(Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LittleKathy

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:50

virgin_lady schreef:
Dat wilde ik nou net zeggen. Ze komt mij over als iemand die net een jaartje rijd. Beginnende ruiter. Ze lijkt me echt niet klaar voor een paard. Verder ga ik met de rest mee. Het lijkt me hier zeker wel om het geld te gaan. dat merk ik op uit de keuring , het zadel , en dat ze goedkoop is en je niet verder kijkt. Maarja het is toch maar een project he dus wat maakt het voor jou uit. snel genoeg een volgende gevonden Knipoog
Nee ik vind niet dat je toe bent aan een paard met jou instelling en ervaring.

Nou, nou wat een uiterst handige raad van iemand die paarden weer "mak''maakt en aandacht loopt te trekken met aanstel topics. Waar blijven die foto's van jou en die wilde hengst? Wat deed ie ook alweer PIEPEN bij het aanspringen? EN dan roepen dat hij gewoon wild is, ja hoor!

En nu ontopic: ik denk dat Patty echt wel iets gaat doen met de adviezen, ik heb vaker topics van haar hier gezien en daar doet ze altijd wel wat mee! Toen ik op die leeftijd zat dacht ik ook nog niet zo zoals veel anderen wel hier doen. Patty laat het paardje heus wel nakijken, iedereen heeft haar gewaarschuwd dus ze zal er echt wel een goede DA bij halen...

Patty ik vind het een leuke paardje, ik hoop echt dat ze het word voor jou! Veel succes!

nero90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:53

Hij is echt heeel erg leuK!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 11:20

Bedankt iedereen Lachen
Tot nu toe gaat het allemaal goed Haha!

Over het zadel nog. Samen met mijn instructrise hebben we besloten om dit zadel nog te houden tot dat ze wat meer bespiering heeft.
Dan ga ik kijken voor een ander zadel.
Als ik nu een nieuw zadel zou kopen kan ik over een aantal maanden weer voor een ander gaan kijken dus vandaar.
Volgens mijn lesgeefster ligt dit zadel haar ook niet echt erg in de weg.
Ze kijkt ook iedere x als ze komt even of ze ziet of het paard er last van heeft/krijgt of iets.
Over het zadel zeg ik verder niets meer. Lachen

Virgin_lady; Dat het voor jou zo lijkt betekend niet dat het ook zo is. Mij gaat het zeker niet zozeer om het geld.
Ik weet wel tot hoever ik er wat aan kan uitgeven. En daarbij hou ik dan ook rekening met de aanschaf van het paard. Waardoor ik met de aanschaf niet zoveel geld heb om uit te geven.
De rest komt/lukt allemaal wel. Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:09

Hey Patty!
Fijn dat je nu een eigen paardje hebt. Ik hoop alleen dat je je niet blind gestaard hebt op één paard. Ik was nl. ook helemaal verliefd op een kruising fjord, een bonte fjord eigenlijk. Maar op advies ben ik toch ook naar andere paarden gaan kijken en uiteindelijk kwam ik er achter dat Tapi (haflinger) meer bij mij paste dan die prachtige bonte merrie. Lachen

Ik wil je allezins veel succes wensen en geniet van je eerste paardje, want dat is iets heel bijzonders. Lachen

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:27

gefeliciteerd! Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:36

Ik kan weinig anders zeggen dan dat ik hoop dat alles allemaal op zijn pootjes terecht komt en er geen addertjes achteraf naar boven komen. En ik hoop ook dat als dat zo is, dat je je realiseert dat je goed wegkomt met het kansspel dat je speelt. Het is niet zo vanzelfsprekend dat een paard gezond is en blijft.

Overigens vind ik het beeld op de foto´s geen fijn beeld. Iedere keer zie ik de mond van het paard open. Vergeet niet straks de training langzaam op te bouwen (zoals iemand al suggereerd is misschien eerst een weekje aan de longeerlijn opbouwen een goed idee).

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:29

virgin_lady schreef:
Ze komt mij over als iemand die net een jaartje rijd. Beginnende ruiter. Ze lijkt me echt niet klaar voor een paard.

Waarom zou je er nog niet aan toe zijn als je "maar een beginnende ruiter" bent? Verward Ik ken mensen die rijden tien jaar en zouden er nog niet aan moeten beginnen. Heb zelf mijn eerste paardje ook gekregen toen ik nog niet de sterren van de hemel reed (nu nog steeds niet hoor).

