Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
saskiakefie schreef:ik heb het nu even goed gelezen, het was dus pas de derde keer!en dan al galloperen?
![]()
en dan uit luiheid die slof er aan laten zitten??
terwijl het nog zo'n jong dier is, waar je voorzichtig mee moet zijn?...
VivaLaVida schreef:saskiakefie schreef:ik heb het nu even goed gelezen, het was dus pas de derde keer!en dan al galloperen?
![]()
en dan uit luiheid die slof er aan laten zitten??
terwijl het nog zo'n jong dier is, waar je voorzichtig mee moet zijn?...
die slof hangt LOS dat zie je toch met je eigen ogen op die fotos!!! Hoezo plaat voor je kop?
Betteke schreef:Heet dat prachtbeest echt Roel en geen Rel toevallig?
Je slaat een spijker op zn kop!!
saskiakefie schreef:het is onderhand 7 jaar![]()
maar daar gaat het niet om. Ik weet niet echt hoe je een paard moet inrijden, maar zo in ieder geval niet.![]()
Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's over een half jaar.
Kijken hoe ie lekker in de krul op de voorhand loopt
Ik bedoel: over het inrijden, dat ik er wel wat over weet, maar het zelf niet zou kunnen/doen. saskiakefie schreef:het is onderhand 7 jaar![]()
maar daar gaat het niet om. Ik weet niet echt hoe je een paard moet inrijden, maar zo in ieder geval niet.![]()

denk dat je inderdaad beter moet kijken
saskiakefie schreef:natuurlijk is het niet gemakkelijk, daarom juist, en volgens mij denkt Ts juist dat het makkelijk isIk bedoel: over het inrijden, dat ik er wel wat over weet, maar het zelf niet zou kunnen/doen.
Betteke schreef:Heet dat prachtbeest echt Roel en geen Rel toevallig?
!! 

saskiakefie schreef:het was dus pas de derde keer!en dan al galloperen?
Met slof, het is niet helemaal mijn manier, maar ik kan het zeker begrijpen! En je gebruikt hem ook niet, dus het is ook geen probleem dat je hem eraan hebt! esperance schreef:lotjj92 schreef:het feit dat je uberhaupt een slof erom heen hebt met rijden! ik weet nog wel van een jaar terug onze fries beleren. de 3e keer was het enkel sturen. nog amper draven. en zeker nog niet galoperen. maargoed wij hebben er de tijd voor genomen. aan de teugel (en dus ook niet met longeren) was nog helemaal niet aan de orde. pas na een tijd kwam dat.
Dat was ik ook aan het denken idd.. Wat een haast zeg. En vind het ook niet raar dat hij met galoperen nog niet helemaal goed gaat! Paard moet eerst leren op zijn eigen benen te lopen..
Waarom moet hij gelijk zo aan het werk en aan de teugel lopen?
tartaarsaus schreef:lotjj92 schreef:bah wat een vervelend gezicht gelijk zeg! het begint al met de eerste foto. dat het bit door zijn mond getrokken word en ik een open mond zie! vervelende manier om het paard aan het bit te leren wennen.
en dan zie ik die slof en dan valt mijn mond echt open van verbazing?!!!! als je er voor de derde keer op gaat ga je toch niet met slof rijden!! het paard hoeft toch helemaal niet aan de teugel te lopen? het heet niet voor niks beleren. rustig aan aan het zadel wennen. leren sturen en reageren op de hulpen. je hebt ook veel te lange beugels voor beleren. je bent nu nog niet aan het 'dressuurrijden'. neem maar een half jaar de tijd om hem te leren wennen aan alles. maar las al dat ie verkocht word. misschien maar beter ook. volgens mij weet jij nog niet wat beleren is.
Klopt dat de eerste foto niet zo netjes is, maar moet ik hem dan maar niet plaatsen als hij even zn mond opendoet?
Hij is al 28298492 keren gelongeerd met bit, want ik ga niet zomaar op een paard zitten voordat hij aan alles gewend is.En als je dus even goed kijkt, zoals ik al in bovenstaande post vermelde, rij ik helemaal niet met slof. Dat is ook niet mijn intentie.
Ik vind deze beugellengte lekker zitten en dit gaat prima, korte beugels is niet persé nodig met beleren lijkt mij he?
Ik heb ook helemaal geen haast, de verkoop wacht wel.
Maar nee je hebt gelijk, ik heb geeen idee wat ik aan het doen ben... een flinke leek op het gebied van beleren.![]()
Like_peres schreef:goed gekeken en nu zag ik het wel..
maar ff gewijzigd hoeven mensen ook niet druk te maken om niks, terwijl de eerste 2 het al normaal zeiden.
@suleilitha
ik kijk wel, maar sommige zien ook wel eens wat over het hoofd, maarja goed jij zal vast nooit iets over het hoofd zien.
Citaat:mag hopen van niet? dier is 3? een koudbloed dus laatbloeier? Longeren is zwaaaar belastend....

suleilitha schreef:Like_peres schreef:goed gekeken en nu zag ik het wel..
maar ff gewijzigd hoeven mensen ook niet druk te maken om niks, terwijl de eerste 2 het al normaal zeiden.
@suleilitha
ik kijk wel, maar sommige zien ook wel eens wat over het hoofd, maarja goed jij zal vast nooit iets over het hoofd zien.
Ik kijk nou eenmaal kritisch, voor ik een opmerking meen te moeten plaatsen... kwestie van ervaring, door de jaren heen opgedaan
saskiakefie schreef:het is onderhand 7 jaar![]()