Roos_s schreef:ik lees het wel, maar reageer op dingen die ik zinvol vind.. Wat ik jammer vind van jou is dat je niet reageert op wat tegenstanders van een slof zeggen.. maar goed. laat maar
daarnaast hebben instructeurs het ook niet altijd bij het rechte eind, is maar net wie het boekje geschreven heeft... heb ook nog hier ergens gelezen dat iemand zelfs van de instructeur met slof moest rijden... dus bedoel maar....
WAT IS DIT DAN?
sjaantje schreef:Betteke schreef:Volgens mij ontbreekt het je werkelijk aan ruiterkunst als je een hulpteugel nodig hebt om een paard naar de ontspanning toe te rijden.
Maar dat is mijn mening.
WIE ZEGT DIT???
sjaantje schreef:Inderdaad zeg.. Er komen een hoop domme (onwetendheid hoop ik) opmerkingen voorbij... De helft vind het nodig om te posten dat 'het nergens op slaat dat je een slof nodig hebt om een paard naar beneden te dwingen'. WAAR staat dat je zo een slof gebruikt dan??? Je kunt het als een hulpmiddel zien bij (BIJV.) een kijkerig paard dat er steeds tussenuit probeert te knijpen. Op het moment dat zo'n paard het hoofd omhoog slaat houdt de slof dat tegen, ipv dat de ruiter al zagend de kop weer naar beneden probeert te krijgen (het andere uiterste). ALS ik een slof gebruik, doe ik het iig zo. Jullie moeten echt afstappen van het idee dat mensen met een slof (GOED gebruik) het hoofd naar beneden trekken daarmee. Daar is zo'n ding helemaal niet voor bedoeld. Net zo min als dat een elastiek daarvoor bedoeld is.
sjaantje schreef:Daar kan ik wel in komen Waratje. Ik ben het echter niet compleet eens met je opmerking; als je timing en gevoel goed zijn, heb je er geen nodig. Natuurlijk kan het ook zonder, maar soms (bij verreden paarden bijvoorbeeld) kan het ook wel eens handig zijn om jezelf er even SNEL doorheen te helpen, zodat het paard weer weet wat z'n plek is (een kijkerige bv.).
NOGMAALS; DAT WIL NIET ZEGGEN DAT IK HET ZELF ZO AANPAK!!

Leuk stukje
Dat is exact hoe John het mij ook heeft uitgelegd.