijken en helaas heb ik er in mijn slaapkamer geen ruimte voor, die is namelijk niet groot. Maar ik kan dat 30-day-shredden wel gaan googlen. En dat van Adam was een geintje tussendoor. Ik kwam terug op die meeting omdat ik er in een post over had gesproken.
De keuze van priveles; Ik ging terug naar de manege waar ik in mijn 10erjaren heb gereden. Om te bepalen in welke groepsles ik kan instromen moest ik eerst privelessen rijden. Verder niet meer over groepslessen gehad en weet ook niet of we dat financieel kunnen betalen. Privelessen rijd ik namelijk niet iedere week.

Wat maakt het uit waar je heen fietst?
Gewoon gaan en zien waar je uitkomt.

Anoniem

Re: Paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:12

Omdat ik niet "doelloos" wil fietsen. Laat ik het zo zeggen, ik hou niet van de stad ben meer een natuurmens. Maarja ik ben nu eenmaal in Adam geboren. Helaas is t Adamse bos niet om de hoek, anders zou ik daar graag doorheen fietsen. Snapje?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:17

Lasca_1987 schreef:
Verder niet meer over groepslessen gehad en weet ook niet of we dat financieel kunnen betalen. Privelessen rijd ik namelijk niet iedere week.

Ik vroeg het eigenlijk vooral omdat je het financiële al eens aanhaalde ergens, denk dat groepslessen goedkoper zijn dan privélessen, als je graag nieuwe mensen leert kennen is het een voordeel, als je sneller wil bijleren is het ook een voordeel (als er telkens veel tijd tussen je lessen zit brengt het volgens mij ook minder op). Je kan eens investeren in 3 dagen na elkaar les, daar heb je nu even meer tijd voor denk ik, 't kost geld, maar is denk ik ook niet het eind van de wereld als het op een manège is. Of eens zitles-privéles-zitles ofzo, paardrijden leer je maar door het te doen vrees ik :) Galopperen voor beginners vind ik makkelijker in groep bijvoorbeeld, het kan goedkoper zijn waardoor je het meer kan doen, het kan leuk zijn omdat je vrienden maakt? 'k zou dit toch eens navragen bij je instructrice.

Wat het fietsen betreft: je hoeft niet per se ergens naartoe fietsen, ga je stad ontdekken (ik had het grapje door hoor) (edit: lees dat je de stad niet leuk vind, elke stad heeft wel rustige plekjes of mooie dingen om te zien volgens mij, anders zou het geen stad zijn en zouden er niet zoveel mensen willen gaan wonen ;) hoe ver is dat amsterdamse bos dan?), of (ik ken Amsterdam niet hoor, ben Belg), kijk eens waar je ergens rust kan vinden, met mooi weer eens een nieuw park ontdekken bijvoorbeeld, waar je naartoe kan fietsen en dan op een bankje even een boekje kan lezen ofzo. Dat zijn 'eenzame' activiteiten maar ik ben zeker dat je wel aan de praat kan raken met iemand hoor! Als je niet graag leest: je kan een tijdschrift over gezonde voeding lezen ook, da's nog leerzaam voor je verdere dieetplannen dan ook ;)

Ik snap dat op alles reageren lastig is, maar probeer het toch een beetje overzichtelijker te doen in het vervolg. Mensen steken energie in jou, compleet genegeerd worden als je het gevoel hebt dat je iemand wil helpen, is gewoon niet fijn! Net zoals het dus niet fijn is een uitgebreide post te hebben (en ik bedoel hier niet mezelf mee, maar heb het in je vorige topics ook gezien) met tips en dan 1 zinnetje eruit gepikt te zien dat uitvergroot en gedramatiseerd wordt. Je hebt zelf ook niet graag veronderstel ik als mensen jouw woorden uit hun context trekken en je in herhaling moet vallen? ;)

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:22

koeke schreef:
Heb je al eens een lijst gemaakt van alle dingen die je wel kunt? Je noemde wandelen al, maar er zijn vast meer dingen. Als je daar een overzicht van hebt, kun je daar meer van doen.
Fietsen kun je dus ook. Kun je naar de manege fietsen? Een paard poetsen? Stal uitmesten? Verzin maar. Steeds een stukje verder wandelen? Op de site van het voedingscentrum staat hoeveel calorieën je met allerlei activiteiten verbrandt. Ook handig: Mijn voedingscentrum waar je o.a. bij kunt houden wat je eet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:23

Dorine92 schreef:
Het lijkt erop dat TS vindt dat het niet iets rijtechnisch is

Lasca_1987 schreef:
Ik kon voorheen op alles galopperen...... Maar van die foto kan je afzien dat ik daar wel slanker was dan dat ik nu ben. En volgens mij zit ik netjes op Floris.