Verder wilde ik nog even opmerken dat een zadel waar een paard van jongs af aan mee is gereden júist vaak niet meer past later. Dit omdat ze meer bespiering krijgen.

Het is wel een leuk paard. Wees er maar trots op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 04:50

Ik sluit me aan, ooit lang geleden als beginner kocht ik ook een keer mijn eerste paard en dat was ook nog eens en bitch out of hell!! Nou ik garandeer dat ik daar met schade en schande alleen maar wijs en wijze van ben geworden.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:23

gefiliciteerd met je nieuwe aanwinst,
komt vast goed met jullie 2.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:46

Snoevie schreef:
ik denk niet dat je het als doordrammen moet zien
maar reacties als over dat zadel,en dat het paardje dat al vanaf het moment van inrijden draagt,en nu dus nog wel goed zal liggen,getuigd niet van veel ervaring.(niet alleen deze opmerking natuurlijk)
dat is helemaal niet erg,maar dat kan je denk ik(denk ik dus he,mijn mening) beter nog niet als ambitie hebben een paardje op te leiden,maar als doel hebben ervan te genieten en veel te leren.

evengoed wens ik Patty oprecht veel wijsheid en geluk toe met dit paardje.

Hele topic doorgelezen, en ik kan me goed vinden in wat hierboven staat. Ik heb het topic ook absoluut niet opgevat als zeiktopic, integendeel, er worden heel veel goede adviezen aangedragen, om te helpen en Patty voor een eventuele teleurstelling te behoeden.
Dat er door sommigen toch een nare draai aan gegeven wordt vind ik jammer. Patty heeft op mij door de jaren heen de indruk gewekt iemand te zijn die juist heel goed luistert naar de adviezen die aangedragen worden. Toch krijg ik in dit verhaal helaas ook de indruk dat verschillende mensen in jouw omgeving je dit paard gewoon aan proberen te praten. Ik had namelijk ook mijn twijfels bij het zien van de foto's en het filmpje. De zin van een rontgenoligische keuring is in mijn ogen erg groot bij een dier wat een aantal "problemen" vertoont onder het rijden. Het kan heel goed simpele stijfheid zijn, maar als er dus wat rode vlaggen zijn bij zo'n dier, en die zijn er imo bij dit paard, kan een rontgenologische keuring wel laten zien of het veroorzaakt wordt door een afwijking of probleem.Garanties geeft het niet, maar het kan je wel voor ellende behoeden. Wbt het zadel, een paard verandert zoveel in de jaren dat het eerst gebruikte zadel na zoveel jaar idd niet meer automatisch goed ligt. En ik kreeg ook een beetje jeuk van de opmerking van de DA, over 7 probleemloze jaren. Dat zou misschien nog enigzins onderbouwd zijn als ze al die jaren gewoon stevig in traning geweest was, maar dat is niet zo. En dan nog vind ik het een opmerking waar je erg mee uit moet kijken.

Al met al: ik hoop dat je er gewoon een erg fijn en leuk paard aan krijgt waar je veel plezier aan beleeft. Heb je haar nu een week thuis? Hoe bevalt dat?

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:54

Hoi Patty,

wat een leuk paard, heel veel plezier ermee.
ik heb ook een paar maanden een paard gereden die uit zichzelf erg diep ging lopen. Ook zij zat altijd te kauwen op het bit en daardoor leek het alsof ik steeds haar mond open trok. Hier heb ik ook wel eens (achter mijn rug om) commentaar op gekregen. Terwijl je tijdens het rijden echt geen grammetje in je hand hebt. Maar doordat ze zo diep gaan lopen en hun mond open houden door het kouwen lijkt dit zo. Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou ook zo is, maar het lijkt er wel op als ik zo kijk Knipoog uiteindelijk is het met dit paard ook heel snel goedgekomen met een goede instructice Lachen

Ik denk dat je met dit paardje erg veel plezier krijgt Lachen Ik hoop er nog vaker een topic over te lezen/zien.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 19:10

Bedankt Lachen
Tot nu toe bevalt ze goed. Ze wil graag leren en leert snel.
Het knabbelen op het bit is ook al een stuk minder. Lachen

