Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
essie79"]
[quote="Aqua8horse"][quote="essie79 schreef:Ik wil best iets aannemen, maar niet zo klakkeloos.
Als ik zeg:
"Ik heb een paard met potentie voor de zware dressuur"
dan geloof je mij dus wel?
Lielle schreef:wat kan ik niet beoordelen trouwens? Die eerste opmerking snap ik niet.
/edit
sorry, ik zie hem al. Maar beter lezen, ik zeg alleen dat IK dat niet zou kiezen. En dat is dus puur gebaseerd op je bercihten hier.
Maar even kijken, ik moet JOU wel overtuigen om naar mijn 1.40 parcours te komen kijken, maar jij MIJ niet om naar Creil te komen? Maak me dan eens nieuwsgierig? Wat kan ik er meer uit halen? En je mag me vragen wat je wil, over mijn ervaring, stijl en die van mijn paarden?
essie79 schreef:En wanneer kom ik mezelf tegen dan?
Deze uitspraak was een voorbeeld over hoe jij je theorie brengt.
Alane schreef:Elke methode werkt, mits consequent toegepast word. En dat consequent zijn en blijven is eengave die niet voor iedereen weggelegd is.
Ik heb ook nooit wedstrijden gereden, en reed toch op een hoognivo, ik en mijn paard hadden de grootste schik in wat we samen deden, en die schik is door geen jury ter wereld te meten.
En mijn dochter, met 1 jaar rijervaring, rijdt internationaal met haar a-welsh van 1.22 m..... ik woon vlak aan de duitse grens, en soms hobbelen we de grens over, tijdens een buitenritje.![]()
En weer on-topic:
De instructeurs zouden hun leerlingen moeten leren rijden met een hulpteugel, ipv van die dingen te verbannen uit de les, om zo te voorkomen dat ze thuis niet gaan lopen klooien met die dingen. Zodat ze weten waarvoor, wanneer en waarom ze gebruikt dienen te worden, ik denk dat je dan al een hoop leed voorkomt.
Ik vind het moeilijk te geloven dat door het gebruik van een slof (op de goede manier of de slechte manier) op foto's aan te tonen is dat het door gebruik van de slof komt en niet bijv. door verkeerd opgroeien/opfok, slechte startperiode, slechte hoefverzorging of wat dan ook. Want tegenbewijs is niet aantoonbaar op hetzelfde dier, dat het te herstellen is staat daar geheel los van.
Aqua8horse"]
[quote="essie79 schreef:En wanneer kom ik mezelf tegen dan?
Anoukie schreef:Wie is er voor jou dan zo deskundig??? Kijken kun je niet op je paard, dat moet een paar ogen aan de grond voor je doen. Dus nogmaals, wie zijn dan jouw deskundigen en wie geeft jou les???
Want jij hult je in vaagheid en ik vertik het om zo maar iets van je aan te nemen zonder dat jij het kunt onderbouwen. Dat eis je immers ook vanons, dus niet meer dan logisch wij ook van jou!
essie79"]
[quote="Aqua8horse"][quote="essie79 schreef:En wanneer kom ik mezelf tegen dan?
Anoukie"]
[quote="Anoukie schreef:Wie is er voor jou dan zo deskundig??? Kijken kun je niet op je paard, dat moet een paar ogen aan de grond voor je doen. Dus nogmaals, wie zijn dan jouw deskundigen en wie geeft jou les???
Want jij hult je in vaagheid en ik vertik het om zo maar iets van je aan te nemen zonder dat jij het kunt onderbouwen. Dat eis je immers ook vanons, dus niet meer dan logisch wij ook van jou!
Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:
Het rijden achter de LL dus wat veel met slof gebeurd, is slecht. Dat is wel degelijk aangetoond door een professor. s.
Anoukie"]
[quote="Samsam"][quote="Aqua8horse schreef:
Het rijden achter de LL dus wat veel met slof gebeurd, is slecht. Dat is wel degelijk aangetoond door een professor. s.
Aqua8horse"]
[quote="Anoukie"][quote="Anoukie schreef:Wie is er voor jou dan zo deskundig??? Kijken kun je niet op je paard, dat moet een paar ogen aan de grond voor je doen. Dus nogmaals, wie zijn dan jouw deskundigen en wie geeft jou les???
. runningkawa schreef:Haha, ik rij niet achter de LL en niet met slof.
Maar laat ik zeggen dat ik hier in de regio niet de enigste ben, want zo heb ik het altijd geleerd, dus echt niet zelf verzonnen. Dus ook niet revolutionair.
En mijn nivo goed? ik zou het wel willen, maar kan er heel veel opnoemen die heel, heel veel beter rijden dan mij.
En ik rij dan nu wel geen wedstrijden meer, maar dat wil niet zeggen dat ik dat in de toekomst niet meer van plan ben, wat dat blijft kriebelen.
Dus heb geen andere benaming nodig.
Aqua8horse schreef:Ik heb niets tegen het rijden van wedstrijden, allen tegen het beoordelingsniveau wat als maatstaf genomen wordt.