Maar dat het probleem door het overgewicht komt

Lasca_1987 schreef:
Dit komt door mijn overgewicht

Maar dat ze daar niets aan wil doen

Lasca_1987 schreef:
Ik kan om 2 redenen niet naar de sportschool.. 1 geld, ik kan het niet betalen! En mijn opgelopen blesure *thnxpa* . Als ik bijv ga rennen dan gaat mn rechterzij zeer doen en dit kan wel een paar dagen aanhouden.

Gek genoeg heeft TS daar geen last van met paardrijden..

Minder belastende sporten dan hardlopen zijn ook geen optie

Lasca_1987 schreef:
ik kan niet zwemmen en heb geen zwemdiploma

Lasca_1987 schreef:
ik heb skeelers die in stof staan.. maarja dan moet je wel durven skeeleren... en ik durf niet

Met de blessure naar de huisarts gaan, ho maar

Lasca_1987 schreef:
Dusja nog niet met deze klacht naar de huisarts geweest.

TS stelt liever zelf de diagnose dat ze niet kan sporten, maar wél kan paardrijden

Tja.. >;) :\

Ik heb even een berg pagina's overgeslagen was bij deze post belandt, nadat ik in begin van je topic toch ook echt
heb geprobeerd iets nuttigs aan te dragen.

Even de knuppel in het hoenderhok, jouw diagnose: blessure door schop...
En nu komt er een hele boute opmerking, weet je zeker dat het niet gewoon simpel weg steken in je zij zijn?
Vanuit je milt? Die hebben heleboel mensen en die komen bij inspanning op een verkeerde wijze en gaan als je weer stopt met sporten.

En nu las ik weer, ik hou niet van fietsen... ja, duh... ik hou ook wel eens ergens niet van.
Ik ben ook geen grote zwemfan, maar dobberde keurig 2 x in de week in het zwembad.
Heb als een hark een molentocht uitgeschaatst (rugklachten al in de 1e km, kon eigenlijk helemaal niet schaatsen)
en jaar later heb ik stalgenoot vooruit geduwd die voeten vol blaren had, van tocht dag ervoor,
maar wij moesten en zouden die tocht schaatsen, dus gingen we ervoor.
(want tja, voor het zelfde geld is hij er 13 jaar weer niet...)

Lasco is zo'n fijn paard, wat heb je er dan voor over? Niet veel zo te lezen, eigenlijk niets.....
Ik heb met angst en beven op mijn zwartje gezeten in stap nadat ik er keer dom af was gestuiterd, durfde er niet eens meer op te stappen.
Maar ja.. hij is zo'n fijn paard dus mezelf elke keer weer schop onder mijn achterste gegeven en erop gaan zitten.
Ben echt niet superwoman of zo, maar als je wat wilt in het leven, moet je wel zelf de slingers ophangen en balonnen opblazen,
gaat echt niemand anders voor je doen.

Dus hup, schop onder je achterste, pak die fiets, dan maar dom door de stad doelloos uur flink doortrappen elke dag.
Of haal bij de kringloop een hometrainer, zet de TV aan op national geographic en fietsen maar, heerlijk in de natuur!
Of sleep je zelf aan je haren naar de huisarts.

Die kan ik niet, wil ik niet mentaliteit wordt ik moe van.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:24

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:26

Sjolvir schreef:
[
Of haal bij de kringloop een hometrainer, zet de TV aan op national geographic en fietsen maar, heerlijk in de natuur!