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:56

Is knabbelen op het bit dan niet goed?? Als die van mij ontspant gaat ze ook knabbelen, schuimen en heel fijn lopen.

saskiakefie

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Ukfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:23

Arabesk schreef:
Ik word er niet echt heel vrolijk van. Kijk eens goed naar de mond van je paard op deze foto:

http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... /Uck11.jpg

en er zijn wel meer foto's waarop hetzelfde te zien is

wellicht kan je overstappen op bitloos, dat zal een meer ontspannen beeld geven

of de mond laten nakijken en nagaan of je niet een te harde hand hebt

Ik heb ook even de moeite genomen om je filmpjes te bekijken (duurt ff hier Vork ), niet om je af te zeiken, maar ik zie een paard dat zich best heftig tegen de hand van de ruiter verzet. Zwiepen met de staart en een onrustig hoofd.

ik ben het met je eens (zoals wel vaker) Ja

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:27

4EverHobbes schreef:
Is knabbelen op het bit dan niet goed?? Als die van mij ontspant gaat ze ook knabbelen, schuimen en heel fijn lopen.

Knabbelen op het bit is goed, dat is een teken van ontspanning. Met de mond open lopen is echter iets anders dan knabbelen op het bit en dikwijls een teken van spanning of verzet.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:55

sja dat kan altijd een ongelukkig moment zijn.
op een filmpje zou je dat beter kunnen zien.

ik vind het een leuk paard! als je maar voorzichtig bent en het beste met het paard voor hebt.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 21:05

Heb het eigenlijk iets fout gezegd. Ze knabbeld wel op het bit, maar doet dit nogal overdreven. Geen gewoon knabbelen meer. Maar dit doet ze nu bijna niet meer. Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:07

Echt happen op het bit is meestal ook een teken van verzet... maar je hebt er ook paarden bij die erg gulzig knabbelen Clown
Warina van mij kan vooral buiten erg in hakken op het bit... maar dan is het ook 1 bal stress Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 01:24

Dit paard komt mij zeer bekend voor.

Ik ben ooit in de regio Braband naar een springstal geweest om naar een toendertijd 5 jarige nog groene spring gefokte merrie te gaan kijken met dezelfde afstamming. De merrie lijkt sprekend op dit paard alleen was de merrie waarna ik ging kijken toen een stuk magerder.

We zochten destijds naar een paard om mee te nemen na Deurne voor over een jaar.

We maakten een afspraak met de stal om voor de merrie te gaan kijken. Eenmaal aangekomen was er niemand aanwezig. Na de man gebeld te hebben bleek hij bij de plaatselijke manege met een paar paarden deel te nemen aan een springwedstrijd. Zoonlief werd alvast naar huis gestuurd om ons het paard te laten zien.

Zoonlief was aangekomen en we gingen de stal binnen, vrij ranzig want om het hoekje lag al meteen een dood varken met een zwerm vliegen er om heen. We gingen bij de merrie kijken deze was van top tot teen smerig, ze zat onder de mest van achteren de stal was vies en ze had in dr vieze natte stro gelegen dus ze rook op zn zachts gezegd behoorlijk naar pis. De jongen bleef op afstand. Ik vond het meteen al een rare bedoeling. Paard werd uit stal gehaald en grondig gepoets vervolgens kwam er een niet passend zadel op te liggen, toen ik dit zei was het excuus dat het paard op wedstrijd het zadel van de merrien op had en dat dit voor nood maar even moest. Ook was ze kopschuw en het hoofdstel indoen werd een gevecht voor de jongen.

Afijn ik ging rijden en het paard was niet vooruit te branden. Behalve tijdens het aangalloperen toen schoot ze als een raket de bak door en viel er weinig mee te beginnen ze was zeer tegen de hand bij het gewoon aannemen van de teugels zonder druk erop ofzo trok ze helemaal in de krul en begon hevig met het hoofd te schudden en te trekken dus liet ik de teugels maar langer waarin dit weer resulteerde in dat ze meteen stilstond. Kuitdruk reageerde ze helemaal niet op, de jongen kwam aan met 2 bloksporen en een zweep dan zou ze wel lopen. (natuurlijk niet op ingegaan) Bij het aannemen van de teugels ging ze meteen in verzet (en nee ik liep niet in de mond te zagen toen integendeel.)

