Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ansie schreef:Wat ik bedoel te zeggen is; krijgen de instructeurs geen tijd om dingen helder uit te leggen, moet er meteen gereden worden? Je kan toch ook eens uitleg geven voordat je uberhaupt aan het rijden zelf in de praktijk begint? Een soort theorieles, als je merkt dat het bij de ruiter aan kennis schort. Heeft iemand daar ervaring mee, of word je dan meteen afgedankt als instructrice?
HolyPope schreef:Heb niet alles gelezen, wel een groot gedeelte.
Is hier niet een heel belangrijke taak weggelegd voor de jurering?
De dressuur in de paardesport hangt totaal af van de jury! Als die nou 's wat kritischer zouden zijn dan lijkt mij dat het niveau ook omhoog zal moeten gaan.
Ook zou de jury kritisch moeten zijn tegen de instructie.
Dus goeie jury en veel onderlinge wedstijdjes is de oplossing. (Maar zal er wel niet van komen!)
Pletje123 schreef:HolyPope schreef:Heb niet alles gelezen, wel een groot gedeelte.
Is hier niet een heel belangrijke taak weggelegd voor de jurering?
De dressuur in de paardesport hangt totaal af van de jury! Als die nou 's wat kritischer zouden zijn dan lijkt mij dat het niveau ook omhoog zal moeten gaan.
Ook zou de jury kritisch moeten zijn tegen de instructie.
Dus goeie jury en veel onderlinge wedstijdjes is de oplossing. (Maar zal er wel niet van komen!)
Zeker waar!!
Als je door de jury geen punten krijgt, dan ga je na waar dat aan ligt, althans, dat lijkt me zo. Als blijkt dat degene die het wel halen een hele andere manier van rijden hebben, dan ga je je daaraan aanpassen. Dus als dat betekent dat je moet rukken en plukken, ja... dat is dan toch normaal?
Ik zat er dus naast en kon niks ontdekken. Daarbij zijn er zelden zo ontzettend veel combinaties met een teugelkreupel paard in de baan. Heb jaren in de wedstrijdcommissie gezeten en zo heel veel proeven voorbij zien komen.
Ik heb zelf ook wel punten gereden dat ik dacht: He?? Denk dat iedereen dat herkent. Er is geen goede rode draad bij het jurycorps.
haha! Dan zitten ze gewoon absoluut niet op te letten.
shirleyp schreef:Pletje123 schreef:Dat zie je terug in de halsEen paard wat niet fijn in de hand is, zal nooit achter zijn kaak openen met behoud van de juiste impuls.
Gezien je het antwoord weet op al mijn situatieschetsen, ben jij de perfecte instructeur. Helaas zie ik maar weinig instructeurs die alles zien...
Mijn eerdere berichtje in dit topic sloeg dan ook op de gebruiker Pletje123.