Ayasha schreef:Maar ik ga dan niet op een wielrenners-forum zitten zegma
Dit is ook geen ruitersportforum gelukkig

Citaat:Om dan maar even positief te benaderen: ik ben het met hem eens dat we de risico's daar waar mogelijk moeten minimaliseren. Als het dresseren van het paard daartoe bijdraagt, denk ik dat we inderdaad de verantwoordelijkheid hebben dat te doen.
Dat denk ik ook. En ik vind dat daar over het algemeen in de ruiterij veel te snel over gegaan wordt. Hoe je een paard betrouwbaar en verkeersmak kan maken, en kan zorgen dat de kans zo klein mogelijk is dat het in een solo actie door het verkeer gaat stuiven, waar leren ze je dat?
Er wordt op héél veel plekken les gegeven, maar naar dit soort basis-instructie zal het hard zoeken zijn vrees ik.

In principe verwacht ik dus ook niet van hem af te vallen omdat hij schrikt of opzij springt of wat dan ook. Bovendien rij ik met een portuguesa type zadel, wat het van mijn paard af vallen ook wel moeilijker maakt.
moeten geven bij de ruiterij
Zijn moeder was ook zo braaf, maar is ooit geschrokken en klapte meteen achterover, kon haar niet vasthouden of vangen, aangezien ik niet meer kon lopen. En ik was toen een heel end van huis, was blij dat mensen haar toen konden pakken. Anders liep ze midden in de stad rond.