In één woord bagger. De jongen zei dat het paard in de springsport werd uitgebracht in de L momenteel.. vreemd in de advertentie stond dat het paard enkel onder het zadel was maar verder groen. De merrie kwam helemaal vies uit een zeer vieze stal, was erg mager en je kon merken dat er meer me was gedaan dan alleen zadelmak maken, het meer in kwestie heft niet veel goeds gedaan.

Ik besloot het voor gezien te laten. De jongen echter niet deze wou zijn kunsten nog even vertonen en zette een dubbel sprong neer van 1 meter hoog ongeveer. Hij begon in draf paar meter voor de sprong zette die zn hakken in de flanken en het paard ging als een raket in galop op de sprong af. Toen ging het mis tussen de dubbel stopte ze abrupt en gaf een bok de jongen trapte flink erop los en het paard kwam vlak voor de volgende sprong omhoog de jongen hing over de nek droeg geen cap hoofd van het paard kwam tegen het zijne wat resulteerde in een val en een hevige bloedneus.

Je begrijpt wij waren snel weer vertrokken.

Natuurlijk weet ik niet geheel zeker of het om hetzelfde paard gaat maar het paard op de foto lijkt er heel erg op behalve dat dit paard een stuk dikker is. Maar de afstamming en aftekeningen zijn hetzelfde...

Nu ik de foto's zie is het rijden echt heel typerend voor het paard waar ik voor ben gaan kijken,

Op de foto's ziet het er verre van ontspannen uit en ook hier zie je weerstand bij de mond.
De aftekeningen zijn echt hetzelfde zelfde doorlopende bles, 2 witte voetjes achter en verder zwart. Het was niet zo'n heel groot paard trouwens ze was iets van 1.68 staat me bij.

Ben zeer benieuwd waar dit paard vandaan komt want lijkt toch echt dezelfde! Het kan bijna niet anders wezen ook als ik na filmpje van het rijden kijk, bij het aannemen van teugels abrupt hoofd na beneden en veels te diep.. abrupte overgang van draf na stilstaan of stappen. Bij overgang van stap na draf wederom abrupt het hoofd omhoog brengen...

Oja, natuurlijk wouden wij dit paard niet kopen, ondanks dat het erg sneu voor het dier was hoe die er bij stond en alles.

Degene die er nog bij was vond het wel heel sneu voor het beestje en overwoog deze voor zijn dochter dan maar te kopen MITS deze gekeurd werd!

En wat denk je het paard mocht voor een bedrag van maar liefst €7.800! Clown verkocht worden MAAR het mocht niet gekeurd worden van de eigenaar!

Echt, als dit hetzelfde paard is waar het sterk op lijkt dan raad ik je echt aan om het dier te laten keuren!
Leuk voor het paardje als die een fijn thuis krijgt maar het is minder leuk voor jou als je straks met een paard zit met een gebrek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 02:33

Vies en gewoon dwars is geen garantie voor een paard met gebreken...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:15

Nee, gewoon een kwestie van mensen die niet weten hoe ze met een paard om moeten gaan.....Als dit hetzelfde paard is, zul je erg veel geduld met haar moeten hebben om haar weer een beetje vertrouwen terug te geven. Een paard verpesten gaat snel, het weer in orde brengen duurt lang....

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:18

Lees de onderste zinnen van SONY nog eens door dan Knipoog Als je een paard al niet mag laten keuren, zal daar wel een goede reden voor zijn Knipoog

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:36

@mosh: hebt helemaal gelijk, en staat ook nog eens vetgedrukt....* Blond *

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:40

Jep maar de adviezen komen te laat, want ze heeft m niet rontchenologisch laten keuren Knipoog

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:44

leuk dat je een eigen paardje hebt/krijgt?
ik zal het bericht van SONY ook even serieus nemen.
het lijkt me een lief paardje.
veel plezier Knipoog
ik hoop niet dat je alleen naar dit paard hebt gekeken. als je weet dat je een paard kunt krijgen kun je je behoorlijk vast bijten in 1 (kan ik ook heel goed doen)..ik had persoonlijk gekeken naar een iets kleiner en smaller gebouwd paardje. maar smaken verschillen Knipoog