Da's een mooie :D

www.fatsecret.nl

superhandige site om je gewicht bij te houden, gratis, en zo kan je calorieën tellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:29

Stral, wanneer ik een stageplaats heb zal ik niet meer aan de groepslessen kunnen deelnemen. Ik moet achter de receptie in een hotel. Ik zou kunnen vragen of ik al in een groepsles kan. Maar weet niet of dit financieel kan, mijn moeder betaald namelijk. Maar idd als ik vooruitgang wil boeken, alles wat je opnoemt wat betreft de groepslessen. Ik ben het ermee eens.
Het Amsterdamse bos is van hier (ik ga niet precies zeggen waar ik woon) vrij ver, heel jammer anders was ik elke dag wel in het bos haha. Je laatste alinea, ook weer gelijk.

Koeke; De manege is veels te ver om er effe heen te fietsen. Ik woon in zuid (enige wat ik prijs geef aan mijn woonlocatie) en de manege is in diemen/ amsterdam zuidoost. Dank je wel voorde linkjes!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:33

Maar groepslessen zijn toch juist goedkoper dan privélessen? En zolang je nog geen stage hebt (ik heb je topics gelezen hoor, ik weet er dus al van, alleen nog nooit gereageerd) zou je dat dus toch al kunnen doen? Zo'n instructrice/manège snapt toch ook wel dat je nu kan maar dan met je werk niet meer, nuja, en als ze het niet snappen: je weet het maar als je het vraagt natuurlijk!

Je kan ook gewoon buikspieroefeningen gaan doen op je bed met een leuk muziekje? Of voor de tv op de mat, daar moet je vader niets over zeggen, dat is niet zo belachelijk! Gewoon eens kijken voor goede wel, als je je even inleest vind je misschien forums waar mensen gemotiveerd zijn, meepraten op zo'n topics hélpt écht, je durft geen dag overslaan omdat je dat dan moet toegeven namelijk ;) (ik zat in het shred-topic, durfde echt niet zeggen daar bijna als ik eens een dagje niet kon :P )

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:33

Lasca_1987 schreef:
Omdat ik niet "doelloos" wil fietsen. Laat ik het zo zeggen, ik hou niet van de stad ben meer een natuurmens. Maarja ik ben nu eenmaal in Adam geboren. Helaas is t Adamse bos niet om de hoek, anders zou ik daar graag doorheen fietsen. Snapje?

In dat geval zou ik het lekker houden bij kijken naar manege lessen, paardjes poetsen en
naar Anky/Adelinde kijken op tv ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:37

Sjolvir,
Ik heb al vaak zat in dit topic gezegd dat die pijn wel door die schop komt! Verder heb ik nooit gezegd dat ik niet van fietsen houd. Ik ben geen stadsmens en ben bang in t verkeer.. ja kijk daar komt weer een angst naar boven.
En ja ik zie in de huiskamer geen hometrainer staan... geen plek voor...

Stral, ik moet eigenlijk zo snel mogelijk aan stage anders moet ik terug de schoolbanken in. En verder is er binnenkort de zomervakantie dus de groepslessem zou ik dan na de zomervakantie kunnen doen.

xapple; de paarden ponies staan nu op t land. Vrijdag weer naar de manege dus dan naar privelessen kijken en zondag zelf rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:38

Owja en welk forum is dat stral? Ja, moet maling hebben aan mn pa hahaha

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:40

Je bent bang voor verkeer, bang voor zwemmen, bang voor skeeleren, bang voor van alles.
Je leeft in een andere wereld dan veel andere.
Bezoek aan de huisarts lijkt me wel wat, naar de psychiater zoals in een ander topic al aan werd geraden lijkt me niet zo verkeerd.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:41

maar het is toch juist een voordeel dat het bos ver weg is, des te verder moet je fietsen toch?

Om even een voorbeeld te geven, ik fiets 25 km naar mijn verzorgpaard. Dan ga ik paardrijden, en dan moet ik weer terug fietsen. gaat prima, de eerste keer was het ver, maar het lijkt vanzelf korter te worden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:41

Sorry maar jij achter de receptie van en hotel? :x Met de houding die je hier al toont ga je het achter een receptie met internationale en ook we eens lastige klanten niet redden.

