3 jarige @ les!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie05

Re: Phoebe,3 jarige @ les! (Veenstra's PromisexCasper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:31

Ik vind het laatste filmpje wel iets beter maar je moet gewoon dat ding aflaten en aan je eigen rijkunsten gaan werken en niet makkelijk dat ding pakken.

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:27

mooie pony maar dit is wel een beetj ete veel van het goeie!!
XXX-

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:35

heb fotos en filmpje bekeken...

natuurlijk is het mooi als je ponie lekker nagevelijk en aan de teugel loopt...ed

echter kan zij dat alleen maar als ze een ruiter heeft die goed rijd...

als jij werkt aan je eigen rijden, weer ik zeker dat t goed komt....

een paard loopt/is zoals het door zijn berijder word afgericht...

dus in jezelf investeren,om beter leren te rijden... en je ponie zal beter gaan lopen!

SUCCES!

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:46

[mening]

Auwwww veel te opgekropt...En nog maar 3 jaar? Goh, wat een paardenliefhebber ben je, als je zo met je paard omgaat..

En tuurlijk ligt het ook aan de instructrice, maar als de mijne met zo'n voorstel kwam had ik resouut geweigerd en gelijk zelf een andere instructrice gezocht!

En, je pony is hoogdrachtig en je rijdt nog? :n En dan ook nog ZO? Zou me echt gaan schamen. :r

[/mening]

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:53

ik heb alleen de foto's bekeken....mooi paardje!
ik begrijp alleen niet waarom het een halsverlenger heet....wat ik zie is een opgekropte hals ....niets verlengt..

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:58

Ik zie een 3 jarige liever een heel stuk meer eruit met haar neusje, Hoe ze nu loopt kan ze nooit haar balans vinden en gaat op haar voorhand lopen.
Rijd haar lekker laag en rond (daar kweek je ook spieren mee en die zullen zelfs beter ontwikkeld zijn dan de spieren die ze nu zal krijgen)
Leuke pony!!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:22

Ik ben het er absoluut mee eens dat het elastiek eraf moet. Daarnaast zie ik schudden met het hoofd niet als een probleem gezien de pony DRIE jaar is. De ene pony bokt en de ander schudt zijn hoofd. Kan met balans te maken hebben of protest... Als je haar lekker voorwaarts rijdt dan zal het vanzelf over zijn. Mits je niet aldoor aan het hoofd zit te klooien, dat komt als ie recht en voorwaarts is. De ene pony pakt dingen nou eenmaal sneller op dan de andere en dan duurt het misschien iets langer. Maar dat zou je instructrice ook moeten weten. Geen goede reclame.

Om voorwaarts te gaan rijden moet dus eerst de elastiek eraf. Vervolgens zou jij iets meer mee kunnen gaan in de beweging (en een beetje meer vooruit zitten). Lekker grote lijnen rijden en mooi up tempo. Dan komt het helemaal goed....

Sorry, had niet alle berichten gelezen nu wel. Goed dat je zonder elastiek gaat

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:43

pffff heerlijk als mensen niet even doorlezen :roll:

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 15:30

Jaa, idd! Zomaar een post plaatsen ofzoo :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:35

Rody, heb je dat dubbelgebroken bitje al geprobeerd?

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:39

Rody01 schreef:
Ik ben dus nu van achteren aan de gang ;)
En ze neemt uit zichzelf deze houding aan. De halsverlenger zit niet strak. Zie foto 4.

Ze is over 2 weken 4 ;)

Even voor de duidelijkheid, ik heb een instructrice die al JAAAAREN ZZ ervaring heeft, les krijgt van Peter Spahn en écht wel weet wat ze doet.

Omdat ze ZZ is hoeft nog niet goed les te geven...

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 15:42

Nee, gisteren moesten wel plots weg. Vandaag ga ik zowiezo rijden. Dus dan zal ik hem gelijk uittesten. Ga deze week toch nog even naar divoza, dus dan ga ik gelijk een nieuw bit mee nemen. Het zadel is nu bijna ook zeker dat ik die ga kopen. Deze ligt ook niet meer lekker, en ik wil het doorrijden wel met een goed zadel doen. Kan echt niet meer wachten tot het veulen er is :D

Asjeblieft, mensen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:45

Ik denk dat je beter een zadel kunt gaan kopen na de geboorte van het veulen, Rody ;)
Wanneer verwacht je het veulen eigenlijk?

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:47

Rody01 schreef:

Ik geloof toch echt niet dat mensen je hier aan het pesten zijn hoor!!!
Ze willen je alleen helpen en iets leren, het is natuurlijk helemaal aan je zelf om er ook wat mee te doen, maar er zitten toch echt tips tussen die zeker het overwegen waard zijn...

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:05

_miepie_ schreef:
Rody01 schreef:

Ik geloof toch echt niet dat mensen je hier aan het pesten zijn hoor!!!
Ze willen je alleen helpen en iets leren, het is natuurlijk helemaal aan je zelf om er ook wat mee te doen, maar er zitten toch echt tips tussen die zeker het overwegen waard zijn...

ja, maar al de 'tips' die nu nog komen, zijn allang gegeven, daarom plaatste ze dit berichtje denk ik ;)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:37

je hebt een erg leuke pony. Over t elastiek ga ik niets zeggen, is al genoeg gedaan.
Maar even een vraagje uit nieuwsgierigheid, hebben paarden niet oiets als zwangerschapsverlof? :o

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:44

Moderatoropmerking:
Ondertussen is bijna alles al gezegd wat er gezegd kan worden en daarom zet ik dit topic op slot.
Let in het vervolg alsjeblieft wel op jullie berichten! Ik zie erg veel herhalingen, persoonijke aanvallen of berichten zonder rijtechnisch commentaar. Probeer echt uitleg te geven in je bericht, denk aan het waarom je dat vindt, hoe het opgelost kan enz... enz... En lees vooral ook eerst het topic na voordat je post.
De topicstarter mag uiteraard gewoon een nieuw topic openen als ze dat wil.