Nu je geen stage hebt zou je een paar x per week naar de manege kunnen fietsen, lekker paardje poetsen. Misschien hebben ze wel en baantje voor je en kun je in ruil voor werk in de stallen wat extra lessn krijgen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:42

Lasca_1987 schreef:
Sjolvir,
Ik heb al vaak zat in dit topic gezegd dat die pijn wel door die schop komt! Verder heb ik nooit gezegd dat ik niet van fietsen houd. Ik ben geen stadsmens en ben bang in t verkeer.. ja kijk daar komt weer een angst naar boven.
En ja ik zie in de huiskamer geen hometrainer staan... geen plek voor...

Stral, ik moet eigenlijk zo snel mogelijk aan stage anders moet ik terug de schoolbanken in. En verder is er binnenkort de zomervakantie dus de groepslessem zou ik dan na de zomervakantie kunnen doen.

xapple; de paarden ponies staan nu op t land. Vrijdag weer naar de manege dus dan naar privelessen kijken en zondag zelf rijden.

Dat laatste zou ik juist lekker laten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:44

Little_king; de psychiater vind ik even een stapje te ver.. daar gaan alleen krankzinnige gekken naar toe en dat ben ik niet.

Poco; Ik vind t bos wel te ver fietsen zeker met de conditie die ik nu heb.

Cowgirl; dat werk kan ik prima aan daar kan jij niet over bepalen. En nogmaals manege is veels te ver fietsen.

xapple; niemand gaat het paardrijden van mij afpakken!

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:46

misschien een modje vragen voor een slotje op dit topic?
het wordt alleen maar hopelozer en hopelozer _O-

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:47

Citaat:
Little_king; de psychiater vind ik even een stapje te ver.. daar gaan alleen krankzinnige gekken naar toe en dat ben ik niet

vooruit, psycholoog.
Ik bedoel het echt goed, maar met al jou angsten en jou ge-jamaar heb je echt hulp nodig.
Dan gaat jou leven er veel leuker op worden.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:47

Als je eens gaat google-en ga je miljoenen dieetforums vinden denk ik ;) Hier op bokt vind je er ook hoor, ik zat in het shred-topic (eens zoeken op 'jillian michaels' of 'shred' en je vindt het wel).

Angsten zijn er om te overwinnen trouwens, 't leven kan zoveel mooier zijn als je dingen gaat beleven, niet enkel thuis zitten en schrik hebben en daarom niets proberen. Angst trouwens niet verwarren met luiheid ook ;)

Waarom zijn er geen lessen in de zomervakantie trouwens? Wat raar!

Aan de rest: het is heel verleidelijk zo te gaan reageren (en de enige reden waarom ik nog niet gereageerd had trouwens), maar zeggen dat ze naar een psychiater/psycholoog moet is er wel wat over. Die opmerking heeft ze al gehad, en is, aan haar eigen opmerkingen te zien, wel blijven hangen. Ik ben er trouwens niet zo zeker van of TS wel echt 'anders' is, veel heeft misschien ook met opvoeding te maken? Ik had al lang een schop onder mijn kont gekregen, als je die na 25 jaar nooit eens gehad hebt en niets moet helpen thuis, is het moeilijk om vastgeroeste gewentes te veranderen. Het is TS zélf die moet gaan beseffen dat ze iets aan haar mentaliteit moet gaan veranderen denk ik? Het etiket 'autistisch' gebruiken/opgeplakt krijgen maakt het ergens ook wel weer makkelijk precies.

Zet je je trouwens wel echt 200% in voor het krijgen van die stageplek? Hier in België moet je daar zélf achteraan gaan over het algemeen, solliciteren als bij een echte job, niet wachten tot je school je een plek geeft dus.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:48

Ik had mij zo voorgenomen om niet te reageren maar na het zoveelste berichtje van je kan ik het niet meer laten.
Ik lees alleen maar dit kan niet en dat kan ook niet, ben bang voor vallen ( goh niet van het paard ? ), bang voor skeleren en nu weer bang voor verkeer.
Ik denk dat jij prof. hulp nodig hebt, zoveel angsten lijkt mij niet goed hoor.
Angsten overwinnen is niet makkelijk maar verrijkt je leven overgens wel !

Vervolgens kom je met het feit dat je autistisch bent (asperger) terwijl dat nog geen 2 weken terug onderzocht was.
Je hebt iets gelezen op internet dus je hebt het, zo werkt dat niet he.

Geef jezelf nou eens een schop onder je kont.
Als je echt af wil vallen dan lukt dat, waar zijn je spierballen ?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:51

Stral schreef:
Als je eens gaat google-en ga je miljoenen dieetforums vinden denk ik ;) Hier op bokt vind je er ook hoor, ik zat in het shred-topic (eens zoeken op 'jillian michaels' of 'shred' en je vindt het wel).

Angsten zijn er om te overwinnen trouwens, 't leven kan zoveel mooier zijn als je dingen gaat beleven, niet enkel thuis zitten en schrik hebben en daarom niets proberen. Angst trouwens niet verwarren met luiheid ook ;)

Waarom zijn er geen lessen in de zomervakantie trouwens? Wat raar!

Aan de rest: het is heel verleidelijk zo te gaan reageren (en de enige reden waarom ik nog niet gereageerd had trouwens), maar zeggen dat ze naar een psychiater/psycholoog moet is er wel wat over. Die opmerking heeft ze al gehad, en is, aan haar eigen opmerkingen te zien, wel blijven hangen. Ik ben er trouwens niet zo zeker van of TS wel echt 'anders' is, veel heeft misschien ook met opvoeding te maken? Ik had al lang een schop onder mijn kont gekregen, als je die na 25 jaar nooit eens gehad hebt en niets moet helpen thuis, is het moeilijk om vastgeroeste gewentes te veranderen. Het is TS zélf die moet gaan beseffen dat ze iets aan haar mentaliteit moet gaan veranderen denk ik? Het etiket 'autistisch' gebruiken/opgeplakt krijgen maakt het ergens ook wel weer makkelijk precies.

Zet je je trouwens wel echt 200% in voor het krijgen van die stageplek? Hier in België moet je daar zélf achteraan gaan over het algemeen, solliciteren als bij een echte job, niet wachten tot je school je een plek geeft dus.

Als je thuis die schop niet krijgt krijg je die bijvoorbeeld wel van een psycholoog door bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:54

little_king schreef:
Je bent bang voor verkeer, bang voor zwemmen, bang voor skeeleren, bang voor van alles.
Je leeft in een andere wereld dan veel andere.
Bezoek aan de huisarts lijkt me wel wat, naar de psychiater zoals in een ander topic al aan werd geraden lijkt me niet zo verkeerd.

Mee eens.
Dan kun je ook je vermeende zelfbenoemde autisme/Asperger op papier vastgesteld krijgen... Als je dat al hebt. Aan al je zogenaamde angsten en aandachttrekkerij lijkt het meer op Munchhausen :x

Van zuid naar zuidoost is welgeteld 11km. Kom op zeg! Net als PocoGaucha heb ik ook dik 25km enkele reis gefietst toen ik nog verzorgpaarden had en op de manege reed. Ik heb voor de grap mijn vriend dit topic ook eens laten lezen en die zei echt letterlijk dat als je er niks voor over hebt, je er mee moet nokken. Je hebt er niks voor over, dus waarom zou Lasco wel alles voor jou over moeten hebben?

Ik heb godsamme 60u per week gewerkt school/stage/bijbaantje, en jij komt met die leuke verhalen en op elke keer iets. :x :n Mensen willen je helpen, maar als je nergens voor openstaat, waarom zit je dan uberhaupt nog op Bokt?!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:54

Lasca_1987 schreef:

Je rijdt niet doelloos, je rijdt voor je gewicht. En fietsen kan ook op straat, daar is het een fiets voor. En als je perse een route wilt fietsen ga je die toch fijn uitstippelen? of als je helemaal lui wilt gaan doen ga je geld sparen en laat je je vet weg zuigen. -O-

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:59

Dit topic gaat net als vorige topics van de TS.
Ze vraagt ergens hulp om, voldoende bokkers bieden een luisterend oor en geven tips.
TS reageert alleen op de berichten die haar aan staan, onzin 'door de bomen zie ik het bos niet meer'!!
Ik zou dan ook geen moeite meer steken in dit topic of de TS.
Ze heeft duidelijk geen open mind en is enorm koppig. Ik geloof niet dat ze echt wil veranderen.

TS. Als ik ongelijk heb hoor ik het natuurlijk graag.